Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rianne1994 schreef:helaas werkt mijn inbox niet meer net als de markt dus voor degene die een berichtje stuurde. alvast sorry. verder had ik even gebeld naar het juridisch loket(niet echt de juiste plek maar toch) daar kreeg ik te horen dat ik geen recht heb op bijstand omdat mijn ouders nog financieel verantwoordelijk zijn voor mij en dat zowel mijn vader als mijn moeder alimentatie moeten betalen, echter weigert mijn vader te betalen tenzij ik 3x per maand minstens langskom. waarop ik met mijn koppigheid riep ik ben geen prutsmuts die je betaalt om ff langs te komen. mijn moeder heeft mijn hele school betaald wat alimentatie is voor minstens anderhalf jaar. dus ja wat nu?
Jits schreef:Ik vind het eigenlijk best schokkend om te lezen dat er mensen zijn met een bijstandsuitkering die (meerdere!) paarden hebben. De bijstand is bedoeld als vangnet, voor mensen die niet in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien. Kennelijk is de bijstandsuitkering (met alle vrijstellingen en subsidies die erbij horen) nog zodanig "hoog" dat mensen daarvan een paard (een "luxeproduct") kunnen onderhouden. Er zijn zat werkende mensen met een laag inkomen die net overal buiten vallen wat vrijstellingen en subsidies betreft die echt geen paard kunnen onderhouden. Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen het beste, maar vreemd is het wel.
Caily schreef:Er moet toch zeker wel werk te vinden zijn voor een 19-jarige? Kan me niet voorstellen dat dat niet mogelijk is...
En je hebt wel recht op zorgtoeslag
Rianne1994 schreef:zorgtoeslag gaat eruit in 2014 als ik de berichten moet geloven. verder mijn vader heeft mij heel wat geflikt als t je echt interresseerd wil ik het je best even uitleggen. verder solliciteer ik overal op maar ik heb geen opleiding waardoor het een stuk moeilijker wordt.
vuurneon schreef:Ben erg benieuwd Olympia
Ik schrijf zelf de prijzen op het boodschappenbriefje mbv de folder en voor het grote deel weet ik het ook wel ongeveer omdat het wekelijks mee gaat.
(Ik werk ook zwaar beneden mijn niveau (ben de hoogst opgeleide in het bedrijf, maar zit op de laagste functie haha) inkomsten zijn inkomsten in deze tijd! En ik vind het ook positief voor toekomstige werkgevers dat ik geen gat in mijn cv heb en het zegt ook iets over karakter; ik voel mij er niet te goed voor)
Anoniem schreef:Ah voor mij is het 16 km in 1 richting.Ook wel te doen hoor, maar dan heb je regelmatig dat je onderdelen van je fiets moet vervangen wegens slijtage. Ik ga ook wel eens met de auto omdat ik niet altijd in topconditie ben.
Rianne1994 schreef:helaas werkt mijn inbox niet meer net als de markt dus voor degene die een berichtje stuurde. alvast sorry. verder had ik even gebeld naar het juridisch loket(niet echt de juiste plek maar toch) daar kreeg ik te horen dat ik geen recht heb op bijstand omdat mijn ouders nog financieel verantwoordelijk zijn voor mij en dat zowel mijn vader als mijn moeder alimentatie moeten betalen, echter weigert mijn vader te betalen tenzij ik 3x per maand minstens langskom. waarop ik met mijn koppigheid riep ik ben geen prutsmuts die je betaalt om ff langs te komen. mijn moeder heeft mijn hele school betaald wat alimentatie is voor minstens anderhalf jaar. dus ja wat nu?
LS_fotos schreef:Momenteel sta ik op de lijst voor begeleid wonen dit bedrag wat dit gaat kosten is niet zeker, hun gaan op het moment dat ze een plek voor je hebben kijken naar jou inkomen en basseren daarop wat je eigen bijdrage is naast je ciz indicatie. Dit is dus erg spannend want ze houden geen rekening met paarden.
Horse_xx schreef:Ik zie dat veel van jullie geld pinnen om boodschappen te doen, om zo niet meer in de winkel te hoeven pinnen, maar hoe doen jullie dat nou want dan moet je toch alles gaan uitrekenen wat je pakt en tellen enzo, zodat je niet bij de kassa staat en je te hoog uitkomt?
lor1_1984 schreef:Horse_xx schreef:Ik zie dat veel van jullie geld pinnen om boodschappen te doen, om zo niet meer in de winkel te hoeven pinnen, maar hoe doen jullie dat nou want dan moet je toch alles gaan uitrekenen wat je pakt en tellen enzo, zodat je niet bij de kassa staat en je te hoog uitkomt?
Ik reken idd ongeveer uit hoeveel iets kost en hou het zelfs iets hoger aan.
Iets van €0,80 bereken ik als €1,- en zo loop ik al rekenend door de winkel heen.