Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:55

Niet bespreekbaar en in het geheim zijn oorzaak en gevolg.

Verandering is namelijk een zekerheid en het is evident inherent dat je geen toekomst hebt met iemand als je daar dit onderwerp niet mee kan bespreken.

Mick75 schreef:
Ik heb persoonlijk niet zo'n hele strakke seksuele moraal en zie geen probleem in polygamie of seriele monogamie (en dat geldt hopelijk ook voor mijn toekomstige hoofdpartner) want ik zie die culturele opvatting over monogamie als een dwangmiddel om mensen te knechten.

Inderdaad en Ayasha leest daar vast weer heel wat anders dan er stáát.

Anoniem

Re: Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:11

HC als jullie een open relatie hebben dan heeft je vrouw ook dates met andere mannen?

Iedereen zijn keuzes maar mijn mening is dat als je het buiten de deur moet zoeken dat er dan iets mis zit in je relatie, ik zou het dan ook niet accepteren, dat iemand anders er een andere mening over heeft is prima maar het een blijft een keuze waar je beide achter moet staan als je een relatie hebt.
Uiteindelijk draait het toch om waar je samen voor kiest, en daar heeft verder niemand iets over te zeggen..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:30

Huertecilla schreef:
Daphna schreef:
Met polygamie heb ik geen probleem, wel met het aanmoedigen van buitenhuwelijkse liefdesrelaties.

Hoezo is een advertentie van een dienst aanmoedigen?
Het is niet meer dan een bedrijf wat inspringt in een marktbehoefte.
Zoals ik al schreef in het in NL al 13 jaar geleden opgekomen en gaat het vanwege het succes breder hoofdstroom.
Hier is Ashley Madison s´avonds laat op tv. Heeft 19 miljoen inschrijvingen. Het is groot geworden zónder hoofdstroom tv reclame.

Het is aanmoediging omdat ook kinderen naar de radio luisteren, en zo de maatschappelijke normen en waarden mee krijgen.

Huertecilla schreef:
Verder maak je een enorme denkfout door het polygamie te noemen.
Het is een volstrekt geëmancipeerde dienst voor om het even welke discrete invulling naast een bestaande relatie.

Citaat:
Dat mensen zonder huwelijk met elkaar zijn is iets heel anders dan een relatie hebben en daarbuiten stiekum nog wat erbij hebben.

Hier kan ik niets van maken; wat bedoel je hier te schrijven?
Is zonder huwelijk bij elkaar zijn geen relatie of wat bedoel je?

Ik bedoel dat het stiekume achter de ander zijn rug om hetgene is wat hier zo fout aan is. Een keer een prostitutee bezoeken is iets heel anders (en heb ik een stuk minder moeite mee). Dat je behoefte ergens anders doen voor een zakelijke financieele transactie. Wat hier gepromoot wordt is een nieuwe relatie om niets zonder dat je partner er achter kan komen! Polygamie is ook iets heel anders. Dat is iets cultureels, en kan met instemming van beide partners, geen probleem dus.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:51

Zo'n reclame zou dan erg zijn? Waarom altijd dat vingertje en waarom die angst? Want dat is het volgens mij... Wij, in het Westen, vinden dat men elkaar trouw moet zijn en dergelijke.
Ook wel eens over nagedacht dat het een ieder kan overkomen? Na een bepaalde sleur of iets dergelijks?
Ik zeg niet dat het bevorderd moet worden, maar altijd dat hypocriete geklets... Waarom zouden die sites en dergelijke dan zo goed lopen denken jullie?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:54

Ik vind het trouwens nogal een aanname dat HC zijn vrouw niet zou mogen wat hij wel mag omdat HC toevallig een man is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:03

mick75 schreef:
Ik vind het trouwens nogal een aanname dat HC zijn vrouw niet zou mogen wat hij wel mag omdat HC toevallig een man is.

De waardin is zoals ze haar gasten vertrouwt.
Ze leest daarbij ook nog selectief want het staat er al meermalen.

Daphna schreef:
Het is aanmoediging omdat ook kinderen naar de radio luisteren, en zo de maatschappelijke normen en waarden mee krijgen.

Ah, de kinderen mogen maatschappelijke normen en waarden niet mee krijgen... interessante mening over opvoeden.

Inderdaad MamboBeach; het voorziet in een behoefte en dat is een keíhard bewijs van het falen van een hypocriet, vrijheidsbeperkend model.
Zoals ik telkenmale schrijf; als je zorgt dat het gras thuis het groenste is, heb je geen hek nodig. Is dat hek wel nodig, dan doe je aan vrijheidsberoving. Leve de hekloze relatie; in welke vorm dan ook.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:18

Inderdaad Huertecilla.

Jaren geleden was er hier een bokker die aangaf een relatie met een andere man te hebben gehad, maar was er achter gekomen dat ze zo veel van haar eigen partner hield, dat ze de relatie heeft stopgezet. Ze heeft het haar partner overigens nooit verteld. Heel Bokt viel daar natuurlijk over, ik vond het juist goed dat ze zo eerlijk was daarover, want ze is de enige niet, de eerste niet en de laatste niet.
Voor een ieder zijn of haar manier hoe hij/zij daar mee om gaat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:27

MamboBeach schreef:
Inderdaad Huertecilla.

Jaren geleden was er hier een bokker die aangaf een relatie met een andere man te hebben gehad, maar was er achter gekomen dat ze zo veel van haar eigen partner hield, dat ze de relatie heeft stopgezet. Ze heeft het haar partner overigens nooit verteld. Heel Bokt viel daar natuurlijk over, ik vond het juist goed dat ze zo eerlijk was daarover, want ze is de enige niet, de eerste niet en de laatste niet.

Tweederde van de mannen EN VROUWEN!!!!! in NL met een duurzame relatie gaat (een keer of meer) vreemd; dus zonder dat de partner dit weet.
Hypocrisie, leugen en bedrog is de norm :x :r
...en dan verontwaardigd doen over integere openheid.
Lekker rolmodel perspectief voor kinderen _-:(

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:36

HC, ik vind het knap dat jij en je partner een open relatie kunnen onderhouden. Ik zelf zou het niet kunnen. Maar ik vraag je wel een cijfers juist weer te geven. Ik vind namelijk nergens jou percentages over vreemdgaan. Ik heb op internet gevonden dat ongeveer 33% vreemdgaan, dus tweederde gaat juist niét vreemd.

Stiekem er iemand op na houden is voor geen enkele relatie goed, ook niet voor een open relatie. Want ik zie een open relatie op deze wijze: je spreekt af dat er andere mogen zijn, maar dat je dat dus wel open en eerlijk bespreekt met je 'hoofd'partner. Zij of hij weet dus op het moment zelf dat je naar je extra partner bent. Anders is het imo ook geen open relatie, maar alsnog vreemdgaan.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:45

Er zijn nogal uiteenlopende cijfers over percentages mensen die vreemd gaan en die lopen, afhankelijk van welk onderzoek je uitkiest, uiteen van tussen de 20% en de 80% van de bevolking die vreemd gaat (dus achter de rug van de partner om). Het is vrij lastig daar preciezere cijfers over te verkrijgen, de reden laat zich raden.

Het is het stiekeme dat het probleem veroorzaakt, maar toch is daar blijkbaar ook een markt voor. Anders zou vreemdgaan niet een van de meest voorkomende relatieproblemen zijn en zou er totaal geen markt zijn voor dergelijke bedrijven. Die is er wel, maar in plaats van dan te roepen dat de reclame verboden moet worden of het betreffende bedrijf, kan je ook kijken naar de reden waarom mensen zo heftig reageren op een dergelijke reclamespot.

En kinderen worden toch wel met vreemdgaan geconfronteerd, komop zeg! GTST zit er vol mee en haalt er nota-bene haar bestaansrecht uit, net als bergen andere TV-shows en series en anders zien ze hetzij thuis hetzij bij vriendjes/ klasgenootjes wel dat het gebeurt. Wees dan wel consequent, en ga niet roepen dat deze reclame verboden moet worden terwijl 2 minuten later GTST begint!

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:56

Ik heb eerst wat onderzoeken gelezen, maar ik kom nergens aantallen van 80% tegen alles wat ik gelezen heb komt rondde 33%.

Maar het is inderdaad het stiekeme wat heel vaak het probleem is. En als je open en eerlijk kan vertellen dat je wat mist, hoeft daar uiteindelijk geen probleem van te komen. Als de normen en waarden te veel uit elkaar liggen, dan zal de relatie imo geen stand houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:58

MamboBeach schreef:
Inderdaad Huertecilla.

Maar naar wie was ze eerlijk dan, ook naar haar partner of alleen naar bokt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:02

Die reclame zou ik niet verbieden, als iemand vreemd gaat, doen ze het zowel met als zonder reclame.

