Hoe snel woonde jij samen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lightmorebh

Re: Hoe snel woonde jij samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 09:11

Uuhh woonde al een maand samen voordat we officieel wat kregen. Kende m 4 maanden en gingen een maand 'goed' met elkaar om...

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:17

uhhh vanaf dag 1 _/-\o_ :o

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:49

renate85 schreef:
uhhh vanaf dag 1 _/-\o_ :o

Haha dacht dat k snel was!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 18:43

Zo oud en nieuw was heerlijk in ons huisje, mijn familie en beste vriendin waren er. Vandaag echt een luie zondag, we hebben al 3 american pie films gezien.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:10

Met mijn ex met wie ik vier jaar een relatie heb gehad woonde ik na anderhalf jaar samen in mijn huurapp. (al was het nooit definitief gezegd dat wij samenwoonden, hij hield een kleine verbinding naar zijn ouders, zo heeft hij bijv. nooit zijn spullen daar echt verhuisd, maar alles wat hij nieuw kocht (flatscreen tv, consoles, pcs) of dagelijks gebruikte stond wel bij mij. En we kochten samen meubels en deelden kosten. Hij was eigenlijk in de ontkenning dat wij samenwoonden. Gevalletje bindingsangst.)

Met mijn huidige vriend ga ik binnenkort samenwonen, wij hebben dan ruim 9 maanden een relatie. Ik vind dat zelf best snel, maar we wonen nu ook praktisch samen, alleen betaald hij 600 euro per maand voor zijn appartement waar hij maar twee dagen per week slaapt. Dat, plus nog wat andere omstandigheden hebben ons doen besluiten dat hij bij mij intrekt.

Hebben jullie trouwens een samenlevingscontract afgesloten toen jullie gingen samenwonen? Zeker als je nog maar zo kort bij elkaar bent kan ik me voorstellen dat bijna niemand dit doet?

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 10:55

Ik ben bij mijn vriend en zijn ouders gaan wonen toen we bijna 2 jaar verkering hadden. Maar dit was ook niet alleen omdat het echt gepland was om daar te wonen, maar ook omdat ik veel problemen thuis had.. Al met al heb ik er nog steeds geen spijt van. :) Maar hoop wel dat we snel écht op ons eigen kunnen gaan wonen. :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 12:45

Zo'n samenlevingscontract gaan wij doen als we de hypotheek van het huis op onze naam zetten. Staat nu nog op zijn naam met zijn ex. Maar eerst ff paar maandjes proberen en dan gaan we dat soort officiele dingen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:48

Zo, net de sleutel van mijn huurhuis ingeleverd wat dus betekent dat ik vanaf vandaag samenwoon :D
(na bijna anderhalf jaar samen zijn dus)!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:57

Ik denk dat wanneer je relatie goed voelt, je op elk moment kunt samenwonen. Wij woonden na 1.5 jaar samen ( dus wel wat later dan jij) maar helaas is dit niet goed gegaan. Ik wens je heel veel geluk met je man en jullie huisje

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 13:02

Ik heb afgelopen donderdag mijn sleutels ingeleverd, donderdag ga ik me inschrijven in Oosterhout, dus dan woon ik daar officieel. Das de enige dag dat het gemeentehuis tot in de avond open is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:03

Gefeliciteerd alvast :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:24

Ik woon sinds 3 de kerst samen, niet helemaal gepland maar soms lopen de dingen zo! We zijn nu sinds augustus samen en het gaat prima... Hij is "gewoon" bij mij ingetrokken, vaste lasten betaal ik nog zelf en hij betaald gewoon mee aan de boodschappen en af en toe een keer uit gaan, tot zijn huis verkocht is enz... daarna gaan we samen verder kijken, maar eerst nog een jaar of 2 op deze manier....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:28

Moschino schreef:
Hebben jullie trouwens een samenlevingscontract afgesloten toen jullie gingen samenwonen? Zeker als je nog maar zo kort bij elkaar bent kan ik me voorstellen dat bijna niemand dit doet?

wij wel, maar we hebben ook een hypotheek en een huis op ons beider naam ;)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:51

Ik niet maar we hebben een huurhuis (op mijn naam) als we wat gaan kopen, kijken we wel weer verder

StAppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:58

ik kocht samen met mijn vriend een huis toen wij 1 jaar verkering hadden!!!!! Heel snel als ik nu terug kijk maar het voelde toen gewoon goed en nu nog steeds. Ik was 20 mijn vriend 19. ERG jong dus. We hebben een jaar verbouwd voordat we er echt in gingen wonen. Nu hebben we in totaal 5,5 jaar het huis en 6,5 jaar verkering en het gaat nog steeds heel goed, en met ons huisje ben ik ook nog steeds heeeel erg blij!!! :D

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:16

Bij ons ging dat vrijwel direct...

We komen allebei uit Limburg, maar toen ik hem net ontmoette verhuisde ik naar een kamertje van 15 m2 in Tilburg. Toen zag hij mij heel erg weinig.

