'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:15

Hm ik heb er geen problemen mee, de vorige bewoner van ons huis had zelfmoord gepleegd op het spoor (daar wonen wij overigens ook aan..)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:52

Ik woon in zo'n huis.
Pand is uit eind 1800 en in de oorlog is hier veel gevochten, in en om het huis (Slag om Arnhem o.a.).

Ben van mening dat het prima kan maar dat je jezelf er wel op in moet stellen.
Hier gebeuren ook wel eens dingen die niet te plaatsen zijn, maar dat hoort er bij. :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:03

Ik weet niet of ik dat zou kunnen in zo'n huis wonen, ik zal vooral moeten kijken hoe het huis "voelt"

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:11

Ik ben altijd bang als ik angstig word door dat ik iets van 'energie' voel in zo'n huis, dat die energie me dan ook kwaad zal willen doen. Want als ze gekke dingen kunnen uithalen, kunnen ze ook gemeens doen, toch? :Y)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:14

Hier zijn trouwens ook vreemde dingen gebeurd.. lampen die aan en uit gingen, honden die gingen blaffen etc.

Laatst huizen bezichtigd maar ook hier heb ik direct gevraagd waarom het te koop stond en wat er gebeurd is met de vorige bewoner.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:38

Ik zou nooit een huis met een verhaal kopen... Vind dat niet prettig. Hier in de buurt staat een huis constant te koop en is het in 5jaar al drie keer verkocht vanwege drie scheidingen :+ ook staat er in het dorp verderoo een huis te koop waar twee mensen zelfmoord in hebben gepleegd. Ik zou in zo'n huis dus echt niet willen wonen, al kreeg ik geld toe. Ik geloof echt dat er iets kan 'hangen' in zo'n huis.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:15

dit topic doet me stiekum een beetje denken aan de film the amilyville horror.

ook een huis waar een nieuw gezin in komt wonen en er rare dingen gebeuren.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:26

Er zijn ook genoeg huizen met een verhaal waar niemand van weet. Dan word zo 'n huis ook verkocht. Je moet gewoon in het huis gaan zitten en je gevoel volgen. Neem de tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:38

karuna schreef:
Hangt van de sfeer af. Er zijn huizen die niet verkocht of bewoond willen worden lijkt soms wel.

Hier in de buurt gaat nu een bedrijf pogingen doen een boerderijtje te gaan opknappen om er te gaan zitten. Ik wens ze veel plezier. Het pand staat nu al ruim 50 jaar leeg, daarna soms pogingen tot bewoning of opknappen. Maar die strandt steeds op rare ongelukjes, brand, kortsluiting, dingen die verdwijnen enz. En de laatste 20 jaar is er niets meer mee gebeurt. Voor die tijd veel rampspoed voor de families die er gewoond hebben. Hoever het terug gaat weet ik niet maar pandje is al oud de verhalen ook.

doel je op het spookhuis?
daar komt idd een pannenkoeken restaurant.
ben benieuwd.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:09

Ach in het gouden hooft, of hoe het ookalweer heet in Den Haag, is een van de betere toko's in den haag, spookt het ook enorm en het zit er altijd stampvol :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:56

In Ijmuiden staat ook zo'n huis, schijnt vroeger van een of andere corrupte kerel te zijn geweest. Prachtig huis, prachtige locatie... Best heel gewild eigenlijk. Wij komen er altijd langs als we naar oma gaan, en ik geloof dat het minimaal 1x per jaar weer te koop staat, soms zelfs al sneller. Ook een huis met een verhaal, mensen houden het er op de een of andere manier niet uit en het raakt iedere keer weer moeilijker verkocht... Alsof het huis geen nieuwe mensen wil ofzo.