Ik ben monogaam, ik voel mij daar het prettigst bij, dus in die zin wordt ik niet geknecht, het is mijn eigen keuze.
Verder zorg ik dat thuis het gras het groenst is :D , dus dat de behoefte om buiten de deur te eten, niet ontstaat.

Open relaties heb ik geen moeite mee, zou het alleen zelf niet willen. Maar ik vind een open relatie toch wel weer iets anders dan er stiekum een tweede partner op na houden. Wat Mick75 ook zei, dat stiekume gedoe echter, houd ik niet van.

Als je behoefte hebt aan meerdere partners, dan vind ik persoonlijk dat je dat moet bespreken met je partner, zodat ook deze de keuze heeft om dan met je door te blijven gaan of niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:25

Mindim schreef:
Als je behoefte hebt aan meerdere partners, dan vind ik persoonlijk dat je dat moet bespreken met je partner, zodat ook deze de keuze heeft om dan met je door te blijven gaan of niet.

Een groot probleem is dat dit doorgaans vanuit een (blijkbaar hypocriete) vermeend hogere moraal niet bespreekbaar is.
Stiekum lijkt dan de weg van de minste weerstand. Vooral omdat het hypocriete de norm is, is er weinig drempel voor het stiekum.

Yviertje schreef:
HC, ik vind het knap dat jij en je partner een open relatie kunnen onderhouden.

Dat is juist erg makkelijk. Je hoeft nooit te onthouden wat je gelogen hebt en je weet ook altijd exact wat je partners vinden. Verder is daar nooit enige frictie over, want anders begin je er niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:15

Maar HC, je moet toch als beide partners hiervoor open staan, wat voor partnerschap heb je anders?
Als 1 van beiden er niet achter staat, dan zit je toch in een niet werkende relatie voor 1 van beide partners?

Kijk als mijn man naar mij toe komt en zegt, joh, ik heb de behoefte aan meerdere partners. Tja, ik heb die behoefte totaal niet en zou er moeite mee hebben, als hij buiten mij om het bed met anderen deelt. Dan kunnen we beter de relatie stoppen. Ik vind dat je er beiden achter moet staan. Heeft niets met mijn moraal van doen, ik zou me er gewoon kloten onder voelen.

Als je je partner al niet de mond gunt, omdat je weet dat die er niet achter staat en het om die reden maar stiekum doet, dan ben je als vreemdganger toch evengoed hypocriet bezig en dan is je moraal toch ook ver te zoeken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:17

Mindim schreef:
MamboBeach schreef:
Inderdaad Huertecilla.

Maar naar wie was ze eerlijk dan, ook naar haar partner of alleen naar bokt?

Niet tegen haar partner natuurlijk... Maar het heeft haar een inzicht gegeven, ik zeg niet dat dit goed te praten is maar nu is het zo, wat niet weet, wat niet deert. Is dat juist? Ik weet het niet, wie weet wat het teweeg had gebracht als zij eerlijk was geweest...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:06

Mindim schreef:
Maar HC, je moet toch als beide partners hiervoor open staan, wat voor partnerschap heb je anders?

Dat schreef ik al; ´anders begin je er niet aan´.

Jouw vraag over wat voor partnerschap het betreft is juist op virtuele hekken, niet bespreken, hypocrisie, leugen & bedrog van toepassing.
Ik begrijp in het geheel niet waarom iemand drempels kan willen, zelfs verboden wil. Als je iemand niet kan vertrouwen met de deur open, heb je een raltie van niks imo. Beter niet dan dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:24

Toch grappig dat topics over dit onderwerp altijd weer door 1 persoon 'overgenomen' worden. Dat je naast AL die relaties nog tijd hebt om als openrelatiegoeroe op Bokt te acteren... Ik vind het knap.
Je zou dat toch eerder van een sneu eenzaam gefrustreerd oud mannetje verwachten dan van zo'n geniale vol in het leven staande potente paardrijvirtuoos mét visie op alles.
_/-\o_

Edit
Dan moet ik er zeker ook nog wat van vinden. Van mij hoeft het niet, dergelijke reclames. Dacht de eerste keer dat ik er van hoorde ook dat het een 1 aprilgrap zou zijn.
Maar ach, er is blijkbaar een markt voor. En wie vreemd wil gaan (of dat nou met 'toestemming' is of niet) die doet dat toch wel.
Uiteindeljk zal het altijd weer om communicatie draaien. Heb je het er eerlijk over en geef je elkaar de vrijheid, of hou je je kop en leef je zélf met de gedachte.
Blij dat ik de rust van een fijne en (zover ik weet) monogame relatie heb gevonden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:29

