Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Ik ben wel benieuwd hoe Derek vals zou spelen/speelt. Volgens de omstanders weet hij zeer specifieke details. Leest hij goed lichaamstaal?
Kuggur schreef:marleen_usar schreef:Ik wil wel mee doen hoor, wie trekt me over de streep?
Als een miljoen je niet over de streep trekt is er weinig wat wij kunnen doen.
De prijs is serieus, en de Rand stichting heeft het geld, dat deze prijs niet succesvol gecaimd is zegt mij genoeg...
Maar goed ik heb mijn ervaring met jou Marleen, weet je nog mijn statistische analyse van jouw "gave"? Nooit een antwoord van je gekregen.
Kuggur schreef:Sammie schreef:Ik ben wel benieuwd hoe Derek vals zou spelen/speelt. Volgens de omstanders weet hij zeer specifieke details. Leest hij goed lichaamstaal?
Ken je de term "cold reading", dat is wat hij bewust of onbewust doet.
Dat is géén kwestie van een "deel", hij raadt vaak fout , soms goed, als hij goed raad is dat óók cold reading.
Focussed schreef:Tegenwoordig werken mediums zelfs via het internet, waarbij mensen (o.a. bij de show van Derek) vooraf formulieren invullen en ondertekenen met voor en achternaam, geboortedatum etc. om toestemming te geven voor het uitzenden van de beelden, waarna vervolgens gemakkelijk informatie kan worden opgezocht op internet.
Rider01 schreef:Randi heeft dit al langer staan.
Ik vind het goed dat een persoon 'neppers' ontmaskerd (en nog met humor ook)
Kom maar op met dat 'paranormaal' bewijs, tot nu toe heb ik alleen het tegendeel bewezen gezien.
gohya schreef:@DaniBanani
Ik doe nooit mee om iets te kunnen bewijzen.
Als men niet gelooft,prima,dan laat ik het daarbij.Ik ga geen 'proef personen' gebruiken om te bewijzen wat ik kan.Ik heb 'Focussed' als enige een PB gestuurd met een reading die ik gedaan had van een bokker haar paard.
Focussed schreef:RamBam is inderdaad niet een bewijs dat hij geen gaves heeft, aangezien het een test is die naar wetenschappelijke maatstaven geen enkele grond heeft om betrouwbaar te zijn.
Maar ik blijf het frappant vinden dat Derek Ogilvie een opa doorkrijgt die niet overleden blijkt te zijn. Hoezo denkt Derk Ogilvie dat hij de juiste te pakken heeft en dat hij goede informatie doorkrijgt doordat zij overal ja op zegt? Hoezo zegt de geest dan niet dat hij haar opa helemaal niet is... Lijkt me raar dat die entiteit doet alsof hij haar opa is (of ligt dat aan mij).
Het leuke onderdeel van de RamBam uitzending vind ik de cold reading op de paranormale beurs. Dat laat leuk zien hoe gemakkelijk je specifieke informatie je kunt krijgen door cold reading toe te passen.