Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tuttebel

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:45

De drukte zal inderdaad met feestdagen te maken hebben. Maar leuk dat je veel gedanst hebt!

Ladystyling vind ik altijd wel grappig. maar het zit nog niet echt in mijn systeem.

Aanstaande vrijdag ga ik naar salsafeestje in Arnhem :)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 23:45

bij mij staat dansen de komende weken een beetje op ene laag pitje :( moetn veel werken en de dagen dat les is moet ook veel werken helaas

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:58

Ben niet naar Aalsmeer gegaan. Best moe en de afstand is me te groot om een avond in m'n eentje langs de kant staan te riskeren.
Maar inmiddels een uitnodiging te pakken voor een party in Uden op de 27e. Denk dat ik dat maar doe, jongen die me gevraagd heeft mee te gaan kan érg goed dansen en was gisteren onder de indruk van m'n vorderingen sinds de laatste keer dat we gedanst hadden. Hij leert me elke keer wel weer iets nieuws bij dus da's wel leuk.

Balen Haffylover, ik vind 1 week niet dansen al lang dus ben blij met nog 1 of 2 party's rond de feestdagen want deze twee weken is er geen les. Hopelijk kun je snel weer een feestje of les meepikken.

Ik moet alleen wel op zoek naar nieuwe schoenen. Vorige week gaven m'n zwarte lesschoenen het op, bandje stond al op knappen maar toen brak van de andere schoen het gespje van de schoen.
Noodgedwongen dus gelest op m'n zilveren partyschoenen, scheurt het gaas tussen de randen glitter gewoon finaal door. Hele neus van de schoen dus los van de rest. De avond met een stuk ducttape nog uit kunnen dansen maar ze zijn echt beyond repair (is in ieder geval 't geld niet waard).
Had ik voor gisteren dus eigenlijk geen schoenen... 's Middags naar m'n zusje geweest die wat leerbewerkingsspullen heeft en die heeft twee nieuwe leren bandjes aan m'n schoenen gemaakt, mooi stevig vast met een sierpopnageltje en we hebben de handige haaksluiting van de zilveren schoenen gebruikt. Ze 'doen' het dus weer even maar 't zijn ook goedkope nep-leren schoenen dus gaan het niet zo lang meer volhouden.
Wel balen want eigenlijk heb ik geen geld voor een paar goede schoenen die het vele dansen ook vol houden, maar op gewone pumps dansen gaat 'em ook niet worden.
Net wel al even een beetje aan't neuzen geweest en vond schoenen die me letterlijk op 't lijf geschreven zijn :P
http://www.flashdance.nl/werner-kern-francis-65cm.html

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:12

Werner Kern schoenen zijn super fijn! Ze zitten mij veel fijner dan mn andere paar dansschoenen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:55

Waar kopen jullie je schoenen?
Was zaterdag wat schoenen wezen passen maar niks moois, wat lekker zit kunnen vinden.
Vond bij de meeste de kwaliteit erg slecht, voor een paar van +€100.
Zit nu online te kijken maar ben bang dat het 100x op en neer sturen wordt :')
Wil graag een dik kussentje onder de bal van mijn voet en niet zo'n dun flapje "voor het contact met de vloer" volgens de verkoper..
Heb nu altijd partyfeets in mijn pumps liggen en hou het dan de hele avond vol met flinke hakken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:58

Ik haalde mijn schoenen altijd in een winkeltje in Hilversum.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:08

Joyce, ik was al op zoek geweest naar 'een winkeltje in Hilversum' omdat ik dat idd al es gelezen had. Is dat de winkel van Danswinkel.nl of is er nog een ander 'winkeltje'? Fijn te lezen dat Werner Kern fijne schoenen zijn. Ik denk dat ik binnenkort wel ergens heen ga om es eea te passen i.p.v. on-line bestellen.

