Betteke schreef:Dat is lekker makkelijk zeg!
ontzettend makkelijk.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
franka75 schreef:JoAnn schreef:Waarom?
Ik denk dat je hier nuttige tips en adviezen krijgt. Krijg je momenteel therapie? Zo ja, overleg daar eens over dit probleem. Neem misschien het feit dat je op een forum ook vaak, in jouw ogen, vreemde reacties krijgt mee. Want ik heb al vaker topics van je gezien. Steeds een beetje hetzelfde stramien. Je stelt je niet echt open, verzandt al snel in kan-ni-wil-ni en vraagt dan om een slotje.
Krijg je geen therapie? Overleg dan eens met je HA. Hij kan je wellicht helpen als je het gevoel hebt dat je diagnose niet correct is/je medicatie onvoldoende helpt of je therapie niet geschikt is.
Verder : probeer je niet te laten leven dóór je stoornis, maar leef erméé. Probeer je er niet achter te verschuilen, zie het als een opportuniteit eerder dan als een stoornis. Morgen is de eerste dag van de rest van je leven namelijk. Succes!
Ik vraag nooit om een slotje maar vind het nu wel genoeg en kan niet wil niet sdtaan niet in mijn gebruiksaanwijzing.
welke topics bedoel je?
VivaLaVida schreef:Ik vind dat ts heel netjes reageert! Voor al als je kijkt hoeveel self-made psychologen hier zitten die alles van adhd af weten (en alle gevallen over een kam scheren. ..... Hallo de ene heeft het op een andere manier dan een ander. )
Ik denk dat ts echt wel wat met de adviezen gaat doen, dat heeft ze ook al gezegd.
Ladybird schreef:Is dit topic niet goed genoeg voor je Franka? Krijg je andere dingen te horen als dat je wou?? Hadden we moeten zeggen goh raar zeg! Dat jij uit een kroeg word gezet omdat je mensen lastig valt??
Ik vind het een beetje jammer dat he nu zo reageerd. Mensen geven je goede tips maar jij denkt schijnbaar dat het aan iedereen ligt behalve aan jezelf. Ik moet je teleurstellen maar het ligt aan je zelf...
Cer schreef:Ladybird schreef:Is dit topic niet goed genoeg voor je Franka? Krijg je andere dingen te horen als dat je wou?? Hadden we moeten zeggen goh raar zeg! Dat jij uit een kroeg word gezet omdat je mensen lastig valt??
Ik vind het een beetje jammer dat he nu zo reageerd. Mensen geven je goede tips maar jij denkt schijnbaar dat het aan iedereen ligt behalve aan jezelf. Ik moet je teleurstellen maar het ligt aan je zelf...
Zo, ken jij haar persoonlijk?

Urielle schreef:franka75 schreef:maar als iemand wat koeler gaat praten maar wel blijft reageren is het voor mij heel erg moeilijk om het dan in te schatten.
Maar dat is de manier van mensen die sociale omgangsvormen hebben geleerd!
Je kunt wel stellen dat mensen het rechtuit moeten zeggen, maar dat vindt men onbeschoft.
Ik ben er zelf ook niet sterk in, ga ook in mijn enthousiasme wel eens te lang door of blijf juist te lang afstandelijk omdat ik het niet altijd kan inschatten, maar dat leren inschatten is nodig. De subtiele omgangsvorm van weinig reageren op de ander is algemeen gangbaar, het is aan de mensen die er minder handig mee zijn om het toch te leren en zich aan te passen.
Sonja schreef:Jawel joh, jeweetwel, van op het terras!
Grapje
Volgens mij heeft TS de boodschap wel begrepen hoor. Nu nog proberen toe te passen?
franka75 schreef:maar als iemand wat koeler gaat praten maar wel blijft reageren is het voor mij heel erg moeilijk om het dan in te schatten.
zoals ik prive ook al zei, zet m op![/quote]
DaniBanani schreef:Het lijkt me dat TS na 10 pagina's wel doorheeft dat de algemene mening is dat het haar schuld is, ze zich opdringt en dat ze uit de slachtofferrol moet stappen. Is het dan werkelijk nodig dat nóg maar eens te herhalen?
TS:
- ga eens langs bij de betreffende café-eigenaren en vraag of ze je kunnen uitleggen waarom je niet meer mag komen en wat je moet veranderen om eventueel weer welkom te zijn. Neem, als dat kan, iemand anders mee die met je mee kan denken en overleggen.
- ga naar de huisarts en leg je probleem uit. Dat je de signalen van mensen niet herkent en dat je mensen onbedoeld irriteert. Vraag of daar een cursus of extra begeleiding voor mogelijk is.
-en geconcentreerder te worden zodat je wat bewuster met die signalen van mensen om kan gaan.
- Voor specifiek op Bokt: jij roept bepaalde reacties op mede door je schrijfstijl en manier van reageren. Wees je daarvan bewust. Als je een vervelende reactie krijgt, bedenk dan dat jouw bericht misschien niet goed overkwam. Neem even de tijd voor je reageert.
Ladybird schreef:Oké sorry voor mijn explosieve reactie.. Dat was niet helemaal eerlijk...
Als je dan zo nodig met mensen wilt praten vraag dan eens halverwege of na 5 min zelf!
, vinden jullie het vervelend als ik tegen julie praat? Dan leg je de.keuze bij de mensen neer

JoAnn schreef:TS dat quoten leest wel erg moeilijk op de manier zoals jij dat nu doet. Desnoods open je toch een word document en plakt en kopieert.
Met dat slotje bedoelde ik nu. Ik probeer je alleen maar te helpen. Maar als jij alleen leest wat je wil lezen dan is dat een beetje moeilijk.
Succes verder, ik laat het hierbij maar.
Shirley schreef:Er is al eerder aangegeven dat dat voor TS zelf het meest gemakkelijke leest en werkt, dus daar moet men dan maar even doorheen lezen
Zo storend is het toch niet
Shiloh schreef:Ik snap de reacties van vele mensen, maar soms zijn die ook moeilijk om te lezen. Ik heb er moeite mee dat mensen roepen dat je etiket als smoes gebruikt word. Nee, het is geen smoes, het is een verklaring. Mensen met een etiket doen hun hele leven lang niks anders dan zich constant aanpassen, inhouden en zich bewust bezig zijn met hun gedrag. Elk contact dat je hebt met mensen betekend in feite dat je op je hoede moet zijn, zodat je gewenst gedrag kunt vertonen ipv wat je natuurlijk toe komt. Dat is vermoeiend! Dood vermoeiend!
Jans schreef:En juist dat schermen met een labeltje maakt dat je als anders gezien wordt. En dat trekt ook niet iedereen, ik wil niet weten dat iemand anders is als ik met hem of haar praat. Ik wil gewoon een gesprek voeren als gelijken zonder die verdere kennis, als ik al een gesprek wil voeren.