Catfish

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:24

Nynke1 schreef:
Ik ga niet meer van alles uitzoeken....

ik bedoelde meer van dat je dat nog wilde vind ik heel knap van je dat je dat probeerde.
en wat een gek, dat berichtje slaat nergens op !

Nynke1

Re: Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 20:25

Oh zo, haha. Tja, wilde het graag weten..Wat voor hoofd er nu bij die jongen hoort. Zal het nooit te weten komen.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:35

Ten eerste wil ik je sterkte wensen met wat je heb doorgemaakt met hem, heb het hele topic gevolgd, en ben nu ook wel nieuwsgierig geworden naar dat berichtje wat je van hem hebt gekregen, en er toe heeft gezet het definitief af te kappen.

Edit: Pb'tje gehad met het berichtje, hij probeert nu gewoon alles op jou af te schuiven, bah! Wat een sukkel. Aan de andere kant... deze persoon is gewoon ziek in zijn hoofd, ik weet niet of je dat iemand kwalijk kan nemen met wat hij heeft gedaan.
Laatst bijgewerkt door Natasja__ op 16-04-13 20:47, in het totaal 2 keer bewerkt

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:40

Bij deze ook een reactie van mij. Ik heb je topic vanaf de eerste post gevolgd. Ik vind het dapper dat je het geopend hebt! Voor het topic over het gestolen paard en jouw topic had ik er eigenlijk nooit echt bij stil gestaan dat er zulke dingen spelen.
Van het hele fenomeen 'catfish' had ik nog nooit gehoord!
Of ik er zelf gevoelig voor zou zijn weet ik eigenlijk niet, ik heb op dit moment al n tijd een relatie en ben daar heel erg blij mee. Maar wanneer ik vrijgezel zou zijn, zou ik er misschien ook wel niet bij stil staan wanneer je zulk contact hebt, er eigenlijk geen rare dingen gezegd worden/te vinden zijn over de persoon in kwestie.
Wat ik zo uit jouw berichten op maak ga je goed met de situatie om, complimenten daarvoor!
Dat je graag wil(de) weten wie nu echt het gezicht was achter de persoon waarmee je zo lang contact hebt gehad begrijp ik volkomen! Anderhalf jaar is niet niets! Om die reden begrijp ik deels ook wel dat je hem in eerste instantie nog evt. een kans had willen geven. Ik moet wel bekennen dat ook ik stiekem wel benieuwd ben naar het bericht van zijn kant waardoor je nu geen contact meer met hem wilt hebben.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:58

Ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd naar het berichtje. Ik dacht eigenlijk dat hij nu wel "klaar" was -O-

Ben in ieder geval blij dat jij er nu klaar mee bent!

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:01

Fijn dat je er klaar mee bent. Lekker verder gaan met je leven.

Ik snap wel dat je antwoorden wilt. Pas als je je realiseert dat hij je die nooit gaat geven kan je zoiets echt loslaten denk ik.

En alvast een fijne vakantie gewenst!

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:25

Jeetje, ik dacht dat ik laatst goed voorgelogen was, maar dit slaat echt alles!
Ik ben ook heel benieuwd naar het bericht.
Ik vind je overigens helemaal niet naief. Je bent er toch zelf achtergekomen omdat je achterdochtig was? Het lijkt mij ook super poedersuiker om er nu niet achter te komen wie de echte persoon erachter is en wat er precies in z'n hoofd omging om zo iets te doen...
Heel veel sterke :(:)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 23:27

Bedankt allemaal voor de berichtjes :j .

Volgens mij heeft iedereen een pb.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:29

Nee ik nog niet :o

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 23:30

Nu wel ;)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:31

*kruipt onder steen uit*
Ik hoorde een paar keer het woord psychopaat vallen. Ik denk dat deze man misschien begonnen is met een paar simpele leugentjes en dat hij daar zo vast in is kome te zitten dat hij er niet meer uitraakt. Mensen die hun hele leven uitgekotst zijn door de maatschappij hebben op internet de kans om iemand te zijn die ze zouden willen zijn. Dus waarschijnlijk wilde hij gewoon eens de aandacht van een mooi meisje als TS en is dat geëscaleerd.

Maar misschien zie ik het fout. Overigens vind ik het ook gewoon not done dat hij het zo ver heeft laten komen. En nu ben ook ik wel heel nieuwsgierig naar dat berichtje. :)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:33

Damn.... -O-

Hij is echt ziek.. Ik snap héél goed dat je er nu écht klaar mee bent!
Wat een eikel zeg.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:34

Dan kunnen er veel mensen naar een psychiater :7

Als je een keer MTV Catfish kijkt, zul je zien dat het vaak mensen zijn die niet lekker in hun vel zitten (te dik, gepest, geaardheid waar ze niet voor uit durven komen etc.)

de aandacht, daar gaat het hen om, gevoel geliefd te zijn (ook al doen ze zich als iemand anders voor),
vanachter een toetsenbord/beeldscherm is dat natuurlijk safe voor ze ipv de grote boze buitenwereld ;)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 16-04-13 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 23:35

Stoof hij gaf zelf aan dat het inderdaad "onschuldig" is begonnen, hij elke keer niet de kans zag om mij te vertellen dat hij niet diegene is op de foto, dat hij nooit verwacht had dat het tussen 'ons' zo ver zou komen dat ik daar echt heen zou gaan en dat hij zich in een hoekje gedrukt voelde en het daarom niet kon/wist te vertellen. En omdat het toch 'serieus' was en hij wellicht bang was dat als ik er achter zou komen, ik geen contact meer wilde.. Hij de andere nepaccounts heeft aangemaakt om het maar zo echt mogelijk te laten lijken. Nu ja, dat is een beetje kort samengevat mijn theorie er over.

LL je bedoelt denk ik psychiater? Geeft niks meid, :(:) Vino vino ik snap het wel. Verder denk ik wel dat er een stuk waarheid in zit, van wat jij zegt :j .

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:38

Dit keer Bier en Bitterballen :+ :') tis al laat..... citeerde mijn voorgangster :P

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:01

Ik ben weer bij gelezen.
Ik wil je een compliment geven voor je antwoorden, je bent zo open ook als er minder leuk gereageerd word.
Wat raar dat er een account word aangemaakt om 1 berichtje te sturen en dan verwijderd, was hij je email kwijt of zo, dat was een stuk simpeler geweest. :-)
Ik snap best dat zoiets onschuldig begint maar waarom heeft hij die ene jongen uitgekozen, als een soort wanna be. Waarom hij ? Vraag ik me dan af ? Wat is de connectie, of juist niet ?

Ik vind het wel prettig om te lezen dat je er klaar mee bent. Maar ik kan me aan de andere zijde ook voorstellen dat je wil weten wie hij nou werkelijk is. Mijn fantasie gaat al op de loop.. :D

Ik ben ook wel benieuwd naar het laatste bericht.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 00:06

Ik denk dat hij dat berichtje onder een nep account heeft verstuurd om indruk op mij te maken/me bang te maken. Helaas voor hem ben ik voor dat soort dingen dan weer niet gevoelig. Hij heeft mijn nummer nog wel want hij stuurde rond een uur of 2, dat er mensen op FB over hem aan het praten waren. Mijn gevoel zei me dat ik mijn Facebook moest checken en daar vond ik dus dat berichtje, die een uur eerder verstuurd was. Waarom hij het me zelf niet heeft gezegd? Tja, daarvoor begrijp ik inmiddels te weinig van hem denk ik. Ik denk om zijn hele leugen in stand te houden? Ik zal je even een pb doen Lonan :).

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:16

Ik vind sommige reacties naar jou toe erg onredelijk en gemeen.
Bij catfish het programma dacht ik ook wel eens 'maar als hij niet wilt webcammen dan is het toch duidelijk? "
Maar dat is het heus niet, als jij gewoon super leuke gesprekken samen hebt laat je dat gewoon gaan en denk je er niet bij na.

Wat hij nu doet gaat wel te ver, wat een mafkees zeg! :n

En ben ook wel nieuwsgierig naar PB. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:17

Jee Nynke om je bang te maken -O-
Waar ik voorheen sympathie had met jou dat je het allemaal eventueel zou willen vergeven hebben, ben ik nu heel blij dat je het achter je probeert te laten. Pfff, het wordt met de dag gekker :n Houd je sterk meid, ik vind dat je heel knap bezig bent met deze hele toestand!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 00:31

Als ik naar Catfish kijk zie ik 9 van de 10 keer ook direct al dat het nep is, best gek he? Dat je het bij een ander wel ziet maar bij jezelf niet. Overigens hou ik er zelf ook niet van om met mijn kop in beeld te zitten hoor, maar ik voelde me zo op m'n gemak bij/door hem dat ik wel gewoon met mijn hoofd in beeld ging altijd.

