Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:40

Ik heb afgelopen week twee keer gehad dat ik me tijdens mn droom afvroeg of ik droomde. Toen dacht ik dat dat dus het geval was, ging ik mijn best doen om wakker te worden, werd ik zeg maar weer wakker in mijn droom. Heb je dus ook niks aan :+

Captain

Re: Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 12:45

Gaaf Babel! *\o/*

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:06

Vannacht heb ik weer een lucide droom gehad, al stelde het niet zoveel voor. Ook deze keer had ik een terugkerende droom. Ik was op een soort savanne en kwam daar wolven tegen. Eerst leken ze mij nog wel aardig, maar toen ik ze wilde aaien bleken ze toch niet zo lief. :+ Ik zei tegen mezelf dat ik niet moest laten zien dat ik bang was, maar toen ze begonnen te grommen kon ik dat niet meer volhouden. Ik rende weg en ze achtervolgden mij (het terugkerende aspect, ik droom vaak over achtervolgingen) en uiteindelijk klom ik in een boom. Dat ging nogal gemakkelijk een aangezien ik niet zo lenig ben vond ik dat vreemd. Daardoor en vanwege de achtervolging drong tot mij door dat ik droomde. Daarna gebeurde helaas niets interessants, omdat ik wakker werd. Dat denk ik tenminste. Vanmorgen twijfelde ik of ik echt wakker ben geweest of dat ik slechts in mijn droom wakker werd. Deze droom had ik in elk geval relatief vroeg in de nacht en ik kan me ook niet meer herinneren wat er daarna gebeurde.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 19:01

Dat is al een mooi begin dat je je dat beseft! :j

Ik kan me de laatste paar nachten eigelijk niks van dromen herinneren helaas.. :=

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:03

Gaaf, ik doe ook mee :D

Net even het hele topic door gelezen en de helft van de site die in de OP staat.
Ik heb heel vaak een OBE (het gevoel dat je met een enorme klap gevallen bent en dan wakker schrikt) en ik heb ook heel vaak het gevoel dat ik uit mijn bed val, terwijl ik er gewoon nog in lig :')

Meestal kan ik maar één droom onthouden, en dit is vaak de droom die ik heb vlak voordat ik wakker word.
Zo droomde ik gister ochtend dat ik met een vriendin gymles had, en dat we regenboogbeertjes trefbal hadden waarbij we zelf regenboogbeertjes waren _O- ?

Dus ik ga eerst maar eens kijken of ik meerdere dromen kan onthouden, vanavond lekker beginnen :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:05

Ik ben er nu ook ongeveer 2 weken mee bezig :D
Vraag me over dag vaak genoeg af of ik slaap.
Dan bedenk ik waar niet.
Maar tijdens mijn slaap lukt dat me echt niet!
Dan heb ik soms van die momenten dat ik echt denk: hoe heb ik ooit kunnen denken dat dit geen droom is :+ :')

Voor de mensen die het lastig vinden hun dromen te onthouden.
Zeg voor je gaat slapen een paar keer tegen je zelf (in je hoofd op hard op) als ik morgen ochtend (door de wekker) wakker word, heb ik onthouden wat ik heb gedroomd.
Het klinkt dom, maar het helpt (voor mij) echt! :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:25

Ik herinner mijn dromen steeds weer, maar helaas nog geen een keer een lucide droom -O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 08:34

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:00

Heb je die mp3 wel van te voren al een keer geluisterd, voor je midden in de nacht wakker schrikt van een of ander horror geluid? :')

Van vannacht 3 dromen onthouden, zonder tussendoor wakker te worden, wel zo fijn haha. Hier nog geen besef van dromen helaas, maar moet eerlijk bekennen dat ik er ook niet heel intensief mee bezig ben. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 09:02

Jahahaha, ineens zo'n schreeuw ofzo. _O-

Mooi begin al het onthouden. :j

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:17

sinds 2 nachten kan ik ook minimaal 3 dromen onthouden en in m'n droom kan ik al best makkelijk zeggen: hallo, ik droom! :)
maar helaas kom ik er op dat moment nog niet op om lucide te gaan dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:59

Ik heb enkele nachten geleden ook voor het eerst sinds lange tijd weer eens lucide gedroomd :D Lekker afgerekend met iemand die mijn leuke droom in de weg zat, haha

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:09

yes! het is me gelukt! *\o/*
eerst zat ik in m'n latijn lokaal en de docent vroeg een vraag aan mij die ik niet wist, toen kwam het besef dat ik droomde en heb ik haar eerst lekker 10 minuten laten wachten :D toen werd ze boos en vloog ik het lokaal uit. ik was naar een meer gevlogen waar ik nog lekker gezwommen heb en toen vloog ik weer weg. darrna ben ik geland en beamde ik een paard tevoorschijn en reden we samen naar de kermis. daar heb ik met mijn paard over een achtbaanrails gerend.
later in mijn droom wilde ik wakker worden maar dat kon niet.... :?
ik werd wel steeds wakker in m'n bed maar ik sliep dan nog steeds. dat deed ik zo'n 3 X.
toen heb ik mezelf echt een klap voor m'n kop gegeven en werd ik gelukkig wel wakker :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 10:01

