Maar dan nog vind ik het vervelend voor de dieren en dat is dan ook een reden om vegan te worden.Weidegang bij reguliere boeren? Ik weet niet waar je woont maar hier in Brabant kom ik het niet veel tegen..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar dan nog vind ik het vervelend voor de dieren en dat is dan ook een reden om vegan te worden.
.Yamcha schreef:Ik vind consumeren van vlees per definitie niet diervriendelijk eigenlijk.

Kuggur schreef:Yamcha schreef:Ik vind consumeren van vlees per definitie niet diervriendelijk eigenlijk.
Wel dat is een beetje een open deur, ik denk dat niemand, en met name de betreffende dieren vleesconsumptie diervriendelijk vind.
Het gaat erom of je die onvriendelijkheid ethisch vind of niet.
Mijn persoonlijke mening is, ja, maar onder voorwaarden. Acceptabele dierhouderij (ik eet vnl eigen schapenvlees, die dieren lopen de hele zomer vrij in de natuur rond), zo weinig mogelijk stress tijdens transport (lokaal slachthuis 15 min hier vandaan), humaan slachten (zet ze net als de meeste boeren hier, zelf op de band, en ben er dus bij).
)Miracle_ schreef:Nooit geweten dat Royal Canin berengevechten sponsort! (Om even van de hak op de tak te springen)
Maar ik kwam dit net tegen..
http://www.piepvandaag.nl/royal-canin-g ... r-voeters/
xMercury schreef:Groenten vind ik wel heel duur... Dus die koop ik (nog?) niet biologisch. Die was ik gewoon heel erg goed.

Al dode mosselen in schelp zijn giftig, daarom controleer je ze.
En vissen? Worden die niet snel doodgemaakt? Nic schreef:Ik dacht ook dat dat kon... (pesticide eraf wassen)
Citaat:Verstikking
Anders dan veel mensen denken gaat een vis niet snel dood wanneer hij op het droge gebracht wordt. Haringen zijn bijvoorbeeld pas tot na 35 minuten gestikt, kabeljauwen en wijtingen tot na 60 minuten. Tongen en schollen doen er nog langer over. Zij zijn na ongeveer 4 uur pas dood.
Strippen
Het strippen houdt in dat de vis levend wordt opengesneden om de organen en het bloed te verwijderen. De vis gaat hierdoor echter niet onmiddellijk dood. Haringen, tongen en scharren kunnen hierna nog tot 10, respectievelijk 30 en 35 minuten in leven blijven. Schollen houden het maximaal 50 minuten uit.
Verstikking samen met strippen
Deze dodingsmethode houdt in dat de vissen eerst gedurende 7 tot 20 minuten 'stikken' in de lucht, waarbij ze dus niet doodgaan omdat hun hersenen intact blijven. Vervolgens worden ze, nog levend, ontdaan van hun organen en bloed. Ze leven dan nog 10 tot 30 minuten totdat de dood intreedt.
Chubby schreef:Nic schreef:Ik dacht ook dat dat kon... (pesticide eraf wassen)
Je kunt met azijn met water de ergste vervuiling afwassen, máár pesticides worden gebruikt gedurende de ontwikkeling en groei van de vrucht/groente én de grond waar deze haar voedingsstoffen uit haalt wordt ook 'bewerkt'. Dat betekent dat een groot deel van de rommel ook ín de plant/vrucht terecht komt.
Ik ben zelfs zo erg dat ik soms twijfel of een gewone, bespoten appel wel echt gezond is![]()
![]()
Dat betekent niet dat alle bespoten waar even 'ongezond' is. We hebben de dirty dozen (regulier vermijden) en clean fifteen (biologisch niet nodig):
[ Afbeelding ]
Alleen ik mis de tomaat en komkommer? Dat zijn de groenten die ik het meeste koop haha Nic schreef:Meestal zijn de schelpen dicht.
Je kan op een open mossel tikken, als de schelp dicht gaat leeft ie nog.
Vis:Citaat:Verstikking
Anders dan veel mensen denken gaat een vis niet snel dood wanneer hij op het droge gebracht wordt. Haringen zijn bijvoorbeeld pas tot na 35 minuten gestikt, kabeljauwen en wijtingen tot na 60 minuten. Tongen en schollen doen er nog langer over. Zij zijn na ongeveer 4 uur pas dood.
Strippen
Het strippen houdt in dat de vis levend wordt opengesneden om de organen en het bloed te verwijderen. De vis gaat hierdoor echter niet onmiddellijk dood. Haringen, tongen en scharren kunnen hierna nog tot 10, respectievelijk 30 en 35 minuten in leven blijven. Schollen houden het maximaal 50 minuten uit.
Verstikking samen met strippen
Deze dodingsmethode houdt in dat de vissen eerst gedurende 7 tot 20 minuten 'stikken' in de lucht, waarbij ze dus niet doodgaan omdat hun hersenen intact blijven. Vervolgens worden ze, nog levend, ontdaan van hun organen en bloed. Ze leven dan nog 10 tot 30 minuten totdat de dood intreedt.
Bron
http://www.hengelsport.com/component/co ... komt-eraan
http://www.viswijzervisniet.nl/vissenle ... an-vissen/
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vis.aspx
Ik word hier altijd zo verdrietig van... Maar dit wordt dus ook met biologische vis gedaan?
: