en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_

Re: en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:20

Dat is inderdaad mooi blensink. :) Altijd fijn als mensen eerlijk zijn!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 13:27

ik word nog altijd heel blij van dit topic :D hoop dat mensen nog altijd het positieve blijven plaatsen!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:37

Laatst een moeder op het station die heel lief met haar zoontje aan het spelen was, dat vond ik zo'n mooi gezicht! :) Werd er helemaal vrolijk van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:56

Mijn vriend die vorige week donderdag na 3 dagen complete radiostilte (geen gsm, geen mail, niks) de noodtelefoon op het schip heeft gegijzeld (met toestemming van de kapitein) om even 10 minuten te bellen dat alles in orde was, maar dat ze dus 0 verbinding hebben aan boord, ook niet met de satelliettelefoon voor het personeel.
Intussen heb ik hem ook niet meer gehoord en het is moeilijk maar ach, ik weet waar hij zit en ik waardeerde dat hele korte gesprekje echt ontzettend. Word ik helemaal warm van vanbinnen <3

Mijn manier van tonen hoe ik om hem geef? Via bepaalde sites uitpluizen op welke zuiderbreedte en westerlengte ze laatst gesignaleerd zijn, is ongeveer 1 à 2x/dag. Met die coördinaten kan ik dan de route volgen die ze afleggen, waar ze ongeveer zitten en wanneer ze ongeveer aankomen.
Dat vindt hij dan weer super dat ik dat gewoon ga uitpluizen, net zoals ik ook info opzoek over het project of plek waar hij moet werken en het schip waar hij op zit. Kwestie dat ik toch IETS begrijp van wat hij verteld :))
Voelt voor hem dat ik echt wel interesse heb in zijn werk en waardeer wat hij doet.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:30

UMayDream schreef:
Laatst een moeder op het station die heel lief met haar zoontje aan het spelen was, dat vond ik zo'n mooi gezicht! :) Werd er helemaal vrolijk van.

Dat kan me ook blij maken inderdaad, sommige moeders zijn zo lief met hun kinderen <3

Varekaj dat is erg lief van de kapitein.

Zo kwam er een paar maanden terug iemand op straat op mij aflopen en zei sorry dat ik u stoor.
Maar wat heeft een leuke tas mag ik vragen waar u die gekocht heeft.
Heerlijk spontaan :D
Zo heb ik zelf ook eens aan iemand in het vliegtuig gevraagt die voor mij zat waar ze haar zonnebril vandaan had.
Die was zo gaaf en ben meteen op zoek gegaan na het landen.
Hahaha heb wel smaak die bril koste me 290 gulden :oo , maar heb er wel heel lang mee gedaan 10 jaar ofzo. :D

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:41

Haha, ik had laatst een mannetje aan de kassa en hij was aan het vertellen dat hij parfum voor zijn vrouw had gekocht.
Vroeg hij: koopt jouw vriendje wel eens zoiets voor jou?
Ik: ik heb geen vriendje.
Meneer: oh dat komt nog wel goed hoor!

Haha, schattig.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:47

Marijke_1995 schreef:
Haha, ik had laatst een mannetje aan de kassa en hij was aan het vertellen dat hij parfum voor zijn vrouw had gekocht.
Vroeg hij: koopt jouw vriendje wel eens zoiets voor jou?
Ik: ik heb geen vriendje.
Meneer: oh dat komt nog wel goed hoor!

Haha, schattig.

Ah, wat lief :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:59

Waar ik dus weer helemaal van kan genieten dat onze Koning en plain publique de slappe lach krijgt als hem gevraagd wordt of hij wel eens heeft gespoten.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:02

Haha, is dat ergens terug te zien?? :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 00:43

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:22

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:13

Zijn onze medemensen niet leuk meer?

