Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 11:00

Ja ik zou het nog kunnen begrijpen als hij zo reageerde toen ik hem vertelde dat ik met een ander chatte. maar toen reageerde hij nogal zielig. Gisteren was echt om een prul van niks. Ik moest naar de dokter en we gingen samen gaan zodat we daarna naar de McDo konden gaan. Ik wilde vertrekken omdat ik liever wat te vroeg was en ik dacht dat er veel verkeer ging zijn, maar dat was niet zo, dus we waren 20 minuten te vroeg. Wel dat heb ik nogal mogen horen dat hij toch wel gelijk had zeker.

Enfin, zo gaat het wel dikwijls eens verkeerd bij ons de laatste tijd maar dat is ook mijn schuld omdat ik niet zo veel kan verdragen van hem. Vooral niet als hij dan poeslief komt doen en doet alsof er niks aan de hand is.

espiga1984

Re: Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 11:02

Ja, inderdaad, als ik zelf het hele topic doorlees, zie ik dat er in een half jaar tijd al veel veranderd is tussen ons. In het begin ws ik inderdaad nog hoopvol en wou ik het nog een kans geven maar nu weet ik het dus echt niet meer. Er zijn ook nog goede momenten hoor. als ik hem bezig zie met de dieren dan denk ik, ga ik dit nu allemaal opgeven? Ik ben nog steeds bang een verkeerde keuze te maken maar ik besef maar al te goed dat IK die keuze moet maken.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:09

Ik lees ook vanaf het begin mee en heb nu het idee dat jij er eigenlijk wel klaar mee bent.
Aan alles wat ik lees zie ik geen positief ding meer over je man. Daarbij wordt bijna alles wat positief aangedragen wordt weer afgeweerd met waarom het niet kan, en dat doe je ook niet voor niets. Ik denk dat je het zelf al wel weet en eerlijk gezegd denk ik dat je er ook gelukkiger van wordt. Natuurlijk zal het een tijdje zwaar zijn, maar je kunt daarna wel verder met iemand waar je wel 100% voor gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:25

Hebben jullie ooit serieus en op een volwassen manier gecommuniceerd over de manier hoe hij jou links laat liggen bij thuiskomst, dat jij het huishouden doet, dat zijn ouders er zoveel zijn etc? Want dat mis ik namelijk een beetje in je verhalen. Je vindt allerlei dingetjes niet goed, maar praat je daar ook over? En niet een gesprek vol verwijten naar hem, maar met de vraag hoe hij dingen ziet, hoe hij denkt dat het is, hoe het overkomt op hem, hoe hij denkt dat jij je voelt etc.

Ik zou toch echt therapie overwegen, want dat kan misschien wel een hoop dingen veranderen. Het is echt niet erg om goed contact te hebben met je ouders als je wat ouder bent. Maar overdrijven is ook een vak, echter hij ziet dat anders als jij. Een derde persoon kan daar misschien wel wat aan doen, net als de andere dingen. En nee je hebt geen flauw idee wat er dan gebeurd, wat die therapeut gaat zeggen. Ja logisch dat jullie beide dingen moeten doen, je gaat tenslotte naar therapie omdat er iets moet veranderen. Maar je weet niet wat en je weet niet hoe. Jij kan hem wel 10 jaar kennen, maar een psycholoog heeft ervoor geleerd en ziet waarschijnlijk snel hoe of wat en vooral ook met een neutrale kijk.

Wil je werken aan deze relatie? En laat die virtuele vent buiten beschouwing, want het gras is altijd groener bij de buren...

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:35

En als je hem dit laat lezen ? Misschien opent dat zn ogen ;)
En kunnen jullie er beide eens op een goede en normale manier over hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:47

Ik heb je hele topic van begin tot einde door gelezen.

Ga alsjeblieft in therapie samen!
Een psycholoog doorziet jullie patronen veel sneller dan je denkt.
Ze hebben er voor geleerd om goed te kunnen analyseren.
Ga geen dingen invullen van 'hij zal toch niet veranderen', als je man echt van jou houdt dan gaat hij ook vechten voor zijn relatie.
Maar jij moet ook willen vechten! geef het een kans met professionele hulp want niet geprobeerd is niet weten of het zou hebben gewerkt.

Tip: verdiep je ook eens in de 5 liefdestalen, er gaat een wereld voor je open als je weet wat je liefdes taal is en wat die van hem is.

