Rare gewoontes van jezelf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:00

Na stilletjes jullie confessions en gewoontes gelezen te hebben, post ik ook maar wat.

- Ik knak erg veel met mijn vingers, maar word er helemaal naar van als iemand zijn nek o.i.d. knakt
- Mijn eten in een bepaalde volgorde eten: het lekkerst voor het laatst bewaren
- Ik stuur altijd meerdere berichten op whatsapp, terwijl ik ze makkelijk in één bericht had kunnen stoppen, zo werkt mijn manier van denken gewoon niet
- Op instagram wil ik heel graag een bepaalde feed aanhouden, als een foto niet in mijn feed past, komt 'ie niet op instagram
- Als ik een bericht typ, en de zin is nét te lang, zodat er één woord op de pagina eronder verschijnt, dan verander ik mijn bericht meestal zo dat het een lange doorlopende zin is, omdat ik me daar zo verschrikkelijk aan erger

En zo zijn er vast ook nog wel wat andere dingen die me later wel te binnen zullen schieten :')

EDIT: Mijn derde gewoonte heeft dit probleem dus |(

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:37

Ge-wel-dig topic!

-tellen. Als ik me verveel of als ik emoties probeer te verbergen tel ik dingen als tegeltjes, fotolijstjes, kale mensen (bijvoorbeeld in de kerk bij begrafenissen)
-mijn glas móet op het midden van de onderzetter
-tekst op een beker oid móet naar mij toe staan
-ik span mijn bilspieren aan bij een lantaarnpaal oid als ik op de achterbank zit. Deed ik als kind al. Gespierde billen jonguh
-niemand anders mag mijn paard opzadelen, als dat heel lief toch voor mij is gedaan doe ik het opnieuw, moeilijk uit te leggen aan een behulpzame vriendin die ook professioneel in de paarden actief is...
-bepaalde standen volume mag de radio écht niet op, zoals 7, 8, 13, 14, getallen lijken random, ik zie in elk geval geen patroon
-M&M's en skittles op kleur selecteren en eten..
-ik kan niet tegen het geluid van sokken op tapijt of markerstift op papier
-uh etc... Hahaha

Wauw, ik lijk echt geflipt...

_Elke

Re: Rare gewoontes van jezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:41

Ik leg overal knopen in. Zodra iets afval is probeer ik er een knoop in te leggen.
Zakjes, papiertjes, verpakkingen van koeken, snoep papiertjes alles wat flexibel is.

Dit scheelt namelijk heel veel ruimte in je prullenbak! :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:46

Ik heb een tic om kentekens in mijn hoofd in een bepaald ritme op te noemen zodat ze uit 8 lettergrepen bestaan.

Ook veel zinnen die ik lees buig ik zo om in mijn hoofd dat het aantal lettergrepen een veelvoud van 4 is.

In veel situaties stel ik me voor wat ik zou kunnen doen om mezelf zo erg mogelijk voor gek te zetten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:47

ik ben mild fan van pretparken (abo op efteling, daardoor ook gratis naar phantasia (want die checken niet of je al geweest bent) en eens in de twee jaar naar eurodisney).

op het moment dat ik in een achtbaan stap, moet en zal ik mijn veters opnieuw strikken.. want ik ben er heilig van overtuigd dat ik die anders uit de achtbaan zie vliegen.. ongeacht of het bakje gesloten is en mijn voeten op de bodem staan :')

over onderzetters, de kartonnenversies.. die moet ik mishandelen tot het bijna tot stof gesnipperd is..
om vervolgens om mij heen te gaan zitten loeren waar ik het bergje ellende ongezien heen kan wegmoffelen.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 16-12-15 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:47

alle knopjes indrukken die van de pen,(menig leraar die er wat van zei op school :') ) of het haakje van de touwtjes los vast los vast.. of de knop op de handrem (zonder em omhoog te trekken..).

met de bureaustoel door het huis heen scheuren

twee treden te gelijk de trap op

overal twee dingen of in elk geval even aantal pakken.. en als het niet anders kan dan 2 keer drie das weer even 8)7 ik tel letterlijk de pepernoten die ik eet of netjes chocolade centen.. chips koekjes..

zelfs het volume van de tv radio altijd even... ook als het van die streepjes zijn tel ik het.. als het ongezien lukt druk ik rustig snel even op een knopje dat het even is

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:50

Christiene.. Dat is ook een goede inderdaad..

ik pak/eet echter niet per twee, maar koop wel dwangmatig even aantallen..
2.4.6 flessen.. 1 kan echt niet dan ben ik echt bang dat ik tekort kom..