Vandaag vrolijke, goede en snelle bediening in een eterij.
Word ik blij van :)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 17:01

Oh ik heb er 1 van gisteren:
We waren op een park van Centerparcs en ik was wezen tennissen met mijn moeder.
We hadden een halfuur geboekt, maar waren uiteindelijk pas na een uur terug. Dus mijn moeder vroeg aan de receptioniste van: wat krijg je nog van me?
Zei ze: Het is wel goed zo. Ga maar lekker douchen ;) (Het was nogal warm buiten xD)
Dat vond ik heel aardig van d'r :)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 08:58

Ik ben caissière bij de AH, onze winkel is van 8 tot 21 open.
Ik word er altijd blij van als mensen welgemeend tegen je zeggen dat ze het goed van je vinden dat je werkt, en dan ook nog op dit soort tijden. Ikzelf vind het heel normaal :j

Ik had een half jaar geleden ook iemand aan de kassa met zijn zoon en die ging helemaal tegen die zoon zeggen dat hij ook moest gaan werken, dat hij mij toch ook werk zag doen wat niet extreem leuk is en dat iedereen zo begint. Hij vroeg of ik het ermee eens was haha!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:25

Ik had een smsje naar een gast van ons gestuurt tenminste dat dacht ik :o .
Totdat ik een smsje terug kreeg met de mededeling " ik geloof dat deze sms niet voor mij bedoeld is"
Een erg vriendelijk gebaar van deze vrouw die de moeite en tijd heeft genomen mij een smsje te sturen omdat ik het verkeerde nummer ingetoets had. Bianca bedankt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:53

Varekaj schreef:
Mijn vriend die vorige week donderdag na 3 dagen complete radiostilte (geen gsm, geen mail, niks) de noodtelefoon op het schip heeft gegijzeld (met toestemming van de kapitein) om even 10 minuten te bellen dat alles in orde was, maar dat ze dus 0 verbinding hebben aan boord, ook niet met de satelliettelefoon voor het personeel.
Intussen heb ik hem ook niet meer gehoord en het is moeilijk maar ach, ik weet waar hij zit en ik waardeerde dat hele korte gesprekje echt ontzettend. Word ik helemaal warm van vanbinnen <3

Mijn manier van tonen hoe ik om hem geef? Via bepaalde sites uitpluizen op welke zuiderbreedte en westerlengte ze laatst gesignaleerd zijn, is ongeveer 1 à 2x/dag. Met die coördinaten kan ik dan de route volgen die ze afleggen, waar ze ongeveer zitten en wanneer ze ongeveer aankomen.
Dat vindt hij dan weer super dat ik dat gewoon ga uitpluizen, net zoals ik ook info opzoek over het project of plek waar hij moet werken en het schip waar hij op zit. Kwestie dat ik toch IETS begrijp van wat hij verteld :))
Voelt voor hem dat ik echt wel interesse heb in zijn werk en waardeer wat hij doet.

Bellen jullie via de sateliettelefoon? Kaching :$ En sateliettelefoon speciaal voor het personeel? Fijn hoor, bij welke rederij is dat?

Tip, je kunt het uitpluizen achterwege laten hoor, gewoon via marinetraffic.com. Krijg je de afgelegde route er bij en waar het schip zich nu bevindt, aankomst en vertrektijden van het schip in de laatste havens, ETA in de volgende haven en afgelegde route. Hoef je helemaal niets voor uit te pluizen.

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:35

Hm, is er niks leux meer aan onze Medemensch?

Vandaag een beetje een niks-dag hier wat dat betreft.

Wel gratis prachtige zinnen en gratis maanvissen in het "Welke oude woorden mogen meer gebruikt worden?"-forum.

Dank daarvoor :)

Nutter

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:19

Oh, wat ben ik blij dat je dit topic weer tot leven hebt geroepen! Natuurlijk gebeuren er allemaal leuke en lieve dingen door onze Medemensch, alleen we horen ze niet meer.

Ik hoop weer op verhalen! Dit doet een mensch goed.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:26

Geen idee of ik al eens gepost heb hier, maar ik had afgelopen week wel een glimlach momentje.