Als ik zo lees hoe jullie met elkaar omgaan heb ik zo'n vermoeden dat ook hij wel voelt dat het niet goed gaat tussen jullie. Schelden en kleineren is het uiten van frustraties en onmacht.
Ik denk dat deze man echt nog wel om jou geeft maar dat je hem zelf terug drijft in de armen van zijn ouders.
Hij kan immers niets goed meer doen in jou ogen en dan zoekt hij bevestiging bij zijn ouders.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:46

idinn schreef:
Hebben jullie ooit serieus en op een volwassen manier gecommuniceerd over de manier hoe hij jou links laat liggen bij thuiskomst, dat jij het huishouden doet, dat zijn ouders er zoveel zijn etc? Want dat mis ik namelijk een beetje in je verhalen. Je vindt allerlei dingetjes niet goed, maar praat je daar ook over? En niet een gesprek vol verwijten naar hem, maar met de vraag hoe hij dingen ziet, hoe hij denkt dat het is, hoe het overkomt op hem, hoe hij denkt dat jij je voelt etc.

Ik zou toch echt therapie overwegen, want dat kan misschien wel een hoop dingen veranderen. Het is echt niet erg om goed contact te hebben met je ouders als je wat ouder bent. Maar overdrijven is ook een vak, echter hij ziet dat anders als jij. Een derde persoon kan daar misschien wel wat aan doen, net als de andere dingen. En nee je hebt geen flauw idee wat er dan gebeurd, wat die therapeut gaat zeggen. Ja logisch dat jullie beide dingen moeten doen, je gaat tenslotte naar therapie omdat er iets moet veranderen. Maar je weet niet wat en je weet niet hoe. Jij kan hem wel 10 jaar kennen, maar een psycholoog heeft ervoor geleerd en ziet waarschijnlijk snel hoe of wat en vooral ook met een neutrale kijk.

Wil je werken aan deze relatie? En laat die virtuele vent buiten beschouwing, want het gras is altijd groener bij de buren...

Ik denk dat de man van TS dit weer zal beschouwen als 'gezaag'. Mannen hebben nogal de neiging om een serieus gesprek te beschouwen als gezeur.
Therapie is een idee, maar ik zou dat persoonlijk nooit doen. Als een relatie niet lukt zonder therapie, zal het met ook niet lukken. Toch zeker niet nog voor de rest van je leven. Ik snap niet dat sommige mensen nog zoveel moeite zouden doen voor een 'slechte' relatie, terwijl er nog geen kinderen zijn.
Ts, neem een break, misschien beseft jouw man plots wel dat er dingen moeten veranderen als hij je terug wil. Met therapie zie ik dat niet direct gebeuren. Jullie lijken mij beiden te koppig.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 15:05

idinn schreef:

Ja, iedere keer als er ruzie is praten we er wel over. Ivm het probleem met zijn ouders, dat hebben we met zn vieren uitgepraat. Ivm mijn 'viruele' relatie, daar hebben we het twee weken geleden ruim 4 uur over gehad. Over wat hij voelde, wat ik deed, hoe ik me daar bij voelde.
Het is niet dat we niet kunnen praten, maar ik heb er nu weinig zin in, omdat ik het gevoel heb dat het dan terug ff goed gaat, maar het blijft niet duren. Ik zeg niet dat alles van hem slecht is. Ik zie ook nog positieve dingen en dat geeft mij wel hoop, maar er gebeuren ook veel negatieve dingen. Daarnaast weet ik van mezelf ook dat ik hem nu begin af te stoten; dat vind ik ook niet fair van mezelf.
Ik ga volgende week een paar dagen weg voor het werk, alleen, dan probeer ik alles eens even op een rijtje te zetten. Mijn volgende stap zal dan zijn om even een break te nemen, alleen weet ik niet goed hoe hem dat te vertellen.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:14

espiga1984 schreef:
idinn schreef:

Ja, iedere keer als er ruzie is praten we er wel over. Ivm het probleem met zijn ouders, dat hebben we met zn vieren uitgepraat. Ivm mijn 'viruele' relatie, daar hebben we het twee weken geleden ruim 4 uur over gehad. Over wat hij voelde, wat ik deed, hoe ik me daar bij voelde.
Het is niet dat we niet kunnen praten, maar ik heb er nu weinig zin in, omdat ik het gevoel heb dat het dan terug ff goed gaat, maar het blijft niet duren. Ik zeg niet dat alles van hem slecht is. Ik zie ook nog positieve dingen en dat geeft mij wel hoop, maar er gebeuren ook veel negatieve dingen. Daarnaast weet ik van mezelf ook dat ik hem nu begin af te stoten; dat vind ik ook niet fair van mezelf.
Ik ga volgende week een paar dagen weg voor het werk, alleen, dan probeer ik alles eens even op een rijtje te zetten. Mijn volgende stap zal dan zijn om even een break te nemen, alleen weet ik niet goed hoe hem dat te vertellen.

Komt misschien wel goed uit dat je even een paar dagen weg moet, even tijd voor jezelf nemen en er goed over na denken. Het lijkt me wel ook zo eerlijk tegenover je man dat wanneer je geen contact hebt met hem, je ook even geen contact met je crush opneemt. Anders wordt je misschien, onbedoeld, beïnvloedt door hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:50

Vrij in het begin schrijf je dat je man er wel voor je was tijdens het overlijden van je moeder.
espiga1984 schreef:
Een 5 jaar geleden is mijn moeder gestorven en in die rouwperiode had ik natuurlijk niet veel zin. Maar ik vond een andere liefde bij hem en hij heeft mij door de moeilijke periode heen geholpen. Ik heb het er toen ook met hem over gehad, of hij dat nu niet erg vond, maar niet dus. Hij is toen ook zeker niet vreemd gegaan. En nu, na een aantal jaren wil ik terug meer, maar voor hem hoeft dat allemaal niet. Pas op, het is niet dat hij aseksueel is ofzo. Als we het doen, dan is het nog altijd goed en geniet hij er ook van. Maar voor hem is het maar seks, of het er nu bij is of niet, hij blijft bij mij om zoveel andere redenen.

Aantal pagina's later schrijf je zo'n beetje het tegenovergestelde!

espiga1984 schreef:
"....maar er was toen een andere behoefte (genegenheid, geborgenheid, vriendschap) die ik toen ook niet kreeg en vandaar dat ik toen 'hem ook maar geen seks gaf' juist omdat we in een moeilijke periode zaten.."

Ja die zin is eigenlijk een beetje verkeerd verwoord. Ik bedoelde eigenlijk dat het toen niet zo goed zat tussen ons omdat ik na de dood van mn moeder niet echt bij hem terecht kon. Ik vond dat ik niet genoeg aandacht en genegenheid kreeg omdat hij met andere dingen bezig was. Ik had daar toen wel behoefte aan. het feit dat er toen geen seks was, is meer een gevolg daarvan, niet dat ik hem geen seks gaf in ruil daarvoor of als beloning

Wat is het nu eigenlijk? het lijkt wel alsof je eerder wel tevreden was over de aandacht die je toen(overlijden van je moeder) kreeg van hem.
En nu hij al een half jaar nog steeds niet echt voldoet aan jou seksuele verlangens je steeds meer dingen van daarbuiten gaat zien van hem die je tegen gaan staan en je ook anders kijkt tegen over voorgaande jaren.

Verder schrijf je dat hij zielig ging doen toen je vertelde over je chatten met een andere man.
Verklaar je nader? wat bedoel je met zielig doen?
Tis niet zo dat je alles moet vertellen natuurlijk, het is je goed recht om het te melden zoals je zelf wilt maar we kunnen hier niets van maken.
Want wat is zielig?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-13 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:10

Dat is bij man precies hetzelfde. Natuurlijk zijn er positieve dingen aan hem en achter een gesprek gaat het weer een tijdje goed. Maar waarom moet het keer op keer gebeuren?

Ik zit in hetzelfde schuitje als ts en ik weet precies hoe het voelt! tijdens zo'n gesprek gaat hij 'zielig' doen. Want hij kan mij niet missen, want hij houd van me en wil mij nooit kwijt. Ja, ok het gaat hoogstens 2 weken goed en dan gaat het weer van voor af aan. Ik begrijp ts heel goed waarom zij geen eventuele verdere stappen wil ondernemen. Mij werd dat ook aangeraden en mijn man wees dat aanbod direct af want wij konden dat zelf wel oplossen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:17

Riene dan heb je dat in ieder geval wel voorgesteld, waarmee je hem dus een kans geeft. Veel mannen durven het gewoon ook niet aan. Dat heeft alles te maken met het beeld wat ze er bij hebben. Sommige schamen zich omdat ze het als falen zien. De Maatschappij verwacht nu eenmaal dat mannen sterk, stoer zijn en alles kunnen oplossen.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:25

Ik denk dat het een inderdaad een goed idee is om een tijdje uit elkaar te gaan
Daarna kun je kijken of je de relatie mist en van daaruit bepalen of je nog verder wil met deze man of niet

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:47

espiga1984 schreef:
Pinda_Dipje schreef:
Hij heeft ook helemaal geen behoefte aan anderen, ook niet als je hem een 'carte blanche' zou geven?

