[incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 02:54

Goof schreef:
Wow.... ik ben eigenlijk stom verbaasd om te lezen dat broers & zussen zover gaan.... Ik had dat echt niet verwacht en eerlijk gezegd ook niet kunnen bedenken.

Ik kan me er echt niets bij voorstellen. Ben erg benieuwd naar meningen van andere bokkers.
Ik vind het echt een no go.

Edit; ik zou via pb heel graag dat topic willen lezen ;)

tja vaders vergrijpen zich ook veel vaker aan hun dochter dan je denkt (1 op de 3 vrouwen hebben wel eens inces mee gemaakt) dat vind ik schrikbarent veel.
Ook hoor je vaak neef/nicht enzo.
Tja mijn mening? Ik vind t ergens iets aparts, het is een ander soort liefde normaal gesproken. Hoe knap mn neven bijvoorbeeld ook zijn en ik miss wel op dat soort type kan vallen maar naar mn neven toe heb ik nooit sexuele gevoelens gehad. Ik houd zielsveel van ze net zoals ik van mn opa/oma en moeder houd maar das dus puur platonisch.
Maar goed het gebeurt dus er zullen mensen zijn die deze gevoelens wel ervaren... of t nu goed is of niet...

ik zou btw ook wel eens dat forum willen lezen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:09

Mensen hebben het hier telkens over liefdesrelaties/relaties, maar dit zijn (in bijna alle gevallen) nieuwsgierige pubers en er komt geen liefde bij te pas. Vind ik toch wel degelijk een verschil.
Ziek of walgelijk wil ik het trouwens niet noemen, en het kan aan mij liggen maar schokkend om te lezen vond ik het niet en een 'sterke maag hebben' vind ik wel erg ver gaan.

lieveli schreef:
Nou ja schuldgevoel, het is iets zieks. Je wordt geboren met een natuurlijke weerstand tegen je broers en zussen, als dat er niet is, is er iets mis. Vergelijk het met je beste vriend, die wil je over het algemeen ook niet in je bed hebben.

Dit soort dingen bijv, erg kortzichtig. Zo van, ik ben geboren met een natuurlijke weerstand, dus dat is normaal en anders is het mis.
Ik ga er niet over oordelen, sterker nog ik zie er gewoon het probleem niet zo van in. Nieuwsgierige pubers, gaat vanzelf wel weer over als ze wat ouder worden en zelf vriendjes en vriendinnetjes krijgen. Het is niet mijn ding, maar zij moeten 't toch lekker zelf weten?

Mensen die om de link vragen, het is al vaker genoemd, ergers in dit topic is de afkorting van het forum genoemd dus zelf googelen is makkelijk. Scheelt weer 'mag ik de link?' postjes.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:54

AlexandraM schreef:
tja vaders vergrijpen zich ook veel vaker aan hun dochter dan je denkt (1 op de 3 vrouwen hebben wel eens inces mee gemaakt)

Je strooit wel erg met cijfers. 1 op 3. Dit aantal vind ik tamelijk ongeloofwaardig overkomen. En ook totaal niet realistisch met mijn eigen omgeving. Dus ik zie graag een bronnetje. Als ik dit soort cijfers hoor, evenals van allerlei goede doelen, lijkt het wel of iedereen ziek of misbruikt is. Nederlanders leiden massaal aan depressie, hart- en vaakziekte, borstkanker, nierziekte, diabetes, autisme, ADHD en weet ik het wat. Als ik al die onderzoeken aan 1 op de zoveel moet geloven verbaast het mij dat er überhaupt nog mensen leven! Mensen zijn soms wel erg goedgelovig… :+ Eén op de twee van de wereldbevolking is vrouw! Je kunt nl. afvragen als het daadwerkelijk 1 op de drie is of het niet gewoon ‘normaal’ of ‘natuurlijk’ is en dat wij zelf als maatschappij ons iets op willen leggen wat blijkbaar niet kan?

shilady

Re: [incest]Een intieme relatie hebben met je broer of zus ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 10:08

Hai fifil tja sommige vond het het heel schokken en walgelijk om te lezen en stopte na een paar reacties met lezen dus daar dat ik gestopt ben met de link versturen :)

en je kan zonder link oo prima je mening geven over dit onderwerp want ik vraag het de bokkers in het algemeen en niet in het speciaal na het lezen van het andere forum ......

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:48

Nou, hier komt die dan hoor. Ik geef eerlijk toe dat mijn broer en ik eens gezoend hebben. Het was niet de bedoeling en ik was ook niet verliefd.. Maar mijn broer en ik waren hecht, sliepen vaak bij elkaar op de kamer of in bed, want dat was gezellig en we stoeiden veel met elkaar als kind. Elkaar op de grond krijgen, over elkaar heen rollen, optillen etc. Toen we ouder werden bleef dat gewoon bestaan, ondanks dat het niet meer paste bij onze leeftijd. Bij een stoeipartij toen ik bij hem op de kamer sliep, kwam die bovenop me terecht en voor we het goed en wel wisten wat we deden, zoenden we en gingen de truitjes al uit.. Maar ons verstand keerde op tijd terug en we stopten meteen. Excuses werden gemaakt, shirts weer aan, ik vluchtte naar mijn slaapkamer en we hebben er nooit meer over gepraat. Stoeien hebben we ook nooit meer gedaan. Zo geschrokken waren we.

Ik blijf broer/zus vreemd vinden, maar kan er wel inkomen. Je bent zo vertrouwd met elkaar, dat het veilig en goed kan voelen. Zeker in een gezin die niet heel normaal is en waarin broer en zus veel steun bij elkaar zoeken. Mijn broer en ik zijn nog altijd hecht en moet er niet aan denken om iets met hem te hebben, maar die ene x dat er iets gebeurde voelde zo slecht nog niet en ik schaam me er ook niet zo voor. Toch ben ik blij dat er verder niets gebeurd is. Ik was jong, vol hormonen en het was niet met voorbedachte rade of opzet. Sprake van liefde en houden van is er nooit geweest. Maar mochten er een broer en zus van elkaar houden, nou, waarom niet. Zolang er geen kinderen worden gemaakt, lig ik er niet wakker van.

Excuus voor spelfouten, zit op mobiel.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:55

nu je het zegt ik heb eigenlijk ooit eens met mijn zus gekust voor de fun :+

anyway, wat me ineens te binnen schiet...
Er wordt nu wel gesproken over afwijkingen enzo bij kinderen bij inteelt.. Maar we mogen ook niet vergeten dat er vroeger (en nu vaak nog bij dieren) net aan inteelt gedaan werd om zo ook positieve eigenschappen te verankeren

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:30

Fiffil, ik had het idd ook over die natuurlijke weerstand. Ik geloof echt dat dat er bij iedereen inzit. Maar bij de een zal het sterker zijn dan bij de ander en denk ik niet dat je terug naar de fabriek moet als je die remmingen niet hebt. Als (jonge) mensen wat willen uitproberen zoals bij ElineS gebeurde, prima hoor. Ik zou alleen zelf het idee van seksuele intimiteit met mijn zus of hypothetische broer heel bizar vinden. Ik heb ooit eens gedroomd dat ik aan het zoenen was met mijn vader, en daar ben ik dagen van van de leg geweest :=

Daarnaast speelt natuurlijk de druk om een sociaal wenselijk antwoord op de vraag te geven ook mee ('pff, nee, natuurlijk niet!').

Milly_, zo zie je bijvoorbeeld bij koningshuizen nu nog wel bepaalde erfelijke ziektes veel voorkomen, dat komt van al die nichten en neven die met elkaar zijn getrouwd. :j Inteelt heeft meestal ook pas negatief effect naarmate het vaker voorkomt. Maar goed, (willens en wetens) kinderen krijgen met je broer of zus is nog een flinke stap verwijderd van 'eens wat uitproberen'.

Lieveli, mijn beste vriendin en ik slapen ook nu nog weleens bij elkaar in bed, hoor. Wat is daar raar aan?

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:09

Mijn eerste gevoel is als ik dit lees, ieuw, walgelijk, dit hoort niet. Met mijn verstand kan ik beredeneren als het vrijwillig is voor beide wat is dan het probleem, verstandelijk wordt het probleem dan wel kleiner voor mij . Maar toch mijn gevoel 'wint' hierin.

Ik zou graag ook een linkje willen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:18

Als je googelt kan je hem vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:43

Fiffill schreef:
Mensen hebben het hier telkens over liefdesrelaties/relaties, maar dit zijn (in bijna alle gevallen) nieuwsgierige pubers en er komt geen liefde bij te pas. Vind ik toch wel degelijk een verschil.
Ziek of walgelijk wil ik het trouwens niet noemen, en het kan aan mij liggen maar schokkend om te lezen vond ik het niet en een 'sterke maag hebben' vind ik wel erg ver gaan.

lieveli schreef:
Nou ja schuldgevoel, het is iets zieks. Je wordt geboren met een natuurlijke weerstand tegen je broers en zussen, als dat er niet is, is er iets mis. Vergelijk het met je beste vriend, die wil je over het algemeen ook niet in je bed hebben.