Opeens kwam hij 2x per week langs...
de week daarop werd dat 3x per week
de week daarop werd dat 4x per week
de week daarop werd dat 5x per week
de week daarop werd dat 6x per week
uiteindelijk werd dat 7 dagen per week

Toen konden we niet meer uit elkaar gehouden worden, hij is toen gewoon de helft van de huur en kosten gaan betalen.
2 jaar later kregen we een geweldig huurhuisje aangeboden en wonen we al daar al bijna een jaartje gelukkig samen!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:00

Wij hebben een registreerd partnerschap gedaan toen we een huis gingen kopen.
Daarvoor huurden we, dus toen hebben we dat niet gedaan.
Als je gaat kopen is het eigenlijk wat mij betreft het eerste ding wat je moet doen!

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:23

Mijn vriend en ik zijn ruim 5,5 jaar samen en wonen niet samen. Ik woon samen met mijn beste vriendin en dat bevalt mij prima! Ik heb er nog geen behoefte aan om de situatie te veranderen en hij ook niet. Nu gaat hij volgende maand naar Duitsland voor de komende zes jaar en ik zit de komende zes jaar nog in Belgie voor studie dus voorlopig zit het er nog niet in.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:45

Def schreef:
Wij hebben een registreerd partnerschap gedaan toen we een huis gingen kopen.
Daarvoor huurden we, dus toen hebben we dat niet gedaan.
Als je gaat kopen is het eigenlijk wat mij betreft het eerste ding wat je moet doen!

Helemaal mee eens!!
Wij hebben dan geen geregistreerd partnerschap maar wel een samenlevingscontract en testament op laten stellen. (waar ik erg tegenop zag om nu al mijn begravenis etc te moeten regelen..) maar wel blij dat we dat gedaan hebben.. kunnen we heerlijk genieten van alles zonder ons ergens zorgen over hoeven te maken. :)

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:24

Vriendlief en ik hebben vorige week besloten dat we samen gaan wonen. We zijn nu bijna 7maanden bij elkaar en wonen praktisch samen. Ik moet er wel bij zeggen dat als we een geschikt huisje hebben gevonden (koophuis) we alles officieel gaan regelen. Samenwoningscontract etc. Gelukkig willen alle ouders helpen en krijgen we veel en goed advies.
Het is voor ons beide de eerste keer samenwonen en we hebben er eigenlijk onwijs veel zin in :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:31

Ach ja, wij waren er ook vlot bij, hij bracht me 's avonds thuis en is meteen gebleven. Exact een half jaar na die eerste avond zijn we getrouwd en zijn nu ruim 25 jaar samen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 12:40

Toch wel supergaaf om zulke verhalen te lezen en dat de meeste ook al jaaaaaaaren samen zijn zelfs na ze supersnel samen gingen wonen.
Ik ben ook gewoon supergelukkig met mijn vent en heb er nog geen seconde spijt van dat ik nu al bij hem woon. Geniet van elke dag.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:11

Mijn vriend en ik kregen in augustus 2010 een relatie, in augustus 2011 zijn we in onze woning getrokken die we samen gekocht hebben. We wonen er nu dan ruim 5 maanden en het gaat super! Voor ons voelde het gewoon goed en dat was de reden om zo snel om zoek te gaan naar een huis voor onszelf! :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:14

Ivm de afstand (220 km), eh vanaf het begin al soort van... :)) Vanaf dag 1 is hij 3 weken bij mij geweest, daarna was zijn vakantie voorbij dus moest hij weer naar huis en we zijn elk weekend bij elkaar geweest, hij komt naar mij of ik kom naar hem. Nu zit hij in een soort vorstverlet regeling en woont hij eigenlijk weer soort van bij mij voor een aantal maanden. :))

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:34

Sinds mei 2007 hebben mijn vriend en ik wat met elkaar. Die December ben ik op mezelf in Den Haag gaan wonen i.v.m. studie (hij woonde verderop in dezelfde straat beide vlak bij Den Haag HS). Maar ik was voor die tijd al heel vaak bij hem te vinden. Toen ik eenmaal in Den Haag woonde was hij vaak bij mij te vinden.

Op een gegeven moment heeft gemeente Den Haag besloten dat ze vonden dat mijn vriend en zijn huisgenoten daar illegaal woonde (heel verhaal, zal ik jullie niet mee vermoeien) en kwamen we voor de keuze te staan. Zoekt hij nog een kamer/huis voor zichzelf of zoeken we samen wat? Ik wist wel wat ik wilde :D.

Hij moest er nog wel even over nadenken, maar uiteindelijk zijn we het huis gaan huren wat hij eerst huurde als studentenhuis en hebben we dat opgeknapt met geld van de huisbaas :). Toen waren we zo'n anderhalf jaar samen. Het klussen ging heel goed en inmiddels zijn we verhuist naar Amersfoort maar ben ik nog steeds ontzettend blij en gelukkig met hem! <3