vriend die 11 jaar ouder is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliquee18

Re: vriend die 11 jaar ouder is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:01

Ik snap dat levensface gebeuren nooit zo,
Ik ben 20, mijn vriend is 32,
En ja, vergeleken hem ben ik nog een meisje wat veel moet leren,
Als ik ga stappen met vriendinnen, is hij ook gewoon thuis,
En ja, ik zie heel veel dingen anders en korter dan hem,
So what? Ik leer ook weer dingen van hem, en hij ook weer van mij,
Als wij gaan samen wonen, mag die me een hoop leren,
Dus er zit inderdaad, veel verschil tussen ons.
Maar voor de rest zijn wij heel gek op elkaar, leren we van elkaar
Respecteren wij elkaar, en houden van elkaar!
En dat is het belangrijkste van alles.

Dus ts, doe wat je gelukkig maakt! Met goede communicatie, kom je er echt wel!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:04

Angeliquee18 schreef:
Met goede communicatie, kom je er echt wel!

Dat is het geheim van een goede relatie. Daar schort het nogal eens aan. Fijn om te horen dat jullie het voor elkaar hebben.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:10

Ik vind een beschuitje willen eten met een filmster van 20 jaar ouder heel wat anders dan een serieuse relatie. Ik wil best een beschuitje of tien eten met Jared Padalecki van zo'n 16 jaar ouder of Matthew Gray Gubler van 18 jaar ouder, maar met hun leeftijd wil ik geen relatie, hoor.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:15

en mijn visie is dat je op zo`n jonge leeftijd gaat uitvinden hoe en wat en wie er bij je past
je moet niet aan de eerste liefde blijven hangen, je kan er wel bij terug komen als het de echte liefde blijkt

ik heb best wat vriendjes gehad en wist precies wat ik wel en niet zocht in een partner, maar dat kwam wel na een paar vriendjes en zeker niet bij mijn eerste liefde, dat is kalverliefde
je moet gaan ontdekken daar ben je jong voor :j

mijn vriendin zegt dat ook tegen haar zonen,en de oudste van 20 heeft ook een paar keer liefdes verdriet gehad, dat hoort erbij.

dat zal ik ook tegen mijn zoon zeggen[ doen we nu al hij is 14]geniet van je jeugd hij is zo voorbij

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:19

Hhilde schreef:
Ik vind een beschuitje willen eten met een filmster van 20 jaar ouder heel wat anders dan een serieuse relatie. Ik wil best een beschuitje of tien eten met Jared Padalecki van zo'n 16 jaar ouder of Matthew Gray Gubler van 18 jaar ouder, maar met hun leeftijd wil ik geen relatie, hoor.

De voorbeelden gaan niet over het feit dat ze een idool zijn, maar dat het gewoon mensen zijn die er nog goed uitzien voor hun leeftijd. Zo zijn er miljoenen, maar van onbekenden heb ik geen foto´s... :D
Dat jij ze voorbij zou laten gaan puur om leeftijd moet jij weten, maar als een ander dat niet doet is die niet meteen raar.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:26

Ik vind 11 jaar verschil, in jouw situatie, ook wel erg veel. Jij bent nog zo jong, moet nog van alles gaan ontdekken, beleven, studeren e.d. Hij is daar -ga ik vanuit- al klaar mee. Ik hoop dat dit gaat werken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:33

Lusitana schreef:
Hhilde schreef:

De voorbeelden gaan niet over het feit dat ze een idool zijn, maar dat het gewoon mensen zijn die er nog goed uitzien voor hun leeftijd. Zo zijn er miljoenen, maar van onbekenden heb ik geen foto´s... :D
Dat jij ze voorbij zou laten gaan puur om leeftijd moet jij weten, maar als een ander dat niet doet is die niet meteen raar.

Dat TS op een oudere man valt kan ik me nog voorstellen ja, maar vind jij het serieus een 'normaal' iets dat een 27 jarige man op een 16 jarig kind valt?
Ik vind het ziekelijk. Mijn mening.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:43

Lusitana schreef:
Waarom is dat nou weer "ziek"? Liefde is liefde.

Omdat dit al begon toen zij 14/15 was en ik niet kan geloven dat dat liefde is ( en vergeet niet dat ik het stel ken hè.)

Nee ik kan me niet voorstellen dat als jij die leeftijd hebt, je vlinders in je buik krijgt van een kalende man met een dikke buik en waarschijnlijk bijbehorende hang vellen..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:50

Lusitana schreef:
Meer dan 40 jaar leeftijds verschil én hij kleed zich regelmatig als vrouw, en al tig jaar gelukkig samen...
foto

Wat heeft dat laatste met leeftijdsverschil te maken? Waarom is het nodig dat erbij te vermelden en die foto te plaatsen?

SJDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 19:57

Ik denk ondanks dat het leeftijdsverschil zo groot is, het toch wel kan werken.
Iemand van 27 heeft natuurlijk wel andere behoeftes en interesses als jij, hier moeten jullie erg rekening mee houden.
Jij gaat bijvoorbeeld nog graag op stap, terwijl hij misschien liever thuis op de bank een filmpje kijkt.

Wel denk ik dat het inderdaad, zoals eerder vernoemd, beter is om iemand van 27 te hebben dan van 17.
Jongens van 17 zijn vaak nog te 'kinderachtig' .

Ik denk wel dat het belangrijk is dat jullie veel met elkaar praten en duidelijk moeten zijn waar jullie je wel en niet prettig bij voelen!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:06

Ik denk dat het feit dat je deze vraag op bokt stelt, al aangeeft dat je zelf al twijfelt over jullie leeftijdsverschil.

11 jaar verschil kan prima, maar dan wel als de jongste van de twee ook volwassen is. Jij bent met je 16 jaar nog minderjarig en gewoon een puber. De vraag is dan echt waarom een volwassen vent kiest voor een meisje van jouw leeftijd als levenspartner ...
Gewoon vrienden zijn is natuurlijk anders, al moet je ook dan wel gezamenlijke raakvlakken hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:49

GamblersCup schreef:
Lusitana schreef:
Meer dan 40 jaar leeftijds verschil én hij kleed zich regelmatig als vrouw, en al tig jaar gelukkig samen...
foto

Wat heeft dat laatste met leeftijdsverschil te maken? Waarom is het nodig dat erbij te vermelden en die foto te plaatsen?

Je hebt het denk ik over het tweede (het laatste is dat ze al tig jaar gelukkig zijn samen), dat staat er bij om te laten zien dat het stel niet alleen een leeftijdsverschil heeft, maar zeer verschillenden levensstijlen, precies wat steeds wordt aangehaald, maar dan anders, zo van "ja maar als je jong bent ga je nog naar school, moet je dingen ontdekken blabla".
Je kunt totaal je eigen dingen doen EN een partner hebben.
Dat je een oudere partner hebt wil niet meteen zeggen dat je geketend bent aan een huishouden al of niet met kinderen ofzo....
De foto was om te laten zien dat de ene 51 jarige de andere niet is... ;)

Goof schreef:
Dat TS op een oudere man valt kan ik me nog voorstellen ja, maar vind jij het serieus een 'normaal' iets dat een 27 jarige man op een 16 jarig kind valt?
Ik vind het ziekelijk. Mijn mening.

Ik vind het normaal dat mensen op elkaar vallen en voorbij een leeftijd kijken, ja. Het is wat anders als iemand specifiek op zoek is naar een 16 jarige, maar dat is bijna nooit het geval. Je leert elkaar kennen, je valt voor elkaar en hoort dan de leeftijd. Die heb je nl niet op je voorhoofd staan.
Voor sommigen is dan "te jong" en vooral "strafbaar" genoeg om zo´m meisje te laten lopen, maar als je het goed te pakken hebt, is dat lastiger.

Ik haal maar weer mijn kennis aan die heeft er, en zijn vriend ook, gewoon tegen gevochten, omdat het idd strafbaar is, maar de liefde won het toch. Ze hadden trouwens een open relatie omdat de oudere man wilde dat de jongen ook de kans kreeg om een jonger iemand te leren kennen en eventueel daarmee verder te gaan. Vind ik ook wel een bewijs van echte liefde, kunnen loslaten, de vrijheid geven.

Zodra de oudere misbruikt maakt van het feit dat hij/zij ouder is, is het gewoon een foute relatie, maar scheve relaties vind je ook bij mensen van gelijke leeftijden....

Als het gaat om echte liefde, gaat dat gewoon verder dan kleur, cultuur en leeftijd, ja.

simodi schreef:
Ik denk dat het feit dat je deze vraag op bokt stelt, al aangeeft dat je zelf al twijfelt over jullie leeftijdsverschil.

Of ze krijgt veel commentaar en wil op een groter vlak toetsen hoe mensen er over denken. ;)
Niet dat het wat uitmaakt...

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 23:26

Lusitana schreef:
Wat is dan plots het verschil? Wat is dat "niet kunnen", wie heeft je dat aangepraat?

Guess wat hij is 51... ziet hij er zo uit? Gedraagt hij zich als een oude zak? Kun je er niet mee voor de dag komen als jonge meid?

