Frustratie's in de horeca #1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:41

Rekening splitten kan bij ons wel, maar ik heb het liever ook niet omdat het zoveel tijd kost.. Er staan idd vaak dingen op die niet te splitten zijn, dus bij de laatste zeg ik altijd "Nou wat er nog overblijft he" :j Als ze de bon zien hoor ik idd wel vaak van ja maar dit is door die en die besteld maar dat zoeken ze onderling maar mooi uit :wave:

Voor medicijnen of bij een ander drankje schenken wij wel gewoon kraanwater.

Nog een frustratie: Er komen bij ons vaak van die busreisjes, dus een stuk of 50 oma's die een weekendje Duitsland hebben gedaan, en die zijn altijd zo hebberig! Als we het eten uitserveren graait iedereen zo snel mogelijk naar de schalen om zoveel mogelijk op te scheppen, want stel je voor dat je niks krijgt! Terwijl er gewoon bijgevuld kan worden, dus dan wordt er gevraagd om extra aardappeltjes of groente terwijl het bord bij diegene ernaast vol ligt en het niet eens opeet.. Ook krijgen ze altijd 5 verschillende soorten groentes, en dan is één op terwijl de rest nog in overvloed op tafel staat en willen ze net die ene hebben.. Persoonlijk zou ik dan gewoon wat anders kiezen!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:14

SummerRemedy schreef:
Nog een frustratie: Er komen bij ons vaak van die busreisjes, dus een stuk of 50 oma's die een weekendje Duitsland hebben gedaan, en die zijn altijd zo hebberig! Als we het eten uitserveren graait iedereen zo snel mogelijk naar de schalen om zoveel mogelijk op te scheppen, want stel je voor dat je niks krijgt! Terwijl er gewoon bijgevuld kan worden, dus dan wordt er gevraagd om extra aardappeltjes of groente terwijl het bord bij diegene ernaast vol ligt en het niet eens opeet.. Ook krijgen ze altijd 5 verschillende soorten groentes, en dan is één op terwijl de rest nog in overvloed op tafel staat en willen ze net die ene hebben.. Persoonlijk zou ik dan gewoon wat anders kiezen!

Heel erg herkenbaar, ik had het vorige keer ook dus ik zette wat schaaltjes met salade en friet neer en ze kregen onbeperkt mosselen dus ik had t neergezet. Zeggen ze uh ja voor hoeveel personen is dit, ik zo ja voor 4 en er kan altijd nog bij besteld worden. Nou uh dan willen we nog wel vervolgens super veel eten weggegooid.

skippy

Re: Frustratie's in de horeca #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:27

Wij vullen pas bij als het andere op is! We gooien veel te vaak bakjes groente of sla weg waar amper van gegeten is. Als mensen vragen of ze bij mogen (meestal in een groep) schuif ik vaak eerst nog even met de bakjes. De kant met kinderen staat vaak nog vol en daar word toch niet van gegeten. Vijf minuten later vraag ik dan gewoon nog een keer of er iets bijmoet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:29

Jolet schreef:
Ik heb wel eens een keer zo'n goeie fooi gehad...
Ik werkte achter de bar bij een outdoorcentrum en daar moest je dus ook eind van de avond betalen.. Het was een groep mannen voor een vrijgezellenfeest dus de hele dag outdoor activiteiten, drinken, eten en ’s avonds nog een bbq met nog meer bier. Tot het moment dat het tijd werd om af te rekenen, ik zal het nooit meer vergeten. Het bedrag was € 1.019,95… Weet je wat die gast zei?? Maak er maar € 1.120 van…
Nou serieus he, die 5 cent mag je in je kont steken!

Eh...da's 100,05 hoor. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:28

Meningen dus toch wel erg verdeeld over het splitten van de rekeningen.. Ik vond het persoonlijk een beetje apart omdat het dus zó rustig was en we allemaal maar 1 drankje en een broodje hadden gehad. Was ook nog eens alle drie ice tea en de broodjes waren even duur... Daarbuiten is het een tent die erom bekend staat dat er héél veel studenten komen op het terras (in Utrecht) en vond ik het een beetje apart dat ze er zo "arrogant" over deed.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:29

Maar dat lijkt me ook gewoon het probleem. Als het niet kan, kan het niet, maar het is geen rare vraag. Dus vooral de reactie van de bediening is niet gepast.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:47

Nee maar als het heel rustig is vind ik niet dat het zo'n probleem moet zijn. Maar aan de andere kant, als alles even duur was gooi je toch even geld bij elkaar en dan is het toch ook klaar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:13

Emmaa_ schreef:
Meningen dus toch wel erg verdeeld over het splitten van de rekeningen.. Ik vond het persoonlijk een beetje apart omdat het dus zó rustig was en we allemaal maar 1 drankje en een broodje hadden gehad. Was ook nog eens alle drie ice tea en de broodjes waren even duur... Daarbuiten is het een tent die erom bekend staat dat er héél veel studenten komen op het terras (in Utrecht) en vond ik het een beetje apart dat ze er zo "arrogant" over deed.

