Mag ik je legitimatie bewijs ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:46

mieske schreef:
Net ging ik sigaretten kopen en benzine betalen bij het tankstation om de hoek..
Ik moest even zoeken welke sigaretten ik moest hebben, omdat ik zelf niet rook :+

Mag ik je legitimatie bewijs zien vraagt de medewerkster...
Ik ben 32 mevrouw :+
"oh, sorry" zei een rood wordende medewerkster...

Aan de ene kant voel ik mij gevleid dat ik geen oude kop heb, maar kom op, ik ben 32, zie er niet uit al 16 :roll:
AAAAAAAAAAAAAAAhhh :')

Sorry voor het onnodige topic, maar moest het toch even delen :P

en dat zijn er VEEL die iemand veel te fout qua leeftijd schatten.
zo schatten ze iemand die ik ken ook -18 terwijl diegene al 28 is,echt erg vind ik zoiets
en meiden met dikke make up op, krijgen het zo mee, en dat zijn (meestal) juist diegene die - 18 of zelfs -16 zijn

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:51

Ik ken deze frustratie ook, ik ben 23 inmiddels, en moet ook nog regelmatig mij ID laten zien. Een bepaalde keer zal me wel altijd bijblijven. Ik had me in mijn onwetendheid fout geparkeerd, en mevrouw van de kassa maakte me daar attent op. Snel even auto gaan verzetten, en vervolgens weer naar binnen om sigaretten te kopen. Toen ze vervolgens mijn ID vroeg, heb ik heel verdwaasd mijn autosleutel omhoog gehouden, ik begreep er namelijk niks van, ze had me toch net zien parkeren? Oud genoeg voor een auto lijkt me ruim oud genoeg voor sigaretten, toch? Maargoed, mevrouw moest en zou het controlleren, oke dan maar...
Ik weet dat ik er geen 23 uitzie, maar jonger dan 16? Sorry, nee, echt niet :+

Doubtless

Re: Mag ik je legitimatie bewijs ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:02

Ik vind het maar gruwelijk irritant.
Toen ik 13 was was het geen enkel probleem om sigaretten te kopen en nu ik 22 ben moet ik overal m'n ID laten zien terwijl de 15 jarige modepopjes overal zo mee weg komen :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:26

Ik ga bij de hoogvliet altijd naar de zelfscan, en als je dan bier hebt kan je dus niet verder voordat iemand dat ding heeft ontgrendeld. En als ik even snel voor boodschappen ga vergeet ik gewoon wel eens mijn portemonnee, neem ik alleen mijn klantenkaart en pinpas mee := gelukkig tot nu toe nooit dat ze moeilijk gedaan.

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:39

Ik rook nu al een jaar of drie niet meer, maar weet nog dat ik een aantal jaar geleden (toen je alleen nog maar 16+ moest zijn om sigaretten te kopen en geen legitimatie plicht) gevraagd werd of ik wel 16 was. Ik was inmiddels iets van 27 ofzo. Ik was met stomheid geslagen, heb de dame achter de kassa als eerste reactie gevraagd: "Denkt u echt dat ik 15 jaar of jonger ben?". Nou zie ik er niet zo oud uit als ik echt ben, maar dit vond ik toch echt alles slaan... Maar goed, we zullen het maar als compliment opvatten :')

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:52

bakkabouter schreef:
Ik ken deze frustratie ook, ik ben 23 inmiddels, en moet ook nog regelmatig mij ID laten zien. Een bepaalde keer zal me wel altijd bijblijven. Ik had me in mijn onwetendheid fout geparkeerd, en mevrouw van de kassa maakte me daar attent op. Snel even auto gaan verzetten, en vervolgens weer naar binnen om sigaretten te kopen. Toen ze vervolgens mijn ID vroeg, heb ik heel verdwaasd mijn autosleutel omhoog gehouden, ik begreep er namelijk niks van, ze had me toch net zien parkeren? Oud genoeg voor een auto lijkt me ruim oud genoeg voor sigaretten, toch? Maargoed, mevrouw moest en zou het controlleren, oke dan maar...
Ik weet dat ik er geen 23 uitzie, maar jonger dan 16? Sorry, nee, echt niet :+

Je moet tot (en met?) 20 je legitimatie laten zien en er wordt steeds strenger gecontroleerd, bij twijfel altijd vragen. Snap je frustratie hoor maar wij moeten het gewoon vragen. Wij als caissière krijgen erg vaak te horen hoe goed wij op moeten letten. En ja ik ben ook wel eens de mist in gegaan omdat het druk was tijdens een controle.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:56

En wat als je ouder bent dan 20? Mag je dan weigeren om je Id te laten zien?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:57

angelaatjuh schreef:
Je moet tot (en met?) 20 je legitimatie laten zien en er wordt steeds strenger gecontroleerd, bij twijfel altijd vragen. Snap je frustratie hoor maar wij moeten het gewoon vragen. Wij als caissière krijgen erg vaak te horen hoe goed wij op moeten letten. En ja ik ben ook wel eens de mist in gegaan omdat het druk was tijdens een controle.

Begrijpelijk hoor!
Ik ben 27 en ik moet soms ook mijn legitimatie laten zien als ik een fles wijn ga kopen. Ik denk zelf dat ik er ook niet jonger dan 16 uitzie, maar ik kan me voor kassa mensen best voorstellen dat het soms lastig is en je het op een gegeven moment gewoon niet meer weet.
15 jarige meisjes zien er ook vaak veeeel ouder uit dan ze zijn...

Toen ik 14 was ging ik een keer sigaretten kopen, mocht natuurlijk nog niet. De kassa mevrouw vroeg me toen "Hoe oud ben je?" en ik dacht nog van 'geen 16 zeggen, dat is te voor de hand liggend'. Dus ik zei dat ik 17 was. Ging ze helemaal d'r verontschuldigingen aanbieden en ik kreeg ze gewoon mee. Ze heeft niet om ID gevraagd, maar dat was toen geloof ik nog niet verplicht.
Voelde ik me best banketstaaf over.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:58

Doubtless schreef:

Dan moet je ook nog bewijzen dan je ouder dan 20 bent :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:58

Doubtless schreef:

Natuurlijk mag dat,
maar dan mag de cassiere weigeren om de drank mee te geven :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:00

Dus dat gezever in de campagne van toen slaat nergens op (legitimatie laten zien tot je 20e).
Wat ik nog irritanter vind is als een meisje van de plaatselijke super maar om mn id blijft vragen, zelfs na 10, 20 of 30 keer m gezien te laten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:04

Doubtless schreef:
Dus dat gezever in de campagne van toen slaat nergens op (legitimatie laten zien tot je 20e).
Wat ik nog irritanter vind is als een meisje van de plaatselijke super maar om mn id blijft vragen, zelfs na 10, 20 of 30 keer m gezien te laten hebben.

Jawel, tot en met je 20e hoor je zelf al je ID te laten zien, dus als je bij de kassa staat houd je je ID klaar en laat hem uit jezelf zien.
Ben je 20+ en er word om gevraagd dan moet je hem laten zien als er om gevraagd word, is ook niet vreemd anders kunnen 15jarigen ook zeggen dat ze 21 zijn en weigeren hun ID te laten zien.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:04

Doubtless schreef:

Je mag het dan weigeren maar als wij denken dat je jonger bent dan krijg je het simpelweg niet mee, dus daar heb je dan alleen jezelf mee..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:27

Mag ik mij ook melden

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:50

Mars schreef:
Doubtless schreef:

Natuurlijk mag dat,
maar dan mag de cassiere weigeren om de drank mee te geven :)

Dan slaat het tot je 20e laten zien dus ook nergens op.
Want als je ouder bent en ze schatten je jonger moet je het alsnog laten zien :')