Ik denk dat het niet gaat om of er iemand in een huis is gestorven, maar dat het gaat om de emotie die in het huis zit. Ik zou best een oud hoerenhuis kopen hoor, daar zijn heel veel mensen blij geweest :+

Over dat 's nachts gevoeliger zijn (ik heb er ook last van); zag laatst briljante tekst voorbij komen:
Afbeelding
Zooo herkenbaar :')

Mn tante had vroeger iemand in huis in van die ouderwetse kleding, heeft daar jaaaaren rondgewandeld, boek lezend. Toen t boek uit was is ie ook verdwenen, nooit meer teruggekomen. Een vriend van mn neef kreeg daar vroeger altijd een soort hysterische aanvallen en zag mannetjes uit de muren komen. Mn neef woont al jaren op zichzelf, mn nicht woont er nog wel met haar ouders en op de een of andere manier zijn ze alledrie altijd ziek, en goed ziek ook. Tante heeft kanker gehad maar is nog steeds verre van gezond, mn nicht is vorige maand voor de zoveelste keer onder het mes gegaan voor een of andere bizarre en zeldzame bacterie, mn oom is met de regelmaat van de klok ziek. Ik ben er van overtuigd dat het aan het huis ligt eerlijk gezegd....een gezin met zó veel pech.........

Ik heb zelf echt vrij veel bizarre dingen meegemaakt, gezien, gevoeld, gehoord. Een huis met een extreem verhaal zou ik denk ik nooit aandurven, angst/pijn/verdriet trekt naar mijn idee in de muren en gaat er nooit meer uit. Maar een huis waar iemand is overleden...ach. Als de sfeer er goed is kan ik me er niet zo druk om maken :+

In ons vorige huis liep altijd een meisje, doodeng vond ik het. Een keer ben ik 's nachts, na een uur moed verzamelen, huilend naar de kamer van mn ouders gelopen omdat ik niet durfde te slapen. Mn vader is toen in mijn bed gaan slapen en gaf toe dat het ongewoon koud was en dat de sfeer er niet goed was. En er zijn maar weinig mensen nuchterder dan mijn vader :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:56

Ketaki schreef:
dit topic doet me stiekum een beetje denken aan de film the amilyville horror.

ook een huis waar een nieuw gezin in komt wonen en er rare dingen gebeuren.

Er zijn tien films gemaakt naar aanleiding van de boeken, maar er zitten zoveel veranderingen in de boeken en fouten in de "feiten", dat het niet meer serieus wordt genomen.
De mensen die daarna in het huis gewoond hebben, hebben nergens last van gehad. Het huis is gerenoveerd ziet er nu iets anders uit (alles ramen zijn nu rechthoekig, bv), vooral om nieuwsgierige mensen af te houden, en wordt nog steeds gewoon bewoond zonder problemen.

Spookhuizen kunnen big buisness zijn als het gaat om boeken en films erover en media aandacht, en daarom bestaan er ook nogal wat hoaxes.

Overigens is het ook een bekend feit dat als er veel stress is, je dingen kunt zien, horen en voelen die redelijk echt lijken, maar niet zijn.
niet elk spookhuis is werkelijk een spookhuis.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:50

Mijn vriend woont in een huis tegenover een begraafplaats en een kasteel ruïne en 's avonds gaat de lamp altijd spontaan aan en uit. Ik vind het doodeng :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:15

En er zit niet gewoon een timer op? :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:42

Hahaha nee :') was het maar waar!

Ik woon in een boerderij uit 1800 nogwat. Maar hier hangt echt een fijne sfeer. Alleen 1 hoek op de oude hooi zolder van vroeger vind ik doodeng. Alleen al door er naar te kijken krijg ik haast tranen in mn ogen. Alleen ik heb er nooit een verhaal over gehoord dus misschien verbeeld ik het me gewoon.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:32

Knipperende lampen (met bijbehorende geluiden) in oude huizen doen me nooit zoveel, heb jarenlang in een huis van ruim 600 jaar oud gewoond en daar gebeurde dat constant. Sja niet raar als je het elektrasysteem eens goed bekeek, dat had 10 jaar geleden al vervangen moeten worden. Mijn enige schrikmoment in dat huis was toen ik in de keuken bekogeld werd met theedoeken. Van de bovenste plank op de kast, waar grote flessen olijfolie voor stonden die wel nog op hun plek stonden...