Dan kun je toch gewoon het bedrag op de rekening door 4 delen?
Ik vind rekening splitten zodat je precies betaalt wat je gehad hebt zo'n onzin. Wij doen altijd gewoon de rekening delen door het aantal personen, en die paar euro wat iemand dan teveel of te weinig betaalt... Tja, so be it.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:11

Dat doen wij inderdaad ook en de ene keer drinkt de 1 wat duurders en de andere keer de andere .. :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 01:08

Ellendig lange werkdagen zijn mijn grootste frustratie momenteel...

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:03

Ik werk niet meer in de horeca, dus hier even een frustratie vanuit de gast-kant: vrijdagavond (rond middernacht) nog even een drankje gedaan in een café/restaurant/uitgaansgelegenheid in Groningen. Vrij lang gewacht totdat personeel bij ons kwam, terwijl het rustig was en ze met 3 man bij de bar stonden te kletsen, dingen bij te vullen etc. Heb een hekel aan moeten wenken, maar heb het toch maar gedaan op een gegeven moment. := Ook geen sorry daarna. Mijn 2 vriendinnetjes hadden zin in koffie en thee, misschien wat raar om 12 uur 's nachts, maargoed, waarom niet. Ze kregen te horen: "We schenken op dit tijdstip geen warme dranken meer". Niet moeilijk over gedaan, dan maar wat anders drinken, maar ik vond het wel wat vreemd. Als je nog een paar uur open bent, ga je toch niet je koffie-automaat vast schoonmaken en vervolgens klanten nee verkopen? :?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 11:41

Vreemd idd, koffie is een kleine moeite, en ik weet niet wat voor automaten er nog meer zijn maar bij ons is het schoonmaken een paar minuten werk..

Ik vind het sowieso niet kunnen om dingen alvast schoon te maken, ook al is het 5 minuten vantevoren.. Je kunt het wel doen maar als iemand daarna iets besteld waar je dat apparaat voor nodig hebt dan vind ik dat je geen nee kunt zeggen omdat je alvast schoon hebt gemaakt. Wij kwamen een keer om 12 uur bij de McDonald's (die volgens mij tot 1 uur open is) en toen konden we geen milkshake en ijs meer krijgen, terwijl we daar juist voor kwamen..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 11:43

Aparte werkdag gehad gister. Ik ga nu douchen want mag om 13u weer maar ik lees vanavond alles even bij :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:36

Helaas kunnen werknemers daar niet altijd wat aan doen.
Wij hebben zo ook tijden op gekregen van ''de baas'' dat het apparaat uit/schoon moet en dat bepaalde producten na een bepaald tijdstip niet meer mogen worden verkocht.
Raar; ja vinden wij ook. Maar dus niet alles is aan de werknemer te verwijten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:11

Al zou ik wel sorry hebben gezegd als mensen begonnen te wenken. Tenzij ze nog maar 3 seconden zaten, wat me ook wel eens gebeurd. Soms kan er dan nog een:
'Ik kwam net naar u toe!' vanaf, omdat dat 9 van de 10x het geval is.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:14

Interessant topic! (:
Ik werk niet in de horeca, maar ga wel heel regelmatig uit eten. Over het algemeen ben ik weinig gefrustreerd, maar ik ben vorig jaar ofzo met iemand gaan eten bij de tent waar m'n vriendje toen werkte, en daar zat de chef met z'n lamme hoofd op de bar te hangen. Dat stond niet zo chique. :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 21:51

Zo, ik ben weer thuis. Brak to the max, mocht wel bar staan dus dat scheelde.
Ik had gister een enorme groep jongens, en ze begonnen dik te sjansen voor 1 jongen in 't algemeen, en nu komen ze waarschijnlijk nog een keer terug terwijl het 2 uur rijden was ofzo :') Was opzich nog best een leuke jongen ook, daar niet van hahahaha. Kwamen ze afrekenen, zegt er eentje 'Niks van aantrekken hoor. Vind wel dat je goed meespeelt' 'Meespeelt? Smoorverliefd ben ik' en even later stond meneer de sjans zelf nog aan de bar dat 'ie wou afrekenen maar toen was alles al geregeld ... :P Mutsen

BED IN.

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:24

Zo vrijdag avond om half 12 n smsje gekregen dat ik zaterdag ochtend om 12u moest beginnen, en geen eindtijd of niets.
nou normaal werk je dan tot n uur of 4/5/6/7 dus geen avondeten mee genomen.
voor het eerst bij die bar/keuken.
En om 7u naait iedereen ertussenuit. moet ik alles zelf doen, nog open moeten blijven tot een uur of 9 terwijl we om 6 mochten gaan sluiten..
conclusie ik was pas om half 11 klaar, ik was zo gesloopt.
Altijd fijn als je niet weet hoe een afdeling in elkaar zit en niemand een eindtijd weet.

