Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:56

Liselot schreef:
IMJ: de buren aan de andere kant zitten er gezellig bij. En de dochter van mijn buren woont daar weer naast. Geloof ook dat de hele straat er zo'n beetje bij zit op zaterdag, dus heb heerlijk de hele straat tegen me :')

Misschien kun je ze zelf ook eens uitnodigen dat ze jou leren kennen. Ondervinden ze gelijk dat jij niet dat zeikwijf bent wat er ongetwijfeld volgens de verhalen van gemaakt is. Verder niet over de ellende beginnen met je buren, maar gewoon gezellige kennismaking.

IMJ

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:09

Dat is wel een goeie Urielle!
Helaas zijn het wel de kinderen van de buren maar a la, mogelijk krijg je de rest wel!
Gewoon een gezellige borrel met wat kleine hapjes (en bijtijds eindigen ;-) )

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:13

Ik zou inderdaad ook een charmeoffensief beginnen! En wie weet werkt dat zo goed, dat voortaan het feestje bij jou is op zaterdagavond, kun je zelf bepalen hoe hard de muziek gaat :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 12:16

mwhoa, zeg heel eerlijk dat ik daar niet zo heel veel voor voel. Zijn ook niet mijn type mensen, ze zijn allemaal nogal volks om het zo even te zeggen :o

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:19

In een woonwijk is het geven en nemen van elkaar en dus een beetje aanpassen aan elkaar. Dat je niet hoeft te nemen wat je buren je bieden en dat je je niet hoeft aan te passen om te worden zoals zij, dat mag duidelijk zijn, maar je zelf boven de buurt plaatsen lijkt mij niet het beste uitgangspunt om in goede harmonie met de straat waarin je woont om te gaan :o Je moet ook wel een beetje de bereidwilligheid tonen dat je je aan wilt passen aan de buurt om opgenomen te worden, is mijn ervaring. Ik zeg niet dat je dat niet doet, maar op basis van wat ik lees, krijg ik de indruk van niet, maar misschien zie ik dat verkeerd.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:20

wrs zal hun houding zijn dat jij je maar moet aanpassen aangezien jij hier bent komen wonen en zij al jaren zo leven. direct met politie ed beginnen zal eea alleen maar verergeren. (met bemiddeling) zoeken naar punten waarop jullie elkaar wel kunnen vinden en juist niet naar de verschillen kijken zal een hoop begrip over en weer kunnen brengen. samen zoeken nara ene oplossing en niet wijzen naar gemeente, politie of andere instantie die het maar moet oplossen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:21

hobbelheks schreef:
wrs zal hun houding zijn dat jij je maar moet aanpassen aangezien jij hier bent komen wonen en zij al jaren zo leven. direct met politie ed beginnen zal eea alleen maar verergeren. (met bemiddeling) zoeken naar punten waarop jullie elkaar wel kunnen vinden en juist niet naar de verschillen kijken zal een hoop begrip over en weer kunnen brengen. samen zoeken nara ene oplossing en niet wijzen naar gemeente, politie of andere instantie die het maar moet oplossen.

Hier ben ik het wel mee eens.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:23

Liselot schreef:
mwhoa, zeg heel eerlijk dat ik daar niet zo heel veel voor voel. Zijn ook niet mijn type mensen, ze zijn allemaal nogal volks om het zo even te zeggen :o

Je hoeft er ook niet elke ochtend bij op de koffie, gewoon een keertje kennismaken moet toch kunnen? Het vergemakkelijkt je leven enorm als je goed kunt opschieten met je buren (nou, de buren van de buren dan maar).
Het laatste wat je wilt is dat je straks nog eens moet verhuizen omdat de hele buurt je een zeikwijf vindt of een kakwijf dat zich te goed voelt etc. etc neem ik aan. Je weet niet wat je rechtstreekse buren nog uit hun pet toveren tenslotte en het kan best zijn dat door de invloed van de rest van de buurt de zaak een beetje gesust wordt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 12:24

Ik heb al geprobeerd om tot een oplossing te komen, heb tot 3x toe hier over gesproken met hun. Als ze daar geen gehoor aan willen geven en dit soort kinderachtige streken gaan uithalen komt toch echt de politie er bij hoor

Ik plaats mezelf niet boven de buurt, ben ook van mening dat je gewoon goed met je buren om moet gaan en dat het geven en nemen is. Maar dit hoef ik gewoon echt niet te pikken.
Ik bepaal zelf wie mijn vrienden zijn en dat hoeven mijn buren niet te zijn, maar netjes gedag zeggen en af en toe een keer iets voor elkaar doen is in mijn ogen niet meer dan normaal.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:25

Urielle schreef:
Liselot schreef:

Je hoeft er ook niet elke ochtend bij op de koffie, gewoon een keertje kennismaken moet toch kunnen? Het vergemakkelijkt je leven enorm als je goed kunt opschieten met je buren (nou, de buren van de buren dan maar).
Het laatste wat je wilt is dat je straks nog eens moet verhuizen omdat de hele buurt je een zeikwijf vindt of een kakwijf dat zich te goed voelt etc. etc neem ik aan. Je weet niet wat je rechtstreekse buren nog uit hun pet toveren tenslotte en het kan best zijn dat door de invloed van de rest van de buurt de zaak een beetje gesust wordt.