Neen, eigenlijk niet. We hebben het er wel eens over: bv met wie zou jij wel eens?? Dan kan ik een hele reeks opnoemen en zegt hij gewoon: ja maar voor mij hoeft da niet, als ik met jou eens af en toe dan ben ik tevreden :)

Een 5 jaar geleden is mijn moeder gestorven en in die rouwperiode had ik natuurlijk niet veel zin. Maar ik vond een andere liefde bij hem en hij heeft mij door de moeilijke periode heen geholpen.
Ik heb het er toen ook met hem over gehad, of hij dat nu niet erg vond, maar niet dus. Hij is toen ook zeker niet vreemd gegaan. En nu, na een aantal jaren wil ik terug meer, maar voor hem hoeft dat allemaal niet. Pas op, het is niet dat hij aseksueel is ofzo. Als we het doen, dan is het nog altijd goed en geniet hij er ook van. Maar voor hem is het maar seks, of het er nu bij is of niet, hij blijft bij mij om zoveel andere redenen.

Hier schreef je dat hij er wel voor je was. Nu schrijf je steeds van niet.....

Als ik je berichten nu vergelijk met eerst. Is de situatie wel erg gewijzigd ineens. Toen deugde alles nu niks meer.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:48

Oh ik zie nu dat iemand anders het ook geschreven heeft.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 19:22

Ik zal eventjes iets vertellen over hoe hij het aanpakte toen mn moeder gestorven is want inderdaad het is nogal tegenstrijdig wat ik vertel.

Zowel hij en ik zaten in onze examens. Ik zat op kamers, hij woonde bij zijn ouders.. Mijn ouders waren op vakantie toen mijn moeder daar na enkele weken hospitaal is overleden. Toen ik het nieuws hoorde ben ik opgevangen geweest bij hem thuis tot mijn vader terug was. Na de begrafenis heb ik mijn examen afgelegd en had ik vakantie.
Op dat moment is een vriend van hem uit Australië drie weken blijven logeren. Alle dagen deden ze fijne dingen om hem het land te laten zien en ik was daar dikwijls bij en dat was een goede manier om mijn gedachten te verzetten.

Achteraf hebben we niet zo veel over mijn verdriet gepraat maar ik vond dat normaal omdat hij niet zo snel over zo'n dingen praat. Wel heb ik veel steun gehad omdat hij me toen veel aandacht gaf in de zin van leuke dingen met mij te doen.

Bij het begin van dit topic zag ik dit als er zijn voor mij maar mijn visie op hem is dusdanig veranderd dat ik daarover ook begin te twijfelen.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:59

Hoe is het nu met je TS? :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:36

Ergens kan ik je begrijpen, maar je bent zo ontzettend verkeerd bezig. Dat je met een ander chat en hij + zijn ouders dat weten... sjah dan sta je sowieso al aan de verkeerde kant en is het logisch dat hij nog meer naar zijn ouders trekt.
Ik vind veel dingen in jouw topic terug die ook in mijn relatie soms parten spelen, maar je manier van hier mee om te gaan keur ik niet goed. Ik denk dat het stilaan tijd wordt dat je de beslissing neemt en dat je het eventjes niet over je crush of wat dan ook hebt, maar over jezelf en niet over hem of om een ander. Jij bent niet gelukkig in deze relatie en zit constant met twijfels. Volgens mij kies je nu beter voor jezelf, zet je alles op een rijtje qua dieren hebben en houden en geef je dan pas de plaats die je zelf wilt aan je crush, maar eerst moet je zelf zien je situatie op orde te krijgen zonder meteen van in de ene relatie in de andere te verzeilen. Eerst je eigen situatie op orde zetten en je onafhankelijkheid terug winnen eer je aan een andere relatie begint. Ik krijg bij dit topic het gevoel dat je vooral blijft omdat je de stap niet durft te zetten, maar als je de stap dan toch zet zorg er dan voor dat je jezelf en je dieren een nieuw plekje geeft alvorens aan je crush te denken. Dit is de moeilijkste stap, maar als je relatie al 2 jaar geleden op dit punt stond en je er nu zeker van bent dat je niet gelukkig wordt op die manier dan zul je toch de knoop moeten doorhakken en voor jezelf moeten kiezen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:39

