trouwen in 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: trouwen in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:30

Hoe zeker is het eigenlijk dat die wet er gaan komen? Voorzover ik weet was het alleen nog maar een idee van D66?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:37

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:51

vuurneon schreef:
Kirri; zitten bijzondere ringen tussen, erg gaaf!

Zonnebloem; nog wat tips qua fotografen die jou wat leken? Ik loop daar echt in vast nu... (Via pb ook prima natuurlijk!).

ja ik vind ze geweldig <3 juist omdat ze niet "standaard" zijn.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:56

Wat leuk dat het hier nu ook weer een stuk drukker is :D .
Iedereen gefeliciteerd met het aanstaande huwelijk :) .

Bij ons begint het nu ook op te schieten, a.s. dinsdag mag ik mijn jurk weer aan en 14 maart is het de laatste keer passen + ophalen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:20

Anthea schreef:
nuvel schreef:
Hoe is de afstand voor de jullie :) familie naar de trouwlocatie?

10 uur vliegen :')

Voor zijn vrienden familie is het 2-3 uur rijden. :)

Hier ook :j

Alleen dan van Canada naar Nederland :')
Verdere familie en vrienden zitten in Nederland.

Qua budget heb ik 5000 euro. Lukt makkelijk :j wij geven geen feest.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:26

Oei hihi, ons budget is wel heel uitgebreid als ik het zo lees := Mijn vriend heeft een grote familie en we vinden het toch erg leuk om een groot knalfeest te geven waar iedereen bij kan/mag zijn. Klein houden komt in ons woordenboek niet echt voor :P

Familie woont van beide kanten dichtbij gelukkig, een aantal blijven wel overnachten in een hotel hier in de buurt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:31

Ik heb ook een hele grote familie, maar bewust keuzes gemaakt. Als ik nooit wat van een oom en tante hoor bij belangrijke momenten (een kaartje of belletje toen ik afgestudeerd was, zou bv leuk geweest zijn :+) of sowieso niet; hoeven ze ook niet te komen voor mijn huwelijk :o
Opa's en oma's zijn allang dood, dus daarvoor hoef ik het niet meer te doen. Anders had ik uit beleefdheid hen wel uitgenodigd. Wij hebben wel aardig wat daggasten. Heb ook aangeboden hotels te betalen, maar niemand neemt het aan :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:35

Dat is bij zijn familie dan weer anders, die zijn juist wel hecht :j Okee, ze zien elkaar niet altijd met zijn allen, maar een belletje ofzo zit er altijd wel in.
Kan me voorstellen dat je mensen niet uitnodigt hoor als je ze nooit hoort. Dan ga je idd keuzes maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:50

Scheelt wel dat de 'geschrapte' mensen ook niet hecht zijn met de mensen die wel komen, dus krijg geen scheve gezichten. Zelfs mijn ouders snapten het volledig := nou die stammen nog uit de tijd dat iedereen (dus ook klanten!) moesten komen op de bruiloft.
Maar heb alsnog veel daggasten over haha, zit nu op 45 en kan zijn dat er nog wat bij komt :')

Komt wel onverwacht bezoek over uit Canada *\o/* is verre familie van mij (nou ja, zo ver is het niet :') ) had ze niet uitgenodigd maar mam vertelde dat wij gaan trouwen en ze waren zo ongelooflijk enthousiast dat ze spontaan een reis hebben geboekt :D Die ga ik dus niet weigeren hahaha :D
Hele lieve mensen <3 gezien hun leeftijd is de kans groot dat dit het laatste beZoek aan NL is.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-01-14 17:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:57

Ik wilde juist alleen directe familie erbij hebben, ben al geen feesttype en wil me ook absoluut niet verplicht voelen om mensen uit te nodigen die ik anders hooguit eens per jaar zie bij mijn ouders op een verjaardag :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:13

Een aantal ooms vonden het teveel moeite om bij hun nichtjes en neefjes op verjaardag te komen (en als je nou denkt dat ze dik 10 te bezoeken hadden per jaar). Ik geloof dat ik ze vanaf mijn 12de 2 x per jaar zag. Dan denk je toch zeker niet dat ik die ooit op mijn bruiloft zou uitnodigen := Zoek het uit.. Wat dat betreft ben ik ook hele makkelijk en aan verplichte uitnodigingen (want…) doe ik ook niet.. Ik denk dat ik daar wel makkelijker in ben dan m’n partner. Terwijl die familie toch een stuk groter is en die zie je ook alleen maar op verjaardag van pa en ma.

