Irritaties in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:14

__KELLY schreef:
troi schreef:
Ik geloof trouwens dat velen zich aan mij zouden ergeren. In het kader van zuinig rijden rijdt ik zelden harder dan 110 laat ik vlug het gas los en trek ik langzaam op. Maar ja dan doet mijn yaris wel 1op 17 op de snelweg...

Ik vind dat echt net 1 stapje te ver gaan. En wat bespaar je per tank ? 1 /2 euro ? Je kan er ook in doorslaan ..

Als ik veel snelweg rij bespaar ik echt wel wat meer dan 1/2 euro op een tank als ik gewoon 110 rij ipv 130. 110 rijden vind ik niet bepaald doorslaan hoor. :=

Knipperlichten en dan vooral het ontbreken er van vind ik alleen niet meer irritant. Het zou handig zijn als ze gebruikt werden, dat dan weer wel. Maar die vreselijke bumperklevers in het donker zij echt niet leuk. Op een gegeven moment zie ik in elke spiegel niks anders dan de koplampen van mijn achterbuurman/vrouw. Dat rijdt knap lastig en vervelend.

Nu is mijn achterruit met 'Sta eens stil bij Jezus liefde voor jou' ook wel heel fascinerend. Dat snap ik, maar de tekst veranderd heus niet dus na 1 x lezen kan er echt wel weer afstand genomen w :') orden hoor.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:43

Shadow0 schreef:
Poiuytrewq schreef:
als er geen ruimte voor mij gemaakt wordt pak ik zelf wel mijn ruimte. mensen willen hun autotje heus niet kapot hebben dus ze gaan vanzelf wel opzij.

Dat klinkt beschaafd. Vrede op aarde en in de harten van de mensen {:)

oohh maar een ritser geen ruimte geven is natuurlijk wel beschaafd. {:)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 01:47

Ik had vanmiddag nog gedoe met invoegen. Ik kom aan op de invoegstrook, links komt een strook auto's aan waar ik wel voor móet anders past het niet. Dus ik geef even wat extra gas, doet die auto op de baan hetzelfde. Ik rem af, doet ie weer hetzelfde! Hij bleef gewoon exact naast me rijden. Ik denk ja hallo die strook is bijna klaar :') uiteindelijk ging hij naar links maar dan zit ik wel even van 'wat nuuuuu'.

kuzznathalie

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:11

Ik erger me aan mensen die twijfelen in het verkeer, daar krijg je juist ongelukken van.
Ook erger ik me aan mensen die 50 rijden waar je 80 mag, mensen die met 60 de snelweg op rijden, mensen die hun knipperlicht niet gebruiken, vrachtwagens die inhalen op plekken waar het niet mag, onnodig je achtermistlamp voeren, mensen die bellen achter het stuur (zie: slinger, slinger) of andere dingen doen i.p.v. op de weg letten, ik denk dat ik nog wel even door kan gaan.
O ja, en mijn auto rijdt het zuinigst als ik 130 rijd! Als ik aan een stuk door zou rijden (zoals we wel eens doen, naar Oostenrijk op vakantie bijvoorbeeld), dan hoef ik niet te tanken, hij rijdt dan zo 1150 km op 1 tank.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:06

Ja onze 'grote' diesel rijdt ook heerlijk zuinig met 130.
Maar de boodschappenwagen zuipt met 130 als een hummer... :Y)

Langzamer rijden vind ik geen punt, zo lang je de snelheid maar aanpast als je naar links gaat.

Och en even dé irritatie afgelopen donderdagavond.
Rij 135/140, wordt ingehaald door een auto, voegt in en trapt ineens op de rem.
Ik schrok me dood. Ongeluk? Beginnende file?
Nee niets hoor... Geen kip op de weg.
Dus ik haal weer in en na een tijdje komt dezelfde auto me weer voorbij, trapt weeeeeer voor me op de rem.
Hup er weer voorbij, en het ging maar door!
Wat is de lol?
Hebben ze nog nooit gehoord van uitrollen?!
Niet remmen als er niets is, je laat alleen maar achterliggers schrikken.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:19

Pion schreef:
Ja onze 'grote' diesel rijdt ook heerlijk zuinig met 130.
Maar de boodschappenwagen zuipt met 130 als een hummer... :Y)

Langzamer rijden vind ik geen punt, zo lang je de snelheid maar aanpast als je naar links gaat.