Dit soort dingen bijv, erg kortzichtig. Zo van, ik ben geboren met een natuurlijke weerstand, dus dat is normaal en anders is het mis.
Ik ga er niet over oordelen, sterker nog ik zie er gewoon het probleem niet zo van in. Nieuwsgierige pubers, gaat vanzelf wel weer over als ze wat ouder worden en zelf vriendjes en vriendinnetjes krijgen. Het is niet mijn ding, maar zij moeten 't toch lekker zelf weten?

Mensen die om de link vragen, het is al vaker genoemd, ergers in dit topic is de afkorting van het forum genoemd dus zelf googelen is makkelijk. Scheelt weer 'mag ik de link?' postjes.

Mwoah, mag jij kortzichtig vinden, ik vind pedofilie bijvoorbeeld ook niet normaal en dat bestaat ook. Omdat iets is aangeboren is het nog niet normaal. En ik vind een intieme liefdesrelatie of echt seks wel wat verder gaan dat nieuwsgierige pubers.

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:50

Jeetje, wat een verhaal. TS, kan jij de link ook naar mij PB-en? Thanx!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:51

en pedofilie is ook niet normaal, dat is iets dat geestelijk zit ;) Maar experimenteren met je broer of zus en geheel op vrijwillige basis... Tja ik zie er zelf geen kwaad in. Ze blijven namelijk niet in de fase hangen. Je hebt vast ook wel die echt verliefd zijn, maar dat zijn dan ook echt uitzonderingen. Ook al is het vreemd, wat nou als je écht verliefd bent? Lijkt me vreselijk... Ik vind niet dat wij over zulke situatie kunnen oordelen :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:51

Nee dat kan ze niet :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:55

lifaya schreef:
en pedofilie is ook niet normaal, dat is iets dat geestelijk zit ;) Maar experimenteren met je broer of zus en geheel op vrijwillige basis... Tja ik zie er zelf geen kwaad in. Ze blijven namelijk niet in de fase hangen. Je hebt vast ook wel die echt verliefd zijn, maar dat zijn dan ook echt uitzonderingen. Ook al is het vreemd, wat nou als je écht verliefd bent? Lijkt me vreselijk... Ik vind niet dat wij over zulke situatie kunnen oordelen :)

Hoe bedoel je geestelijk? Voor mij is pedofilie een seksualiteit, zoals je hetero, homo of biseksueel bent. Sommige pedofielen zijn zo geboren, anderen zijn zelf misbruikt en handelen vanuit een trauma maar wanneer het aangeboren is, is het gewoon een seksualiteit. Maar wel eentje die enorm schadelijk kan zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:58

Pedofilie gaat wel wat verder dan seksualiteit :) Aangezien het voor het grootste gedeelte gaat om tegen de wil in misbruiken of misbruik maken van situaties. Maar zo kijk ik er tegenover :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:00

Ja ik kijk er anders tegenaan, maar goed, ik wil het topic op die manier niet naar me toe trekken.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:01

Pedofilie betekent niet automatisch kinderen misbruiken. Het lijkt me vreselijk om te weten dat je nooit datgeen kan doen wat je het meeste opwindt. Een pedofiel kan niks aan zijn/haar seksualiteit veranderen, en geloof me dat de meeste mensen die zich aangetrokken voelen tot kinderen er nooit naar zullen handelen. Dat is maar goed ook.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:04

Appelmoes_11 schreef:
Pedofilie betekent niet automatisch kinderen misbruiken. Het lijkt me vreselijk om te weten dat je nooit datgeen kan doen wat je het meeste opwindt. Een pedofiel kan niks aan zijn/haar seksualiteit veranderen, en geloof me dat de meeste mensen die zich aangetrokken voelen tot kinderen er nooit naar zullen handelen. Dat is maar goed ook.

ik spreek ook niet over allemaal ;) begrijp best dat het heel zwaar zal zijn voor hun, en daar moeten ze gewoon hulp in zoeken. Ik ken ook verhalen van een meisje van 12 die met een 30 jarige ging. Is in mijn ogen ook niet normaal maar het was wel geheel vrijwillig. Maar aan de andere kant, een meisje van 12 is heel makkelijk beïnvloedbaar, dus dat zal ook opspelen. (betreffende meisje zat bij mij op school, geen verhalen, het is een feit om maar even duidelijk te zijn :) ) Maar ze zijn nu nog steeds bij elkaar en betreffende meisje is 20 als ik het goed heb.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:06

lifaya schreef:
Pedofilie gaat wel wat verder dan seksualiteit :) Aangezien het voor het grootste gedeelte gaat om tegen de wil in misbruiken of misbruik maken van situaties. Maar zo kijk ik er tegenover :)

