De kringloopwinkel, wie ook??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:30

zo jammer dat er geen hier in de buurt zit...

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:01

Ben ik dan de enige die het een beetje smerig vind? :o

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:05

Nee hoor ik vind het ook best vies, er zijn echt dingen die ik zou laten staan en kledingstukken die ik zou laten hangen. Maar er is altijd wel wat te vinden wat je kan schoonmaken of wassen wat dan niet meer vies is.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:06

Daar heb je gelijk in!
Kleding stukken zou ik ook echt nooit kopen, maar boeken bijvoorbeeld wel weer..

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:13

Zoek schreef:

In Geldermalsen zit er toch eentje?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:13

Er hangt soms merkkleding waar ik rode oren van krijg zo mooi dan snap je niet waarom iemand er afstand van doet....hoeveel mensen kopen niet ieder seizoen andere kleding en brengen het naar de kringloop? hoe vaak is het dan gedragen? ik zelf heb het er niet voor over om zulk dure kleding te kopen en iedere zomer/winter weer nieuw, als ik ooit iets heb qua merk dan wordt het pas weg gegooid als het kapot is. Ik vind het dan toch wel heel erg moeilijk om het te laten hangen terwijl ik het nog zo mooi vind :o en ja vies is het misschien wel maar ik was het een keer en schoon is het. Een boek kan je niet wassen, wie weet wat daar mee is gebeurd daar zit je dan met je handen aan ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:14

murness schreef:
Zoek schreef:

In Geldermalsen zit er toch eentje?

Echt? oooo ik ga zoeken! hihihi

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:06

Sachet schreef:
Ben ik dan de enige die het een beetje smerig vind? :o

:')

Als je je meubels schuurt zijn ze meer dan schoon en dan nog lak en verf erover, dan zijn ze kraak zuiver.

Voor de rest, je hoeft natuurlijk niet alles te kopen he?!
Iets wat goor is koop ik ook niet, moet er netjes uit zien, anders hoef ik het niet.
En kleding, hangt er soms bijna nieuw.
En daar heb ik een wasmachine voor, kleding die ik 1 x heb aangehad met paardrijden is viezer dan
vele mensen hun kleding ooit zullen maken. :+

En als je iets van marktplaats haalt weet je ook niet wat de vorige eigenaar er mee heeft uitgespookt.

Maar goed als je het niet prettig vind, moet je er natuurlijk niets gaan kopen.
Echter ik heb een huis gekocht en daarvoor gehuurd en daar hebben ook mensen in gewoond en van alles in gedaan,
net zoals in een hotel kamer... en in een restaurant... en die trein en het vliegtuig en en en en

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:45

Ik wilde een heel verhaal gaan typen, maar ik zie dat Sjolvir me voor is geweest. ;)

Ik weet nog dat mijn zusje op kamers ging en haar servies bij de kringloop haalde. Een vriendinnetje vond dat vreselijk smerig 'want daar hadden andere mensen van gegeten'. Vriendinnetje ging vast nooit buiten de deur eten en sliep ook vast nooit eens in een hotelbed. :D

Vandaag een nieuw adres aan mijn lijst toegevoegd: 2Switch in Lochem. Ik was toch in de buurt. Ik was wel eens bij de 2Switch in Zutphen geweest en die vond ik vrij duur, maar gek genoeg heb ik in Lochem leuke dingen voor weinig gevonden. Onder andere een spijkerbroek van Only voor 6 euro die als gegoten zit. Blijkbaar ooit iemands miskoop geweest, want hij ziet eruit alsof-ie nooit gedragen is. Dat soort kleding vind ik trouwens geweldig, miskopen van anderen die uiteindelijk naar de kringloop gaan. Heb ooit bij een andere kringloop twee jassen vandaan gehaald die als nieuw waren.

En als ware bewonderaar van Herman Finkers ging hier mijn hart sneller van kloppen: een bijna puntgaaf exemplaar van Op zwart zangzaad uit 1980, voor slechts 2.50. <3

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:18

Zoek schreef:
Er hangt soms merkkleding waar ik rode oren van krijg zo mooi dan snap je niet waarom iemand er afstand van doet....hoeveel mensen kopen niet ieder seizoen andere kleding en brengen het naar de kringloop? hoe vaak is het dan gedragen? ik zelf heb het er niet voor over om zulk dure kleding te kopen en iedere zomer/winter weer nieuw, als ik ooit iets heb qua merk dan wordt het pas weg gegooid als het kapot is. Ik vind het dan toch wel heel erg moeilijk om het te laten hangen terwijl ik het nog zo mooi vind :o en ja vies is het misschien wel maar ik was het een keer en schoon is het. Een boek kan je niet wassen, wie weet wat daar mee is gebeurd daar zit je dan met je handen aan ;)

Tsja ik heb ook nog wel mooie kledingstukken alleen die pas ik niet meer. Dus wie weet hangt het er omdat het voor de oude eigenaar een maat te klein of te groot is geworden, en vind die het zelf ook jammer om er afstand van te doen. :(

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:43

Ik kom er zo af en toe. De kringloop in Breukelen is qua opbrengst voor een restauratiefonds. Veel zooi, weinig leuks en in verhouding duur. Toch loop ik er regelmatig even binnen omdat het zo dichtbij is, meestal vertrek ik zonder iets. De Sirkel in Maarssen is veel leuker, maar verder weg. Dus daar kom ik niet zomaar.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:00

Vandaag met een vriendin en haar dochter een hele kringloop winkel route gereden. :D

Nog een leuke Zilverkleurige spiegel gekocht voor op dochters slaapkamer voor 4 euro.
Twee paardenhoofd boekensteunen ,samen twee euro.
Mooie vaas (zwart met zilver)voor twee euro
en verschillende (kinder)boeken voor een euro per stuk.

Gezellig ergens een broodje gegeten tussen door.Was een geslaagde dag. :j

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:11

Ik wil in de kringloopwinkel spijkerbroeken kopen, de pijpen hiervan afknippen en 't dan verven met speciale verf. Korte broeken voor de zomer. Alleen zeuren me ouders nogal dat ik nieuwe moet gaan kopen. Nou zo'n ding kost 20,- en ik wil er wel meer dan 1, en ik weet nu al dat ik het zelf moet gaan betalen. Arrgghh.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:21

Mijn ouders zouden die zuiningheid hebben toegejuichd als ik naar de kringloop zou gaan voor kortebroeken.

Grappig dat die van jou juist vinden dat je nieuwe moet kopen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:28

Ik zat echt te jammeren in de winkel toen m'n vader een leren jasje cadeau gaf, zo duur vond ik het (ben er wel ontzettend blij mee hoor) en met de boodschappen reken ik ook van alles uit wat het goedkoopst is. Terwijl m'n moeder bonbons/muffins van 5,- zo in het karretje gooit. _O- Ouderruil dan maar? Nee grapje. :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:24

Ik ben ook een kringloopwinkelfan. Heb al vaak kleding gekocht dat me goed en heel was. Zaterdag nog 3 broeken gescoord waarvan ik de 3e niet hoefde betalen. €9,- samen.(anders €13,-)
Goed dat ik dit topic lees; ga vanmiddag even buurten bij Emmaus in Haarzuilens.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:23

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe aankopen van vandaag.
Ben ook geslaagd met de spijkerbroeken.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:39

Zo kocht ik van de week 8 kippevel, 2 Francine Oomen en 10 Paul van Loon boeken voor mijn kids, je zag nog niet dat ze gelezen waren!! En een leuke trui met ruime colkraag voor mezelf!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:42

hannahaapje, goed dat ook je spijkerbroeken gelukt zijn.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:59

Lekker veel boeken gescoord dus hannahaapje .
Dat is het nadeel van de kringloop in mijn buurt ...daar zijn ook boeken in overvloed .
Alleen in het Duits .
Niet dat ik geen Duits kan lezen , maar Nederlands leest wat makkelijker .

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:26

Traber schreef:
Vandaag met een vriendin en haar dochter een hele kringloop winkel route gereden. :D

Nog een leuke Zilverkleurige spiegel gekocht voor op dochters slaapkamer voor 4 euro.
Twee paardenhoofd boekensteunen ,samen twee euro.
Mooie vaas (zwart met zilver)voor twee euro
en verschillende (kinder)boeken voor een euro per stuk.

Gezellig ergens een broodje gegeten tussen door.Was een geslaagde dag. :j

Hey, heb je die boekensteunen toevallig in Zwolle gekocht? Heb een poosje geleden 2 van die zware houten boekensteunen in paardenhoofd model naar de kringloop hier in Zwolle gebracht namelijk :D

Dankzij dit topic heb ik gisteren een rondje gemaakt langs alledrie de Wawollie winkels. Wow, die zijn groot zeg! En leuke prijzen! Jammer dat ze toch nog wel een eindje weg zitten voor ons, maar zeker de moeite om af en toe eens vaker langs te gaan. Heb niet eens veel gescoord, een boek en 2 balletjes voor de hond in Goor en 2 knuffels en een zakje cyclops (dingen om je sokken bij elkaar te houden in de was) in Almelo. In Haaksbergen wel geweest maar niks gekocht. Wat hebben ze in Almelo veel knuffels zeg, ik zoek een Cavia knuffel voor mijn neefje, maar het was onmogelijk om daar alle knuffels door te werken, echt zoveel, wow.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:31

ik koop ook veel in kringloop.. laatst nog een wasmand en een bureaustoel. altijd handig.. ook leuk om rond te snuffelen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:12

Aparte glazen haal ik er altijd... en soms wat technische dingen zoals speakers,versterker,equalizer wel ff checken in winkel of alles het doet voor je de winkel uitloopt...

Vroeger deed ik nog wel eens kastjes pimpen en dan weer verkopen maar dat is nu ook niet haalbaar meer met de crisis.... :n

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:13

Hoi Alwine,toevallig niet.Ze zijn wit en ik heb ze gekocht in Winschoten. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:25

Oh, hannahaapje, die doosjes zijn echt leuk! :))

Zaterdag duik ik de plaatselijke tweedehands kledingwinkel ook maar weer eens in, ik zoek een lichte spijkerbroek die niet skinny is voor een leuk prijsje... En vind het zo fijn dat tweedehands spul al uitgelopen is, is altijd zo zonde als je een dure spijkerbroek koopt en na 3 keer dragen is het net een drollenvanger. :+