Wanneer douchen de bokkers zich?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:30

Ik douche altijd 's avonds, nadat ik bij mijn paard ben geweest of gesport heb. Ik vind het wel fijn om fris en fruitig in bed te liggen. Als ik een dag niet bij mijn paard ben geweest of gesport heb, dan wil ik wel eens een dagje overslaan. Douchegel en shampoo gebruik ik maar 2x per week. Meestal wordt ik schoon genoeg van alleen water.
's Ochtends was ik mijn gezicht altijd en indien nodig ook andere lichaamsdelen als ik 's nachts gezweet heb.
Handdoeken hergebruiken gebeurt hier ook, anders kan ik wel blijven wassen.

Best wel grappig om de verschillen tussen iedereen te lezen en vooral ook de motivatie waarom.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:31

Als het school is meestal 's morgens. Nu in de zomer is het echter nogal veranderd, dan neem ik meestal pas een douche na het paardrijden en dat kan op alle tijdstippen zijn. :P

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:31

Tabaluga12 schreef:
Lekker fris gesopt en gescrubt een fris bedje in! Met een fris ruikende partner geurend naar douchegel en zichzelf :D
En 's ochtends een korte opfrisdouche. Gelukkig heb ik geen droge huid.

Toch veel onfrisse mensen hier vind ik. Moet er niet aan denken om met zo iemand in bed te liggen.. Denk aan haren, voeten en intieme delen...

Haren gaan ook echt snel stinken, al ruik je dat misschien zelf niet. Denkend aan mijn tijd in de kapsalon..

Jij VIND het idd onfris, het IS niet onfris. Ik heb nergens last van, vriendlief ook niet. Ik moet er weer niet aan denken om met iemand in bed te liggen die elk zweetdruppeltje, haartje, huidschilfertje of natuurlijk luchtje smerig vind. Ik heb liever iemand die me accepteert incl wat zweet en zonder continu kunstmatige geurtjes.

Iejoorr

Re: Wanneer douchen de bokkers zich?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:33

Ik douche altijd 's ochtends, hoe vroeg ik ook mn bed uit moet. Al douche ik niet 's ochtends, dan word ik niet goed wakker :D
En soms douche ik nog 's avonds, als ik veel gezweet heb of veel bij de paarden ben geweest bijvoorbeeld.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:34

In principe elke avond en als ik s ochtend veel tijd heb dan ook nog lekker s ochtends, sla eigenlijk nooit een dag over, weleens dat ik me haren niet was..

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:34

Zwerte schreef:
Tabaluga12 schreef:
Lekker fris gesopt en gescrubt een fris bedje in! Met een fris ruikende partner geurend naar douchegel en zichzelf :D
En 's ochtends een korte opfrisdouche. Gelukkig heb ik geen droge huid.

Toch veel onfrisse mensen hier vind ik. Moet er niet aan denken om met zo iemand in bed te liggen.. Denk aan haren, voeten en intieme delen...

Haren gaan ook echt snel stinken, al ruik je dat misschien zelf niet. Denkend aan mijn tijd in de kapsalon..

Jij VIND het idd onfris, het IS niet onfris. Ik heb nergens last van, vriendlief ook niet. Ik moet er weer niet aan denken om met iemand in bed te liggen die elk zweetdruppeltje, haartje, huidschilfertje of natuurlijk luchtje smerig vind. Ik heb liever iemand die me accepteert incl wat zweet en zonder continu kunstmatige geurtjes.

