Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:49

Sterilisatie kan echt uit deze discussie geschrapt worden, dat is zó'n non-argument/optie

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:50

_San87_ schreef:
De vrouw kan zich ook laten steriliseren. De vrouw kan er ook voor kiezen geen seks te hebben. Dat is niet de keuze die ik bedoel en dat weet jij ook wel.

Geen aannames doen. De vrouw die niet wil en tot sex gedwongen wordt is verkracht en kan daar aangifte van doen, en abortus zou ik in een dergelijk geval absoluut goedkeuren. Komt er dan wel een kind en kiest de vrouw voor dat kind mag de dader naast die taakstraf die hij waarschijnlijk krijgt (want meer gaat er in de kromme rechtsstaat die we in NL tegenwoordig hebben niet gebeuren) gerust voor de rest van zijn leven financieel bloeden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:52

Cassidy schreef:
Nogmaals, de man heeft een keuze, en dat is: niet de koffer induiken en er voor zorgen dat er absoluut geen kinderen kunnen komen door ingrepen van zijn kant.
Het is zo makkelijk om in de slachtofferrol te duiken en zielig te doen dat hem dingen worden aangedaan: hij is er toch echt zelf bijgeweest.

Ja, dat de condoom scheurt is echt iets waar hij voor kiest. Dat de vrouw niet weet dat de pil mogelijk niet werkt als ze heeft overgegeven, is ook echt iets waar hij als man voor kiest. Maar een paar voorbeelden.

Vrouwen falen, net als mannen, ook genoeg in de anticonceptie. Als zij dan besluit het kind te houden (iets waar de man geen invloed of keuze in heeft), dan vind ik niet dat de man verantwoordelijk is voor die keuze.

Cassidy schreef:
_San87_ schreef:
De vrouw kan zich ook laten steriliseren. De vrouw kan er ook voor kiezen geen seks te hebben. Dat is niet de keuze die ik bedoel en dat weet jij ook wel.

Geen aannames doen. De vrouw die niet wil en tot sex gedwongen wordt is verkracht en kan daar aangifte van doen, en abortus zou ik in een dergelijk geval absoluut goedkeuren. Komt er dan wel een kind en kiest de vrouw voor dat kind mag de dader naast die taakstraf die hij waarschijnlijk krijgt (want meer gaat er in de kromme rechtsstaat die we in NL tegenwoordig hebben niet gebeuren) gerust voor de rest van zijn leven financieel bloeden.

Dat is helemaal niet de keuze die ik bedoel :'). Ik heb je kennelijk niet goed ingeschat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:52

Nogmaals: als de man het kind wil houden en de vrouw niet.
Mag de man dan de zwangerschap afdwingen en daarna alimentatie van de vrouw eissen?

Zo niet, dan is er geen eerlijke verdeling en slaat het nergens op dat de vrouw dit wel mag afdwingen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:53

Amaris schreef:
Daarbij kan iemand perfect NU geen kinderen willen, en over 8 jaar wel kinderen willen. Dan is sterilisatie totaaaaaal geen optie.

De arts ziet zo'n 20 jarig jochie al aankomen :')

Hersteloperaties zijn tegenwoordig mogelijk. En ik ga er dan van uit dat iemand die een sterilisatie wil daar genoeg over heeft nagedacht. Genoeg mannen die in paniek raken bij het idee om vader te worden en absoluut niet het risico willen lopen op alimentatie. Dan is daar die oplossing voor.

En over die sterilisatie en op jonge leeftijd, dat is echt te krijgen, als je verhaal maar goed genoeg is. En ja, in een vooraanstaande kliniek, niet op de keukentafel van een engelenmaker.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:54

Volgens mij zijn bij wet BEIDE ouders verantwoordelijk voor het kind, tenzij anders geregeld, dus inderdaad als vader een kind opneemt en moeder heeft een inkomen van enig nut, dan zou zij ook moeten bijdragen aan de kosten van het kind.

_San87_

Meer dan genoeg mannen die het absoluut niet zien zitten dat er down there gesneden wordt om wat voor reden dan ook. Daar komt bij dat een sterilisatie ook geen 100% garantie geeft en dat het ook zeker niet altijd omkeerbaar is.

Science90

Sizzle schreef:
Mag de man dan de zwangerschap afdwingen en daarna alimentatie van de vrouw eissen?

Zo niet, dan is er geen eerlijke verdeling en slaat het nergens op dat de vrouw dit wel mag afdwingen.