betadine schreef:
Ergens kan ik je begrijpen, maar je bent zo ontzettend verkeerd bezig. Dat je met een ander chat en hij + zijn ouders dat weten... sjah dan sta je sowieso al aan de verkeerde kant en is het logisch dat hij nog meer naar zijn ouders trekt.
Ik vind veel dingen in jouw topic terug die ook in mijn relatie soms parten spelen, maar je manier van hier mee om te gaan keur ik niet goed. Ik denk dat het stilaan tijd wordt dat je de beslissing neemt en dat je het eventjes niet over je crush of wat dan ook hebt, maar over jezelf en niet over hem of om een ander. Jij bent niet gelukkig in deze relatie en zit constant met twijfels. Volgens mij kies je nu beter voor jezelf, zet je alles op een rijtje qua dieren hebben en houden en geef je dan pas de plaats die je zelf wilt aan je crush, maar eerst moet je zelf zien je situatie op orde te krijgen zonder meteen van in de ene relatie in de andere te verzeilen. Eerst je eigen situatie op orde zetten en je onafhankelijkheid terug winnen eer je aan een andere relatie begint. Ik krijg bij dit topic het gevoel dat je vooral blijft omdat je de stap niet durft te zetten, maar als je de stap dan toch zet zorg er dan voor dat je jezelf en je dieren een nieuw plekje geeft alvorens aan je crush te denken. Dit is de moeilijkste stap, maar als je relatie al 2 jaar geleden op dit punt stond en je er nu zeker van bent dat je niet gelukkig wordt op die manier dan zul je toch de knoop moeten doorhakken en voor jezelf moeten kiezen.

Zal je toch potverdomme gezegd worden! -O-

Omdat het niet de manier is waarop jij 't zou aanpakken is het maar gelijk ontzettend verkeerd?
Wow.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:48

Ik doel op het hebben van 2 relaties en het dubben daartussen. Ik vrees gewoon dat ze zichzelf verstopt achter een relatie of een chatpartner terwijl ze eigenlijk vooral aan zichzelf zou moeten denken onafhankelijk
van haar relaties. Ben ergens bang dat als ze de stap zou zetten, ze meteen aan die andere zijn deur zou staan en dat ze zelf haar zelfstandigheid en onafhankelijkheid zo op het spel zet. Dit is wat ik niet zou goedkeuren. Ik vind dat als ze de stap zet, ze het op de eerste plaats voor zichzelf moet doen en niet voor die andere.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:59

betadine schreef:
Ik doel op het hebben van 2 relaties en het dubben daartussen. Ik vrees gewoon dat ze zichzelf verstopt achter een relatie of een chatpartner terwijl ze eigenlijk vooral aan zichzelf zou moeten denken onafhankelijk
van haar relaties. Ben ergens bang dat als ze de stap zou zetten, ze meteen aan die andere zijn deur zou staan en dat ze zelf haar zelfstandigheid en onafhankelijkheid zo op het spel zet. Dit is wat ik niet zou goedkeuren. Ik vind dat als ze de stap zet, ze het op de eerste plaats voor zichzelf moet doen en niet voor die andere.

En dit is wat al velen in dit topic zeggen tegen ts!
Helemaal mee eens.
Maar dat beseft ts wel.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 12:29

Nog even een update van mijn kant.
Vorige week zondag is opnieuw de bom gebarsten tussen mij en mijn man en ik ben dan ook een paar uurtjes weggeweest. daarna veel gepraat enzo, en ook op maandag. maandag heb ik hem een brief geschreven waarin ik nog eens alles op een rijtje gezet heb voor ik dinsdag naar het buitenland vertrok voor enkele dagen.
Ik heb het over 3 dingen gehad: over S. (chatvriend), over zijn gebrek aan aandacht/genegenheid/seks/etc. voor mij, en over zijn afhankelijkheid van zn ouders. ik had een goed gevoel over die brief en dus met een opgelucht gevoel vetrokken. op reis veel berichten gekregen, van zowel mijn man als van S.