Och en even dé irritatie afgelopen donderdagavond.
Rij 135/140, wordt ingehaald door een auto, voegt in en trapt ineens op de rem.
Ik schrok me dood. Ongeluk? Beginnende file?
Nee niets hoor... Geen kip op de weg.
Dus ik haal weer in en na een tijdje komt dezelfde auto me weer voorbij, trapt weeeeeer voor me op de rem.
Hup er weer voorbij, en het ging maar door!
Wat is de lol?
Hebben ze nog nooit gehoord van uitrollen?!
Niet remmen als er niets is, je laat alleen maar achterliggers schrikken.
Had je je mistlichten niet toevallig aan staan en zette hij steeds z`n mistlicht aan in een poging jou dit duidelijk te maken?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:33

Vanochtend heb ik mij even opgevreten..
Ik reed bij ons de uitrit rustig uit en ver achterop kwam een auto, voor ons huis mag je 30. Mevrouw reed veel te hard dus ik trok rustig weg en op het moment dat ik 30/35 reed zat ze achter mij dus dikke prima. Maar mevrouw vond het schijnbaar te langzaam, want direct na de wegversmalling (die zit er dan weer vlakbij) mag je 60 en ging ze voorbij zonder iets van richting. In volle vaart naar de kruising waar zij naar rechts moest de 80km weg op. Ik zag tussen de bomen al een auto van links komen, ze gooit hem er zo voor.. die auto dus weer flink in de ankers. Echt he.. van de weg afhalen dit soort bestuurders ..

Net als die bestuurders inderdaad die bij 3 banen altijd in het midden blijven rijden.. Of zoals net ik rij helemaal rechts, maar een vrachtwagen voor me, links naast achter me rijdt iemand. Ik geef netjes richting aan naar links, helemaal links is volledig vrij, maar niet even een baantje opschuiven hoor zodat ik niet hoef te remmen. Sociaal zijn onder de automobilisten is ook ver te zoeken... Ik vind dat zo onbeschoft, het is natuurlijk niet verplicht, maar wel zo fijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:29

Mensen die hun knipperlicht te vroeg aanzetten op de invoegstrook. Pas aanzetten als je daadwerkelijk van baan gaan wisselen begrijpt helaas niet iedereen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:33

ik kan er erg slecht tegen als ik stop om mensen bij een versmalling op de weg voorrang te geven en ze niet even hun hand opsteken...ik weet het heel kinderachtig...ik steek automatisch al me hand op dan zie je ze ook heel flauw terug kijken ik denk zo moeilijk is het toch niet.....

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:38

dito schreef:
ik kan er erg slecht tegen als ik stop om mensen bij een versmalling op de weg voorrang te geven en ze niet even hun hand opsteken...ik weet het heel kinderachtig...ik steek automatisch al me hand op dan zie je ze ook heel flauw terug kijken ik denk zo moeilijk is het toch niet.....

Eerlijk gezegd doe ik dat ook niet bij elke versmalling, want het is gewoon wie het eerst er komt kan doorrijden en daar ik dagelijks versmallingen tegen kom blijf ik mijn hand opsteken. Wel doe ik het bijv. met uitwijken op smalle wegen oid of als iemand mij ruimte geeft knipper links/rechts licht als bedank.
Waar ik mij aan opvreet is hier in het dorp heb je versmallingen en dan is er wel 1 kant die voorrang heeft op de ander en dat ze dan stug voor mij gaan. Dat vind ik asociaal voorrang nemen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:43

@flyaway:
Nee, die verlichting gaat automatisch aan en mistverlichting is een aparte knop.
Was ook echt duidelijk remmen (van 140 terugzakken naar 110) en dat meerdere keren.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:49

Iets waar ik me echt aan kan irriteren zijn moeders met kinderwagens die voorrang eisen.

