Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:12

Angeliekje schreef:
Ik vind mijn naam wel leuk :) Vooral de fransen spreken het zo mooi uit <3 Het is dus (logisch als je mn boktnaam ziet :P ) Angelique. De fransen spreken die altijd lekker lang uit en het klinkt een beetje als an-sjee-liek-eu :D

In't frans is het echt mooi! En in Engeland klinkt het niet zo denderend... Vaak zeg ik dan, doe maar Angelica, dat klinkt tenminste ergens naar!

Amira_

Re: Zijn jullie blij met jullie voornaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:19

Ik vind m'n naam ook niet zo erg, alleen wordt het meestal geschreven als 'lisanne' ipv 'lysanne'

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:22

Ik heet C.onny, vind dit ook niet zo'n geweldige naam..
Vind het niet leuk klinken, je kunt het niet lekker afkorten en het word altijd verkeerd geschreven.. -O-

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:27

Ik heet D.ieuwke, een Friese naam. :D
Ik ben wel blij met mijn naam, alleen is het soms vervelend als mensen het niet uit kunnen spreken of niet weten hoe ze het moeten schrijven. Kom mijn naam ook weinig tegen.

Edit. Leuk die automatische wijzigingen.. :Y)
Laatst bijgewerkt door Origineel op 06-02-13 17:47, in het totaal 3 keer bewerkt

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:29

Lynn_x schreef:
Vroeger kon ik wel janken om mn naam, omdat deze nooit op bekers, pluche beesten, sleutelhangers e.d. staat. :')

Nu ben ik dik tevreden met mn naam :) Komt bijna niet voor.
Helaas is het moeilijk voor mensen. Varianten: Cindy, Lindsey, Linda... en ik maar roepen, LINDY :')

Naamgenoot *\o/* Indy word ik ook nog wel eens genoemd :')

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:30

Ik heet Julia, en ben niet ontevreden over mijn naam, maar ik had liever mijn 2de naam als voornaam gehad(Summer).

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:32

Mijn roep naam is Franka (vind niet mooi maar ook niet lelijk)
Maar mijn naam die o.a. op mijn id/en rijbewijs staat is AARTJE HENDRIKA dat is toch verschrikkelijk :')

Quibjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:33

Ik heet Quirine. Prima naam alleen hoe vaker ik hem zelf uitspraak hoe moeilijker hij wordt hahaha!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:41

doemaar schreef:
Maar mijn naam die o.a. op mijn id/en rijbewijs staat is AARTJE HENDRIKA dat is toch verschrikkelijk :')

haha dat is idd wel een beetje verschrikkelijk ja :+ maar gok dat je vernoemd bent?

Aartje... kom eens even hier! :P

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:42

Zo heette een vriendin van mij L.inda F.okje en dan dr achternaam :+ F.okje was haar doopnaam, ik heb in een scheur gelegen toen ik het hoorde :')

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:48

Mi_Amore schreef:
S.askia, rijmt niks op, kun je dus ook geen flauwe grappen over maken :')

Iedereen noemt me S.as, kan ik best mee leven :')
Alleen als ik iets verkeerd heb gedaan noemen ze mij S.askiaaaaaaaa (met een dreigende intonatie op de A :+ )

Tja een vriendin van mij heet nu dus Sassefras

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:49

Ik ben helemaal blij met de naam Suus! :D

Ik lees veel dat mensen hun naam fout wordt geschreven, geloof me, zelfs Suus wordt fout geschreven! Denk aan: Sus, Suz, Suuz :P
Laatst bijgewerkt door PanamaD op 06-02-13 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:50

de mijne ben ik nog niet tegengekomen hahaha.... Hester

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:52

miccamaaike schreef:
doemaar schreef:

haha dat is idd wel een beetje verschrikkelijk ja :+ maar gok dat je vernoemd bent?

Aartje... kom eens even hier! :P

Haha ja ik ben vernoemd naar mijn opa :+

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:53

Ik heet Montana.. ben er wel redelijk blij mee.. maar altijd die 'leuke' bijnamen; Tony Montana, of Hannah Montana, Sultana. Hoor t ook niet heel vaak.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:58

EvaC schreef:
Ik heet Eva Charlotte en daar ben ik eigenlijk wel heel tevreden mee.

Hé, jij bent mijn zusje en mij ineen! := Officieel heet ik namelijk Charlotte (al is mijn roepnaam gewoon Lotte) en mijn zusje heet Eva. Ik ben trouwens dik tevreden met mijn naam. Origineel is anders, maar het is tenminste een naam die mensen weten uit te spreken en te schrijven. Hoewel ik het een keer heb meegemaakt dat iemand mijn naam als Sjalotte (ja, de ui) opschreef. :+ Mijn tweede doopnaam is dan wel weer redelijk origineel, maar die wordt toch nooit door iemand gebruikt, dus die doet er eigenlijk niet zoveel toe.

Zag de naam Janna trouwens ook ergens voorbij komen. Ik ben die naam al eens eerder tegen gekomen en vind het best een heel mooie naam. Ik heb er zelfs wel eens over gedacht om, mocht ik ooit een dochtertje krijgen, haar zo te noemen.
En Aartje... zo heet mijn nicht.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:01

Ik heet Willemke Stijntje. Vernoemd naar m'n oma's. Roepnaam: Wijnanda. Nog nooit iemand tegen gekomen in de 24 jaar dat ik leef met mijn naam. M'n vriend vind t grappig om me Willem te noemen. Wijnanda, niet grappig als iemand in de kroeg vraagt hoe je heet, en t dan moet typen in je telefoon xD

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:01

Ik heet Janine, ben daar wel tevrede mee. Alleen schrijven sommige mensen het als Jeanine.
Hoor het ook niet zo vaak. Maar op bokt heb ik hem wel soms langs zien komen. :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:07

Ik vind mijn naam prima, heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht := Maar Elles pas gewoon bij me omdat ik niet anders gewend ben :D

Ik wordt trouwens over het algemeen vooral bij mijn achternaam genoemd (school en werk) Mijn achternaam is Kooij en dat is blijkbaar heel leuk :+ Mijn broer wordt ook altijd kooij genoemd, geen idee wat er zo leuk is aan Kooij :P

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:32

mang schreef:
Ik vind mijn naam prima, heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht := Maar Elles pas gewoon bij me omdat ik niet anders gewend ben :D

Ik wordt trouwens over het algemeen vooral bij mijn achternaam genoemd (school en werk) Mijn achternaam is Kooij en dat is blijkbaar heel leuk :+ Mijn broer wordt ook altijd kooij genoemd, geen idee wat er zo leuk is aan Kooij :P

Ik heb die neiging bij iedereen eigenlijk.. collega's en vrienden noem ik regelmatig bij de achternaam..
Oudcollega van mij heten Huisman als achternaam:
"Hé huis! Heb jij de ... gezien?"
En zei deed trouwens precies hetzelfde.. ik weet niet waarom eigenlijk :') maar ik doe het nog al gauw

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:39

Haha zelf doe ik het niet, alleen iedereen noemt ons altijd Kooij. Het praat gewoon makkelijk en het past wel bij ons denk ik :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:00

ik ken ook iemand die heet van haar voornaam W.ilhemina, als tweede naam C.atharina en als achternaam S.likker.
Op alle brieven staat dus: Aan W.C S.likker :')
Ze heeft haar naam veranderd, maar niet officieel. dus op alle brieven staat wel gewoon haar echte naam.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:10

Ik heet Marleen, ben er prima tevreden mee. :) Vroeger wilde ik liever 'Marlene' heten, dit vond ik stoer denk ik haha.

Overigens noemt bijna niemand (op mijn kinderen in de klas na) mij -juf- Marleen. Het wordt eigenlijk altijd: Mar, Marrie, Leen of Leno

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:12

Ik heet F.ranka, vind het eigenlijk geen fantastische naam. Gelukkig zit er nu geen Frank in mijn klas, in mijn vorige wel en dat vond ik echt verschrikkelijk. Krijg je ook van die leuke bijnamen van: 'Frank, Frank-B.' Het rijmt ook nergens op, alleen op Sri Lanka. Maarja, het is een naam die je niet zo vaak hoort :).

Edit: En vrienden noemen me Frankaas. Net zoals mijn naam nu op Bokt :'). Die vind ik nog wel leuk.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:13

AngeliqueB schreef:
Angeliekje schreef:
Ik vind mijn naam wel leuk :) Vooral de fransen spreken het zo mooi uit <3 Het is dus (logisch als je mn boktnaam ziet :P ) Angelique. De fransen spreken die altijd lekker lang uit en het klinkt een beetje als an-sjee-liek-eu :D

In't frans is het echt mooi! En in Engeland klinkt het niet zo denderend... Vaak zeg ik dan, doe maar Angelica, dat klinkt tenminste ergens naar!

Mij mogen ze dan wel Angie noemen als afkorting, als ze het echt niet uit kunnen spreken :P