Dat zeg ik toch ook, ik vind het onfris! Dat wil niet zeggen dat ik zweet enz smerig vind. Dat is heel iets anders.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:35

Leuk topic :D
Ik douche altijd in de avond, ik ben verpleegkundige, moet erg vroeg op en heb een boerderij met de nodige dieren die allemaal zorg nodig hebben in de ochtend, dus dat is al genoeg werk voor ik de deur uit ga ;) . Daarbij wil ik ook lekker fris mijn bed in, je wordt op een boerderij, met paarden, honden, katten, konijnen, kippen, varkentjes en geitjes echt wel smerig dus hoppa 's avonds onder de douche en 's ochtends trekken wij dan een ander kloffie aan om de dieren eten te geven enz. wat allemaal al klaar staat dus is vrij snel gedaan en daar wordt je niet vies van, daarna omkleden, even aan de wastafel opfrissen en dan naar het werk.
Het viezere werk zoals de stallen e.d. doen wij na het werk dus.
Overigens douche ik mij als ik vrij ben en weg moet ook wel tussendoor hoor. Haren was ik om de dag en ik gebruik gerust 2x een handoek, je lijf is schoon als je deze gebruikt dus daar heb ik geen moeite mee.
Oh en tandenpoetsen 3x per dag!
Laatst bijgewerkt door ThessaKeizer op 16-07-13 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:36

Tabaluga12 schreef:
En tanden poetsen dan??? :D

Ook minimaal 2x per dag! En dat wil wel eens 3x worden :D mijn tandjes moeten glad aanvoelen, en adem fris zijn!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:38

Tabaluga12 schreef:
En tanden poetsen dan??? :D

1 keer per dag shame on me :o haha.. Ken iemand die t alleen doet als ie weg moet baaahhhhh -O-

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:42

:D Ik minimaal 3x per dag en regelmatig wissen / flossen. Neem m'n tandenborstel mee in m'n tas. Trouwens de kaakchirug en mondhyg. vonden mijn gebit schoon! Kaakchirurg kwam dat niet vaak zo tegen! Alhoewel ze helemaal niet wit zijn jammergenoeg.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:44

Zwerte schreef:
Ik las laatst de uitspraak dat wij westerlingen massaal smetvrees hebben en dit topic bewijst dat wel! De oudere mensen zijn nog van de generatie van 1 x per week in de tobbe....en nu is minimaal 1 x per dag noodzakelijk? Goh, waar komen al die allergieen toch vandaan?
Ik vind het nog het meest bizar dat mensen het omschrijven als walgelijk, smerig etc. Je smerig voelen na een gewone dag, ik vind het zorgwekkend eigenlijk. Met elke dag twee keer douchen, vooral met zeep, blijft er niks over van je normale huid, incl talg etc. Zijn jullie niet gewoon gewend aan een huid zonder natuurlijke bescherming, met een bloemetjesgeur? Zodra de huid dan weer wat op gaat bouwen, voelen jullie je massaal smerig..... Alles wat niet naar zeep ruikt is vies?

Ik ben vreselijk smerig volgens de meeste van jullie. Ik was mn haar 3x per week en douche ongeveer om de dag, soms minder. Wel elke dag een snelle washand voor de 'geurige' delen maar zonder zeep. En dan heb ik ook nog eens hyperhydrosis, oftewel overmatig zweten. Zitten jullie al te kotsen bij het idee? :-D
Wel dagelijks schoon ondergoed en schoon shirt aangezien ik altijd wel zweet. Pyama draag ik gerust enkele dagen.

Ik douche het liefst smorgens en sowieso wel als ik afspraken buiten huis heb. De meeste dagen zit ik gewoon thuis en dan boeit het me niet als ik niet naar bloemetjes ruik eigenlijk. 'savonds douchen doe ik eigenlijk nooit, ook niet na zware inspanning. Nou heb ik sowieso in de zomer veel last van zweten en mn vriend is een rasechte nachtzweter. Regelmatig is ons bed dus ook zeiknat van het zweet. En nee, ik verschoon het niet dagelijks :-) na een nacht zweten hang ik de boel wel buiten om te luchten.