1 bus slagroom is genoeg in de winter voor 3 pakken nutricia.. Dat gaat dus niet werken in mijn hoofd.. dan staan er dus 6 pakken nutricia en 2 bussen slagroom op de band..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:54

Ik ben idd ook zo erg daar ik ook klein eten tel. Doperwten dan weer niet, maar andere dingen gaan per 2.

Zelfs met boodschappen heb ik dat ik uit moet kijken daar ik niet met een dubbele kar naar buiten kom, omdat ik van alles 2 pak.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:56

elenaMM77 schreef:
Christiene.. Dat is ook een goede inderdaad..

ik pak/eet echter niet per twee, maar koop wel dwangmatig even aantallen..
2.4.6 flessen.. 1 kan echt niet dan ben ik echt bang dat ik tekort kom..

1 bus slagroom is genoeg in de winter voor 3 pakken nutricia.. Dat gaat dus niet werken in mijn hoofd.. dan staan er dus 6 pakken nutricia en 2 bussen slagroom op de band..

haha heel erg maar ik heb inderdaad ook altijd even getal met drinkpakken :') zelf mandarijnen netten ect..

edit ik ben dus niet de enige _/-\o_ zie er al twee reacties die dat ook doen of neiging toe hebben.

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 01:31

Ik heb vanmiddag echt ontzettend hard om dit topic zitten lachen, en net betrapte ik mezelf op een rare gewoonte dus ik zal hem ook maar even delen ..

Ik sluit mijn mailtjes ALTIJD af met: Groetjes, Claudia
Precies die hoofdletters, en geen witregel.
Als ik dan antwoord krijg ga ik vaak kijken of diegene mijn afsluiting overgenomen heeft, en als dat zo is denk ik serieus 'goedzo ik mag jou' en als ze na 5 mailtjes nog steeds een andere afsluiting gebruiken vind ik ze irritant. :')
(zo heeft net mijn instructrice voor het eerst 'Groetjes, Jolanda' gestuurd, ik ben nog steeds zooo blij hahaha :D )

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 01:41

Aaaah heerlijk dit soort topics :D

Een paar van mij
-Altijd naar de wc willen gaan voor ik de deur uit ga of ga slapen
-In mijn hoofd springt op de weg altijd een paard mee over lijntjes of lantaarnpalen, of een man die grote stappen zet :')
-Mijn adem inhouden als ik langs iemand loop
-Ik luister naar metal, en bij heavy delen ga ik "meelopen" op de muziek wat waarschijnlijk het debielste ooit is om te zien
-Ik bijt losse velletjes langs mijn nagels altijd af
-ik zit heel veel aan de onderkant van mijn gezicht, wat de nodige oneffenheden met zich meebrengt...
-als ik uit de auto stap of van de wc kom check ik altijd of mijn rits dichtzit, ondanks dat ik dat van te voren ook kon doen
-hals van mijn trui over mijn neus trekken, lekker warm :')

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:30

- Mijn nek kraken, hoofd naar linkerschouder of naar rechterschouder en zo kraak ik mijn nek.
- Mijn handen kraken, dit doe ik door een soort ''klauw'' te maken en die dan langzaam te sluiten.. zo kan ik mijn vingerkootjes, knokkels en middenhandsbeentjes in 1x kraken.. een zenuwtrekje..
- Als ik iets wil eten moet ik er eerst aan ruiken voor ik een hap neem.
- Gekleurd snoep eerst op kleur selecteren en dan per kleur opeten.
- Als ik nerveus ben heel veel boeren, tot aan vervelends toe
- De autoradio moet op even getallen qua volume, dus op 6, 8, 10, 12.. als iemand hem op 11 zet moet ie dus of zachter of harder.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:01

Als ik een paperclip vind op werk moet die kapot :') Het gaat redelijk onbewust maar ik eindig als ik achter de computer heb gezeten met stukjes paperclip naast mijn toetsenbord :=

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:49

Ik kneed mijn kaas :')

Als ik een kaasblokje heb, kneed ik het net zolang tot hij helemaal zacht is, vorm ik er een bolletje van en die steek ik in mijn mond. Yum :Y)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:10

Oeh oeh ik weet er nog 1, het touwtje van mijn tampon altijd dwangmatig checken voor gebruik, ik geef er altijd twee rukjes aan (nee geen eentje, twee!!)
En in mijn hoofd bedenken hoe iemand op mijn whatsapp bericht moet reageren (beetje jouw tic Claudia) en als diegene dat ook doet denk ik "goed zooo, precies zoals het moet" Koekkoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:13