Nee, want voor de vrouw zijn er risico's aan de zwangerschap verbonden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:55

Cassidy schreef:
Nogmaals, de man heeft een keuze, en dat is: niet de koffer induiken en er voor zorgen dat er absoluut geen kinderen kunnen komen door ingrepen van zijn kant.
Het is zo makkelijk om in de slachtofferrol te duiken en zielig te doen dat hem dingen worden aangedaan: hij is er toch echt zelf bijgeweest.

ja maar...

ZIJ TOCH OOK

En zij heeft wel de keuze "houden of weg doen".
We draaien 'm eens om;

Vrouw is zwanger, man wil het kind niet dus vrouw moet kind weg doen; Man mag beslissen.
Of juist; vrouw wil geen kind maar man wel dus vrouw moet zwijgen en zwanger worden.
Hoe zouden we daar tegenover staan?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-08-13 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:55

demo_love schreef:

Voor de man ook wanneer zij besluit het kind te houden en hij niet wil :+.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:56

demo_love schreef:
Sizzle schreef:

Dus de man heeft altijd het nakijken, want de vrouw beslist?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:57

Ik ben toch zo blij dat ik met het overgrote deel van bokt geen seks zal hebben..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:57

Sizzle schreef:

Niet mee eens, want een zwangerschap is een mogelijk gezondheidsrisico, en zwangerschap/bevalling kan dodelijk zijn voor de vrouw. Een man mag in een dergelijke situatie niet eisen dat een ander zijn leven op het spel zet voor een/zijn kind.

Dan is er natuurlijk de situatie dat het kind wel komt maar de vrouw het vervolgens niet wil. De man krijgt zorgrecht en kinderbijslag, en heeft financieel alle verplichtingen. Dan zie ik het als ongepast als de vrouw dan nog alimentatie zou krijgen.

Op het moment dat kind wel komt en man en vrouw het kind niet willen zijn er overheidsinstellingen die zich over het kind kunnen ontfermen. En eventueel adoptieouders.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 24-08-13 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:58

Cassidy schreef:
Sizzle schreef:

Niet mee eens, want een zwangerschap is een mogelijk gezondheidsrisico, en zwangerschap/bevalling kan dodelijk zijn voor de vrouw. Een man mag in een dergelijke situatie niet eisen dat een ander zijn leven op het spel zet voor een/zijn kind.

Dan is er natuurlijk de situatie dat het kind wel komt maar de vrouw het vervolgens niet wil. De man krijgt zorgrecht en kinderbijslag, en heeft financieel alle verplichtingen. Dan zie ik het als ongepast als de vrouw dan nog alimentatie zou krijgen.

Ja dat laatste lijkt me ongelooflijk obvious en ook totaal niet van toepassing. Je krijgt toch ook geen kinderbijslag als je geen kinderen hebt? De toon is weer gezet hoor :')

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:58

cam schreef:
Maar het blijft toch vreemd geregeld.
Man en vrouw weten beide de risico's van het hebben van gemeenschap
Maar de vrouw loopt hier in geen enkele risico.
Wil ze geen kind laat ze het weg halen of de man het er mee eens is of niet.
Wil ze wel een kind, mag ze het houden ook al wil de man dat niet.
En weet ze ook dat ze financieel bij gestaan wordt door de man. En ook daar heeft de man weer geen keuze.

Klinkt vreemd toch.

Zeker als je weet dat de vrouw van te voren weet dat ze risico loopt zwanger te worden.
Plots klinkt gemeenschap pas na het huwelijk toch zo gek nog niet.
Misschien is dat wel de oplossing.

Ja de wet van gelijke rechten werkt hier helaas niet. Best vreemd

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:00

Cassidy schreef:
Amaris schreef:
Daarbij kan iemand perfect NU geen kinderen willen, en over 8 jaar wel kinderen willen. Dan is sterilisatie totaaaaaal geen optie.

De arts ziet zo'n 20 jarig jochie al aankomen :')

Hersteloperaties zijn tegenwoordig mogelijk. En ik ga er dan van uit dat iemand die een sterilisatie wil daar genoeg over heeft nagedacht. Genoeg mannen die in paniek raken bij het idee om vader te worden en absoluut niet het risico willen lopen op alimentatie. Dan is daar die oplossing voor.

En over die sterilisatie en op jonge leeftijd, dat is echt te krijgen, als je verhaal maar goed genoeg is. En ja, in een vooraanstaande kliniek, niet op de keukentafel van een engelenmaker.