En niet geheel onbelangrijk; keep your friends close, but your enemies closer. Je weet al een beetje waar ze toe in staat zijn, dan kun je maar beter dicht op ze zitten, dan verklein je misschien de kans dat ze nog meer ellende uithalen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:26

hobbelheks schreef:

'Net weer naar buiten gelopen en trof de buurvrouw op de stoep. Ze zei dat ze daar elke zaterdagavond tot een uur of 12 aan het draaien zijn en er is ook altijd visite. '

'Vorige week heb ik al om half 12 aangebeld om te vragen of het zachter kon en toen ging het volume gelukkig wat omlaag. '

'Heb net al gezegd dat als het om half 11 dan zachter gaat ik het nog niet zo erg vind. '

'Vorige week donderdag bij hun wat gedronken en aangekaart dat ik last had van de muziek. Ook duidelijk aangegeven dat als het om half 11 zachter werd gezet ik er niet zo veel moeite mee had.'

Ts heeft al meerdere keren geprobeerd het samen op te lossen. Maar de buren maken zich daar niet zo druk om.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:27

Liselot schreef:
Ik heb al geprobeerd om tot een oplossing te komen, heb tot 3x toe hier over gesproken met hun. Als ze daar geen gehoor aan willen geven en dit soort kinderachtige streken gaan uithalen komt toch echt de politie er bij hoor

Ik plaats mezelf niet boven de buurt, ben ook van mening dat je gewoon goed met je buren om moet gaan en dat het geven en nemen is. Maar dit hoef ik gewoon echt niet te pikken.
Ik bepaal zelf wie mijn vrienden zijn en dat hoeven mijn buren niet te zijn, maar netjes gedag zeggen en af en toe een keer iets voor elkaar doen is in mijn ogen niet meer dan normaal.

Bekijk het eens van de andere kant? Je bent de dialoog aangegaan met ze. Vanuit hun perspectief; sympathiek mens, zégt het gewoon als er iets is. En dan ineens bel je de politie, terwijl zij verwacht hadden dat je weer aan zou bellen als het te bont werd. Dat komt ze rauw op hun dak vallen, want ze hadden toch goed contact met de buurvrouw? Waarom gaat ze dan ineens de politie bellen :?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:28

FlyAway schreef:
Urielle schreef:

En niet geheel onbelangrijk; keep your friends close, but your enemies closer. Je weet al een beetje waar ze toe in staat zijn, dan kun je maar beter dicht op ze zitten, dan verklein je misschien de kans dat ze nog meer ellende uithalen.

Dat vind ik zo nep, een beetje aardig gaan doen zodat ze geen rare streken uit gaan halen..
Nou, ik zou er in ieder geval geen zin in hebben om nog gezellig bij deze mensen op de koffie te gaan, daarvoor is al teveel gebeurd.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:30

FlyAway schreef:
Liselot schreef:

Bekijk het eens van de andere kant? Je bent de dialoog aangegaan met ze. Vanuit hun perspectief; sympathiek mens, zégt het gewoon als er iets is. En dan ineens bel je de politie, terwijl zij verwacht hadden dat je weer aan zou bellen als het te bont werd. Dat komt ze rauw op hun dak vallen, want ze hadden toch goed contact met de buurvrouw? Waarom gaat ze dan ineens de politie bellen :?

Bijzonder als je elke zaterdag avond moet gaan vragen om 12 uur of de muziek zachter mag.
Daarbij heeft ze 14 Juli om half 11 aangegeven of de muziek misschien wat zachter kon en zijn ze ook tot half 2 door gegaan. Dus aangegeven of het wat zachter kan, daar doen ze niets mee.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 19-08-13 12:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Aprils_joke

Liselot schreef:
Laten zien dat ik bang ben ga ik ook absoluut niet doen. Doe gewoon alsof mijn neus bloed en als ik ze zie als ik in de auto stap zeg ik gewoon gedag. Hun willen juist dat ik uit mijn slof schiet, dus die lol ga ik ze echt niet gunnen.
Ik ga zelf nog niet bezig met het raam, heb gewoon het rolgordijn dicht dus ik zie het zelf niet. En wat de buitenwereld denkt boeit me niet :D Wil even afwachten wat de gemeente gaat doen wat betreft het schoonmaken

IMJ: oordoppen heb ik wel, maar dan hoor ik de wekker niet. Heb ik dus ook niets aan als ik er vroeg uit moet.
Ik ga alleen nog een gesprek met ze aan met een mediator (misschien wijkagent) erbij. In mijn eentje ga ik dat niet doen, heeft toch geen zin

heb je een smartphone ??

