Krijsend buurmeisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Re: Krijsend buurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:00

Tja en dat is nu net het probleem, Je mag niet meer aan je kind zitten, want dat is kindermishandeling. en reken maar dat dat je nu echt aangerekend wordt terwijl dit vroeger gewoon mocht.
Dat is omdat tegenwoordig alles met overleg moet. tenminste..... dat is wat je overal wijs gemaakt wordt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:06

ts heb niet alles doorgelezen maar heb je misschien al met je buren hierover gepraat. mischien negeren zei het kind omdat ze denken dat jullie er geen last van hebben.

als ze dit wel weten kunnen ze dit misschien op het kind laten inspelen

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:07

Hoe kun je nu denken dat buren geen last hebben van krijsende kinderen :?.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:08

wendyenbram schreef:
Tja en dat is nu net het probleem, Je mag niet meer aan je kind zitten, want dat is kindermishandeling. en reken maar dat dat je nu echt aangerekend wordt terwijl dit vroeger gewoon mocht.
Dat is omdat tegenwoordig alles met overleg moet. tenminste..... dat is wat je overal wijs gemaakt wordt.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen direct de politie bellen als jij je kind bij de arm pakt. Je hoeft hem/haar niet op te tillen aan de arm of heen en weer te sleuren. Gewoon door je kniën gaan en rustig zeggen dat t nu klaar is en dat ze stil moeten zijn.
Nee, als mensen daar de politie al voor bellen dan eet ik mn schoen op.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:10

_San87_ schreef:

waarom niet? hier ook een tijdje een huilend buurmeisje gehad snacht, heb het eens gevragen gewoon uit interesse of ze bang was. de mensen hadden geen idee van dat het door de muren heen te horen was.

en zeker als ts zegt wat vrijstaand te wonen. helemaal geen gekke gedachte.

ons zoontje huilt snachts ook weleens en soms echt krijsend. en dan vraag ik me af of de buren hem wel of niet horen. heb nog nooit iets gehoord dat ze dit wel doen (zal vast wel want ik hoorde hun dochtertje ook)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:13

StalNollie schreef:
_San87_ schreef:

waarom niet? hier ook een tijdje een huilend buurmeisje gehad snacht, heb het eens gevragen gewoon uit interesse of ze bang was. de mensen hadden geen idee van dat het door de muren heen te horen was.

en zeker als ts zegt wat vrijstaand te wonen. helemaal geen gekke gedachte.

ons zoontje huilt snachts ook weleens en soms echt krijsend. en dan vraag ik me af of de buren hem wel of niet horen. heb nog nooit iets gehoord dat ze dit wel doen (zal vast wel want ik hoorde hun dochtertje ook)

Jawel, want het kind krijst ook buiten en volgens TS ook veel. Hoe kun je dan als ouders denken dat niemand dat hoort, laat staan daar last van heeft?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:13

Tja wel als je kinderen hebt die bij de minste aanraking al doen alsof je ze vermoord. Als ik door mijn knieen ga en ze in de ogen aankijk kunnen ze al tekeer gaan alsof ik ze heel wat doe. waarom? omdat ze helaas te veel hun "gelijk" kregen van omstanders. ah arm kind zit je in de hoek? ach wat doet je moeder nou? of nou nou dat kan wel minder. en dan doe ik nog helemaal niks. moet je nagaan hoe dat gaat als ik de arm vast pak. (thuis helpt het echt wel)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:16

het buurmeisje hier huilde dus ook maar hadden er verder geen last van hoor. het was vervelend ja maar last nee hoor we werden er even wakker van en vervolgens gingen wij gewoon weer slapen.

waarom moeten ouders maar alles weten en raden?
en ts woont ook niet direct aan de buren.

ts die reactie van 1 van de bokkers vond ik ook een goede van de hond en zijn oortjes

en als mensen met mijn kinderen gaan bemoeien waar dan ook als ik iets op mijn manier doe dan krijgen ze dat toch even te horen. tja onbeschoft dat kan, maar van hun nog meer waar bemoeien ze zich mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:19

twiggy2008 schreef:
Dat zeg ik ook niet, zucht.... Lees nou eens goed bv het stukje door over de moeder met drie meiden en drie verschillende aanpakken. Pffffff, goed lezen is best lastig, he ;-). Maar slaan, tja, ik vind dat je dan als ouder geen goed voorbeeld geeft. Daarnaast vind ik het ook geen structurele oplossing.

Hoe kom je erbij dat ik dat niet heb gelezen en dus goed lezen lastig vind?
Niet zo vriendelijk van je ;)
Bokker Austriatrick zei een paar pagina's geleden dat zij vroeger een tik kregen. En dat dat hielp.

Waarop jij een heel verhaal schrijft over jouw kind, en haar vervolgens succes wenst (sarcastisch dan) voor als ze zelf een kind krijgt. Ook moet je 'heeeeel hard lachen' om mensen die het beter weten die geen kids hebben.

Jij bent wel het voorbeeld van wat ik bedoel. Anderen afkraken omdat je het er niet mee eens bent. Die bokker heeft ook ervaring met kinderen; ze is er zelf een geweest nog niet zo lang geleden. En een tik werkte bij haar. Mag zij dit dan niet vertellen?

Overigens ben jij niet de enige die dit doet. Daarom zet ik het hier neer, misschien gaan mensen dan nadenken dat er niet maar 1 juiste manier van opvoeden is en dat anderen afkraken sowieso niets toevoegt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:47

wendyenbram schreef:
omdat ze helaas te veel hun "gelijk" kregen van omstanders.

Dat is inderdaad een verschrikking. Enya ging de laatste keer in de supermarkt krijsend de vloer dweilen omdat ze iets niet kreeg van me. Ik ben dan heel simpel, ik zeg tegen haar dat ik doorloop en dat ze haar mond moet houden en meelopen, zo niet, blijft ze dus in de supermarkt wonen. Dan loop ik door en ga om de hoek zogenaamd op de kop van de stelling de artikelen staan bestuderen. Ze rent vanzelf wel een keer achter me aan. Komt er een ouder echtpaar, tilt het kind op, troosten, en naar mij brengen. En bedankt he, zo leert ze het nooit. Hoe meer aandacht ze krijgt voor haar kuren hoe langer ze het blijft doen. Het is goed bedoeld dus ik wil dan ook niet mopperen tegen die mensen maar in gedachten moet ik dan echt wel even stevig vloeken! Ze moet niet getroost als ze boos gaat krijsen omdat ze iets niet krijgt!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:48

_San87_ schreef:
Twiggy2008 schreef:
Maar San87, ze heeft wel een goed punt. Dat TS naar die ouders kan stappen om iets uit te spreken of op te lossen. Dit heeft zo weinig zin...... vind je ook niet?

Als TS op deze manier even haar hart kan luchten, dan heeft dit topic zeker zin.

Citaat:
Pfff jij gaat het toch niet begrijpen aangezien je zelf geen kinderen hebt,

Het gaat om dit stukje. Dat vind ik zo flauw, net alsof je niet mag klagen of dingen niet snapt omdat je zelf geen kinderen hebt.

Dan moet je dat andere stukje er ook bij pakken. dat ze het gewoon kan oplossen door effe mensen te praten.

En nee ik ben ook niet de perfecte moeder en dat heb ik ook nooit beweerd (dit is niet voor jou bedoeld)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:50

Daarom mag ze nog wel klagen. Even gal spuwen kan best verhelderend werken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 13:07

Ilayda: zoals uit dit topic al blijkt is het niet een onderwerp waar je zomaar even over praat...