Herstel is bij mannen erg moeilijk, ook tegenwoordig.

Daarbij is sterilisatie GEEN optie als tijdelijke anticonceptie als je een man van in de 20 bent. Dat gebeurt gewoon niet. Dus dat is gewoon een kuloptie

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:01

cam schreef:
Ja de wet van gelijke rechten werkt hier helaas niet. Best vreemd

Geheel vreemd is dat natuurlijk niet, iets met recht op zelfbeschikking. Wat wel vreemd is, is dat een man niet niet voor een kind mag kiezen en een vrouw wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:03

Ik ben een doemdenker maar er zijn zoveel 'verrotte persoonlijkheden' in de wereld dat verplichte alimentatie gewoon misbruik van mannen kan gaan worden.

Bijv. Je gaat als vrouw al een tijdje vreemt met een nieuwe partner die onvruchtbaar is of een genetische aandoening draagt. Je wordt 'per ongeluk' zwanger van je huidige onwetende kerel om hem dan na een week of wat vaarwel te zeggen met een rotsmoes.
Nu ga je lekker familietje spelen met je nieuwe partner en de arme ex mag dan ook nog eens geld daar voor geven 8)7
Misschien wat extreem, maar geloof mij: zulke zieke mensen bestaan echt :j

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:03

lieveli schreef:
Ik ben toch zo blij dat ik met het overgrote deel van bokt geen seks zal hebben..

Ik ben 18 en ik weet heel zeker dat het nog een flinke tijd zal duren voordat ik met wie dan ook de koffer in duik...
I rest my case...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:04

Dan zul je als man van 20 met het risico moeten leven dat je ongewild vader wordt, of echt genoeg zelfdiscipline moeten hebben om de daad niet te doen. Ik had het overigens ook niet over tijdelijke anticonceptie. Mannen die zo panisch zijn om alimentatie te moeten betalen voor een kind dat door hun toedoen ergens rondhobbelt, hebben genoeg middelen om ervoor te zorgen dat er geen kind komt. Al dan niet permanent.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:04

Sizzle schreef:
demo_love schreef:

Dus de man heeft altijd het nakijken, want de vrouw beslist?

Tja, zo staat het in de wet. :j
Dat kan vast beter, maar wat is nou eerlijk? Het verschilt toch per situatie?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:05

Sizzle schreef:
Ik ben een doemdenker maar er zijn zoveel 'verrotte persoonlijkheden' in de wereld dat verplichte alimentatie gewoon misbruik van mannen kan gaan worden.

Bijv. Je gaat als vrouw al een tijdje vreemt met een nieuwe partner die onvruchtbaar is of een genetische aandoening draagt. Je wordt 'per ongeluk' zwanger van je huidige onwetende kerel om hem dan na een week of wat vaarwel te zeggen met een rotsmoes.
Nu ga je lekker familietje spelen met je nieuwe partner en de arme ex mag dan ook nog eens geld daar voor geven 8)7

Ik zei het al eerder, loop eens mee met een familierecht advocaat, dan kom je er wel achter wat een secreten vrouwen kunnen zijn :').

Asciugamano

Ilzas schreef:
sflj schreef:
Ik zou absoluut niks betalen aan een ex die dat 'zomaar even' eist! Dubbele anticonceptie en toch zwanger? Lijkt mij een onzorgvuldigheid van die vrouw. Wanneer zij er dan toch voor kiest het te houden, moet zij dat weten maar dan mag de vader toch ook zelf weten of hij er iets mee te maken wil hebben? En of hij er al dan niet voor wil betalen? Oftwel, eigen keus! Maar zeker geen plicht!

Kan je wel vinden, maar is niet zo. Als de vrouw geld wil, kan ze geld eisen en krijgen.

Zou kunnen. Maar blijft natuurlijk belachelijk!

Amaris

Verhaal uit omgeving vriend: goh schatje, ik ben zwanger! (waren nog niet zo heel lang samen) antwoord van de man in kwestie: dan ga maar snel naar de echte vader want ik ben gesteriliseerd.

Zij dacht dus ook in geval van twijfel, ik kies mooi voor mn eigen vent als 'vader'.

Zulke heksen zijn er veel hoor.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 24-08-13 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

cam

Sizzle schreef:

Het is zelf nog erger.
Diverse onderzoeken wijzen uit dat een groot deel van de mannen met een vaste partner kinderen van een andere man groot brengen en onderhouden zonder dat ze het weten.
Laatst bijgewerkt door cam op 24-08-13 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt