Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mousmous schreef:Het geloof heb ik nog nooit begrepen. Dat geeft alleen maar aan wat een waardeloos/kwaadaardig wezen de mens eigenlijk is (niet persoonlijk bedoeld).
Het gedonder begon al met Adam en Eva, en het niet van de appel af kunnen blijven.
Dan kregen ze 2 zonen Kain en Abel waarvan de ene de ander doodsloeg, en daarmee kwart van de bevolking dus moorddadig was. Tot mijn verrassing trouwde de overgebleven zoon met de dochter des landes. Niemand die me tot nu toe heeft uit kunnen leggen waar die in hemelsnaam vandaan kwam!
.
verootjoo schreef:miss_lizje schreef:Als hij overal een handje in had gehad, vind ik dat hij het niet had kunnen maken om zoveel onschuldige joden te kunnen laten afmaken door iemand die het idee had dat deze mensen minder waren. Maar als antwoord daarop krijg ik weer dat dat het werk van het kwaad is, maar als god overal een handje in heeft, dan heeft hij toch ook een handje in het kwaad? En kan het kwaad niet bestaan?
Als God alles geschapen heeft? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Sorry voor de vele vragen, maar dit soort dingen vragen zitten mij regelmatig dwars. Vat het alsjeblieft niet persoonlijk op, het is echt puur intresse, naar het onbegrijpbare voor mij.
Edit: typo
God heeft een hele grote hand in het kwaad en heeft allang een oplossing voor het probleem dat de mensen in Zijn wereld hebben gebracht. God heeft namelijk zijn zoon Jezus gegeven om ons te verlossen van onze zonden en om ons weer bij Hem te brengen. Door het geloof in Jezus mogen wij straks weer n het paradijs wonen, waar Adam en Eva uitgegooid zijn.
Het kwaad is in de wereld gekomen door de duivel. We hebben te maken met twee grote machten. God, die ons graag bij Hem wil hebben, en de duivel die ons ook graag bij hem wil hebben en ons weg van God probeert te houden. De duivel brengt het kwaad in de mens en alleen God is sterk genoeg om het kwaad te verslaan.
Mixje90 schreef:Waar ik niet in geloof is dat als er een rivier is waar de golf overmoet, dat er ineens door een productiefout na miljoenen jaren er een golf is die over de rivier heen kan vliegen. Dat is namelijk dan geen "auto" meer, maar iets totaal anders en iets wat, voor mij, onmogelijk kan gebeuren.
En dat is een auto, wat dode materialen bij elkaar, laat staan een levend wezen...
Mousmous schreef:Wat die perfectie van de mens betreft heb ik toch wel een negatievere kijk. Vergeleken met een muisje, die dezelfde opbouw, wat organen enz betreft, heeft als wij, zijn wij maar een grof gebouwd wezen en is dat muisje het precisiewerkje. Toch is dat muisje in onze ogen maar ongedierte. De geboorte van een baby is in onze ogen een wonder (kan me voorstellen van de ouders natuurlijk) een muisje brengt in een keer meerdere wondertjes op de wereld.
De gelovigen in mijn gereformeerde dorp hebben toch het idee dat de mens het superieure wezen is.
Vind ik nogal een overwaardering voor een wezen dat moordt, steelt, verkracht, incest pleegt, kinderen/dieren misbruikt, oorlog voert, water lucht en bodem verontreinigt en noem maar op.
Ik geloof in een evolutie, dat is ook aan de mens al te zien, we worden ook steeds wat langer.
Persoonlijk denk ik ook, met mijn negatieve kijk op de mensheid, dat wij het virus/de parasiet van deze aardbol zijn. We misbruiken de aarde op allerlei manieren en zijn ondertussen op zoek naar andere ,liefst natuurlijk bewoonbare, planeten. Vergelijk onze aarde met bijvoorbeeld zo'n 3000 jaar geleden en het verschil is bijna niet te bevatten.
xxCYNNxx schreef:Dan nog heeft God het kwaad gemaakt.
De duivel..ook wel bekend onder de naam Lucifer..wat lichtbrenger betekent, was een engel en de rechterhand van god. Die uit de gratie bij god raakte omdat hij niet voor de mens wou buigen/knielen. God heeft hem zelf de onderwereld (ook wel bekend als Hel) gegeven.
en engelen zijn toch ook door god gecreeerd?
Amy8super schreef:Ik geloof niet in de evolutie theorie![]()
Ik geloof in de schepping en geloof dus ook in dat de aarde 6000 jaar is (en al die zoveelmiljoen oude dingetjes geloof ik dus ook niks van)
_San87_ schreef:Amy8super schreef:Ik geloof niet in de evolutie theorie![]()
Ik geloof in de schepping en geloof dus ook in dat de aarde 6000 jaar is (en al die zoveelmiljoen oude dingetjes geloof ik dus ook niks van)
Dus onomstotelijk bewezen feiten (bijvoorbeeld dat de aarde dus vele malen ouder is dan 6000 jaar) geloof jij niet omdat een fictief boek zegt dat het niet zo is?
Amy8super schreef:nynke55 schreef:Amy, weet jij hoe het kan hoe vissen onder water adem kunnen halen?
Het water gaat door hun kiewen en ze halen daaruit de zuurstof? Heb me nooit zo verdiept in vissen.
Maar, wat ik wel weet is dat vissen geen longen hebben, en landdieren wel.. Hoe kan dat dan opeens veranderen?
Loose schreef:verootjoo schreef:
God heeft een hele grote hand in het kwaad en heeft allang een oplossing voor het probleem dat de mensen in Zijn wereld hebben gebracht. God heeft namelijk zijn zoon Jezus gegeven om ons te verlossen van onze zonden en om ons weer bij Hem te brengen. Door het geloof in Jezus mogen wij straks weer n het paradijs wonen, waar Adam en Eva uitgegooid zijn.
Het kwaad is in de wereld gekomen door de duivel. We hebben te maken met twee grote machten. God, die ons graag bij Hem wil hebben, en de duivel die ons ook graag bij hem wil hebben en ons weg van God probeert te houden. De duivel brengt het kwaad in de mens en alleen God is sterk genoeg om het kwaad te verslaan.
Sorry, maar dit vind ik altijd zo'n vreselijke onzin.Bin-Laden mag van Allah dus ook naar het paradijs omdat ie zo in hem gelooft heeft? En een Christelijke seriemoordenaar mag wel naar het paradijs, maar een atheïst die zijn hele leven vrijwillig in de daklozenopvang gewerkt heeft niet?