Gini schreef:Sammie schreef:Als ik iemand wel tot irritant restaurantgast zou verklaren dan zijn het wel Belgen! Duitsers doen het over het algemeen wel als goede tweede, maar dat is meer lachwekkend als ze 1 kopje koffie bestellen en dan hun koekje onder de tafel houden om op te eten. (of ze dekken zonder het eerst te vragen de tafel om hun eigen brood op te eten. Maar dat kunnen Belgen ook)
Als je nou nog even uitlegt waarom dan zijn wij ook weer tevreden.
Je bedoelt waarom ik Belgen irrirant verklaar? Ik vond ze vaak snauwerig en kortaf. En de Franstaligen zijn nog een graadje erger. Die vertikken het gewoon om Nederlands te praten (terwijl je aan hun hoofd ziet dat ze het wel kunnen), maar ook het tegemoet komen in gebrekkig Frans/Nederlands of voor mijpart langszaam Frans praten vertikken ze gewoon. Een collega heeft het eens gehad. Zij bracht de rekening. Franse Belgen hadden het geld op tafel gelegd (met 2,50 extra). Ze haalde dat op en verder zei die tafel niks. Komt een vrouw van die tafel na 10 minuten bij de kassa volaan in het Frans ratelen. Andere collega snapte er niks van. Begon ze vervolgens in d'r hand te wijzen en verder gewoon in het Frans doorratelen. Bleek dat ze die 2,50 terug wilden. Dat kreeg mijn collega eruit door gewoon in het Nederlands te vragen wat er aan de hand was. Zoek die ruzie lekker binnen je eigen grenzen uit.

Vond ze ook veelal onredelijk klagen over het eten. Gebonden vissoep en mosselen bijv. Nooit klachten over gehad, behalve een aantal Belgen. De rest gaf vaak gewoon complimenten. Ook Belgen bij een collega die vonden een maaltijd niet lekker. Nou dat kan. Daar kan vast een mauw aangepast worden, koffie gratis of andere oplossing als het je echt tegen viel. Maar zij zeiden alleen maar bij het afhalen we vonden niet lekker (en dan niet uitgebreid jammeren als smerig en hier betaal ik niet voor enz. enz. alleen we vonden het niet lekker) en bij het afrekenen hadden ze het geld op tafel gelegd en die maaltijd niet betaald.
Natuurlijk is niet elke Belg zo, maar door de bank genomen viel mij dat op bij Belgische gasten.

Waarom weet ik niet want ik ben het in principe eens met eerdere uitspraken dat je in Nederland gewoon een goed loon krijgt in plaats van een basis loon.
)