Bhriseis je hebt een pb ;)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:35

Weet je. bij jezelf zie je het ook wel alleen WIL je het niet zien. Net zoals je nu al hebt gezegd dat er toch dingen waren die een beetje "apart" waren, als je die bij een ander zou zijn had je al wel gezegd van Joh dat is nep. Wees iig maar blij dat je er nu achter bent gekomen en niet als je daar al op het vliegveld had gestaan. Dat berichtje van hem is trouwens echt flink waardeloos bah!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:45

Nynke1 schreef:
Ik ben helemaal niet boos maar ik wil niks meer met hem te maken hebben. Daarnaast heeft hij zelf gezegd dat ik hem met rust moet laten.. Omdat ik wel om hem gaf wilde ik dus inderdaad wel contact blijven houden, ook al is hij "ziek". Na het berichtje van vannacht heeft hij mijn grens bereikt en hoef ik dan ook niks meer met hem te maken hebben. Ook weet hij hartstikke goed dat hij iets heeft gedaan wat strafbaar is, niet naar mij toe maar wel naar Sage toe en hij wil niet naar de rechtbank gesleept worden. Dat heeft hij letterlijk gezegd en ookal zou ik, of Sage, hem heel graag aanklagen. Ik ga er geen tijd meer in steken en al helemaal niet omdat hij ziek is in zijn hoofd. Hij is degene die mij heeft laten vallen, ik hem niet. Ik heb hem nog de kans gegeven om te laten zien wie die nu echt is, omdat ik het dan ( hoe gek ook ) wellicht nog een kans had gegeven en hem alles had vergeven. Na het berichtje van vannacht heeft hij al mijn respect en begrip verloren.

Ik heb je hele topic gelezen, maar ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat strafbare feit is dat hij heeft gepleegd. Valt dit überhaupt onder identiteitsfraude? Kijk ik vind 'Ethan' ook behoorlijk zielig overkomen, wat hij heeft gedaan probeer ik niet goed te praten of zo, maar hij zegt niet: 'Ik sta op deze foto en ik ben fotograaf Sage', hij zegt: 'Ik sta op deze foto en ik ben Ethan.', hij steelt dan misschien wel het beeld, de foto, maar niet de identiteit. Of doet hij zich ergens anders wel voor als Sage.

Edit: ik wil je nog wel veel sterkte wensen bij het verwerken van dit alles, liefde loslaten is niet makkelijk en daarbij bedrogen worden doet extra pijn. :(:)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 00:48

Nee, hij doet zich niet voor onder Sage zijn naam. Sage is echter wel professioneel fotograaf en ook die foto's zijn gestolen door Ethan en online geplaatst onder het mom van 'deze heb ik gemaakt'. En volgens mij is dat nog altijd strafbaar? Ook is het niet toegestaan om meerdere, laat staan nep profielen te creëren. Of dat strafbaar is weet ik niet, maar weet wel dat dat niet toegestaan is door Facebook/Twitter etc.

Nog een toevoeging, Ethan heeft wel een achternaam van Sage gebruikt.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 01:08

Voor zover ik weet staat er niets in het Wetboek van Strafrecht over profielen op internet tenzij je er strafbare feiten mee pleegt. Dat auteursrecht is wel opgenomen in het Wetboek van Strafrecht, in Nederland dan, maar daar zijn de straffen die worden genoemd over het algemeen, het staken van de activiteit, het vergoeden van geleden schade en de gemaakte winst aan de maker betalen. Dit gaat natuurlijk wel over Nederland, in het Amerikaanse recht ben ik niet zo thuis.

Kijk ik snap wel dat jij en Sage allebei boos zijn op die kerel, maar zulke hele grote gevolgen zie ik dit sowieso niet voor hem hebben. Als er nu iets stond in het WvS over klootzakkerigheid dan gaf ik hem minder kans. ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 07:56

Nynke1 schreef:
Oh zo, haha. Tja, wilde het graag weten..Wat voor hoofd er nu bij die jongen hoort. Zal het nooit te weten komen.

Ik kan me het zoooo goed voorstellen dat je het hele geheel nu een plaatje wil geven in je hoofd. Ik bedoel, dat plaatje was Sage, maar nu is eigenlijk je 'denkbeeld' gewist en klopt er iets niet voor je gevoel, daar hoort dan een nieuw plaatje bij.

Haha ik merk dat ik zelfs aan het 'meedenken' ben hoe je er toch achter kan komen hoe hij eruit ziet... :')

Maar ik ben bang dat je inderdaad gelijk zal hebben. Je zult het nooit te weten komen... :(:)