Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:13

Ik heb een keertje een beetje vertraging bezorgd :o . Ik ging toen ik een jaar of 15 was met de nachtbus terug naar huis. Vrienden van mij waren al een dorp eerder uitgestapt. Bij mijn halte zaten echter wat hangjongeren. Toen ik wilde uitstappen riep de chauffeur om dat hij dat niet zo'n goed idee vond en heeft mij toen bijna voor mijn huis afgezet :Y) Er zaten nog wat anderen in de bus; vonden ze vast niet zo leuk maar ik vond het wel hoffelijk van de chauffeur.

Verder ben ik ook wel eens op zo'n remise plek terecht gekomen in Amsterdam; de deuren gingen niet meer open :+

In maleisie heb ik in een bus gezeten die niet harder ging dan 5 km per uur: er liep een kudde koeien op de weg. Vonden ze makkelijker lopen dan door de begroeiing!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:13

Ik heb 10 jaar met de trein gereist maar weinig gekke dingen meegemaakt. Wat me nog wel bijstaat is dat op een keer de trein heel lang bij het station bleef staan. Bleek iemand een psychose te hebben gekregen, was in paniek onder de trein gekropen en wilde er niet onder vandaan komen. De politie moest eraan te pas komen voordat we verder konden.

Mijn traject was het proeftraject voor de Buffel. Regelmatig moesten we overstappen naar een oude Wadloper omdat de machinist de trein niet aan de praat kreeg. Ook wel eens meegemaakt dat de trein wilde vertrekken en me toch een partij gas werd gegeven, maar de trein niet van z'n plek kwam. :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:20

Puera schreef:
Ik heb 10 jaar met de trein gereist maar weinig gekke dingen meegemaakt. Wat me nog wel bijstaat is dat op een keer de trein heel lang bij het station bleef staan. Bleek iemand een psychose te hebben gekregen, was in paniek onder de trein gekropen en wilde er niet onder vandaan komen. De politie moest eraan te pas komen voordat we verder konden.

Mijn traject was het proeftraject voor de Buffel. Regelmatig moesten we overstappen naar een oude Wadloper omdat de machinist de trein niet aan de praat kreeg. Ook wel eens meegemaakt dat de trein wilde vertrekken en me toch een partij gas werd gegeven, maar de trein niet van z'n plek kwam. :+

Hihihihi :') Sorry, heel naar mens ben ik maar heb hier wel om moeten lachen.

Rytir schreef:
Ik heb een keertje een beetje vertraging bezorgd :o . Ik ging toen ik een jaar of 15 was met de nachtbus terug naar huis. Vrienden van mij waren al een dorp eerder uitgestapt. Bij mijn halte zaten echter wat hangjongeren. Toen ik wilde uitstappen riep de chauffeur om dat hij dat niet zo'n goed idee vond en heeft mij toen bijna voor mijn huis afgezet :Y) Er zaten nog wat anderen in de bus; vonden ze vast niet zo leuk maar ik vond het wel hoffelijk van de chauffeur.

Verder ben ik ook wel eens op zo'n remise plek terecht gekomen in Amsterdam; de deuren gingen niet meer open :+

In maleisie heb ik in een bus gezeten die niet harder ging dan 5 km per uur: er liep een kudde koeien op de weg. Vonden ze makkelijker lopen dan door de begroeiing!

Heel erg netjes inderdaad! :)

Anoniem

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:47

Jaaa de fullets _O- ogod ik moet nog steeds lachen om dat verhaal :')

En ik vind het sowieso raar dat ze je plaspauze af kunnen nemen := :n dat doen ze op een kantoor toch ook niet :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:12

Douce schreef:
Wat dat betreft heeft lage zwaluwe nog geluk dat er ook nog vanuit roosendaal een sprinter richting den haag gaat. Voor zo'n gat hebben we het zo slecht nog niet. Had vandaag trouwens een grappige. "dames en heren. Ik zou jullie graag willen vertellen dat we station Gouda naderen maar dat is niet waar. We staan stil voor een rood licht."

