Waarom bestaat God wel/niet voor jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:54

verootjoo schreef:
Ik geloof in God. En waarom? Omdat ik niet kan geloven dat Hij er niet is, ik voel dat Hij er is, en ik weet het gewoon.

Ik geloof dat in de Bijbel de waarheid staat en de goede richtlijnen om naar te leven. En nee, ik ben geen heilige, maar doe mijn best om een zo'n mooi mogelijk mens te zijn :)

pin me er niet op vast hoor! maar, in de bijbel staan toch ook wel wat vrouw-nietzo-vriendelijks in?
( heb er eens doorheengeneusd, maar was afentoe behoorlijk beledigd :o )
hoe interpeteer jij het dan?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:55

Maar wie is God voor jou dan, Verootjoo?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:56

Tabaluga12 schreef:
Vjestagirl schreef:

Volgens jouw redenatie: moordenaar die in god geloofd = goed
persoon die een normaal leven lijdt en niet in god geloofd = niet goed.

Dat is wat zwart wit, ik denk dat er meer bedoeld wordt:
een moordenaar bekeert zich tot het geloof (in woorden en daden) en zal door god vergeven worden.
En een niet gelovige krijgt misschien nog een 2e kans om zich te bekeren anders gaat hij niet naar het hiernamaals of zoiets.

Dan mag God toch eens wat duidelijker zijn dat hij wel bestaat :') ipv te gaan straffen voor iets wat je niet wéét O:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:56

Dan zou ik de tekst moeten weten waar je het over hebt. Ik heb iig nog nooit wat vrouwonvriendelijks gelezen. Ik vind de Bijbel een boek vol mooie dingen van een liefdevolle God die ons geschapen heeft en onmenselijk veel van ons houdt. En ons daarom geboden vertelt waarvan Hij weet dat het goed voor ons is ;)

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:00

Zelf geloof ik niet in god. Dat heb ik zelf persoonlijk ook nooit gedaan. Ik heb de verhalen ook eigenlijk nooit gelooft er bleef altijd wel een vraag me achter zitten van hoe is dit of dat dan ontstaan.
Ik weet dat niet alles zo maar ontstaan is maar door één iemand en dat is dan god is voor mij niet echt geloofwaardig. Dit is dan mij keuze hoor! Ik respecteer de mensen die wel in god geloven en dat vind ik ook wel belangrijk, want die geven en staan immers achter hun mening ( en ook wel hun besluit )
En bij mij is het ook zo eerst zien en dan geloven :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:01

Nee is geloof niet in God, ik geloof nergens in, behalve in reïncarnatie(dus als je doodgaat dat je ziel opnieuw in een lichaam -mens of dier- word 'hergebruikt') en evolutie, simpelweg omdat ik me niet kan voorstellen dat er een 'God' zou moeten bestaan terwijl er zich op aarde genoeg geweld, armoede en andere dingen voordoen terwijl 'hij' daar maar wat zit zegmaar.
Ook omdat ik de Bijbel van jongs af aan al raar vond, omdat alles zich zo tegenspreekt en als je er goed op let dat sommige dingen werkelijk kop nog kont slaan.

God zorgt voor mij niet voor eten op tafel, dat doe ik toch echt zelf, want ik krijg van God ook geen geld om het te kopen, daar moet ik zelf voor werken bij de baan die ik zelf heb moeten zoeken!

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:03

Ik geloof niet in God, waarom weet ik eigelijk niet. Ik geloof gewoon niet dat er iemand daar bovem is die alles ziet ofzo...
Ik geloof wel heel erg in geesten. (Of is dat reincarnatie :+ ) Waarom ik in geesten geloof: ik denk niet dat als je dood gaat dat je er dan helemaal niet meer bent.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:03

verootjoo schreef:
Dan zou ik de tekst moeten weten waar je het over hebt. Ik heb iig nog nooit wat vrouwonvriendelijks gelezen. Ik vind de Bijbel een boek vol mooie dingen van een liefdevolle God die ons geschapen heeft en onmenselijk veel van ons houdt. En ons daarom geboden vertelt waarvan Hij weet dat het goed voor ons is ;)