Ik ben veel alleen geweest en heb veel nagedacht. Zowel aan mijn man als aan een eventuele relatie met S, maar vooral aan mijzelf gedacht. En eigenlijk zie ik het wel zitten om alleen te zijn. Ik kan goed mijn plan trekken alleen, heb goede vrienden en mijn eigen familie waar ik op kan rekenen. Een scheiding schrikt mij niet af.
Terug thuis gekomen merkte ik dat mijn man het heel moeilijk heeft. Hij kan niet begrijpen dat ik S. op een andere manier graag zie en dat ik hem niet uit mijn hoofd kan zetten. Opnieuw veel ruzie gemaakt, maar eigenlijk wel beiden volwassen gereageerd. Gisteren is dan inderdaad het woord scheiding verschillende keren gevallen. ik vertelde hem dat ik op dit moment niet weet hoe ik mij leven wil, maar hij zegt dat alles nog mogelijk is. Drie dingen zijn er geweest die mij die levensvragen doen stellen: het verlies van mijn moeder, mijn miskraam en S. Mijn man en ik waren akkoord voor scheiding, maar een tijdje later kwam hij al huilend terug dat hij alles voor mij wil doen, maar ik voelde me juist opgelucht. nu voel ik mij alleen maar schuldig. ja we hebben veel goede dingen samen meegemaakt, maar ook veel slechte. Als ik nadenk dan weet ik toch gewoon dat ik niet voor S. gevallen zou zijn als er in mijn huwelijk niks mis is. En hij wil veranderen, maar wat als dit over een jaar weer gebeurt? Ik ben blijkbaar wel erg doorgedrongen tot hem en dat is wel ok. Ik heb die avond ook aan S. laten weten dat ik even tijd nodig heb en hij respecteert dat. Maar ik ben ook naar hem toe eerlijk geweest en hem verteld dat ik HEM als persoon graag zie, niet het 'beeld' dat ik van hem heb, hoe raar dat ook mag klinken en dit zullen jullie waarschijnlijk niet begrijpen. Ook met mijn man heb ik het hierover gehad en hij weet echt alles!

Ik voelde mij opgelucht dat maar nu op dit moment is mijn man waarschijnlijk weer aan het huilen en dat doet wel pijn. Hij vraagt me of er nog iets is om voor te vechten maar ik weet het gewoon niet meer.
Ik heb drie opties:
1. ik blijf bij mn man en hij verandert, maar ik weet niet of hij mij ooit nog 100 procent gelukkig kan maken
2. ik laat alles achter en ga voor S.
3. ik laat alles achter en ga voor mezelf.

Ik denk nog steeds dat ik 3 wil, maar als ik mn man dan zo zie dan voel ik mij zo schuldig....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:42

Ben tot nu toe stille meelezer ;-)
Goed dat je het zo goed op papier hebt kunnen zetten, maar wil toch even kanttekening plaatsen bij de 3 opties die je jezelf geeft.

Optie 2 kan nooit goedgaan als je niet zowiezo een break inlast om tot je zelf te komen en om zaken af te ronden. Je moet eerst kunnen rouwen en afsluiten om wat je kwijt bent - stel dat je uit deze relatie stapt dan ben je niet klaar voor de volgende. Juist door direct door te gaan, geef je jezelf geen kans (om te leren wat er nu mis ging en om alles te verwerken) en de nieuwe relatie al helemaal niet want je moet ook nog door die afscheids/afrondperiode heen en daar hoort eenvoudig je nieuwe partner nog niet bij. Is hij er al wel bij dan geeft dit spanningen en ellende die gewoon onnodig zijn. Als hij echt om je geeft, dan wacht hij tot je er klaar voor bent. En je haasten heeft hierbij zelden een positief resultaat..

Wellicht is optie 3 zowiezo de enige goede om tot jezelf te komen en dan daarna met frisse moed verder met wat je ook beslist ..

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:04

Ik mis nog een optie :

4 ik blijf bij mijn man en WIJ BEIDE veranderen. Oftewel jullie gaan allebei wat dingen veranderen en accepteren van de ander ipv alleen hij moet veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:09

Ik heb het idee dat er veel bokkers zijn die vinden dat jullie koste wat kost bij elkaar moeten blijven. Ik zeg: kies voor je eigen geluk. In je vakantie gaf je het al aan, de tijd voor jezelf bevalt goed. Ik denk dat optie 3 een goede keuze kan zijn, maar uiteindelijk moet jij hem maken :(:)