In het verleden heb ik zomers wel vaker onder de douche gestaan, soms 3 x per dag.... Resultaat? Jeukende, droge huid. Smeren werkt niet, ik zweet alles er weer uit, het trekt gewoon niet in bij mij. Ik dacht altijd dat de jeuk van het zweten kwam.... De natuurlijke huidafweer is voor mij blijkbaar erg belangrijk, want sinds ik max 1 x per dag douche gaat het veel beter! Ik zweet niks minder maar de jeuk is verdwenen! Ook kreeg ik in die tijd vaak commentaar dat ik naar zweet rook, terwijl ik dus veel douchte, minimaal 1 shirt per dag en bussen deo.... Nu doe ik minder moeilijk en krijg nooit meer commentaar :-) dus ik heb persoonlijk kunnen ervaren dat je lichaam echt niet blij is met zulke extreme maatregelen, laat de natuur wat meer zn gang gaan en je bent frisser :-)

Ik kan het niet beter verwoorden _/-\o_

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:49

Ik douche mij eigenlijk altijd dagelijks in de ochtend. Nu het vakantie is wil het nog wel eens voorkomen dat ik een dag oversla, dan was ik mij alleen 's ochtends.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:51

Elke dag, 1x per dag, altijd 's avonds.
Of het moet vies en zweterig plakweer zijn, dan wil ik 's morgens nog wel een keertje extra douchen op sneltreintempo.

Wij douchen veel samen, of na elkaar 5 minuten en hebben vorig jaar zelfs geld terug gekregen van het water :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:52

ik douche om de 1/2 dagen, buiten het feit om dat mijn huid er erg droog van word vind ik het zonde van het water, als ik stink douche ik uiteraard, het hangt er gewoon vanaf wat ik die dag gedaan heb, ik douche wel bijna altijd savonds, en ik was mn haar ook niet zo vaak, mijn haar word helemaal niet snel vet en dat wil ik graag zo houden, natuurlijk wel nat maken maar niet met zeep e.d.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:53

Ik zal nooit meer hetzelfde naar mensen met paarden kijken :+

Nee een partner die niet iedere dag doucht mag zich ergens anders gaan melden :P Niks zo heerlijk als in slaap vallen in je lekker ruikende bedje met een frisse vent die geschoren en van top tot teen geschrobt is.

Wat ik me wel afvraag, als mensen al zo "laks" omgaan met douchen, hoe zit het dan met de andere hygiëne? Tampons gaan ook 2 dagen mee? Tandenpoetsen alleen als je jezelf ruikt? Jezelf ruik je niet snel.

Slecht voor je huid? Zou kunnen, ik heb een baby zacht huidje en dit is juist omdat ik iedere dag scrub, lotion en met cremmetjes aan de gang ben. Wij douchen ook iedere dag samen, zien we elkaar tenminste en kunnen we lekker bijkletsen :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:57

Selka schreef:

Nee een partner die niet iedere dag doucht mag zich ergens anders gaan melden :P Niks zo heerlijk als in slaap vallen in je lekker ruikende bedje met een frisse vent die geschoren en van top tot teen geschrobt is.

Wat ik me wel afvraag, als mensen al zo "laks" omgaan met douchen, hoe zit het dan met de andere hygiëne? Tampons gaan ook 2 dagen mee? Tandenpoetsen alleen als je jezelf ruikt? Jezelf ruik je niet snel.

Slecht voor je huid? Zou kunnen, ik heb een baby zacht huidje en dit is juist omdat ik iedere dag scrub, lotion en met cremmetjes aan de gang ben. Wij douchen ook iedere dag samen, zien we elkaar tenminste en kunnen we lekker bijkletsen :D

Niet mee eens, als ik erg zweet in de zomermaanden ruik ik mijzelf wel degelijk en dat vind ik niet prettig, anderen zeggen dat zij mij dan niet ruiken (of ze zeggen dat uit beleefdheid...) In de maanden dat ik meer zweet gebruik ik ook een zwaardere deo dan bijvoorbeeld in de winter, dan heb ik die weer niet nodig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:57

Diaz schreef:
Het is nieteens goed voor je om elke dag te douchen, of zelfs 2x per dag.. Je verstoord je natuurlijke huidbalans etc.

Ik denk dat het niet goed is voor mijn sociale contacten als ik niet minstens elke dag douche hahahaha!
Ik heb vanochtend gedouchet, ben net gaan lessen en doorweekt van zweet en paardenlucht thuisgekomen dus weer gedoucht en omgekleed, straks een afspraak en wat boodschappen doen en dan moet ik vanavond nog een paar paarden rijden dus daarna ga ik me echt nog eens opnieuw douchen, no way dat ik zo in bed stap.