jaah, ik heb me bijbel verkocht :o had er niks mee. dus kan het niet meer opzoeken. heb er een oud vrouwtje blij mee gemaakt :)
zelf kan ik er niet ingeloven. als de schrijvers werkelijk de teksten van god kregen, waarom kan god zich dan niet meer laten zien? er zit zoveel oneerlijkheid in de wereld :x als hij zoveel van ons houd, waarom dan al die elende? of zal dat dan niet in zijn macht liggen? en is er dan nog iets meer dan god? want als god onze wereld schiep, wie dan het helal? god vast niet, want er zitten zulke nare dignen in het helal, zoals meteorieten. in het helal zit het vol met overleden planeten , die ooit als aarde zijn geweest, en onze aarde zal ook vergaan. zou god dan niet iets duurzaams gemaakt hebben? want onze aarde gaat eraan... (nou, onze zon. )
ik snap dat mensen er in kunnen geloven, maar ben er zelf te sceptisch over.
( en had een heeel slechte domino(weet dat het eee is ) en hier hebben we van die johova's , welke je van je fiets af trekken! je banden grijpen e.d en je een bijbel in de hand drukkken, dit allemaal voor de uitgang van school, iedereen ophoudend. (mag niet.. maar politie was te laat) en ook mij op krukken probeerden ze tegen te houden. gelukkig had ik nog 1 prima werkend been, waarmee ik kon trappen, en een elektrische fiets waardoor bandgrijper vast brandblaren heeft nu :D

verootjoo

Re: Waarom bestaat God wel/niet voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:08

God laat zich juist erg vaak zien, het probleem is dat de mensen hem niet kunnen of willen zien door al het kwaad dat op de wereld is. De wereld waar we nu op leven is niet de wereld zoals God het bedoelt heeft, die wereld komt nog, aan het eind der tijden. Daarom zitten we nu nog in de gebakken peren in de wereld van het kwaad wat de mens zichzelf aandoet door zich niet aan de geboden van God te houden. Je hoeft niet ver te kijken om te zien dat nu het kwaad regeert :) Gods wereld komt nog, als je het offer wat Jezus voor je heeft gebracht aanvaard.
Gods wereld ís duurzaam maar wij verpesten de aarde. Gods wereld komt nog :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:09

verootjoo schreef:
God laat zich juist erg vaak zien, het probleem is dat de mensen hem niet kunnen of willen zien door al het kwaad dat op de wereld is. De wereld waar we nu op leven is niet de wereld zoals God het bedoelt heeft, die wereld komt nog, aan het eind der tijden. Daarom zitten we nu nog in de gebakken peren in de wereld van het kwaad wat de mens zichzelf aandoet door zich niet aan de geboden van God te houden. Je hoeft niet ver te kijken om te zien dat nu het kwaad regeert :) Gods wereld komt nog, als je het offer wat Jezus voor je heeft gebracht aanvaard.

en dat is dan zonder mij want ik geloof er niet in -O-

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:10

Wat en wanneer komt Gods wereld dan? En God is niet zo slim geweest om zulke eigenwijze wezens op de wereld te zetten als de mens, of verwachtte hij werkelijk dat iedereen zich heilig aan zijn regeltjes zou houden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:11

unihorses schreef:
verootjoo schreef:

En dat is dan zonder mij want ik geloof er niet in -O-

Dat is ieder zijn keuze. ;)

saskiakefie schreef:
Wat en wanneer komt Gods wereld dan? En God is niet zo slim geweest om zulke eigenwijze wezens op de wereld te zetten als de mens, of verwachtte hij werkelijk dat iedereen zich heilig aan zijn regeltjes zou houden?

God wil geen marionetjes, God wil mensen die vrijwillig voor hem kiezen. Want zeg nou zelf, kies jij vrienden die verplicht moeten doen wat jij zegt? Of heb je liever vrienden die vrijwillig je vriend zijn :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:12

unihorses schreef:
verootjoo schreef:

+1 :')

Nee even serieus, dat wij de aarde verpesten ben ik volkomen met je eens, maar ik ben nog steeds van mening dat als er daadwerkelijk iets als een hogere macht was, dat die toch wel al ingegrepen zou hebben.
Ik zou -als ik God was(joh lekker grote droom haha)- juist proberen om alle armoede etc te verhelpen dan juist een beetje zorgeloos zitten toekijken tot de halve wereld zichzelf heeft uitgeroeid of is doodgegaan van de honger of ziektes en dan eens opnieuw beginnen. Het is geen stukje papier wat je zo de prullebak ingooit :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:13

saskiakefie schreef:

vast met veel geweld, al drama aanrichtend, want zij die niet geloven... wat ik een heel kromme gedachte vind. god zou toch van iedereen moeten houden? en niet selectief een paar in leven houden?
( en hij mag haasten, want over 4 miljard jaar is zijn zon op. )