Hup! Kinderwagen ervoor en lopen maar. :n

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:08

Ik val onder diegene waar men aan irriteert :+
Ik trek langzaam op, rijd 90/100 op de snelweg.
Dit scheelt zo énorm veel in benzine. Eerder reed ik 1 op 16 met mijn auto, nu haal ik 1 op 22.
Inhalen op de snelweg doe ik bijna niet, vaak plant ik mezelf achter een vrachtwagen.
Soms rijd er iemand echt veel langzamer, dan ga ik er links wel wat sneller langs, want weet dat het gewoon enorm irritant is.

Soms gaat er een vrachtwagen bumperkleven. Idioten!
Ik volg gewoon de snelheid van de voorganger hoor! Haal dan maar in.
Echt die gasten mogen geen rijbewijs hebben, als vrachtwagen gaan kleven.
Die krijgen altijd een dikke vinger van me.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:06

Pion schreef:
@flyaway:
Nee, die verlichting gaat automatisch aan en mistverlichting is een aparte knop.
Was ook echt duidelijk remmen (van 140 terugzakken naar 110) en dat meerdere keren.

Ik gok dat hij/zij zijn/haar (bijna)nieuwe auto aan het testen was.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:23

Tiggs schreef:
Mensen die hun knipperlicht te vroeg aanzetten op de invoegstrook. Pas aanzetten als je daadwerkelijk van baan gaan wisselen begrijpt helaas niet iedereen.

Mwah, ligt er ook maar net aan waar je rijdt. Er zijn heel veel invoegstroken die ook gelijk uitvoegstrook zijn voor weer een andere afrit. Dan vind ik het juist heel fijn als mensen gelijk hun richtingwijzer aanzetten. Dan weet je namelijk waar ze heen willen (op de baan blijven of toch invoegen) en hoef jij niet af te wachten.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:40

zap schreef:
Tiggs schreef:

Mwah, ligt er ook maar net aan waar je rijdt. Er zijn heel veel invoegstroken die ook gelijk uitvoegstrook zijn voor weer een andere afrit. Dan vind ik het juist heel fijn als mensen gelijk hun richtingwijzer aanzetten. Dan weet je namelijk waar ze heen willen (op de baan blijven of toch invoegen) en hoef jij niet af te wachten.

Inderdaad! Vind ik ook altijd fijn :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 21:53

Scheelt soms ook dat mensen je gewoon de ruimte geven met invoegen/inhalen.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:59

Automobilisten die weten dat ze moeten stoppen en toch even gas geven en mij aanrijden, klootz*kken die ze zijn {:)-: ik lag zelf een keer bijna onder een auto samen met mijn vriendin omdat die automobilist even door rood wou rijden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:09

purny schreef:

Tsja, maar dat doe je dan als je ziet dat het nog kan passen, niet als er iemand je dode hoek inrijdt,

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:39

purny schreef:

Moet je wel weten óf ze daadwerkelijk willen invoegen

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:59

Vandaag me ook weer een beetje zitten ergeren aan anderen in het verkeer. En daardoor bedacht ik me een vraag aan degene die hier aangeven rustiger en zuiniger onder de maximale snelheid te blijven (denk dus max is 120, jij rijdt 100) Stel je rijdt dus 100 en wilt een vrachtauto inhalen, want die rijdt sowieso langzamer. Rijden jullie dan stug met 100 er langs, ookal komt er dus achterop iemand die wel de maximale snelheid rijdt of geven jullie gas tot de 120 tot je er langs bent en laat je je dan weer terug zakken naar 100?

Want dat irriteert mij dus wel.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:01

Ik irriteer me niet zo snel in het verkeer. Maar wat ik me wel afvraag is waarom zoveel mensen overdag gewoon rijdens met de mistlampen aan :? Dat kan wel degelijk verblindend zijn..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:55

Ik 'volg' dit topic nu al een tijdje, en ik heb over dit onderwerp ooit een blog geschreven:

Onderweg

Hij ergerde zich mateloos aan de slakkengang van de auto voor hem. Wat een "slak" zei hij hardop en hij ging wat dichter op haar rijden. Het was een heel klein autootje. Niet groter dan een koekblik en hij was van menig dat zo’n dergelijke auto gewoon van de snelweg af gehaald zou moeten worden. In zo’n ding zat totaal geen ruimte en was alleen voor stadsgebruik, vond hij. Hij ergerde zich nog meer toen de bestuurder nog meer vaart minderde! Hij moest zijn eigen tempo nog meer aan passen en zijn ergernis nam toe.