Ook een iritatie: mensen die jou niet kennen en je bij de naam gaan noemen, en mensen die gruwelijk zat zijn.

ook een vraag voor jullie:
aan de bar, eerst betalen of eerst drank neerzetten?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:56

Wij werken in de kroeg met noteren op kaartjes, en met feestjes tap ik altijd eerst in en dan betalen. Moeten jullie zelf eten meenemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 00:39

Hier even frustratie vanuit de gast kant.

Er is hier een paar weekjes geleden een nieuw eethuis (kebap, pizza etc) geopend. Wij wilde deze wel even probere omdat het dichtbij is. We zaten nog niet en er werd al gevraagd of we drinken wilde door een of ander meisje (die niet al te slim over kwam. Nouja lekker snel dachten we. Uiteindelijk konden we na dik 10 minuten bestellen terwijl we zo ongeveer de enige waren. Daarna kwamen er nog 2 mannen binnen die een tafel naast ons gingen zitten. Het meisje heeft ze wel 2 keer opnieuw moeten vragen wat ze wilde drinken. Als ze de bestelling deed opnemen, zei ze hard op (jajazoals kleine kinderen die leren lezen) precies letter voor letter wat ze opschreef. Meisje had hele lange nepnagels op. Niet erg hygienisch. Uiteindelijk wilde 1 van die 2 heren naast ons rauwe uitjes ipv de gebakken die erbij zaten. Dat was schijnbaar erg moeilijk want ze hebben tijdens het maken van het broodje 2 keer aan de meneer gevraagd of hij even kon komen kijken of het zo goed was. Behalve dat 1 ne meisje sprak de rest bijna geen nederlands. Uiteindelijk hebben we meer dan n half uur moeten wachten op een simpele kapsalon. Uiteindelijk smaakte die ook nog eens niet. Friet was heeeel zacht, alsof die in het water had gelegen en de kebap was volgens mij geen echte kebap. Toen iemand anders n pizza calzone willde bestellen, vroeg ze aan de klant of dat een dubbelgevouwen pizza was of niet.

Zoo frustratie even geuit.
Heb daarna ook eerlijk gezegd dat ik de friet erg waterig vond ( enja ik weet hoe friet in kapsalon normaal is :D ) ik heb deze dus ook niet opgegeten. Uiteindelijk glhoefde we de kapsalon niet te betalen.
Ze gebruikte (volgens hun) andere friet die dag omdat het "druk" was.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:06

Ach ja, de Chinees waar we altijd gaan spreekt ook weinig Nederlands, dus toen ik zoetzure saus vroeg bij de rijst, kreeg ik die op mijn kip geserveerd. Ach ja, heb toch nog lekker gegeten.
Ik vind dat je best wel streng bent voor een nieuwe, buitenlandse zaak. Die mensen proberen ook maar hun best te doen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 08:14

Tja, multiculturele samenleving he :) Aan de ene kant ben ik 't wel met je eens hoor Laura. Ik vind dat je op z'n minst Nederlands moet kunnen verstaan om een zaak te openen, aan de andere kant, ze willen 't graag proberen :) Feit dat je de kapsalon niet hoefde te betalen geeft aan dat ze wel 'snappen waar ze mee bezig zijn' zeg maar :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:57

Ik heb zaterdag lekker staan bekvechten met mijn baas..

Het was super druk, we hadden veel te weinig personeel en veel te veel tafels..
Dus wij hebben allemaal kei hard ons best gedaan om alles rond te krijgen..

Rond 4 uur krijg ik ineens te horen; 'Moet *** hier alles alleen doen of hoe zit dat?'
Ik zei; 'Pardon!? Dat is niet eerlijk! Het is kei druk geweest en we hebben allemaal hard ons best gedaan en we kunnen niet heksen!'

Na nog wat woordwisselingen over en weer te hebben gegooid zei ze;
'Ja Nancy, ga maar weer naar buiten'
- 'Prima! Daag!'

Ohh zo gemeen, zo onredelijk! We hebben zo hard ons best gedaan. Collega kwam eerder en ging later weg en dat zien ze niet..

En zo gaat het bij ons heel vaak, ik ben er helemaal klaar mee.
Ander werk zoeken dus,,

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:45

SummerRemedy schreef:
Wij werken in de kroeg met noteren op kaartjes, en met feestjes tap ik altijd eerst in en dan betalen. Moeten jullie zelf eten meenemen?

Ja altijd en anders 5,- betalen.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:47

Hier (gelukkig) mag ik altijd mee eten. We werken met 2 fulltimers van buitenaf (mijn collega en ik). En wij 2 mogen altijd eten. Of ik nou om 12 uur begin of om 5 uur of om 6 uur, als ik honger heb vraag ik om eten aan de keuken := .