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:13

Ik geloof in God. Ik ben christelijk opgevoed maar geloof het zelf ook echt. Als ik om mee heen kijk, naar de paarden, zonsopgang, de zee, het bos, de bloemen, dan kan ik me niet voorstellen dat dat zomaar is gekomen. Door een knal? Daar moet een schepper achter zitten.
Voor mij helpt geloven heel erg. God is er altijd en luistert altijd. Hij laat ons nooit in de steek. Natuurlijk snap ik ook niet alles. Ik snap niet waarom sommige mensen zo vroeg overlijden of zo ernstig ziek worden. Wel geloof ik dat God dat niet zo wil, God heeft daar zelf ook verdriet van. Want het begon ooit goed, in het paradijs, maar de mensen besloten van de vrucht van de verboden boom te eten.
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er vaak zoveel vooroordelen zijn over Christenen. Soms lijkt het alsof we haast niet serieus genomen worden. Dat vind ik echt jammer, iedereen maakt fouten, maar soms lijkt het alsof het zo is dat als een christen een fout maakt, alle christenen meteen slecht zijn. Ik bedoel dit niet aanvallend, maar dat is vaak mijn gevoel.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:14

verootje, hoe laat God zich volgens jou zien dan? En Hoe voel jij hem?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:14

Maar God zorgt er wel voor dat deze wereld naar de klote gaat, want hij wist dus blijkbaar wel dat dit risico met zich mee bracht. (haha lijkt net alsof we aan het discusieren zijn over/in een fantasiewereld; best vreemd voor mij :P )

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:15

verootjoo schreef:
unihorses schreef:
En dat is dan zonder mij want ik geloof er niet in -O-

Dat is ieder zijn keuze. ;)

dus ik MOET voor god kiezen om in leven te blijven? dat vind ik dus krom. dat is niet liefdevol?
en ik gedraag me prima, maar er zijn heel wat gelovigen :x die het niet waard zijn het licht te zien!
( kijk maar naar al die de wereld vergaat! maak al je geld naar mij over, dan overleef je shure.. oplichter)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:16

Ondanks dat ik de grootste en meest koppige atheïst ben die er rond loopt vind ik het wel altijd heel mooi om te horen waarom mensen wel in god geloven. Ik vind het wel vervelend als het soms een beetje wordt opgedrongen. Op de middelbare school sprongen er van die Christen mensen voor mijn fiets om mij een bijbel op te dringen... uh ja... ga voor mijn fiets weg. Ik ga toch ook niet spontaan mijn profiel werkstuk aan je uitleggen zonder dat je er om vraagt? Ik heb dan wel eens de neiging om die ene bekende zin uit de film 'the exorcist' te schreeuwen om te kijken hoe ze reageren.. voor de gene die het niet weten: youtube.. het begint met ... 'your mother sucks ..... .. .....' gelukkig ben ik nog net niet zo'n hork dat ik het doe... :')

Enfin, ik denk dat het meer een verzinsel is van de mens. Het is altijd dezelfde volgorde ongeacht het geloof. Bovenaan staat de dominante man met daar iets onder de vrouw. Vrouwen zijn over het algemeen... ietsjes minder dominante figuren in het geloof en in de regels. Dominant kan natuurlijk ook door een ander woord vervangen worden. Denk dat deze 'opstelling' geprogrammeerd is in elke mens waardoor deze 'rangorde' terug komt in (bijna) elk geloof. Het is niet tastbaar en ik sta er ook niet zo open voor. Wij mensen overkomen positieve dingen als je zelf maar positief bent, daar heb je imo geen god voor nodig.

verootje, hoe laat god zich dan zien aan jou? Vind het altijd leuk om te horen hoe anderen dit weer ervaren.

Nog even een zeikpuntje: Soms hoor je mensen over iemand praten in de trent van: 'ja dat is zo'n goed mensje, streng gelovig elke zondag naar de kerk..' alsof je dan een beter persoon bent.. ik ben neodarwinist en ik heb zijn boek gelezen, zoooo zoet!! Hoor je nou nooit iemand zeggen.. -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:17

SuperAssie schreef:
unihorses schreef:

+1 :')