Hij keek in zijn spiegels om achter het autootje uit te kunnen schieten, maar het was te druk. Hij drukte zijn rempedaal in en nam gas terug. Hij zuchtte diep, alsof de bestuurder voor hem dat zou kunnen horen. Hij begon opgefokt en geïrriteerd te raken en keek boos op zijn horloge. Hij moest naar zijn werk, hij had een belangrijke deadline te halen. Snapte die vrouw voor hem dat nu niet? Hij wist het zeker, er zat een bejaarde in. Het moest gewoon wel. Niemand anders zou op een snelweg 90 km per uur gaan rijden. Hij had zijn oordeel geveld.

Eindelijk loste de stoet met auto’s links naast hem op. Hij zag een ‘gaatje’ aan komen en begon alvast wat gas bij te geven, zodat hij deze kans zeker niet zou mislopen. Het kleine autootje voor hem reed onverschrokken voort, zich niets aantrekkende van zijn gedrang en van het boze gezicht dat hij trok achter het stuur.

Daar ging hij. Een stoot gas en hop tussen de andere auto’s in naar links. Eindelijk kon zhij verder. Zijn irritatie sloeg om in opluchting. Boos keek hij nog even opzij naar rechts, om de bevestiging te krijgen dat het toch zeker wel een hoog bejaard persoon moest zijn in het piep kleine autootje.

Verbazing daalde op hem neer, toen hij opzij keek en een vrouw van middelbare leeftijd zag zitten, met een hoog bejaarde man er naast. Op de platgeklapte achterbank van het kleine autootje, waadoor de kofferbak vergroot werd, zag ze allerlei spulletjes en koffers en, een groot aantal zelfgebouwde modelscheepjes staan. De hoge masten staken boven de ramen uit.

Daar ging een leven heen dacht hij, en hij had spijt van haar gedrag. Stel dat hij de auto had aangeduwd per ongeluk. Dan was er niet alleen materiele schade geweest, maar ook het elvenwerk van de hoogbejaarde man verwoest. Een hoogbejaarde man, wellicht op reis naar zijn nieuwe en wellicht laatste woning.

Hij had spijt van zijn daden en hij minderde vaart en ging rechts rijden. Hij besefte ineens dat op de weg meer waarde rondreed dan alleen stress en als hij eens rondkeek en zich niet zo snel ergerde en ook niet zo snel oordeelde, hij veel moois kon zien op de weg. Hij voelde zich ineens rustig worden. Hij wilde veilig aankomen. . . zijn werk kon wel een minuutje langer wachten, áls hij maar aankwam.

Veilig thuis, zodat zijn kinderen hem ooit - in de verre toekomst - net zo naar zijn laatste woning zouden kunnen vervoeren, zoals deze jongevrouw, haar vader vandaag had weggebracht

Just think about it :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:27

Het gekste wat ik ooit heb gezien was een jeepje die als derde auto ging inhalen op een tweebaans-snelweg. Hij propte hem er mooi tussenin en er reden dus 3 auto's naast elkaar op 2 banen :=

En een busje die zo dichtbijkwam op de snelweg dat ik alleen nog de nummerplaat in mijn achterruit zag, ik kon niet opzij maar hij bleef zo dicht er op rijden. Op een gegeven moment zag ik blauwe flitslichtjes in mijn spiegel, was het dus politie, zonder sirene, hij wou er alleen "even" langs. En ik reed dus al 140 waar ik 100 mocht :+ En toen hij er langs was ging hij 130 rijden en heb ik er alsnog 15 kilometer achter gehangen...

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:24

Faniek schreef:
Ik geef netjes richting aan naar links, helemaal links is volledig vrij, maar niet even een baantje opschuiven hoor zodat ik niet hoef te remmen.

Juist de mensen die hun knipperlicht al aanzetten als ze een baan willen opschuiven zonder écht te gaan (want in principe kán je nog niet) vind ik het aller aller ergst.
Als bestuurder er links naast weet je niet of degene je wel of niet gezien heeft en dus wel of niet direct opschuift. Schrik me er altijd de blubber van :7