Dus, samengevat: hij is 51 en het leeftijdsverschil is meer dan 40 jaar. Dus jij bent 10? En al tig jaar samen? Proficiat. En nu naar bed, het is al veel te laat voor een 10 jarige.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:18

Eh, "Hij" van de foto... Is met een vrouw van in de negentig (daar staat hij naast op de foto).
Niet met mij. ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:41

Lusitana schreef:
Ik vind dat ook normaal ja. Als die mensen het fijn vinden met elkaar, wie zijn wij om er over te oordelen? Het is haar vader niet, dat is het hele verschil. Het is iemand waar ze zin in heeft. Punt.
Dat je zelf geen ouder iemand wilt, moet je zelf weten, maar daarmee hoef je stellen met een groot leeftijdsverschil toch niet meteen te veroordelen?

Als je zoon thuiskomt met de liefde van zijn leven en die is jonger, dan heb je liever dat je je zoon (en later eventueel kleinkinderen) nooit meer ziet dan dat je accepteert dat ze misschien voor hem de moeite waard is (al of niet tijdelijk)? Want als het puntje bij paaltje komt, kiest men voor de liefde en niet voor de ouders, hoor.... Daar weet ik ontzettend veel voorbeelden van te vinden....

Ik vind het ook zwaar beledigend om en jonge vrouw "net uit de luiers te noemen". Je weet nooit welke weg ze hebben afgelegd. Ik ken er zat die al jong een heel huishouden moeten runnen omdat alleenstaande ouder ziek is ofzo...

Je eigen man...had je hem toendertijd laten staan als hij van een andere leeftijd was?
Ik zal mijn zoon zo opvoeden dat hij niet als een pedo achter kleine meisjes aan gaat.
Er zijn6 miljard mensen op de aarde, genoeg om een leuke van eigen leeftijd mee te vinden, waar je heerlijk oud mee kunt worden.

Jonge vrouw? Man en meisje bedoel je?

Tsja sorry hoor maar ik denk echt dat je een kronkel in je hoofd hebt zitten als je denkt dat iedereen 40 jaar leeftijd verschil maar normaal moet vinden. Ik vind het bizar, walgelijk.
Dat is niet om je persoonlijk te beledigen maar het is iets waar ik echt met mijn hoofd niet bij kan.

edit, typefoutjes, lekker bezig :7.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 06-06-13 00:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:43

Wij weten zoiezo niet hoe ts is, en hoe haar vriend is
Dus echt een oordeel geven kunnen we zoiezo niet vind ik!
Maar ik kan me zeker voorstellen dat het écht wel goed kan gaan :)

Ik snap best dat ts de vraag hier wilt stellen,
Ik heb het er in het begin ook moeilijk mee gehad met de leeftijdsverschil tussen mij en mijn vriend.
En voorral op de reacties van buiten af, familie / vrienden,
Nu kan ons dat niks meer schelen gelukkig :)
Maar heb om mij heen gelukkig alleen maar positieve reacties gehad !

En dat sommige zeggen dat die jongen een pedofiel is,
Vind ik echt belachelijk :( lekker vooroordelen weer....

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:47

Waarom ik 51 tegenover 18 té vind? Wat moet je als, grof gezegd, ouwe vent met een meisje, jonge dame?
Ik zie mijn moeder van 51 al aankomen met een 18 jarig joch, die dus jonger is dan mijn vrienden, huisarrest geef ik haar dan, geloof me dat maar :+

Is toch gewoon ziek, als ik kijk naar mijn moeder en dan mijn vrienden (heel veel verschillende types), euhh niks ervan, ze is geen pedo en zo een jongen hoort eerder met mij te willen gaan dan met een granny. Iegh moet er niet aan denken, sommige dingen horen gewoon niet.

Weet ook zeker dat als mijn 23 jarige broer met een meisje onder de 17 aan komt hij een ander onderkomen kan zoeken, dan kan die nog beter met een andere jongen aan komen, maar goed.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 06-06-13 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:48

51 en 18 is ook wel ernstig inderdaad.... :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:40

Ja maar 51-18 is anders.

Mijn vriend en ik schelen 10 jaar, aan het begin zag ik dit ook niet zitten, maar nu 3 jaar verder wil ik neit meer anders.
We zijn ontzettend gelukkig, ik merk niks aan dit leeftijdsverschil.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:07

"Horen niet", "ziek".
Sta er eens bij stil wat nou een werkelijk argument zou zijn. Want alleen maar je gevoel erover is geen argument.
Ik vind zoveel vreselijk, zoals zo´n "reetgewei". Maar ik kan dat niet uitspreken in een discussie over tattoos, want ik weet dat ik geen echt goede argumenten heb, en dat ik mensen met zo´n tattoo zonder goede reden misschien wel pijn doe of op z´n minst beledig.
Ik ga niet zeggen dat het "niet hoort" of "ziek" is, ik kan hooguit uitspreken dat ik het niet mooi vind en zelf nooit zou doen.
Met leeftijdsverschillen kun je met argumenten en waarschuwingen aankomen, je kunt dingen bespreken, maar je kunt niet beweren dat het niet kán of absurd is, zuiver omdat je het zelf "vies" vindt.
Persoonlijke aanvallen zijn ook niet okee in een discussie.

Wat moet een oudere met een jongere? Eh, hetzelfde als mensen van ongeveer dezelfde leeftijd?

Ik vind het raar dat als je een bepaalde leeftijd bereikt je "verboden" wordt om verliefd te worden op een jonger iemand.

Jonge mensen zijn toch op hun mooist en hebben meestal minder bagage...
Dat is toch aantrekkelijker dan een oudere die tweemaal gescheiden is en kinderen van twee verschillende vaders of moeders heeft?

Maar er wordt gewoon over het hoofd gezien dat er (gewoonlijk)niet wordt gezocht, tenzij van een datingsite of catalogus. Je komt elkaar tegen en dat is dan ook meestal omdat je dezelfde interesses hebt, anders was je niet beide op die plek....
Als de vonk overslaat, moet je dat dan maar vergeten omdat er een kalenderleeftijd bestaat?

En ja, ze zoeken ook rustig een ander onderkomen hoor, liefde is belangrijker dan familie die ze veroordeeld. Daar willen ze niet eens bij wonen, lijkt mij.

Pedofilie, ik was al bang dat dat er aan zat te komen, is iets heel anders.
Een pedofiel voelt zich vooral (en meestal exclusief) aangetrokken door prepuberale kinderen, sommige tot wat ouder kinderen, maar met 16 of ouder zijn die al niet meer aantrekkelijk voor ze.
Daarbij is het geen wederzijdse verliefdheid, dus per definitie anders.

Er wordt altijd gekeken naar de oudere als slechterik, maar het gaat om wederzijdse gevoelens en niet dat een de ander "koopt" ofzo.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:57

Citaat:
Waarom ik 51 tegenover 18 té vind

Ik vind dat, net als ik iemand lelijk kan vinden en iemand anders mooi, zonder hier argumenten voor te hebben. Ik vind dat, net als ik rood een mooie kleur vind en paars niet. In mijn ogen is dat gewoon ziek, vies, goor en onbedoeld. Ik beargumenteer niks nee, een mening over zo iets valt ook niet te beargumenteren.

Lusitana schreef:
Jonge mensen zijn toch op hun mooist en hebben meestal minder bagage...
Dat is toch aantrekkelijker dan een oudere die tweemaal gescheiden is en kinderen van twee verschillende vaders of moeders heeft?

Precies, je zegt het zelf, wat moet een 18 jarige dan van een 51 jarige? :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:59

Ik kan mij heel erg vinden in de posts van Lusitana, dat mag ook wel eens gezegd worden na de voornamelijk tegenwind op haar posts. Ik denk dat je jouw gevoel los moet kunnen zien van het gegeven 'leeftijdsverschil'. Alleen omdat jij het nooit zou doen, hoeft toch niet te betekenen dat niemand het zou mogen doen? Voor mij is de grens dat er niemand geschaad wordt. In een relatie met een leeftijdsverschil van meer dan 40 jaar, die plaatsvindt tussen twee volwassenen, wordt niemand geschaad. Liefde is iets moois. Dat jij het niet zou willen, oké, en dat je gevoel erover slecht is, oké. Maar verder dan dat komen je argumenten ook niet. Leven en laten leven hoor..

Heb respect voor een ander, ook al doet die iets anders dan hoe jij het zou doen.

Edit: 'jij' is niet speciaal iemand in dit topic, maar gewoon algemeen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:06

Dan reageert hier een van de jij's, ik laat ze inderdaad, maakt mij niet uit, maar net als botox spuiten, lagen make-up (vooral bij kinderen en 50+ers), goedkoop rondlopen en go on (dingen die me zomaar invallen) vind ik het ook niet kunnen en zou ik nooit en te nimmer doen, dat zij het doen is prima, ik heb er geen last van, maar als ik 'de mens' zou mogen maken, zou ik dat uit hun hoofd halen, grof gezegd. Het voelt gewoon niet goed.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:11

Ach, het zou mij aan mijn derrière roesten wat andere mensen uithalen, zolang ze maar gelukkig zijn en er niemand mee schaden :) om die reden zal ik dus ook niemand veroordelen of uitspraken doen van 'walgelijk, vies'.. Wie ben ik om zo over een ander zijn geluk te oordelen? Fijn dat je aangeeft dat die mensen het van jou ook lekker zelf mogen weten :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:14

VogeltjeM schreef:
Ach, het zou mij aan mijn derrière roesten wat andere mensen uithalen, zolang ze maar gelukkig zijn en er niemand mee schaden :) om die reden zal ik dus ook niemand veroordelen of uitspraken doen van 'walgelijk, vies'.. Wie ben ik om zo over een ander zijn geluk te oordelen? Fijn dat je aangeeft dat die mensen het van jou ook lekker zelf mogen weten :)

_/-\o_