wat mijn ex bff heeft gedaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:40

Op z'n minst opvallend te noemen ;)

RubyRed schreef:
Nee, ze heeft 7 minuten (nu waarschijnlijk 8) geleden nog een bericht geplaatst...

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:40

Dit topic he, hahaha..
Oke meid 1 ding: Stop met roken, energydrink drinken en wat jij doet met jongens enzo.. omg zeg gedraag je naar je leeftijd.
Voor je het weet eindig je op straat met de naam als slet of prutsmuts.
Je moet het alles zelf weten, maar kom op zeg..
Wel zo 'volwassen' om energydrink te drinken en te roken (zeker van de feestwinkel van die carnaval sigaretten? :+), maar niet dat je zoiets 'vaags' om het even zo te noemen zelf op te kunnen lossen.. En dan ook niet weten wat schuren is, ik wist het wel toen ik 8/9 jaar was maar misschien maar goed ook dat je het niet weet. (*denkt direct aan topic over schuurverbod in alcazar haha*).
Oh en voortaan als je een bericht plaatst of een topic opent, wil je dan misschien leestekens toepassen?
Is een stuk makkelijker te lezen namelijk, en komt ook al iets volwassener over.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:41

xLies schreef:
Waarom niet? Mag het niet gezegd worden? Het is nochtans de harde realiteit dat dit steeds meer en meer gebeurd.. Mag ze er niet op gewezen worden waar het heen gaat wat ze aan het doen is? Want dit is wel waar het heen gaat.. En je mag ze niet op ideeën brengen nee, nee niets over zeggen, maar moet je het in de doofpot steken dan? Dat doen ze, in plaats van kinderen er eens op te wijzen wat de gevolgen zijn..

Ja , iemand van 13/14/15 confralteer je met dat soort dingen . Iemand van 10 jaar niet . 10 JAAR . kom op he . Laat haar inzien dat ze fout zit met de dingen die ze nu doet (op een vriendelijke manier) Maar laat haar alsjeblieft nog niet over dat soort dingen na denken!

marjoleinft

MaritAriel schreef:
Bizzybijtje schreef:
TS is trouwens nog steeds online hoor. Vrij normaal voor een 10-jarige om tot dit tijdstip op internet te mogen...

Mischien haar PC aanlaten staan? Letten haar ouders niet op en zit ze er stiekem boven achter? Weten wij veel ... Allemaal dingen die mij vroeger ook zijn overkomen!

als ik dat vroeger stiekem deed had ik toch echt een probleem en kreeg ik computerverbod.
kan me trouwens nog goed herinderen dat de pc op de kamer van mijn ouders stond en er nog betaalt moest worden voor je inbel min?

Puchje

Maar Gowlan, ze hoeft niet volwassen te zijn... ze is 10 jaar oud??
Meiden van 10 hebben al moeite met werkwoordspelling, laat staan correcte interpunctie ;)

Raineri

xLies schreef:
@Maartentje: Sommige levenslessen moet je leren uit eigen ervaring, nu denk je iig 'nee ik wil niet gaan slapen' en binne 2-3jaar denk je 'ik wil slapen!' en dan doe je alles voor je slaap :+

Hoop dat de TS ook zelf zal beseffen waar ze mee bezig is en dat dit écht niet goed is, beter laat dan nooit.. Wel jammer dat je op deze manier de mooiste tijd van je leven vergooit :j

Inderdaad, hoewel ik denk dat dat voor alle levenslessen geld. Helaas willen sommige geen tips aannemen van andere of zijn deze te jong om het te begrijpen. De enigste die dit kunnen weerhouden zijn de ouders en of leraren. Wij zijn machteloos, functie van ons is, om haar vanaf te praten, meer kunnen wij ook simpelweg niet doen en het is ook niet aan ons. Geen grappen maken, maar help haar serieus. Stel je het leven van dit meisje over 6 of 8 jaar eens voor. Je weet niet waar ze staat, misschien is hulp vroeg genoeg gekomen en misschien is het verergert. Maar de jaren krijgt ze nooit meer terug. En als zij 30 is, dan denkt ze, oliebol..

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:42

MaritAriel schreef:
xLies schreef:
Waarom niet? Mag het niet gezegd worden? Het is nochtans de harde realiteit dat dit steeds meer en meer gebeurd.. Mag ze er niet op gewezen worden waar het heen gaat wat ze aan het doen is? Want dit is wel waar het heen gaat.. En je mag ze niet op ideeën brengen nee, nee niets over zeggen, maar moet je het in de doofpot steken dan? Dat doen ze, in plaats van kinderen er eens op te wijzen wat de gevolgen zijn..

Ja , iemand van 13/14/15 confralteer je met dat soort dingen . Iemand van 10 jaar niet . 10 JAAR . kom op he . Laat haar inzien dat ze fout zit met de dingen die ze nu doet (op een vriendelijke manier) Maar laat haar alsjeblieft nog niet over dat soort dingen na denken!

En stiekem wordt het steeds meer bevestigd dat we hier niet met een 10 jarige te maken hebben...

Maartje1990

Nouja, het meisje is 10, kan het haar niet kwalijk nemen als ze van leestekens nog niet zo heel veel weet. M'n nichtje van 9 schrijft nog woorden als 'nagje' (ipv nachtje) en morig ipv morgen.

xLies

De dingen die ze nu doet kunnen wel leiden tot dingen die ze later doen.. Nee juist, je kan ze beter laten doen, dan is het zéker te laat eens je ze ermee confronteert.. Er zijn genoeg tienermoeders op 13/14, je kan beter vroeger waarschuwen dan te laat, maargoed..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:43

xLies schreef:
De dingen die ze nu doet kunnen wel leiden tot dingen die ze later doen.. Nee juist, je kan ze beter laten doen, dan is het zéker te laat eens je ze ermee confronteert.. Er zijn genoeg tienermoeders op 13/14, je kan beter vroeger waarschuwen dan te laat, maargoed..

