Mickey is normaal een echte zeikerd maar vandaag was ze lekker braaf en lekker voorwaarts in de bossen maar Vici is normaal super rustig en die was vandaag heel erg voorwaarts en opgefokt in de binnenbak!
Komt vast door die harde wind.Ze zeggen [en dat merk ik ook] dat paarden wat opgefokter/wilder worden van harde wind/storm.Je merkt ook aan ze als er noodweer [harde storm] op komst is.
Vanmorgen wat minder wind dan nu, had moeite om er tegen in te fietsen over de dijk! De regen kwam in de loop van de dag, ging niet zo hard tekeer als ik bij een aantal van jullie las maar ik vond het toch niet lekker hoor!
Als het nou even lekker doorwaait en droogblijft dan kan ik morgen misschien wel weer een keer in de bak rijden. Momenteel is de bak een grote modderbende.
Ach... hier een redelijk goede dag. klein beetje regen, maar eigenlijk dooit het op deze manier best wel fijn. het water kan op sommige stukken nog niet heel goed weg, maar ik kon in de paddocks al wat geultjes trekken richting sloot en liep het water er mooi uit. Mijn weilanden hebben er nog nooit zo beroerd uitgezien als dit jaar, ik ben benieuwd of er ooit nog gras op komt!
@aerdenhout1 Mijn weiland ziet er ook niet uit,ook nog nooit zo erg gehad,heel veel zand en blubber nu,veel gras is weg. Maar je zal zien straks in April als het begint te groeien,hoe mooi het gras allemaal terug komt.Gras is onkruid en onkruid komt altijd terug. Heel de dag zo goed als droog geweest,ook niet koud als je bezig bent op de wei,kan je gewoon zonder jas zijn.Hoop dat het gauw volgende week is.
Akecheta
Geplaatst: 16-02-12 18:42
Goh, het is een keer bijna helemaal droog gebleven vandaag
Nu nog 6 graden. Ben benieuwd hoe ver de bak opgedroogd is.
Het droogt eigenlijk best wel snel,had een hele grote plas water liggen bij de doorgaan,ligt nu nog een heel klein plasje.Ook de rest van het land droogt best snel,behalve de stukken waar oud kuil onder verspreid ligt,dat door de paarden vertrapt is.
aerdenhout1
Geplaatst: 16-02-12 18:46
Ik hoop met je mee gohya!!Ik had ze natuurlijk minder buiten moeten zetten, maar ja.... die beweging in de slechtste periode van het jaar.... dan maar liever het weiland aan gort! Hier valt het qua nattigheid eigenlijk best mee Gooya! Ik had het met de dooi veel erger verwacht, al vinden de paarden dat het best nat is en ze erg graag weer naar binnen willen na een uurtje of 3!