Als ADHD'er zit ik vol met gekke trekjes, waarvan de helft me niet eens opvalt :=

Ik frunnik enorm veel met mijn haar. Als ik met iemand sta te praten dan kan ik mijn haar wel 6 keer los trekken en vast maken (in een knot/staart) in een paar minuten tijd. Ook zit ik altijd met mijn handen of voeten te tikken, of aan mijn nagels te pulken :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:18

Mn auto 3 klopjes op t dashbord geven als hij braaf heeft ingehaald :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:05

wendyP schreef:
xBerber schreef:
Als ik de auto zit, wil ik de radio altijd op 5, 10 , 15, 20, 25 volume hebben etc :') zit het tussen een 5 of 0, word ik boos

dit is zo frustrerend soms, het volume moet alleen op ronde getallen bij mij. :')

Bij mij moet het volume(van wat voor apparaat dan ook) altijd op een even aantal staan. Ik kan er dus ook niet tegen als mensen in mijn omgeving dat niet doen. En nee ik word niet boos en laat het gewoon gaan, maar toch.

Ik als pdd-nos'er heb genoeg rare, vaste trekjes. Ik kan ze alleen niet zo goed bedenken, het is zo gewoon voor mij.
- Klikken met de bic pennen. Gelukkig zijn er veel mensen in mijn omgeving die dat ook doen.
- Met tanken een rond bedrag willen tanken
- Oh en met terugschakelen in de auto, schakel ik altijd per versnelling terug. Dus als ik van zijn 5 in 1x naar de 3 kan, gaat dat via z'n 4(en dan gewoon in 1x doorschakelen hoor, niet eerst de koppeling weer laten opkomen).
Dit viel mij pas op toen een goede vriend van mij opmerkte waarom ik dat deed en dat het vast eens ontstaan was uit verveling(hij is adhd'er, dus begreep wel waar het vandaan komt).
- In een sms/whatsapp bericht, eindig ik mijn zinnen altijd met 3 puntjes... Geen 2, geen 4, echt 3... Oh en ik moet er bij een forum bericht opletten dat ik dat niet ook doe. Het wordt meestal niet zo gewaardeerd namelijk...

Ik heb nu het gevoel dat ik heel veel rare trekjes vergeet, maar kan ze ook écht even niet bedenken.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:44

Mijn vriend heeft via WhatsApp altijd heel snel door wanneer ik boos ben, want dan eindigen mijn zinnen met een punt :+

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:08

Als ik de auto 'pijn' doe door bijv. Een fout te maken met schakelen en hij uitvalt o.i.d. dan zeg ik "sorry brikkie, ik vind je wel lief hoor'

Mensen die mee rijden kijken me vaaaag aan..

- nek en vingers knakken
-gekke stemmetjes en namen geven aan mijn vriend.
-de hond behandelen als een baby
-de afwas eerst afwassen met warm water, daarna afwassen met koud water.
-aan mn koude oorlelletje vruniken.
-

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:17

Musiess schreef:
Als ik de auto 'pijn' doe door bijv. Een fout te maken met schakelen en hij uitvalt o.i.d. dan zeg ik "sorry brikkie, ik vind je wel lief hoor'

-

Onze auto is ooit omgedoopt tot Beertje, vraag me niet waarom, maar zo heet hij _O-
Maar ik doe precies hetzelfde, als ik verkeerd schakel op te laat schakel zeg ik ook altijd even ''Sorry Beertje!'' :')

Sirocco12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:16

De printer een klopje geven als hij geprint heeft. Als ik dat niet doe, vind ik dat zielig.
Mijn tandenborstel moet natgemaakt worden voor het poetsen, vind het zonder zo smerig
En een rond bedrag tanken, moet altijd!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:20

Steeph schreef:
Mijn vriend heeft via WhatsApp altijd heel snel door wanneer ik boos ben, want dan eindigen mijn zinnen met een punt :+

Daar hebben we er hier nog een van :') Vooral: Nee. Works its magic :Y) }>

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 01:13

nagles uitdunnen, met een mesje je nagel dunner schrapen/snijden.

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 01:28

Ik word altijd winderig in openbare ruimte.
Ik pulk zodanig aan me wondjes dat het uiteindelijk grote wonden worden.
Ik heb geen goeie zinsopbouw en daar irriteer ik me mateloos aan.
Ik moet altijd iets in me handen hebben.
Ik hou totaal niet van lichaampje contact, als ik wil knuffelen doe ik dat wel met me cavia's.
En zo kan ik wel doorgaan :)