Ik las trouwens van iemand dat die last had van overmatig zweten en dan vind ik dagelijks douchen echt wel een must. Mijn vriend heeft dat ook en ruikt zichzelf niet, maar eh... laat ik zeggen de rest van de wereld wel := Dus die moet van mij ook minstens dagelijks onder de douche. Hij heeft nu vrijdag en zaterdag bij mij geslapen, er lag een propere matrashoes en die kon zondag dus in de was, zat gewoon een hele gele kring van het zweten op waar hij had gelegen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:59

Mijn motto; hoe minder zeep en créme, hoe beter!

Tuurlijk, ik gebruik ook shampoo en douchegel maar absoluut niet elke dag. Qua creme hoogstens in de winter een beetje vettige Nivea op m'n neus en wangen. Hoe meer je smeert, hoe zwakker je eigen huid wordt! Als ik zie hoe sommige fanatiek smerende vriendinnen er nu uit zien qua rimpels etc, ben ik des te blijer dat ik het niet doe.

Wat ik inderdaad wel smerig vind zijn mensen die inderdaad maar 1x per week douchen en tussendoor veel sporten of met paarden bezig zijn. Was je dan op z'n minst tussendoor ook nog even met een washandje aan de wastafel ofzo.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:04

in de ochtend een opfrisdouche (ik wil fris op school komen ;))
En in de avond douche ik me grondig.
M'n haren was ik op maandag,woensdag en zaterdag (soms ook meerdere keren per week voor bv een feestje;))
op vrijdag douche ik me 3x per dag := in de ochtend,na school ,daarna heb ik paardrijden dus dan zweet ik ontzettend en zo wil ik me bed niet in dus dan nog maar een keer :)
Laatst bijgewerkt door jadeken op 16-07-13 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:04

Selka schreef:

Hoewel ik dagelijks douch aangezien ik dagelijks sport (en anders sloeg ik slechts in de winter es een dagje over) en elke dag met bodylotion in de weer ben, vind ik een gladgeschoren man die naar fruitige luchtjes en douchegel en deo ruikt afstotelijk. Stinkende zweetmannen hoef ik ook absoluut niet, maar er is een verschil tussen hoe je lichaam neutraal ruikt, wanneer je je elke dag wast, en stinken. Geef mij maar mijn vriend met stoppelbaard, die zich 's ochtends heeft gedoucht, 's avonds heeft opgefrist en ruikend naar zichzelf in bed komt liggen :Y)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:06

Gisteren vertelde mijn hulp dat ze van de week naar een cliënt moet die ze ook moet baden. Die vrouw wil niemand anders dat laten doen, nu was mijn hulp afgelopen weken ziek ivm door haar rug gegaan, die vrouw is dus 3 weken aan een stuk totaal niet gewassen, niet eens met een washandje. Brrrrrrr!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:06

Dat vind ik dus ook, Bhris :+

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:09

Als ik in de ochtend naar stal ga douche ik daarna. Als ik daarna moet werken douche ik na mijn werk nog een keer is dus 2.

Als ik in de ochtend werk douche ik daarna, maar als ik na mijn werk nog naar stal ga doe ik het 1x per dag dus als ik op stal ben geweest.

Altijd 1x per dag en als ik vrij ben de hele dag douche ik in de ochtend. Maar vaaksavonds. en nu eigenlijk vaak 2x per dag.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:12

In het weekend spring ik sochtends trouwens gewoon in mijn kleding om de paarden te doen := . Voel me dan de hele tijd heel duf maar vind het zonde om voor én na de stalklusjes te douchen. Ik sta overigens niet op een pensionstal dus niemand die me ziet als ik een fluis knotje heb en mijn gezicht nog in de kreukels zit :+ .

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:13

Ik ga NU douche! ;)

Eigenlijk altijd s'avonds. Maar met dit weer vaker.