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:15

Als je er echt last van hebt, moet je een gesprek aan gaan met je buren. Niet als grapje zeggen van goh haar longen doen het wel goed.... Een serieus gesprek. En vraag ook waarom ze zo krijst (of is het huilen).
Mijn dochter is net 2 jaar oud en als zij een koekje krijgt terwijl ze dacht dat ze een snoepje kreeg gaat ze ook op de grond liggen liggen. Dit gedrag negeer ik altijd en loop ik naar een andere kamer. Het komt weinig voor en duurt niet zo lang, omdat ik ongewenst gedrag al vanaf het begin af aan negeer. Begrijp wel dat jonge kinderen hun emoties nog niet kunnen verwoorden en dan uit frustratie huilen, krijsen, gillen, stampen, e.d.

Een corrigerende tik word heus nog wel gegeven in gezinnen. Wat ik dan zie is dat voor de kinderen de drempel ook een stuk lager is om een ander te slaan. Zelf sla ik mijn kind niet. Zelf heb ik wel flinke tikken gehad en over de knie geweest. Ik was misschien minder rebels, maar wel bang voor mn vader. Is dat de oplossing?

TS weet je al een beetje wat je aan de situatie wilt gaan doen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 13:36

Dat heb ik al twee x aangegeven ;) ik kijk het nog even aan

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:27

Sorry dat had ik door de verbazig hoe sommige op elkaar reageren er niet op uit gemaakt. Good Luck!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:07

Oh god... ik las dit topic een paar dagen geleden en ik vond het oprecht vervelend..
Er staat naast ons een huis leeg... drie maal raden wat er een dag later naast ons komt wonen... een kind dat met pannen(?) De hele dag loopt te spelen.. mama speelt mee en om ALLES loopt dat kind te gillen. I am losing my mind already..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:40

Pffffffff wij hadden het vandaag hoor. Rondleiding door een kasteel, hardstikke leuk. Zitten een aantal gezinnen bij met kleine kinderen. Kinderen gillen en krijsen, rondrennen, aan antiek meubilair (lees omstreeks 1200 gemaakt) sleuren, op antieke stoelen klimmen... En die ouders maar negeren.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:01

Misschien ondertussen een gedichtje bedenken wat een beetje lollig aankomt maar wel de boodschap duidelijk maakt?
"Gezellig is ze zeker, en ook nog eens heel lief. Nu nog iets minder krijsen en ze is een echte hartendief." Beetje afgezaagde rijm en krijsen is wat ongenuanceerd, maar het gaat om het idee. Goed nieuws - minder nieuws - goed nieuws en dat in een rijmpje ofzo? Sowieso als je 'minder leuk nieuws' wilt brengen werkt het vaak goed op die manier (goed - minder - goed). Dus je zou het ook in een gesprek kunnen doen. Vindt het toch zo leuk om te zien dat zij in de huidige maatschappij nog zoveel lekker buiten speelt en niet achter de pc zit. Ik zou zonder het gegil kunnen/Ze gilt wat (te)veel, maar toch altijd gezellig als ze even zwaait!

Zaak blijft dat het moeilijk blijft om te zeggen, maar op deze manier heb je de meeste kans dat de ouders zich niet aangevallen voelen. Hopelijk proberen ze er dan iets aan te doen omdat ze wel weten dat je het gillen vervelend vindt.

Wij hebben wel een jongen in de buurt wonen die met de brievenbus kleppert en 'mama' of 'papa' gaat roepen. Laat ik nou een hond hebben die reageert op brievenbus geluiden (al wel een stuk minder door het jongetje :') ).
Dan kun je denken: pfft... stom kind staat alweer herrie te maken. Of je kunt denken (wat ik dus denk en echt scheelt met irritatieniveau): ooh... arm kind staat nog steeds alleen buiten en mama/papa maar weer niet open doen.
Misschien dat je zo ook kan denken met dat meisje?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:44

_San87_ schreef:
Waarom mag er niet geklaagd worden over kinderen? Ze zijn niet heilig, kom op zeg.

Helemaal mee eens.