Wat haal jij uit een brandend huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:00

Ik denk dat vele van jullie een brand onderschatten ook ;) Je mag vaak al blij zijn als jij jezelf en je dieren al levend uit een brandend huis kunt redden. De rook an sich is al dodelijk.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:55

Koia schreef:
Ik denk dat vele van jullie een brand onderschatten ook ;) Je mag vaak al blij zijn als jij jezelf en je dieren al levend uit een brandend huis kunt redden. De rook an sich is al dodelijk.

Dat denk ik ook. Lees dat vele hun camera zouden pakken maar die is toch ook vervangbaar? ik hang erg aan mijn camera maar die zou ik eerder laten liggen als persoonlijkere dingen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:02

Niks, ik hoef geen risico op brandwonden ect.. foto,s staa n wel in een online album en bepaalde dingen liggen bij mijn ouders in huis ook gekopierd dingen.als papierwerk
Laatst bijgewerkt door Christiene op 25-09-13 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Re: Wat haal jij uit een brandend huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:04

ik heb brand mee gemaakt en de angst die je dan krijg.... (was op de zaak en ik zette gelijk mijn auto weg :') )

Maar thuis heb ik een doos waar belangrijke papieren inzit met cd van de foto's... verder laat ik de deur open zodat de katten zelf weg kunnen ik ga niks redden of zoeken...tenminste dat probeer ik dan niet te doen

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:22

Ik haal het vuur dan uit het huis ;-)

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:42

Kinderen, man, hond, de rest heeft dan niet veel belang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:08

Ik lees heel veel fotoboeken, hebben jullie je foto's ook allemaal geordend? (Zoals foto's van kind 1, foto's van kind 2, trouwfoto's, andere foto's allemaal apart in een boek)
Zo ja, welk boek zou je meenemen als je er maar eentje mee kan nemen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 13:34

Koia schreef:

De stelling is uiteraard ook hypothetisch, en zoals de stelling aangeeft (again) mag je 1 ding ongeschonden eruit halen. En zijn alle levenden dierbaren er al uit.
Wordt er een beetje simpel van dat mensen blijven reageren met "m'n kat", of en en en...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:41

Als iedereen veilig was etc zou ik 1 ding eruit halen :) Het knuffeltje van me zoontje, zijn nijntje speen knuffel die is hem zo heilig. De rest zou ik zeggen jammer dan haha

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:15

Ik denk de foto boeken van mijn ouders, daarvan staat er geen een foto op de computer en een aantal van mij wel.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:00

Maar even om aan te geven hoeveel tijd je hebt als je huis in brand vliegt:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 18:02

Zucht...
Het is een fictieve stelling!

Ik ben er klaar mee, jammer....

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:11

Moeilijke stelling zeg:) Nooit over na gedacht en hoop het nooit mee te maken voor die keuze te komen. Wat heb je zelf geantwoord?

Eigenlijk is alles vervangbaar je hebt vaak een hoop spullen. En voor de foto;s die hier vaak gezegd worden hoef ik het ook niet de doen want de meeste staan ergens online opgeslagen in een digitaal fotoboek.

Pfff pittig moet ik eens op mijn in laten werken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:26

Wat iemand anders ook al zei,je onderschat een brand in huis.
Mijn huis stond in brand,mijn kinderen en dieren waren al buiten,ik wilde nog naar binnen gaan om mijn net gekochte nieuwe laarzen nog gauw te pakken,die stonden onder de tafel.Nou echt niet! die rook is zó verstikkend! ik ben heel gauw weer naar buiten gegaan.Je kan nog geen paar seconden in en brandend huis gaan.

Het is fictie,maar ik wil wel even zeggen hoe het in het echt gaat.Niet dat iemand dit wil doen,snap je?

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:51

Wow lijkt me echt doodeng zeg!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:55

Mijn hond en mijn kat, daarna mijn laptop (foto's).. Brr, mijn grootste nachtmerrie hoor.. :+

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:04

Samantha_01 schreef:
Ik haal het vuur dan uit het huis ;-)

_/-\o_

Aangezien mijn ratten en de kat al veilig bij mijn ouders buiten staan in deze stelling, zou ik kiezen voor mijn autosleutel. Klinkt misschien stom, maar mijn auto is zo ongeveer mijn tweede huis en daar heb ik zo ongeveer alles in liggen wat ik nodig heb. Ik ga er dan ook maar even vanuit dat mijn telefoon in een reflex mijn broekzak in is gegleden. Laptop lijkt me ook belangrijk, maar de meeste foto's staan online en ik denk dat mijn laptop de hitte van zo'n vuur ook niet overleefd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 21:32

gohya schreef:
Wat iemand anders ook al zei,je onderschat een brand in huis.
Mijn huis stond in brand,mijn kinderen en dieren waren al buiten,ik wilde nog naar binnen gaan om mijn net gekochte nieuwe laarzen nog gauw te pakken,die stonden onder de tafel.Nou echt niet! die rook is zó verstikkend! ik ben heel gauw weer naar buiten gegaan.Je kan nog geen paar seconden in en brandend huis gaan.

Het is fictie,maar ik wil wel even zeggen hoe het in het echt gaat.Niet dat iemand dit wil doen,snap je?

Hoe het echt gaat is toch helemaal niet van toepassing? Het is een fictieve stelling die ervoor bedoelt is je na te laten denken over wat voor dingen je dierbaar zijn.
Vervang brandend huis door zinkend schip, het principe blijft hetzelfde...