Had inderdaad geprofiteerd van die sprinter :))

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:14

Met nerveuze zoon op het station staan. Hij was 6, moest naar ziekenhuis voor onderzoeken. Dus daar maakte ik altijd een stress-loos uitje van. Lekker de trein, lekker vroeg nemen ook, zodat we alle tijd zouden hebben. Maar er was die dag echt een giga dikke mist. Trein had vertraging en we stonden dus echt met zo'n meute forensen op het perron in Maarssen. Ein-de-lijk zien we de lichtjes van de sprinter aankomen. Maar we zagen ook allemaal dat ie nou niet bepaald afremde. Sprinter raasde in rij-tempo voorbij. Al die koppies gingen mee van rechts naar links.... en de uitdrukking veranderde bij iedereen tegelijk van "Ha daar is ie" naar "Huh?" Met de kop net voorbij het perron VOL in de ankers. En daar stond ie dus, net NIET meer op het perron, dus instappen was niet te doen. Zoon in de stress (nu komen we te laat), maar werd door een lieve forens meteen getroost met dat de machinist dit heus ging oplossen. En inderdaad zagen we na een minuut of wat de machinist in de achterkant van de trein, rode lampjes uit, witte aan (hij zal dus toestemming hebben gekregen) en reed de trein netjes een paar meter terug zodat we in konden stappen. Daarna kwam hij binnen weer langs, mompelend "sorry sorry, door de mist station gemist". Bij aankomst op Utrecht heeft hij via de intercom nogmaals zijn excuses gemaakt. We waren uiteindelijk keurig op tijd op het ziekenhuis :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:24

Ah das wel netjes Zilfstar

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:24

Schiet me nog een te binnen... ik in m'n eentje naar de grote stad Amsterdam. Uitgerekend in een weekend waar er overal werkzaamheden aan het spoor waren én de laatste dag van de Libelleweek of zoiets.

Ik moest in Amersfoort overstappen, met mij uiteraard meer reizigers. Staan we braaf op perron 6 te wachten... Wordt er via de intercom omgeroepen dat de trein richting Amsterdam vertrekt vanaf perron 7. Dus hup, iedereen naar perron 7.
Een aantal minuten later wordt er omgeroepen dat de trein richting Amsterdam vertrekt vanaf perron 6, dus weer iedereen naar het andere perron. Geloof dat we in totaal drie keer van perron gewisseld zijn. Zal een mooi gezicht zijn geweest... *ding dong* en iedereen heen en weer. :+

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:28

Dit gebeurd echt vaak bij jullie dat een trein het station mist...
Ik kan me niet voorstellen hoe dat dit kan gebeuren... Hier nog nooit gehad of nog nooit gehoord ook niet.
En met de deuren open rijden is ook aar een uitzonderlijk fenomeen :+ voor het geval dat :+
Bij de NS lijkt we-zijn-het-station-voorbij-gereden wel dagelijkse kost :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:38

Bij Rotterdam rijden ze best vaak Alexander voorbij, terwijl dat echt geen misbaar station is ofzo :')

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:43

Een station missen gebeurd maar heel weinig.
Rotterdam Alexander missen? Ik heb het nog nooit meegemaakt of gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:44

Ik ook niet eigenlijk :+ en ik kwam er echt buitensporig vaak :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:50

Ik heb een vriend gehad in R'dam en voor werk moest 'ie er bij Alexander nog wel eens uit. Meerdere malen dat Alexander gewoon voorbij gereden werd :') Moest er altijd wel om lachen.

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:52

Wat een geweldig topic dit :') Ga zelf amper met de trein dus heb helaas geen verhaal maar moest erg lachen!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:55

Onzin dat is echt niet met regelmaat gebeurd.
Mijn man en ik werken al lang bij de ns en als rta met regelmaat "vergeten" zou zijn zou dat echt wel bekend zijn.
Aangezien dat ns het beleid heeft indien dit soort dingen met regelmaat zou gebeuren wij via onze apparatuur een reminder krijgen daar op te letten.

En verder echt jammer dat er zoveel broodje aap verhalen tussen staan.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:58

ho wacht ff... belgische spoorwegen zijn hier ook goed in.

mijn lijstje op de 4 (!!) maanden dat ik dagelijks met de trein ga:
- ontbreken van een machinist
- conducteur staat nog op het perron in het vorige station
- deuren die niet open gaan of niet meer sluiten
- zelfdoding
- spelende kinderen op de sporen
- auto op de sporen op een overgang
- storing aan de wissels
- storing aan de slagbomen bij de spoorovergangen
- problemen met de motor
- trein kan niet gekoppeld worden met het andere deel (wel doorgereden, maar met een treintje van 2 wagons ipv 8 wagons tijdens het spitsuur)
- staking :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:58