dan kun je ook gewoon je oordopjes indoen (wel oordoppen die je in je oor doet dus niet die standaard oorschelpjes.)
als je wekker van je telefoon afgaat hoor je dat door die oordopjes heen ben je mee wakker :')
ik ben namelijk ook een keer met muziek in slaap gevallen en smorgens ging me wekker af :') had die oordopjes nog in schrok me wezeloos maar was wel klaar wakker :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 12:30

omdat ik verwacht dat mensen zich aan hun afspraken houden als die gemaakt worden. Het loopt gewoon de spuigaten uit, ik kan zowat shazammen door de muur heen.
Ik vind niet dat de buren van mij kunnen verwachten dat ik na gemaakte afspraken nóg elke week aan de deur ga om te vragen of het zachter kan. Het kwartje moet gewoon een keer vallen en als dat niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks

FlyAway

Mjetterd schreef:
FlyAway schreef:

Dat vind ik zo nep, een beetje aardig gaan doen zodat ze geen rare streken uit gaan halen..
Nou, ik zou er in ieder geval geen zin in hebben om nog gezellig bij deze mensen op de koffie te gaan, daarvoor is al teveel gebeurd.

Nep? Waarom zou dat nep zijn? Dat zie ik even niet hoor.

Er is inmiddels veel gebeurd ja, maar vergeet niet dat wij sowieso maar 1 kant van het verhaal horen. En op basis daarvan gaan bij mij ook de haren rechtovereind, maar daar staat weer tegenover, beide partijen zijn onderdeel van het probleem en dus ook van de oplossing.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:32

Mjetterd schreef:

Het gaat niet om de buren zelf, maar de buren aan de andere kant van de buren, en de rest van de straat. Dat zijn vrienden van de buren (en zullen die nu ongetwijfeld steunen) maar dat zou voor mij echt geen reden zijn om geen goed contact op proberen te bouwen, ook al is het jouw soort mensen niet.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:32

Liselot schreef:
omdat ik verwacht dat mensen zich aan hun afspraken houden als die gemaakt worden. Het loopt gewoon de spuigaten uit, ik kan zowat shazammen door de muur heen.
Ik vind niet dat de buren van mij kunnen verwachten dat ik na gemaakte afspraken nóg elke week aan de deur ga om te vragen of het zachter kan. Het kwartje moet gewoon een keer vallen en als dat niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks

Dat denken zij ook :Y) Wat heb jij bereikt met kwaadschiks? Jij moet vrienden uitnodigen omdat je niet thuis wilt zijn, jij krijgt een naar gevoel als je je eigen straat in rijdt, jij voelt je niet fijn in je eigen buurt.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:33

Urielle schreef:
Mjetterd schreef:

Het gaat niet om de buren zelf, maar de buren aan de andere kant van de buren, en de rest van de straat. Dat zijn vrienden van de buren (en zullen die nu ongetwijfeld steunen) maar dat zou voor mij echt geen reden zijn om geen goed contact op proberen te bouwen, ook al is het jouw soort mensen niet.

Helemaal mee eens.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:34

Urielle schreef:
Mjetterd schreef:

Was een reactie op Flyaway, die doelde wel op de buren.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 12:35

FlyAway: zoals al eerder gezegd ga ik niet meer alleen met hun om tafel. Ten eerste omdat ik me dan zeer bedreigd en geintimideerd voel en ten tweede omdat dat toch niets uithaalt...
Met kwaadschiks heb ik misschien nog niet veel bereikt, maar hun zijn bezig met strafbare feiten en niet ik!

Met de buren naast hun heb ik al wel eens een praatje gemaakt, hebben ook een dochtertje die hier al wel eens over de vloer is geweest.
Ik ben gewoon niet iemand die mensen uitnodigt om het uitnodigen. Gewoon hoi en doei en normaal contact op straat vind ik prima, maar hoef niet iedereen in huis of in mijn tuin te hebben.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:41

sow hee wat heftig zeg..
damn kon dit eerst gewoon niet voorstellen. Nu hebben wij een ons-kent-ons buurt hier dus een hele andere sfeer..

zou haast denken dat je de tokkies als buren hebt :=
ik hoop dat je er uit gaat komen, maar zoals jij de mensen omschrijft zijn het geen mensen die bij gaan draaien maar alles in hun straatje moet passen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:43

Ts, er zijn goedkope camera's om buiten op te hangen, het kan je later nog wel van pas komen als je opnamen hebt van vandalisme. Ze zullen waarschijnlijk echt niet gewelddadig worden tegen jou maar als je je raam hebt hersteld en je belt weer een keer met politie dan kun je er donder op zeggen dat ze weer zoiets flauws doen. Volgens mij mag je op eigen terrein opnamen maken dus dan krijg je daar geen problemen mee. Het is van de zotte dat het moet maar je kunt ze maar beter voor zijn.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:46

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Je vuist nu op tafel slaan, zal wellicht niet het effect geven wat je wil bereiken. Of je moet zo hard ingrijpen dat je meteen even duidelijk maak uit welk hout je bent gesneden en je niet met je laat sollen. Deze straat woont waarschijnlijk al jaren bij elkaar, kent elkaar, trekt samen op en als jij dan de politie blijf bellen bij geluidsoverlast dan ga je niet bereiken wat je wil. Het voelt waarschijnlijk oneerlijk maar zo werkt het in de praktijk.