pandour4evuh schreef:Ik als zeer fanatiek racefietser zal even een opmerking plaatsen
Ik rij op de rijbaan waarom omdat ik meerdere malen zelf zeer ernstig te val ben gekomen door recreatiefietsers die ik meerdere malen toegeroepen heb dat ik er aan kwam, en ze ook omkeken maar niet uit de weg gingen, en ik me vervolgens in alle bochten moest wringen om eerst abeide voeten lost te maken en dan pas af te kunnen rennen. want tja omvallen met je voeten nog vast is nog veel erger. mensen dan plots op de rem gingen staan. (slechtste wat je kan doen in zon situatie)
ik ben vrij sociaal ik zal ook altijd wat afremmen etc. maar in mijn ogen degene met de hoogste snelheid heeft voorrang. Neemt niet weg dat je wel aan moet kondigen dat je eraan komt.
Ik heb ook een situatie meegemaakt waar ik me rot geschrokken ben. Ik was bezig met mijn rondje en moest een fietspad op door een bos. ernaast lag een voetpad. en er kwamen mensen aan lopen over het fietspad. In mijn mening is dat zij dan aan de kant moeten gaan als ze mij zien aankomen. (even ter illustratie: reed zon 30-32 km/u) er waren achter mij andere racefietsers. en ze gingen niet aan de kant. ik heb meerdere malen geroepen. ik ben toen naar de andere kant van het fietspad gegaan, zij ook toen ben ik erop geklapt en over de kop gegaan. toen is de man van de vrouw op mij gaan schelden terwijl ik in zeer ernstige pijn (si gewricht scheur) daar lag. dat ik had moeten stoppen. de rest van de groep was ook gevallen maar behalve een gekneusde knie niks. Ik lag onderaan de hoop. Hij wou zelfs in eerste instantie niet eens een ambulance bellen. Ik had de telefoon van de groep bij mij en tsja die zat op mijn rug en die was niet meer heel.
Wat ik hierbij wil zeggen, er wordt veel gescholden op racefietsers. maar wij kunnen ook niet super snel reageren en de meesten waarschuwen ver van te voren. wij kunnen ons dan wel voorbereiden maar er wordt ook verwacht van andere dat zij ook actie ondernemen.
Als je niet tijdig kan reageren door je materiaal heb je niks op de openbare weg te zoeken. Als mijn auto niet goed kan remmen komt ie ook niet door de keuring.
Hoewel ik wel de ambulance gebeld zou hebben zou ik geen medelijden met je gehad hebben. Je past je snelheid aan, aan je reactie-vermogen of de mogelijkheden daartoe (op sneeuw rijd ik ook zachter dan op droge baan.) doe je dat niet... Dan vraag je om ongelukken.
Schelden, slaan, spugen, echt belachelijk!

Ze fietsen hier op de 80 km/h weg, maken idioot grote bochten, laten niet weten dat ze eraan komen, fietsen 9 vd 10 aan de verkeerde kant (want ja, oversteken dat kost snelheid!), fietsen met kei veel langs elkaar terwijl dat niet kan, steken als een kip zonder kop de weg over. Beter dat ze op een speciaal circuit gaan fietsen ipv over de fietspaden. Levensgevaarlijk
) en snel geirriteerd zijn. Allemaal haast, alles moet snel. Het is met van die mooie zomerdagen allemaal zo druk op de weg...