Ethelate, je kunt speciale gel-inlages in je schoen leggen voor extra comfort en die helpen dan ook tegen naar voren schuiven. Wil ik zelf ook even naar kijken.
Wat voor merkschoenen had jij gepast dan, dat ze voor dat geld nog zo 'goedkoop' leken?

Zit te dubben of ik vanavond nog even naar SalsaShakers zal gaan...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:12

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:39

Da's idd het zelfde adres als wat ik heb, staat alleen 'Alista' als bedrijfsnaam bij en via de website Danswinkel.nl maar volgens mij hebben ze gewoon meerdere sites die naar hun webshop leiden.
http://www.danswinkel.nl/bedrijfsinformatie

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:54

Oh dat zou kunnen! Ik wist tot net niet eens dat ze een website hadden, als ik schoenen nodig heb rij ik er gewoon langs. Ik ken ze alleen als "die winkel met dansschoenen in de Havenstraat" ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:36

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:42

Ik zet net ook bij die Werner Kern schoenen te kijken en ik kan me niet herinneren dat ik destijds meer dan €100,- heb betaald. Maar misschien heb ik dat uit mijn hoofd geblokt hoor, haha. Het is ook al iets van 5 of 6 jaar geleden dat ik die schoenen heb gekocht.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:12

Oh, maar dat kan natuurlijk heel goed hé. Alles wordt duurder en Salsa is nu denk ik populairder dan een paar jaar geleden dus dat drijft de prijs ook wel op.
Maar jij doet dus al 5 jaar met die schoenen?! En hoe vaak draag je ze dan? Want dat vind ik wel echt super als ze zo lang mee gaan. Niet dat ik dan niet een keer een paar andere er bij zou willen maar ik ben zo bang dat ik elk jaar nieuwe dansschoenen moet, dat wordt me gewoon echt te duur nu, ben al blij als ik 't geld voor les bij elkaar krijg...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:49

Ik heb er ruim 2 jaar lang wekelijks mee gelest + vrij dansen en wat wedstrijdjes. Maar dat was allemaal op mijn vorige dansschool met stijldansen, op een super goede dansvloer. Toen een paar jaar niets te dansen gehad en nu dans ik er weer volop op sinds een paar maanden. Maarrr.... wel op een slechte vloer, dus geen idee hoe lang ze het nu vol gaan houden...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:59

Oh, maar dat vind ik toch wel een goed klinken hoor, waar ik les hebben we gewoon een strakke dansvloer, waar ik op dinsdag vrij dans iets minder strak en op de meeste party's waar ik tot nu toe geweest ben liggen ook goede dansvloeren.
Overigens heeft de assistente van mijn dansschool haar schoenen laatst laten verzolen en dat is érg netjes gedaan, gewoon door Dr. Shoe in Apeldoorn. Mooie suede zool die nog dikker was dan de originele dus die schoenen kunnen nu weer een hele tijd mee. Dat vind ik dus niet zo'n probleem, 't gaat mij er meer om dat bandjes, stiksels e.d. heel blijven en de schoen gewoon fatsoenlijk in model en bruikbaar.

Ik heb inmiddels wat heen en weer gemaild met de dame van de winkel in Utrecht en zij adviseerde ook Werner Kern, dat is een kwalitatief erg goede schoen voor redelijke prijs zei zij ook en ze staan ook bekend als comfortabele schoenen. Heb wat modellen uitgezocht die ik wil passen en zij gaat zorgen dat ze die in januari op voorraad heeft zodat ik ze kan passen. Ben benieuwd en kan er nu al naar uit kijken om met echt fijne schoenen te kunnen dansen. Hoewel m'n zwarte lesschoenen weer bruikbaar zijn, zitten ze niet optimaal meer omdat het bandje van vrij zacht leer is en dus wat rekt. Helemaal stevig om m'n voet zitten ze dus niet meer en als je dan ook nog op een wat stroeve vloer danst wordt 't wel lastig om op een snelle salsa netjes te blijven dansen ;) (voor mij althans).