Dat is een 'neveneffect', omdat die kinderen er meestal niet aan toe zijn/niet aan denken enz. Pedofilie is echter meestal wel een 'foutje' in de hersenen. Is hulp en therapie voor. Het helpt dan niet als het stigma in de samenleving zo groot is dat mensen er met niemand, ook niet met een ha, pshy of therapeut kunnen praten.
En dát is wel wat er op dit moment gebeurd. Pepofilie is vies, achterlijk, je bent een ramdebiel noem het maar op. Je spoort niet. Mensen zoeken geen hulp en vergrijpen zich vervolgens, op steeds stiekemere wijze aan kinderen. Het is juist niet wenselijk omdat één partij geen 'nee' kan zeggen ofwel niet volledig kan beslissen over hetgeen er gebeurt mbt eigen lichaam maar ook machtsverhoudingen.

Pedofilie gaat niet weg door keihard te roepen: GETVER! wat een smeerlapperij. Er wordt een groep in een hoekje gestopt waardoor zij de dingen die zij doen om hun 'behoefte' te bevredigen steeds meer in excessen belanden. Waardoor het misbruik nóg wreder wordt.

Een kant en klaar antwoord is er ook niet op, in Amerika heeft een man zich vrijwillig laten casterenm sommige mensen kunnen nl. niet geholpen worden en dat is wel de eerste stap die zulke mensen zelf moeten nemen. "Ik heb hulp nodig" en die moet er vervolgens zijn. Dat is iets dat je moet accepteren als je in deze maatschappij leeft en deze normen/waarden hanteert. Een utopische samenleving zal er nooit zijn.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 15-03-12 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:07

lifaya schreef:
Appelmoes_11 schreef:

ik spreek ook niet over allemaal ;) begrijp best dat het heel zwaar zal zijn voor hun, en daar moeten ze gewoon hulp in zoeken. Ik ken ook verhalen van een meisje van 12 die met een 30 jarige ging. Is in mijn ogen ook niet normaal maar het was wel geheel vrijwillig. Maar aan de andere kant, een meisje van 12 is heel makkelijk beïnvloedbaar, dus dat zal ook opspelen. (betreffende meisje zat bij mij op school, geen verhalen, het is een feit om maar even duidelijk te zijn :) ) Maar ze zijn nu nog steeds bij elkaar en betreffende meisje is 20 als ik het goed heb.

Nou goed, het is best heel interessant om je er over in te lezen maar dit topic gaat verder niet over pedofielen, ik trok alleen maar de vergelijking dat iets aangeboren niet per definitie normaal is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:08

Maar iets is pas normaal of niet normaal als je normen en waarden hanteert en die spreken mensen af (en niet je lichaam/hormonen/hersenen). :D
Laatst bijgewerkt door Sammie op 15-03-12 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:08

Tsja kijk, dat kan ook. Ik vind het trouwens niet als pedofilie gelden als de minderjarige een puber is, en bij twaalfjarigen kan dat al makkelijk zo zijn. Ik had toen echt al een vrouwenlichaam. Met 12 en 30 sta je heel anders in het leven, maar als het gaat, dan gaat het.

Inderdaad, laten we niet te ver off-topic gaan :j mijn standpunt is dus dat als broers/zussen beiden meerderjarig zijn, ermee ingestemd hebben en niet van plan zijn om kinderen te krijgen, dat het dan gewoon moet kunnen. Zelf vind ik het een onsmakelijk idee, maar ik zie geen reden om het af te keuren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:09

Zo kijk ik er ook tegen aan Sammie :j Ik vind ook, dat zodra je merk dat je voorkeur naar kinderen gaat, je echt hulp moet zoeken. Het is in mijn ogen gewoon totaal niet te vergelijken met seksuele voorkeur.

Excuses voor het offtopic, al is het ook weer deels ontopic, maar ook weer deels niet :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:11

Sammie schreef:
Maar iets is pas normaal of niet normaal als je normen en waarden hanteert en die spreken mensen af (en niet je lichaam/hormonen/hersenen). :D

True, maar er wordt al moeilijk gedaan wanneer neven en nichten willen trouwen, broer en zus is zelfs strafbaar. Het lijkt me heel erg om gevoelens te hebben voor je broer, dat is naar mijn mening afwijkend. Ik denk ook niet dat je er iets mee zou moeten doen, hoe lastig het ook is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:27

lifaya schreef:

Precies en degene die toch niet met hun tengels van kinderen af kunnen blijven zijn pedoseksueel.