Ik ga 'x' dagen naar .....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:30

dito schreef:
ook ik vroeg me af wat het was totdat ik het te horen kreeg, jammer dat men op deze manier borstkanker steunt. Eerst ging het om de beha, als of iemand met borstkanker daar iets aan heeft. Toen ging het om drank of iemand die zoveel kuren en medicatie slikt daar iets mee kan en nu de vakantie...zijn er teveel die een reis moeten afzeggen om een traject in te gaan....

wrs proberen ze door de geheimzinnigheid naam te maken?

Het was dat ik een appje kreeg waarin de actie vermeld stond, ik wist dus waarom het was, ik denk alleen eerlijk gezegd niet dan men de link snel zal leggen tussen borstkanker en een facebookstatus waarin iemand neerzet voor zoveel dagen naar een bepaald land te gaan. Ik zie de link eerlijk gezegd nog steeds niet.

Ik vind alle acties voor borstkanker met het liken en delen eerlijk gezegd alleen maar aandachttrekkerij. Ik denk namelijk dat het kankerpatiënten echt niets steunt als mensen een actie gaan liken en delen. Deze mensen hebben veel meer aan persoonlijke steun. Ik merk bij mezelf dat ik redelijk snel op de 'vind ik leuk' knop klik als er een grootschalige actie is, dit doen denk ik heel veel mensen waardoor het idee erachter ook al snel weg is. Als 9 van de 10 mensen alleen al liked omdat het een grootschalige actie is en die ene like er toch wel vanaf kan, hebben weinig mensen er ook maar echt een gedachte bij en kunnen weinig mensen er steun in vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:01

Het is ook iets wat een beetje de tendens is van social media, mensen die publiekelijk iets liken of sharen, een beetje zelfverheerlijking misschien. Kijk eens hoe nobel ik ben?

Het is ook heel makkelijk om op die manier iets voor het goede doel te doen, iemand haalde in dit topic aan dat ze in de bijstand zit en schulden heeft en dus niet iets kan bijdragen financieel, maar mijn broer heeft bijvoorbeeld voor een project lege flessen ingezameld voor Kika. Er zijn echt tal van mogelijkheden die je kunt doen, ik voel me in vergelijking daarmee nogal lui met mijn maandelijks overmaken naar goede doelen :=

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:03

lieveli schreef:
Het is ook iets wat een beetje de tendens is van social media, mensen die publiekelijk iets liken of sharen, een beetje zelfverheerlijking misschien. Kijk eens hoe nobel ik ben?

Het is ook heel makkelijk om op die manier iets voor het goede doel te doen, iemand haalde in dit topic aan dat ze in de bijstand zit en schulden heeft en dus niet iets kan bijdragen financieel, maar mijn broer heeft bijvoorbeeld voor een project lege flessen ingezameld voor Kika. Er zijn echt tal van mogelijkheden die je kunt doen, ik voel me in vergelijking daarmee nogal lui met mijn maandelijks overmaken naar goede doelen :=

Je kunt zeker genoeg doen ook al heb je het niet breed! Ik doe eerlijk gezegd niets naar goede doelen, maar dat is meer luiheid denk ik. Als je het niet zo breed hebt kun je inderdaad flessen in gaan zamelen, desnoods stuur je eens een kaartje naar het ziekenhuis. Er zijn dus zat dingen die meer waarde hebben op het gebied van steun dat een status op facebook.

dito

Re: Ik ga 'x' dagen naar .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:50

tja blijf het idd toch iets raars vinden. Mijn dochter loopt al een aantal jaren rond voor lege flessen of doet ergens klusjes om zo geld in te zamelen voor een goed doel: heb je inderdaad veel meer aan!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:53

dito schreef:
tja blijf het idd toch iets raars vinden. Mijn dochter loopt al een aantal jaren rond voor lege flessen of doet ergens klusjes om zo geld in te zamelen voor een goed doel: heb je inderdaad veel meer aan!

Zeker weten, met dat geld kunnen ze nog iets doen om die mensen te helpen. Als iedereen die zo'n facebookstatus heeft dat nou eens zou doen zouden patiënten er echt iets aan hebben.

roelie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:59

Gaat nergens over deze actie. En aan de andere kant.. Er wordt weer over gesproken. Ik zit momenteel midden in het hele proces. Gelukkig is alles goed nu maar er volgt nog een zware tijd in de vorm van chemo.
Ik voel me niet gesteund door deze actie. Tja het duurde ook erg lang voordat ik doorhad waar het over ging. Maar het kan me ook niet boeien.
Ik voel me gesteund door alle kaarten en berichtjes die ik krijg. Een keer een bosje bloemen. Noem maar op. Maar dat is op dit moment ook belangrijk. Niet de berichtjes van 10 dagen naar Miami van mensen die niet tot mijn belangrijkste vriendenkring horen.
Op dit soort momenten kom je er achter wat er echt toe doet.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:34

roelie74 schreef:
Gaat nergens over deze actie. En aan de andere kant.. Er wordt weer over gesproken. Ik zit momenteel midden in het hele proces. Gelukkig is alles goed nu maar er volgt nog een zware tijd in de vorm van chemo.
Ik voel me niet gesteund door deze actie. Tja het duurde ook erg lang voordat ik doorhad waar het over ging. Maar het kan me ook niet boeien.
Ik voel me gesteund door alle kaarten en berichtjes die ik krijg. Een keer een bosje bloemen. Noem maar op. Maar dat is op dit moment ook belangrijk. Niet de berichtjes van 10 dagen naar Miami van mensen die niet tot mijn belangrijkste vriendenkring horen.

He meis, wat een rottijd heb jij nu! :(:)
Zo zie ik deze actie ook: zinloos.
Zeg gewoon waar het over gaat en ga geen 'geheimtaal' neerzetten!
Wees gewoon direct met dit soort 'acties' ; dan zal er veel meer begrip zijn en steun voor mensen die het hebben (gehad).
Hier op bokt zit geen like-button, maar jouw post komt er helaas wel voor in aanmerking. ;)

Ik wens je heel veel beterschap toe en hoop dat je heel veel mensen om je heen hebt die je irl echt steunen en er voor je zijn.
Die mensen zijn veel belangrijker dan een like-button of een gecodeerde status ooit kunnen zijn!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:36

Jouw bericht verdient ook een like Marvantom!

Veel sterkte Roelie, ik wens je gauw betere tijden. Je bent een kanjer!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:26

roelie74 schreef:

Heel erg veel sterkte en moed gewenst!!

Ik ben ook erg boos geworden om deze actie. Zoveel dagen naar Londen of iets dergelijks, daarvan dacht ik: 'Kon ik maar!!'
Ik snap de link borstkanker met vakantie ook totaal niet :(