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 23:12

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:34

Francis schreef:
Ethelate, je kunt speciale gel-inlages in je schoen leggen voor extra comfort en die helpen dan ook tegen naar voren schuiven. Wil ik zelf ook even naar kijken.
Wat voor merkschoenen had jij gepast dan, dat ze voor dat geld nog zo 'goedkoop' leken?

Zit te dubben of ik vanavond nog even naar SalsaShakers zal gaan...

Je bedoeld partyfeets? Want die gebruik ik nu ook altijd in pumps, dus ja, kan eigenlijk niet zonder :+
Heb de merken niet onthouden, maar het waren geen Werner's ;)
Was bij Saakahs, geen advies of zo, luisterde helemaal niet naar wat ik zei, nee geen aanrader.
Ga vanmiddag bij Excento kijken in Tilburg. Daar hoor ik iedereen enthousiast over dus ben benieuwd.
Heb 4 feestjes gepland de komende 1,5 week dus zou wel leuk zijn als ik vanavond mijn nieuwe schoenen kan indansen :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:15

@Francis: Als je wilt kan ik wel een foto maken van hoe mijn schoenen er nu (na al die tijd) uitzien?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:11

geen idee hoe die dingen heten maar volgens mij kun je ze bij een gewone schoenmaker ook al halen. Merk is Bama en die hebben extra dunne gelzolen en speciale voor hoge hakken,

Joyce, mag wel als je wilt, m.n. van de bandjes/gaatjes. Ben benieuwd hoe die zich houden na tig keer los en vast maken. En daar waar je tenen aan je voet vast zitten zeg maar. Daar buigt de schoen telkens en dat is de plek waar mijn goedkope nepleren flutters nu binnenkort gaan scheuren denk ik (en waar het gaas van de zilveren is gescheurd).

Nou, heb al een leuk lijstje schoenen uitgezocht die ik wil gaan passen, begin januari lekker naar Utrecht voor écht mooie schoenen. Denk dat het sowieso Werner Kerns gaan worden.

Zaak in Utrecht is trouwens denk ik wel een aanrader, mevrouw van de winkel wilde graag 't liefst dat ik na 7 januari kwam zodat ze me persoonlijk kan helpen. Daar voor zijn ze wel open maar is ze er zelf niet en omdat dit m'n eerste paar echt goede schoenen wordt vond ze't belangrijk om me zelf te adviseren en helpen. Wel heel netjes vond ik...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 23:08

Wat goed zeg, dat ze zo servicegericht zijn!

Het zijn een beetje slechte foto's, want het is best lastig om je eigen schoenen te fotograferen als je ze aan hebt, haha.

Afbeelding
(Dikke blaren op mijn teentjes, omdat ik gister m'n oude Ballroom dansschoenen aan had gehad en ik was even vergeten dat die me niet goed meer zitten...)

Afbeelding
Zien er nog helemaal netjes uit, ondanks dat best regelmatig ergens tegenaan stoot of iemand per ongeluk op mijn tenen heb.

Afbeelding
Ondanks het vele dansen, is de hak nog helemaal keurig in orde, zelfs zonder een beschermer om de hak! Wellicht wordt het tijd om die toch eens te kopen... De zool is wel zichtbaar achteruit gegaan sinds mijn laatste party, dat was op een vloer gemaakt van ruwe ongelijke houten planken. Voor die tijd waren ze ongeveer dezelfde (zalmroze) kleur als de rest van mijn zool, nu zijn ze dus grijs... Maar goed, van de week maar weer even borstelen. Dat scheelt al een hoop!

Afbeelding
Gespje zitten een paar pluizen aan, maar dat is al heel lang zo en het slijt ook niet verder.

Afbeelding
Dat komt door dit handige systeem!