Sonja schreef:
Toch grappig dat topics over dit onderwerp altijd weer door 1 persoon 'overgenomen' worden. Dat je naast AL die relaties nog tijd hebt om als openrelatiegoeroe op Bokt te acteren... Ik vind het knap.
Je zou dat toch eerder van een sneu eenzaam gefrustreerd oud mannetje verwachten dan van zo'n geniale vol in het leven staande potente paardrijvirtuoos mét visie op alles.
_/-\o_

Weet jij dan wel wat Bokt inhoudt? :+
Ieder mag toch zijn mening geven?
Daarbij... Aan jouw berichten te zien vindt je Bokt ook leuk! :+

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:32

Sonja; Ik vind niet dat hc het topic overneemt, ik vind net dat hij een mooie andere invalshoek laat zien. Nergens zie ik dat hij een ander een open relatie opdringt. Mogen hier alleen bokkers reageren die tegen dit soort reclame zijn en enkel monogamie eisen?

Geryon: Ik heb geen wetenschappelijke studies nodig om te weten waarover ik spreek, dank. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:36

Huertecilla schreef:
Niet bespreekbaar en in het geheim zijn oorzaak en gevolg.

Verandering is namelijk een zekerheid en het is evident inherent dat je geen toekomst hebt met iemand als je daar dit onderwerp niet mee kan bespreken.

Mick75 schreef:
Ik heb persoonlijk niet zo'n hele strakke seksuele moraal en zie geen probleem in polygamie of seriele monogamie (en dat geldt hopelijk ook voor mijn toekomstige hoofdpartner) want ik zie die culturele opvatting over monogamie als een dwangmiddel om mensen te knechten.

Inderdaad en Ayasha leest daar vast weer heel wat anders dan er stáát.

Voor zo gelukkig, vríj te zijn vind ik je flink gefrustreerd reageren zo stilletjes aan HC.
Het valt mee, dat ik je steken toch niet begrijp. _O-
Ik zie mijn naam wel steeds staan maar goed, je bent vrij om die te gebruiken natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:40

cooper schreef:
Sonja; Ik vind niet dat hc het topic overneemt, ik vind net dat hij een mooie andere invalshoek laat zien. Nergens zie ik dat hij een ander een open relatie opdringt. Mogen hier alleen bokkers reageren die tegen dit soort reclame zijn en enkel monogamie eisen?

Nee hoor, ik heb geen enkele moeite met open relaties. Moet iedereen fijn voor zich weten. Monogamie wórdt hier in Nederland ook met de paplepel ingegoten. Net als hemd aan als de r in de maand zit zeg maar. Terwijl iedereen tegenwoordig cv heeft dus waarom zou je in de winter niet gewoon in een shirtje rondlopen.
Alles staat of valt met communicatie én gelijkgestemdheid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:47

Ach, behalve de post van Mindim, vind ik vooral de post van Sonja heel toepasselijk. Sterker nog, het gras in Spanje is allesbehalve groen, behalve in de lente. :D

Reclames moeten zeker niet verboden worden, wat mij betreft. Iedereen moet vooral doen wat hij/zij zelf prettig vindt in samenspraak met partner. Of je nu een open relatie hebt of monogaam bent, als je samen maar dezelfde mening hebt, anders gaat het zeker fout.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:58

cooper schreef:
Sonja; Ik vind niet dat hc het topic overneemt, ik vind net dat hij een mooie andere invalshoek laat zien. Nergens zie ik dat hij een ander een open relatie opdringt.

Dank je.
Ik benadruk inderdaad slechts het belang van échte individuele vrijheid van keuze en - integere openheid tussen de partner(s).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:04

MamboBeach schreef:
Niet tegen haar partner natuurlijk... Maar het heeft haar een inzicht gegeven, ik zeg niet dat dit goed te praten is maar nu is het zo, wat niet weet, wat niet deert. Is dat juist? Ik weet het niet, wie weet wat het teweeg had gebracht als zij eerlijk was geweest...

Ik vraag het omdat je zegt dat ze zo eerlijk is geweest. Ik vind dat helemaal niet eerlijk, het opbiechten tegen vreemden en niet tegen degene wie het aangaat, vandaar.