Nee even serieus, dat wij de aarde verpesten ben ik volkomen met je eens, maar ik ben nog steeds van mening dat als er daadwerkelijk iets als een hogere macht was, dat die toch wel al ingegrepen zou hebben.
Ik zou -als ik God was(joh lekker grote droom haha)- juist proberen om alle armoede etc te verhelpen dan juist een beetje zorgeloos zitten toekijken tot de halve wereld zichzelf heeft uitgeroeid of is doodgegaan van de honger of ziektes en dan eens opnieuw beginnen. Het is geen stukje papier wat je zo de prullebak ingooit :P

Hij heeft ook al ingegrepen en Jezus gestuurd die voor onze zonden is gestorven. Iedereen die zijn offer aanvaard heeft toegang tot een eeuwig leven bij God ;) deze wereld is nog niet het laatste, het echte leven moet nog beginnen :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:19

verootjoo schreef:
Hij heeft ook al ingegrepen en Jezus gestuurd die voor onze zonden is gestorven. Iedereen die zijn offer aanvaard heeft toegang tot een eeuwig leven bij God ;) deze wereld is nog niet het laatste, het echte leven moet nog beginnen :)

Oh ga hier alsjeblieft niet te ver in, want als het niet zo is, wat dan? Als de dood toch de dood is, ja dan weet je het ook niet meer maar ik vind het altijd zo zonde/zielig als mensen er zo erg van overtuigd zijn...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:19

Oke hier ging iets fout; ging op deze quote;

Citaat:

Ik ken in ieder geval nog geen mensen die al eeuwig leven, zelfs geen gelovige mensen :)
Laatst bijgewerkt door Equisync op 26-07-13 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:20

unihorses schreef:
dus ik MOET voor god kiezen om in leven te blijven? dat vind ik dus krom. dat is niet liefdevol?
en ik gedraag me prima, maar er zijn heel wat gelovigen :x die het niet waard zijn het licht te zien!
( kijk maar naar al die de wereld vergaat! maak al je geld naar mij over, dan overleef je shure.. oplichter)]
[/quote]

Je MOET niks. En dood ga je toch. Ik kies er voor om mijn leven met God te leiden en daarom ga ik na mijn dood naar Gods wereld.
Als jij daar niet voor kiest maakt het mij niet uit.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:20

Danique_G schreef:
Ondanks dat ik de grootste en meest koppige atheïst ben die er rond loopt vind ik het wel altijd heel mooi om te horen waarom mensen wel in god geloven. Ik vind het wel vervelend als het soms een beetje wordt opgedrongen. Op de middelbare school sprongen er van die Christen mensen voor mijn fiets om mij een bijbel op te dringen... uh ja... ga voor mijn fiets weg. Ik ga toch ook niet spontaan mijn profiel werkstuk aan je uitleggen zonder dat je er om vraagt? Ik heb dan wel eens de neiging om die ene bekende zin uit de film 'the exorcist' te schreeuwen om te kijken hoe ze reageren.. voor de gene die het niet weten: youtube.. het begint met ... 'your mother sucks ..... .. .....' gelukkig ben ik nog net niet zo'n hork dat ik het doe... :')

Enfin, ik denk dat het meer een verzinsel is van de mens. Het is altijd dezelfde volgorde ongeacht het geloof. Bovenaan staat de dominante man met daar iets onder de vrouw. Vrouwen zijn over het algemeen... ietsjes minder dominante figuren in het geloof en in de regels. Dominant kan natuurlijk ook door een ander woord vervangen worden. Denk dat deze 'opstelling' geprogrammeerd is in elke mens waardoor deze 'rangorde' terug komt in (bijna) elk geloof. Het is niet tastbaar en ik sta er ook niet zo open voor. Wij mensen overkomen positieve dingen als je zelf maar positief bent, daar heb je imo geen god voor nodig.

verootje, hoe laat god zich dan zien aan jou? Vind het altijd leuk om te horen hoe anderen dit weer ervaren.

Nog even een zeikpuntje: Soms hoor je mensen over iemand praten in de trent van: 'ja dat is zo'n goed mensje, streng gelovig elke zondag naar de kerk..' alsof je dan een beter persoon bent.. ik ben neodarwinist en ik heb zijn boek gelezen, zoooo zoet!! Hoor je nou nooit iemand zeggen.. -O-

woon jij soms in de buurt van mij :') (zie een paar reacties terug, prescies het zelfde verhaal :7 )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:22

SuperAssie schreef:
Oke hier ging iets fout; ging op deze quote;

Citaat:

Ik ken in ieder geval nog geen mensen die al eeuwig leven, zelfs geen gelovige mensen :)

Nee, die leven natuurlijk ook niet op deze wereld... Das pas na je aardse dood.