Ik ben dus echt super tevreden over deze schoenen. Ze zitten super lekker, ik voel me er vrouwelijk op en ze geven voldoende steun, dus ik sta niet te stunten omdat ik hakken aan heb. Ben heel benieuwd hoe jij Werner Kern vindt zitten!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 02:24

Wow, die zien er inderdaad nog super uit zeg! Oh en ook zo'n handig systeem voor 't riempje. Geen gepruts met gespjes, dat scheelt zo! Ik heb nu op m'n zwarte het haaksysteem van de zilveren gemaakt maar dit is ook super.
Ik ben ook heel benieuwd hoe ik die schoenen ga vinden, heb er wel zin in... Wie weet ga ik er zelfs nog beter van dansen :P Als ik ze heb zal ik hier wel foto's plaatsen.

Zit nu nog een beetje te dubben of ik op de uitnodiging voor Uden in zal gaan. Ken de jongen alleen van party's, is een aardige knul, maar goed, ken hem ook weer niet echt zeg maar en zo op de foto's te zien komt er verder ook niemand die ik 'ken'. Locatie lijkt me gezellig dus tja... waarom niet...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:08

Ik merk duidelijk verschil qua dansen als ik goede schoenen draag! Kan m'n passen bijvoorbeeld beter afmaken, makkelijker draaien, ik sta stabieler, etc. Komt door de zolen en fijne pasvorm denk ik. Ben heel benieuwd welke schoenen je uiteindelijk gaat kopen! En idd, tegen die tijd even foto's showen :D

En wat die party betreft, kan je eventueel met eigen vervoer gaan, zodat je weg kan als je echt niet op je gemak bent?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 00:08

M'n zwarte lesschoenen zaten op zich wel heel lekker maar nu de bandjes vervangen zijn zitten ze toch anders en losser om m'n voeten. Merkte laatste party dus wel dat ik me daardoor moest 'inhouden'. Ik denk dus idd dat ik er in ieder geval stabieler van kan bewegen en daardoor dus de moeilijkere/snellere dingen beter kan volgen.

Nou, als ik zelf zou rijden zou ik niet gaan, Uden is dik een uur rijden en dat zijn me nu te hoge benzinekosten, ik moet echt op de centen letten en ik heb het voor zo'n feestje met onbekenden niet over. Heb dus al bedacht dat ik denk ik maar niet ga. Ik had voor die avond sowieso eigenlijk al andere plannen, geen salsa, en ik zie het niet zo zitten om 2 uur in een auto te moeten zitten met iemand die ik eigenlijk nauwelijks ken, naar een party waar ik niemand ken. 't Is ook nog hun gala-feest dus toch een wat 'opgeprikter' feestje, dan zou ik dat liever een keer bij een gewoon 'social dance' avondje doen.
Denk dat ik vrijdag dus gewoon lekker m'n originele plan ga volgen.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:46

Gisteravond heerlijk feestje van Ziko in Arnhem gehad! Veel gedanst en geleerd!

Stiekem begin ik bachata steeds leuker te vinden

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:27

Ja, was 't leuk? Mooi! Bachata is idd ook leuk, zeker als je een partner hebt die wat meer variaties kent.
Ik ga misschien zondag naar BeachClub in Zeewolde.
En volgende week zondag alweer een 'eigen' party, dan in Deventer, zondag Matinee (van 16.00 tot 20.00, entree 5 euro), wordt vast heel gezellig, ik verwacht veel van onze eigen gevorderden en dat betekent extra veel dansen (die vraag je toch nét een tikkie makkelijker). Met een beetje geluk kan m'n 'dansmaatje' uit m'n eigen les ook... dan kom ik helemaal niet aan zitten toe :P

En dan hoop ik de week er op nieuwe schoentjes te gaan kopen. Heb 't lijstje Werner Kern modellen doorgegeven die ik wil passen en zodra ze ze allemaal binnen heeft ga ik passen en kopen! YEY!! :):)