Wat goed! Hahaha, gelijk alles uitgeprobeerd. :')

Ik heb met dat MP3-tje geslapen waarbij ze beloven dat je lucide gaat dromen, nou niet dus.. :')
Je kan net zo goed een ventilator neerzetten, is hetzelfde geluid.. Ik slaap altijd in met muziek in maar met dit geluid kwam ik amper in slaap.. :')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:37

Ik ben jaloers op degene die het kunnen !!!
Mij lukt het nog steeds niet, wat doen jullie dan voordat je gaat slapen ?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:51

Tanden poetsen. :+

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:26

goeroe schreef:

:') :') :') _O- _O- _O-

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:40

goeroe schreef:

Goh en dat werkt om lucide te dromen ?????? :oo

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:57

Ik beloof niets, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Als je er niet lucide van gaat dromen helpt het tenminste om tandplak te voorkomen. :Y)

Nu even serieus, de keren dat ik lucide heb gedroomd deed ik niets bijzonders voor het slapen gaan. Eerlijk gezegd geloof ik daar ook niet zo in. Wel denk ik dat de kans op een lucide droom het grootst is als je je 's ochtends na het wakker worden nog een keer omdraait om verder te slapen. Zoals ik al eerder schreef denk ik dat terugkerende dromen je ook kunnen helpen, maar dan moet je die wel hebben natuurlijk.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:01

Hmm... terugkerende dromen heb ik helaas erg weinig.
Heb het vanochtend geprobeerd toen ik even wakker was geworden, en weer ging slapen...maar helaas ;(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:31

_Nelleke_ schreef:
Haha ik realiseer me dat ik al kan luchtzwemmen in m'n dromen en dat ik dat redelijk vaak doe. Alleen niet 'bewust'. Het zou leuk zijn als ik dit bewust kan doen want ik vind het altijd heel gaaf als het gebeurt. :+

Ontdekken inderdaad, terwijl je lekker in je warme bedje ligt te slapen, best wel een ideale combi als je het zo stelt. 'Ontdekkingsreis voor luiaarden'

Haha, was het topic aan het doorlezen en moest even reageren op het luchtzwemmen! Hier ook dus iemand die al z'n dromen onthoudt en vrij gemakkelijk lucide droomt. Het luchtzwemmen is één van mijn favorieten om ergens aan te ontsnappen. Meestal lukt het mij door heel hoog te springen (in de droom he :D ) en zwem/klapperbewegingen met m'n armen te maken. Eerst zak ik altijd terug en moet ik terug springen en feller klapperen, maar uiteindelijk 'dwing' ik mezelf de lucht in en tadaa, vliegen! Is idd echt een tof gevoel :j

Ik vind lucide dromen vooral handig bij nachtmerries. Of gewoon lastige dingen. Zo droom ik nogal vaak dat mijn ogen dichtgeplakt zitten en ik dringend iets moet lezen/zien (vraag me niet waarom :') ) en omdat ik besef dat ik droom kan ik mezelf vaak 'dwingen' mijn ogen toch te openen in die droom en dan verder te gaan met het verhaal. Vind gaan slapen eigenlijk ook altijd erg leuk, denk altijd 'welk avontuur ga ik nu weer eens beleven' :')

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:32

HET IS ME GELUKT :D ik heb lucide gedroomt *\o/*

En ik ging (logisch) vliegen :p

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:06

xDeena_ schreef:
HET IS ME GELUKT :D ik heb lucide gedroomt *\o/*

En ik ging (logisch) vliegen :p

Super !!! Heel goed !!

Bij mij nog steeds niets -O-

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:22

Wat een gave verhalen!

Lucide dromen lukt nog niet, wel kan ik beseffen dat ik droom en in de droom blijven en ik kan ook bedenken wat ik zeg en wakker worden uit nachtmerries, maar ik kan nog geen paarden zoeken, voorwerpen sturen of vliegen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:26

Ik ga het ook proberen! Ik droom vaak behoorlijk eng en ik heb regelmatig last van slaapverlamming, dat is echt verschrikkelijk :n . Ik wou er wat meer over uitzoeken, maar toen las ik over allemaal enge hallucinaties en toen ben ik gestopt (die heb ik nauwelijks gelukkig). Meestal werk ik me eruit door tegen mezelf te zeggen: "Hier moet je uit, wakker worden, niet vallen, niet meegaan!", want het voelt echt alsof ik wegzink. Freaky.

Voorspellend dromen doe ik wel eens. Zo droomde ik dat het huis van mijn oom en tante in de fik vloog. De volgende ochtend belde mijn tante me op: de wasmachine had kortsluiting gehad en was gaan branden. Gelukkig alleen dat en niet het hele huis, maar het was wel eng!

Ik hoop dat het me lukt, want ik heb ook rustelozebenen waardoor ik slecht slaap en daar moet ik voor naar de neuroloog binnenkort..