Een station missen gebeurt inderdaad echt niet vaak, heb het zelf in 12 jaar tijd maar 3 keer mee gemaakt, en dat is al meer dan gemiddeld voor een conducteur. 1 Keer was een extra stop was die alles behalve logisch was en vooral bij machinisten slecht opvalt op een dienstkaartje en die ons ook pas opviel toen we er voorbij raasden _O- . Gelukkig zat er niemand in onze trein die er daar uti wilde en was het perron ook leeg :D . 1 Keer was het een machinist die voor het eerst na het wegleren op die lijn reed en ook nog eens met matriaal waar hij voor het eerst zelfstandig op reed terwijl hij het in zijn opleiding ook nauwelijks had gehad. Tel daarbij gladheid op een lijntje wat bij de minste regendruppel al spiegelglad is en een stationsaankondigingsbord wat voor het mooie eigenlijk een beetje veel te kort bij het station staat bij op en toen waren we het station al dik voorbij := . En 1 keer had de machinist voor het eerst sinds heel lang een trein die op dat station moest stoppen en hij had er even geen erg in, het zijn ook net mensen :D .
En inderdaad, ik heb er ook echt nog nooit van gehoord dat Rotterdam Alexander word overgeslagen :? . Misschien dat de mensen leeg matrieel voor een reizigerstrein aanzien en daarom denken dat het word overgeslagen?

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:03

Het is dan niet met de trein. Maar gisteren kwam ik met het vliegtuig van LA naar Londen, ietwat laat vertrokken in LA maar wel netjes op tijd om te landen, kregen we bericht van Heathrow dat er een landingsbaan defect was. We konden niet landen en moesten dan maar wat rondjes vliegen.
Dat hebben we dus voor een half uur gedaan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:03

Ik zou het op RTA ook erg gevaarlijk vinden als de intercity door zal razen.. bij de helft van de intercities zit er net een sprinter voor, en bij de andere helft net eentje na :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:11

maaike5581 schreef:
Onzin dat is echt niet met regelmaat gebeurd.
Mijn man en ik werken al lang bij de ns en als rta met regelmaat "vergeten" zou zijn zou dat echt wel bekend zijn.
Aangezien dat ns het beleid heeft indien dit soort dingen met regelmaat zou gebeuren wij via onze apparatuur een reminder krijgen daar op te letten.

En verder echt jammer dat er zoveel broodje aap verhalen tussen staan.

Pfoeh, sorry hoor, wist niet dat je boos werd :z
Als ik dat hoor, ga ik toch niet zeggen 'NEE JIJ LIEGT WANT'. NS is een enorm bedrijf, kan best wel eens wat tussen door glippen +:)+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:14

Er is al eerder gevraagd om wat die broodje aap verhalen dan zijn. De meeste klinken best plausibel namelijk. Als je bij de ns werkt, verlicht ons, wij zijn zeer benieuwd wat dan allemaal niet waar is.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:20

Best wel eens wel ja, maar met regelmaat Rotterdam-Alexander overslaan gebeurt echt niet. Mijn ervaring is wel dat mensen het feit dat ze zelf te laat zijn heel makkelijk op NS afschuiven en dat word, over het algemeen, klakkeloos geloofd. Er gaat tenslotte zoveel fout bij NS..... (terwijl we het op 2 na best presterende spoorbedrijf ter wereld zijn :Y) ).
Vorig weekend had ik ook een reiziger bij mijn trein die op NS aan het schelden was, hij had er al 2 uur over gedaan om van Haarlem van Amsterdam te komen, 3 treinen waren voor zijn neus weg gereden en de rest reed niet. Alleen best vervelend voor die meneer dat we toevallig met 3 conducteurs bij elkaar stonden die alle 3 vanuit Haarlem naar Amsterdam waren gekomen in de afgelopen 2 uur en alle 3 keurig op tijd hadden gereden....
Een paar dagen daarvoor had ik boze reizigers bij mijn trein die niet uit de trein konden komen en dat was de schuld van de NS want de deur was gewoon kapot en het enige wat de conducteur van die trein deed was vragen of ze wel op het juiste knopje hadden gedrukt. Ik besloot het in de gaten te houden of ze nu wel op het juiste station er uit gingen, stonden ze eerst aan de spoorzijde op het openenknopje te drukken....tsja.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:33