Je zou nog een receptie van ca. 2 uur kunnen overwegen natuurlijk :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:28

Kookwekker zetten :')
Jullie tijd is om, nu is het weer tijd voor de leukere mensen :')

Ik kom ook niet vaak op verjaardag van mijn neefjes, wonen niet om de hoek helaas (maar krijgen altijd een kaart en cadeau's dus ze vinden het wel best :') ) ! Maar goed, daar tegenover staat dat mijn zus ook zelden op mijn verjaardag kan haha maar contact is wel goed verder :D

Mijn zus vroeg al wat ik met de bruidskinderen wil doen; ehhhh niets? :o
Doen jullie daar iets mee (uitgezonderd eigen kinderen)?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:39

Ik heb he-le-maal niks met kinderen, als alle gasten spontaan zouden besluiten om ze thuis te laten zou ik t niet eens erg vinden :')
Mn vriend heeft een nichtje, dat is wel een aardig kind en die mag onze ringen brengen. Verder wordt hier niks met kinderen gedaan.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:12

Wij gaan ook niks doen met de kinderen :j igg niks speciaals, mijn schoonouders wonen in het midden van het bos. Dus waarschijnlijk zullen we in zweden de receptie daarhouden, dan kunnen de kids zich mooi daar uitleven :+

In nederland komt er alleen een feestje :+ dus dat wordt een zaaltje oid en regel ik niks speciaals voor de kinderen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:14

O nee, ik ook niet :')
Vreselijk als een twee jarige zich gedraagt als een ehh twee jarige :') heb het al gezien mij een vriendin :')
Kind kwam halverwege de dienst erachter hoe tof het galmt in de kerk _O-

Wil toch wel iets doen met 'mijn kinderen', al zijn ze wel al 10+. Zal nog wel even overleggen met ze :) heb verder ook geen idee wat ze kunnen doen :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:30

Mijn nichtje vroeg of ze bruidsmeisje mocht zijn. Vroeg haar al of ze een tuttenjurk wilde dragen, nou, als ik dat wilde. := Dat dus zeker niet! :D
Er zijn 5 neefjes en 1 nichtje, en omdat ze het graag wilde en het echt vroeg, zal zij bruidsmeisje zijn. Zij mag de jurk goedleggen, waarschijnlijk de ringen brengen, en is degene die mee gaat met de fotoshoot om de jurk goed te leggen. Nichtje is trouwens 13.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:11

Kinderen onder de twee a drie horen imo niet bij een huwelijk in 't stadhuis of kerk. Ja als ze hun mond houden :D Twee jaar geleden was er een kind dat klom in de gordijnen, begon naar de bruid te roepen en vervolgens rond te rennen. En pa en ma deden niks := Grrr...

Volgens mij kun je met bruidskinders verder niks doen anders dan wat Neon zegt :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:13

Kijken of 1 van de jongens ringdrager wil worden :') vind het net iets dat ze zeggen; ja dahaag dat is voor meisjes :+ :D

Dat meiske op de bruiloft van mijn vriendin wou de preekstoel beklimmen, geen idee wat er toen werd gezegd door de ambtenaar... Was afgeleid door de toneelvoorstelling.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:13

Wij houden ook wel een beetje ons hart vast met onze eigen spruit O:) , meneer is op een maand na geen 2 tijdens onze bruiloft en de bedoeling is dat hij de ringen brengt. Nu hebben we wel geregeld dat mijn nichtje van 4 bruismeisje is en hem aan zijn handje mee neemt. Maar ik zie al voor me dat hij het kussentje niet los wil laten en vervolgens ligt te dweilen :') .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:15

Gouden tip; bemoei je zelf niet met je kind als je trouwt, maar ook niet de ouders (arme oma mocht kind uit de preekstoel vissen :') ). Dus liever iemand die de dienst wat kan missen zeg maar :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:17

Wij hebben overigens ook 2 kinderen onder de 3 bij de ceremonie. Maar ouders wonen 275 km verderop, de kinderen horen er ook bij te zijn, wellicht niet op de ceremonie, maar wel op andere delen van de dag. Maar je kunt die kinderen niet zomaar ergens kwijt als je niet in je eigen omgeving zit, oppas is dan lastig.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:25

Mag ik mezelf ook melden :j

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:31

Gefeliciteerd Quera! Ben je ten huwelijk gevraagd? :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:33

Zit al in het hk topic :j
Maar ik heb hem gevraagd :') *\o/*

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:45

Vwb de kinderen; ik zou inderdaad me er ook niet mee willen bemoeien als bruid en dit over willen laten aan iemand die de ceremonie kan missen, zodat de rust er wel blijft. Ik heb ook een 'hekel' aan ontspoorde kinderen tijdens zoiets wat je niet over kunt doen. Wel mooi dat jouw nichtje komt helpen Neonlight! Leuk! Krijgt ze dan ook wat speciaals aan, anders dan een tuttenjurk? :P

Leuk Quera! Haha, had hij dat ook al aan zien komen?