Tyrcanol schreef:Ik heb een heel druk leven, waardoor ik eigenlijk veel te weinig naar mijn moeder ga. Dat vind ik vervelend, als ik broertjes of zusjes gehad had ( onder normale omstandigheden) konden zij ook langsgaan en was er vaker iemand bij mijn moeder thuis.
Wat ik ook erg lastig vind, mijn moeder strubbelt wat met haar gezondheid, in de laatste maanden zijn we veel op en neer naar het ziekenhuis gemoeten. Dat komt dus allemaal op mij aan.
Natuurlijk doe ik dat met alle liefde en zonder mopperen, maar ooit komt het echt niet uit en zou een beetje aflossing wel fijn zijn.
Ik kan me je gedachte voorstellen maar vergis je er niet in, het hebben van broers en zussen is geen garantie dat je er ook wat aan hebt!! Als ik zie hoe het bij mijn opa en oma allemaal gegaan is, dan ben ik juist blij dat ik er straks alleen voor sta en geen broer/zus heb die zo dwars ligt dat je leedzaam moet toe zien hoe je ouder lijd. Ik vind het soms wel een eng idee dat als ze beide overleden zijn ik echt "alleen" overblijf, maar juist met ziekte etc vind ik het niet erg om er alleen voor te staan, dat kan namelijk ook een hele hoop frustratie schelen. Het is prachtig als je als broers/zussen hecht bent en samen sterk staat in zulke situaties maar het kan de situatie ook verdrietiger maken dat hij sowieso al is.