Inderdaad, jaren krijg je nooit meer terug

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:44

xLies schreef:

Dus jij vind dat je tegen een 10 jarige moet gaan zeggen dat ze moet uitkijken dat ze straks niet met een kind in der armen zit waardoor ze er juist over na gaat denken ? Nee ik vind 10 jaar echt té jong . Laat haar nog genieten en haar nog niet over dat soort dingen na denken en begin op haar twaalfde over dat soort dingen te praten .

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:47

Waar zijn de ouders in dit verhaal?
Je ruikt het toch als iemand een sigaret heeft gerookt, of vinden die het allemaal prima?
Laatst bijgewerkt door Brittol op 27-12-11 01:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:47

Laat haar nog genieten? TS schijnt zich al heel 'volwassen' te voelen, dan mag ze ook met de 'volwassen' problemen geconfronteerd worden..

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:48

xLies schreef:
Laat haar nog genieten? TS schijnt zich al heel 'volwassen' te voelen, dan mag ze ook met de 'volwassen' problemen geconfronteerd worden..

Ze voelt zich niet volwassen , ze gaat mee in de dingen die in haar school omgeving gebeuren . Het is voor haar 'normaal' daar kan zij ook niks aan doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:48

holysmoke :Y)

Ik kreeg mijn eerste (tong) zoen toen ik bijna 15 was :') en roken... ja, toen ik bijna 16 was :') (inmiddels alweer gestopt, gelukkig)... en vriendjes... :') wow... ik had wel een vriendje waar ik hand-in-hand <<) <<) <<) <<) <<) mee liep en er was een jongen die ik heuuulll leuk vond ("ik was deze jas NOOOIT meer", toen die een arm over me heen had geslagen _O- ) maar echt, dit slaat als een tang op een varken, op je 10e al hebben over flirten, tongen, roken etc :') deamn :') Oké, toen we 12 waren, dronken we ooik een hoop energie, maar dat was vooral omdat het goedkoop was :')

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:49

helaas mag ts nog geen kinderdisco in. :+

nu even serieus, dit zou bij mij niet in me opkomen op die leeftijd..
zoals veel mensen hier zeggen,
ts, als dit waar is moet je goed beseffen waar je mee bezig bent.
als dit nu al normaal voor je is, kan het nog veel erger worden.
maak je niet zo druk, al die probleempjes komen later wel ;)

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:50

@Brittol: Nog niet bij nagedacht :+ (en ff offtopic: Australië, wat gaaf! :oo)
@MaritAriel: Als ze al geen 'nee' kan zeggen tegen die dingen, kan je haar maar beter op tijd waarschuwen :j

Rennie89

Re: wat mijn ex bff heeft gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:51

Oja, ik ging wel naar kinderdisco's :)) was toen ook een jaar of 11/12/13, vond de playback show helemaal het einde, en slowen ook, als iemand met me wou slowen :')

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:51

Ik durfde nooit slowen, had altijd super veel stress bij 'romantische' liedjes -O-

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:52

xLies schreef:
@MaritAriel: Als ze al geen 'nee' kan zeggen tegen die dingen, kan je haar maar beter op tijd waarschuwen :j

Ja maar dit heeft toch helemaal niks te maken met nee zeggen , ze hoeft geen nee te zeggen want ze gaat gewoon mee in de dingen die om haar heen gebeuren en dat is heel normaal op die leeftijd . Ze leert van haar omgeving , en dat zijn grotendeels haar vriendjes en vriendinnetjes . Als die dat soort dingen doen , ga je daar op die leeftijd automatisch in mee zonder te weten dat je eigenlijk met iets bezig bent wat alles behalve normaal is

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:53

ik denk dat de meeste 10 jarigen van nu echt wel weten waat het allemaal betekent.
en dat ze daar ook voor behoed mogen worden.
ik denk ook niet dat de ouders van tegenwoordig weten waar hun kind mee bezig is.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:54

@MaritAriel: Ik weet niet of dat normaal is om daarin mee te gaan? Ik had ook vriendinnen die zo into boys waren, en rookten, maar ik zelf? No way. Ik was er misschien ook wel te verlegen voor, maar toch.. Je moet zelf je keuzes maken he, niet wat anderen doen :n
@marjoleinft: Ik denk dat ze allemaal veel te goed weten wat het allemaal betekent..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:55

nou 12 jaar geleden was ik 10 (goh wat klinkt dat lang :') ) en ik was echt totally penny hoor, nog net af van de barbie's, still busy met playmobile, vond dat helemaal het einde :') oja, en POKEMON :oo en flippo's... en natuurlijk knikkeren, dat was heerlijke tijdsbesteding!

Brittol

xLies schreef:

Heb m'n post net even veranderd, werd er even op gewezen dat het half 1 's nachts was en 2e kerstdag bij jullie, hier is het alweer 's ochtends.. Dus had daar even niet bij stil gestaan :')

Dieltje

Als een kind van 10 jaar al heel regelmatig aan het zoenen is lijkt het me niet onverstandig om ze alvast te waarschuwen voor ''de volgende stap'', per slot van rekening zijn er genoeg tienermoeders.
Als je je op die leeftijd al zo wilt gedragen dan moet je wel weten wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.

Maar ik vind dat je als je 10 bent überhaupt nog niet met dit soort dingen bezig moet zijn.. Geniet gewoon lekker van je jeugd :+