_San87_ schreef:Weinig genuanceerde mening.
Die niet getuigt van enig empathisch vermogen, als ik het even zo mag zeggen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kirsha schreef:_San87_ schreef:Weinig genuanceerde mening.
Die niet getuigt van enig empathisch vermogen, als ik het even zo mag zeggen.
Kwanyin schreef:bello2005 schreef:veel kinderen die daaraan denken staan niet goed genoeg in de schoenen, die dus niet hun mond open durven te trekken en dat heb ik wel.
je weet van je kind of die wel of niet op zijn mondje is gevallen en je weet of je kind 'zwakker' is
En wat heeft dat er mee te maken dat je ook maar moet doorhebben dat je kind zo erg gepest wordt dat ze aan zelfmoord denkt?
bello2005 schreef:ik vraag me af waarom ik zo 'interessant' voor je ben.
en hoezo wil je dat het hier online komt te staan ? je had me tenslotte ook in een pb kunnen benaderen.
en hard, het is maar hoe iemand het opvat. ik vat dingen ook wel eens fout op, als ik er dan op reageer krijg ik nooit normaal antwoord.
en denk je nou serieus dat ik mijn verhaal openbaar maak ? haha sorry daar moet ik echt om lachen
bello2005 schreef:hoezo je ziet het fout, tuurlijk ga je het 'zelfmoord' onderwerp niet omhoog halen.
maar je ziet het aan je kind, en ik zeg niet dat iedere zwakke aan zelfmoord denk. ik zeg deze zijn er gevoeliger voor en zijn vatbaarder. ook merk je aan je kind of die echt vrolijk is of niet.
ik kan ook heel vrolijk doen, maar me diep van binnen k u t voelen. maar dan nog zou mijn moeder het aan me merken.
Kwanyin schreef:bello2005 schreef:hoezo je ziet het fout, tuurlijk ga je het 'zelfmoord' onderwerp niet omhoog halen.
maar je ziet het aan je kind, en ik zeg niet dat iedere zwakke aan zelfmoord denk. ik zeg deze zijn er gevoeliger voor en zijn vatbaarder. ook merk je aan je kind of die echt vrolijk is of niet.
ik kan ook heel vrolijk doen, maar me diep van binnen k u t voelen. maar dan nog zou mijn moeder het aan me merken.
Ja inderdaad, dat kan ze misschien aan je merken als ze goed is in zulke dingen. Maar moet ze dus daarom ook maar direct merken dat je poedersuiker voelen zo diep gaat dat je aan zelfmoord denkt? Ga jij als je later ziet dat je kind zich niet goed voelt en je weet dat ze "zwakker" is, direct beginnen als een psycholoog te doorgronden als ze zelfmoordgedachten heeft? En als ze dan zegt "hé mam, maak je geen zorgen, ik red het wel", ga je jezelf dan bestempelen als een slechte ouder als ze het toch doet, omdat je niet hebt kunnen doorgronden dat ze hiermee zat?
Want dat maak jij er wel van, dat ouders van kinderen die zelfmoord pleegden omwille van pesten en die het niet hebben gezien, slechte ouders zijn en/of een slechte band hadden. En als mijn moeder elke keer als ik me slecht voelde zou proberen te achterhalen of geen zelfmoord zou willen plegen, dan zou ik op zijn minst gezegd geïrriteerd geraken.
Kwanyin schreef:Nee, blijkbaar ben je niet duidelijk geweest. Het enige wat ik jou zie zeggen, is dat ouders slechte ouders zijn of een slechte band hebben met hun kinderen als ze niet op voorhand hebben gezien dat hun kind zelfmoordgedachten had. Dat zeg je gewoon letterlijk. En daarna haal je aan dat je eigen moeder wel aan jou kon zien als je je niet goed in je vel voelde. En dat ouders van hun eigen kinderen wel door hebben als die "zwakker" zijn en daarom volgens jou ook sneller moeten opletten voor signalen van zelfmoord?
Het enige wat ik zeg is dat alles niet zo gemakkelijk is zoals jij het allemaal schrijft, en het je zeker geen mindere ouder maakt als je niet hebt kunnen zien dat je kind zich zo slecht voelt. Het ene kind is ook vele malen beter in een masker opzetten dan het ander.