Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tabaluga12 schreef:Lekker fris gesopt en gescrubt een fris bedje in! Met een fris ruikende partner geurend naar douchegel en zichzelf![]()
En 's ochtends een korte opfrisdouche. Gelukkig heb ik geen droge huid.
Toch veel onfrisse mensen hier vind ik. Moet er niet aan denken om met zo iemand in bed te liggen.. Denk aan haren, voeten en intieme delen...
Haren gaan ook echt snel stinken, al ruik je dat misschien zelf niet. Denkend aan mijn tijd in de kapsalon..

Zwerte schreef:Tabaluga12 schreef:Lekker fris gesopt en gescrubt een fris bedje in! Met een fris ruikende partner geurend naar douchegel en zichzelf![]()
En 's ochtends een korte opfrisdouche. Gelukkig heb ik geen droge huid.
Toch veel onfrisse mensen hier vind ik. Moet er niet aan denken om met zo iemand in bed te liggen.. Denk aan haren, voeten en intieme delen...
Haren gaan ook echt snel stinken, al ruik je dat misschien zelf niet. Denkend aan mijn tijd in de kapsalon..
Jij VIND het idd onfris, het IS niet onfris. Ik heb nergens last van, vriendlief ook niet. Ik moet er weer niet aan denken om met iemand in bed te liggen die elk zweetdruppeltje, haartje, huidschilfertje of natuurlijk luchtje smerig vind. Ik heb liever iemand die me accepteert incl wat zweet en zonder continu kunstmatige geurtjes.

. Daarbij wil ik ook lekker fris mijn bed in, je wordt op een boerderij, met paarden, honden, katten, konijnen, kippen, varkentjes en geitjes echt wel smerig dus hoppa 's avonds onder de douche en 's ochtends trekken wij dan een ander kloffie aan om de dieren eten te geven enz. wat allemaal al klaar staat dus is vrij snel gedaan en daar wordt je niet vies van, daarna omkleden, even aan de wastafel opfrissen en dan naar het werk.Zwerte schreef:Ik las laatst de uitspraak dat wij westerlingen massaal smetvrees hebben en dit topic bewijst dat wel! De oudere mensen zijn nog van de generatie van 1 x per week in de tobbe....en nu is minimaal 1 x per dag noodzakelijk? Goh, waar komen al die allergieen toch vandaan?
Ik vind het nog het meest bizar dat mensen het omschrijven als walgelijk, smerig etc. Je smerig voelen na een gewone dag, ik vind het zorgwekkend eigenlijk. Met elke dag twee keer douchen, vooral met zeep, blijft er niks over van je normale huid, incl talg etc. Zijn jullie niet gewoon gewend aan een huid zonder natuurlijke bescherming, met een bloemetjesgeur? Zodra de huid dan weer wat op gaat bouwen, voelen jullie je massaal smerig..... Alles wat niet naar zeep ruikt is vies?
Ik ben vreselijk smerig volgens de meeste van jullie. Ik was mn haar 3x per week en douche ongeveer om de dag, soms minder. Wel elke dag een snelle washand voor de 'geurige' delen maar zonder zeep. En dan heb ik ook nog eens hyperhydrosis, oftewel overmatig zweten. Zitten jullie al te kotsen bij het idee? :-D
Wel dagelijks schoon ondergoed en schoon shirt aangezien ik altijd wel zweet. Pyama draag ik gerust enkele dagen.
Ik douche het liefst smorgens en sowieso wel als ik afspraken buiten huis heb. De meeste dagen zit ik gewoon thuis en dan boeit het me niet als ik niet naar bloemetjes ruik eigenlijk. 'savonds douchen doe ik eigenlijk nooit, ook niet na zware inspanning. Nou heb ik sowieso in de zomer veel last van zweten en mn vriend is een rasechte nachtzweter. Regelmatig is ons bed dus ook zeiknat van het zweet. En nee, ik verschoon het niet dagelijksna een nacht zweten hang ik de boel wel buiten om te luchten.
In het verleden heb ik zomers wel vaker onder de douche gestaan, soms 3 x per dag.... Resultaat? Jeukende, droge huid. Smeren werkt niet, ik zweet alles er weer uit, het trekt gewoon niet in bij mij. Ik dacht altijd dat de jeuk van het zweten kwam.... De natuurlijke huidafweer is voor mij blijkbaar erg belangrijk, want sinds ik max 1 x per dag douche gaat het veel beter! Ik zweet niks minder maar de jeuk is verdwenen! Ook kreeg ik in die tijd vaak commentaar dat ik naar zweet rook, terwijl ik dus veel douchte, minimaal 1 shirt per dag en bussen deo.... Nu doe ik minder moeilijk en krijg nooit meer commentaardus ik heb persoonlijk kunnen ervaren dat je lichaam echt niet blij is met zulke extreme maatregelen, laat de natuur wat meer zn gang gaan en je bent frisser
Niks zo heerlijk als in slaap vallen in je lekker ruikende bedje met een frisse vent die geschoren en van top tot teen geschrobt is.
Selka schreef:Ik zal nooit meer hetzelfde naar mensen met paarden kijken![]()
Nee een partner die niet iedere dag doucht mag zich ergens anders gaan meldenNiks zo heerlijk als in slaap vallen in je lekker ruikende bedje met een frisse vent die geschoren en van top tot teen geschrobt is.
Wat ik me wel afvraag, als mensen al zo "laks" omgaan met douchen, hoe zit het dan met de andere hygiëne? Tampons gaan ook 2 dagen mee? Tandenpoetsen alleen als je jezelf ruikt? Jezelf ruik je niet snel.
Slecht voor je huid? Zou kunnen, ik heb een baby zacht huidje en dit is juist omdat ik iedere dag scrub, lotion en met cremmetjes aan de gang ben. Wij douchen ook iedere dag samen, zien we elkaar tenminste en kunnen we lekker bijkletsen
Diaz schreef:Het is nieteens goed voor je om elke dag te douchen, of zelfs 2x per dag.. Je verstoord je natuurlijke huidbalans etc.
Dus die moet van mij ook minstens dagelijks onder de douche. Hij heeft nu vrijdag en zaterdag bij mij geslapen, er lag een propere matrashoes en die kon zondag dus in de was, zat gewoon een hele gele kring van het zweten op waar hij had gelegen.
)
in de ochtend,na school ,daarna heb ik paardrijden dus dan zweet ik ontzettend en zo wil ik me bed niet in dus dan nog maar een keer
Selka schreef:Ik zal nooit meer hetzelfde naar mensen met paarden kijken![]()
Nee een partner die niet iedere dag doucht mag zich ergens anders gaan meldenNiks zo heerlijk als in slaap vallen in je lekker ruikende bedje met een frisse vent die geschoren en van top tot teen geschrobt is.
Wat ik me wel afvraag, als mensen al zo "laks" omgaan met douchen, hoe zit het dan met de andere hygiëne? Tampons gaan ook 2 dagen mee? Tandenpoetsen alleen als je jezelf ruikt? Jezelf ruik je niet snel.
Slecht voor je huid? Zou kunnen, ik heb een baby zacht huidje en dit is juist omdat ik iedere dag scrub, lotion en met cremmetjes aan de gang ben. Wij douchen ook iedere dag samen, zien we elkaar tenminste en kunnen we lekker bijkletsen
. Voel me dan de hele tijd heel duf maar vind het zonde om voor én na de stalklusjes te douchen. Ik sta overigens niet op een pensionstal dus niemand die me ziet als ik een fluis knotje heb en mijn gezicht nog in de kreukels zit
.