Hier op de landweggetjes moet je af en toe aardig moeite doen met elkaar passeren, wil wel maar dan moeten beiden flink de berm in. Zag vorige week een ambulance van ver aankomen zonder toeters en bellen, toch maar even blijven staan op een oprit zodat hij zonder probleem kon passeren (je weet nooit of er iemand in ligt). Ambulance broeder was zo blij dat ik stopte dat hij breed lachend zijn hand op stak om te bedanken.
Daar wordt ik blij van :D Mensen die oprecht blij zijn met een actie en je daar ook even voor bedanken.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:33

Oh, ja! Dat vind ik ook leuk! Dat gebeurt mij inderdaad ook wel eens. Ben niet altijd een "heer in 't verkeer" maar laat wel vaak iemand passeren en dan even een handje omhoog, ja, dat kan ik wel waarderen!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:39

Wat een leuk topic!

Inderdaad de standaard dingen. Ik moet voor school vaak 's ochtends om kwart na 6 de bus al nemen. De meeste chauffeurs zijn nors of mompelen maar wat, maar af en toe is er één die echt oprecht je tegemoet lacht bij het opstappen met een vrolijke 'goeiemorgen!'. Meteen m'n dag gemaakt! Net als mensen die hun plaats afstaan voor oudjes of zwangere vrouwen, en dan vooral de personen waarvan je - op het uiterlijk afgaande - het het minst zou verwachten.

Verder ook alle spontane acties van vrienden. Net nog een bericht gekregen van een goede vriend die ik al maanden niet meer heb gezien/gesproken. Die zit nu in Rome, wou de groetjes doen en zei dat we absoluut moeten afspreken als hij weer terug is. Zo'n fijn gevoel dat je weet dat 'oude' vrienden toch nog aan je denken. Ook vriendlief kan me nog steeds positief verrassen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:10

Ik heb vandaag door een wisselstoring in een heel erg veel te drukke trein gestaan (als in dat er mensen achterbleven op het station omdat het écht niet pastte).
Iets te knus, vaak niet wat mensen op de vroege maandagochtend blij maakt.
Maar toch hebben we het best gezellig gemaakt en wenste iemand me succes toen ik aangaf er de volgende halte uit te moeten en vroeg of ik er alvast langs mocht wurmen. Je kunt er maar beter de lol van inzien toch :+

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:40

Agossie schreef:
Oh, wat ben ik blij dat je dit topic weer tot leven hebt geroepen! Natuurlijk gebeuren er allemaal leuke en lieve dingen door onze Medemensch, alleen we horen ze niet meer.

Ik hoop weer op verhalen! Dit doet een mensch goed.

Dit is leuk van jou, medemensch :)
En iedereen die weer komt posten hier.

Volgens mij waarderen automobilisten het ook zeer als je als fietser licht voert op het rijwiel.
Dat is mooi werk.

Verder: een vriendin van mij heeft me goed geholpen bij een raar probleem.
En ik kon op korte termijn toch nog een dagtocht boeken.
Gister zag ik een kindje in en BaBoeBak (of hoe heten die dingen). Kindje werd langs mooie bloemen gereden, die langs een deurpost waren gedrapeerd.
Ze wees en zei stralend "bloemen!".
Dat zijn leuke dingen.
Laatst bijgewerkt door Nutter op 08-04-14 10:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:42

Ik vind het weggeeftopic hier op bokt ook echt een leuk initiatief :j Heb zelf al eens wat weggegeven en ook al eens wat gekregen, ging allebei vlot en beide partijen zijn er blij mee :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:42

Blijheid, waar is dat weggeeftopic? Is dat op Bokt Markt?
Ik ga namelijk a.s. zaterdag naar een stichting die dieren opvangt en wil daar graag zo veel mogelijk voor meenemen. Ze hebben werkelijk àlles nodig...