Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik zei tegen mezelf dat ik niet moest laten zien dat ik bang was, maar toen ze begonnen te grommen kon ik dat niet meer volhouden. Ik rende weg en ze achtervolgden mij (het terugkerende aspect, ik droom vaak over achtervolgingen) en uiteindelijk klom ik in een boom. Dat ging nogal gemakkelijk een aangezien ik niet zo lenig ben vond ik dat vreemd. Daardoor en vanwege de achtervolging drong tot mij door dat ik droomde. Daarna gebeurde helaas niets interessants, omdat ik wakker werd. Dat denk ik tenminste. Vanmorgen twijfelde ik of ik echt wakker ben geweest of dat ik slechts in mijn droom wakker werd. Deze droom had ik in elk geval relatief vroeg in de nacht en ik kan me ook niet meer herinneren wat er daarna gebeurde. 

?

Lekker afgerekend met iemand die mijn leuke droom in de weg zat, haha 
toen werd ze boos en vloog ik het lokaal uit. ik was naar een meer gevlogen waar ik nog lekker gezwommen heb en toen vloog ik weer weg. darrna ben ik geland en beamde ik een paard tevoorschijn en reden we samen naar de kermis. daar heb ik met mijn paard over een achtbaanrails gerend.

_Nelleke_ schreef:Haha ik realiseer me dat ik al kan luchtzwemmen in m'n dromen en dat ik dat redelijk vaak doe. Alleen niet 'bewust'. Het zou leuk zijn als ik dit bewust kan doen want ik vind het altijd heel gaaf als het gebeurt.
Ontdekken inderdaad, terwijl je lekker in je warme bedje ligt te slapen, best wel een ideale combi als je het zo stelt. 'Ontdekkingsreis voor luiaarden'
) en zwem/klapperbewegingen met m'n armen te maken. Eerst zak ik altijd terug en moet ik terug springen en feller klapperen, maar uiteindelijk 'dwing' ik mezelf de lucht in en tadaa, vliegen! Is idd echt een tof gevoel
) en omdat ik besef dat ik droom kan ik mezelf vaak 'dwingen' mijn ogen toch te openen in die droom en dan verder te gaan met het verhaal. Vind gaan slapen eigenlijk ook altijd erg leuk, denk altijd 'welk avontuur ga ik nu weer eens beleven'
ik heb lucide gedroomt
. Ik wou er wat meer over uitzoeken, maar toen las ik over allemaal enge hallucinaties en toen ben ik gestopt (die heb ik nauwelijks gelukkig). Meestal werk ik me eruit door tegen mezelf te zeggen: "Hier moet je uit, wakker worden, niet vallen, niet meegaan!", want het voelt echt alsof ik wegzink. Freaky.