Nu in een nieuwbouwhuis met een paar katten, ideaal die kun je overal de schuld van geven :D en ja katten staren soms ineens naar iets, maar daar zijn het katten voor. Minuscule vliegjes enzo :)

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:47

Ik heb in een huis gewoond waar iemand zijn vrouw heeft vermoord, later werd mij door de buurjongen (die haar had gevonden) ook verteld hoe en wat, maar ik heb er altijd fijn gewoond.
De prijs was inderdaad gunstig en haar ouders waren blij dat ze er vanaf waren.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:09

Yessy schreef:
Nu in een nieuwbouwhuis met een paar katten, ideaal die kun je overal de schuld van geven :D en ja katten staren soms ineens naar iets, maar daar zijn het katten voor. Minuscule vliegjes enzo :)

Dat "staren" is soms niet eens kijken, maar luisteren...naar iets best ver weg, vandaar dat ze zo moeten spitsen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 01:37

wat me trouwens opvalt is dat kinderen hier geesten wel kunnen zien/voelen.

maar bv volwassen mensen niet altijd.

hoe kan dat?

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 01:41

Ze zijn er gevoeliger voor omdat kinderen er vaak niet bij stilstaan en geen vooroordelen over hebben. Ze weten vaak nog niet waar ze schrik voor moeten hebben, of waarom.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:56

Ik begon dit topic te lezen tijdens mijn nachtdienst, maar heb hem toen toch snel weggeklikt :+

Ik heb namelijk het idee dat er op mijn werk ook 'iets' rondhangt.
Er zijn tijdens de oorlog 3 verzetstrijders gestorven in dit pand en er hangt ook een monument aan de voorzijde. Tijdens dode herdenking had ik nachtdienst en voelde me ontzettend ongemakkelijk. licht in de keuken en rookhok gingen vaak aan zonder dat er iemand beneden was geweest.

Ik ben een ongelofelijke scheitbak en ben vaak blij wanneer het buiten weer licht wordt, dus nee voor mij geen huis met verhaal om in te wonen :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:10

Nee, dat zou ik echt niet doen. In en rondom zo'n huis zou ik nog bang zijn voor mijn eigen schaduw :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:19

Voor mij zou het heel erg afhangen van de sfeer en het gevoel in het huis.
Mijn ouders hebben vroeger in een oude pastorie gewoond en toen ik geboren ben werd ook ons huis gebouwd. Omdat dit nog niet helemaal af was, heb ik daar dus ook kort gewoond. Ik schijn in dat huis altijd vreselijk gehuild te hebben, dat was in ons huidige huis direct over.
De oude pastorie is kort daarna personeelswoning geworden voor het bedrijf waar ik tegenwoordig ook werk. Een aantal jaar geleden kwam ik voor het eerst weer in dat huis en had op het tuinpad al het gevoel dat ik tegen een hoge muur aanliep. Ben wel naar binnen gegaan en voelde me daar totaaal niet fijn. Toen ik daar later met mijn moeder over sprak, vertelde ze me dat ik daar als baby altijd zo gehuild had.

Heel af en toe kom ik nog wel eens in dat huis, maar heel prettig zal ik me er nooit gaan voelen...
Het gevoel bepaald voor mij.

Ik heb ook altijd gezegd nooit naast een begraafplaats te willen wonen, totdat ik een keer bij iemand in huis zat toen zij op vakantie waren. Jawel dat stond naast een begraafplaats. En dat was echt een heerlijk rustig(rustig qua energieën ed) huis, heb met zoveel plezier altijd op dat huis gepast!!
Dus ook hier weer, gevoel bepaald voor mij.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:03

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:39

Ik had de afgelopen nachten dienst op de psychogeriatrisch afdeling. En dat is een geheel nieuw gebouw, ongeveer 3 maand terug opgeleverd. Maar man, daar spookt het ook hoor!
Ik was de was aan het ophangen in de woonkamer, en de laptop ging uit, weer aan en begon te typen. Tenminste dat geluid hoorde ik. Ook hoorden we voetstappen, terwijl er een alarm op de pieper afgaat als er mensen uit bed komen. Het scherm van de touchscreen sprong opeens aan. Dat doet ie normaal ook nooit.
Dus behalve dat de mensen daar flink kunnen spoken, is dit ook behoorlijk eng. Ik was blij dat we met zijn tween in de nachtdienst zaten. In oude gebouwen kun je het afschuiven op dat het oud is en alles niet goed meer werkt, maar hier. Brr.