Ik ben echt niet iemand die overal de NS gaat zitten zwart maken, ik bedoel, kom op kan gebeuren hoor. Jullie zijn ook maar mensen, vind reizen geen probleem en kan gebeuren. Als ik ergens echt heel dringend moet zijn neem ik een trein eerder. 't Is wel naar als je met -10 s'ochtends om half 8 op een ijskoud perron staat te wachten, je trein vervolgens niet rijd en je daardoor veel te laat op stage aan komt, maar jullie staan niet ergens op een spoortje met alle conducteurs op een kluitje te gniffelen terwijl jullie water over de rails gooien 'Zo, dan rijd die morgen niet!'. Er zijn genoeg dingen dat ik denk 'Maar dat had toch best wel voorkomen kunnen worden?' echter werk ik zelf ook, en in mijn vak zijn er ook veel verschillende misopvattingen dus hey, dan zit je maar een half uurtje extra. Zolang ik maar thuis of op school kom. Nogmaals, als ik dat hoor, okee. Blijkbaar gebeurt het niet vaak, de keren dat het gebeurde zat mijn exvriend dan toevallig in de trein, so be it. Er gebeuren zo veel rare dingen, mag je van mij part 300 jaar bij de NS werken, maar gekke dingen gebeuren altijd :') Laat ons er lekker een lolletje om hebben. Lang niet alles wat op die website staat zal ook misschien 100% kloppen, ja eh, jammer. 't Is echt niet dat mensen nu nog even naar de NS een schade claim gaan indienen voor die trein die een uur vast heeft gestaan ofzo. Sorry hoor :')
Laatst bijgewerkt door Courses op 26-06-13 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:41

Inoterry schreef:
Best wel eens wel ja, maar met regelmaat Rotterdam-Alexander overslaan gebeurt echt niet. Mijn ervaring is wel dat mensen het feit dat ze zelf te laat zijn heel makkelijk op NS afschuiven en dat word, over het algemeen, klakkeloos geloofd. Er gaat tenslotte zoveel fout bij NS..... (terwijl we het op 2 na best presterende spoorbedrijf ter wereld zijn :Y) ).
Vorig weekend had ik ook een reiziger bij mijn trein die op NS aan het schelden was, hij had er al 2 uur over gedaan om van Haarlem van Amsterdam te komen, 3 treinen waren voor zijn neus weg gereden en de rest reed niet. Alleen best vervelend voor die meneer dat we toevallig met 3 conducteurs bij elkaar stonden die alle 3 vanuit Haarlem naar Amsterdam waren gekomen in de afgelopen 2 uur en alle 3 keurig op tijd hadden gereden....
Een paar dagen daarvoor had ik boze reizigers bij mijn trein die niet uit de trein konden komen en dat was de schuld van de NS want de deur was gewoon kapot en het enige wat de conducteur van die trein deed was vragen of ze wel op het juiste knopje hadden gedrukt. Ik besloot het in de gaten te houden of ze nu wel op het juiste station er uit gingen, stonden ze eerst aan de spoorzijde op het openenknopje te drukken....tsja.

Ja maar dan denk ik soms ook hoe slecht andere bedrijven zijn. No offense, maar er zijn toch wel dingen die structureel gewoon fout gaan... Zoals die korte treinen op zondagavond... Sowieso overvolle treinen tijdens spitsuren. En dan heb ik het nog niet eens over de vertragingen die soms oplopen. Hoevaak ik op Ede-Wageningen wel niet zie dat een trein naar Nijmegen of Schiphol gewoon dik vertraging heeft. Ik reis dagelijks met de Connexxion trein tussen Amersfoort en Wageningen, en ja die heeft ook wel eens vertraging, maar daar heb je iig wel altijd de ruimte. Welk uur dan ook...
Maar als je zelfs hoort van Conducteurs en Machinisten dat ze niet meer snappen wat de NS allemaal doet. Gaat er dan niet gewoon wat fout?

Courses, inderdaad die ijskoude tochtige stations... Dan is er een wachtruimte maar ook niet op elk perron. Warmtepalen zie ik bijna niet op Amersfoort en er word soms (bij connexxion dan) erg slecht gecommuniceerd. Sta je te wachten, komt je trein ineens voorbij gereden (terwijl Amersfoort eindstation is). Hoor je 5 minuten later pas dat de trein niet rijd. Afijn, half uur te laat op school :Y)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:58

Hier in het noorden weinig gekke acties eigenlijk.. :+

Heb wel 1 keer meegemaakt dat ik op station Leeuwarden stond de wachten op een vriendin die met de trein uit Heerenveen kwam. Die trein kwam met een behoorlijke snelheid het perron op rijden. Blijkbaar was de machinist vergeten om tijdig te remmen. Vervolgens werd er "bukken, goed vasthouden allemaal" omgeroepen waarop de trein het stootblok zo het perron op/in reed en de trein zelf nog een beetje omhoog kwam aan de voorkant.. Was een beste knal ook. Oeps.. :=