In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 00:45

scheelt ik heb altijd korter haar gehad , gewoon jaartje groeien en dan weer kort :P komt het haar nog goed terecht ook :)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:24

Ik denk er al heel lang over na om mijn haar weer een keer af te knippen voor Stichting Haarwensen.

Zo'n 15 jaar geleden heb ik dat ook al eens gedaan.

Zaterdag 11 februari is het 10 jaar geleden dat mijn moeder is overleden aan kanker en ik vind het een "mooie gelegenheid" om dan de schaar weer eens in mijn haar te zetten.

Foto'tje voor het idee van mijn haar in september
Afbeelding

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:31

@ Maroescha
Jammer dat ze jouw topic hebben gesloten..
Je nieuwe kapsel staat je wel goed zeg! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:55

Dank je :) ga er morgen ook nog een kleurtje in gooien! Ben benieuwd

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:07

Succes Kelly, vind het heel knap van je!

Ik twijfel een beetje of ik volgende week mijn haar af ga knippen :+ Maar ik ben bang dat het iets te kort moet dan. Het komt dan net boven mijn schouders, maar dan gaat het nog krullen. De vorige keer was het nog iets korter, toen was ik net een poedel :+

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:29

Beetje late reactie, maar ik heb geen foto van hoe het nu is. Het lijkt wel wat op het haar van Maroescha (als ik je even als voorbeeld mag noemen :+ ). Kapster heeft het opgemeten en wat eraf ging was zo'n 30cm.
Kreeg toevallig gister de bedankbrief van Haarwensen met een leuke button erbij :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:11

Ik ga over 3 weken mijn haar afknippen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:28

DJB schreef:
Beetje late reactie, maar ik heb geen foto van hoe het nu is. Het lijkt wel wat op het haar van Maroescha (als ik je even als voorbeeld mag noemen :+ ). Kapster heeft het opgemeten en wat eraf ging was zo'n 30cm.
Kreeg toevallig gister de bedankbrief van Haarwensen met een leuke button erbij :)

Ja hoor dat mag haha!

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:51

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:59

Oh wauw Nikkiej!
Staat je erg goed :j

Ik heb afgelopen week de bedankbrief van Stichting Haarwensen ontvangen :)

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:31

Dank je wel :D
Ben der ook erg blij mee, ik heb idd 2 weken terug de brief ook ontvangen :D Met een butten erbij haha

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:48

Wow, dat is echt een metamorfose, maar het staat je erg goed! Zo kort zou ik niet durven, ik wil het graag tot minimaal op mijn schouders houden.
Volgens mij ben ik al ver zat als ik het zo zie, maar ik wil toch nog even doorsparen.

Dit was het afgelopen mei en er is tussendoor alleen een stukje van de puntjes afgegaan:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:01

Jibbel! Dat van jou is lang zat joh, ik had het nog korter en dat van mij is nu tot op mijn schouders :)

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:19

Ze willen wel graag langer haar trouwens... dus als je nog door kan sparen, waarom niet?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:34

Ja, waarom niet? Het wordt wel wat dunner nu en breekt sneller af met borstelen, maar het groeit als een tierelier, dus wat dat betreft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:35

gemske schreef:
Ze willen wel graag langer haar trouwens... dus als je nog door kan sparen, waarom niet?

Als het kan moet je het doen ja :) Zei ook niet dat ze het nu af moet knippen, alleen dat het lang genoeg is voor schouder lengte :)

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:41

Toevallig dat ik dit topic zie, net nu ik heb besloten dat mijn haar er ookaf gaat! 25 cm, hou ik nog een acceptabele lengte over := . Wou een stuk(je) van mijn haar af, waarom niet dan nog wat meer dat er iemand heel blij van wordt :) ? Maar zo kort als hierboven zou ik NOOIT durven :oo ! Echt wel dapper, staat je ook echt wel leuk! Alleen als ik zo die staarternaast zie... Ga ik mijn haar wel missen :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:09

ik zit te twijfelen.. zal ik vrijdag mn haar al afknippen?
ik word een beetje ongeduldig.. ik wil het zo graag en tegelijkertijd vind ik het zo ontzettend eng..
heb net een kwartier voor de spiegel gestaan.. alleen mn bovenste (korste) laagjes langs mn gezicht laten hangen en de rest naar achteren in een staart gedaan zodat je het niet ziet..
kan me er nog moeilijk een voorstelling bij maken hoe het er uit ziet met kort haar.. als ik in de spiegel kijk denk ik t ene moment: hm, misschien staat het wel leuk! en dan vervolgens draai ik mn hoofd, zie ik mn staart en dan: *slik..

mn haar is ook eigenlijk te kort vrees ik, om het aan stichting haarwensen te doneren..
heb het net ingevlochten tussen 2 elastiekjes..
de vlecht is maar 17 cm dan.. en aan beide kanten boven de elastiekjes steekt dan nog een aantal cm haar uit, van punt tot punt is het dan ong 27 cm.
als ik het niet invlecht is het van punt tot punt 31 cm en tussen de elastiekjes ong 26 cm.
Is dat te kort voor stichting haarwensen? (ik twijfel omdat er twee dingen op de site staan: 1. een pluk haar van minstens 25cm --> ingevlochten opsturen. en 2. een vlecht van minstens 25 cm opsturen)

En wat nou als ik dat opstuur en het is toch te kort voor ze? gooien ze het dan weg?
want http://www.haardonor.nl vraagt 15 cm haar..
mijn voorkeur gaat uit naar stichting haarwensen maar als het voor hun te kort is dan liever naar http://www.haardonor.nl dan dat het in de prullenbak gaat. maarja, hoe kom ik daar achter?

ik denk namelijk dat het niet veel langer gaat worden dan dit..
met dit droge koude weer merk ik ook dat mn haar veel meer afbreekt, dus voor mijn gevoel wordt mn haar nu korter ipv langer..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:12

23 september, 33 cm naar Haarwensen! :j

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:13

Je kunt ook naar de kapper gaan en daar om advies vragen? Ik dacht zelf ook dat mijn vlecht net niet lang genoeg was, maar ze vlechten het zo onwijs strak in waardoor mijn vlecht ineens 30cm was :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:38

ja ik ben een week of 3 geleden naar mn kapster gegaan.. maar zij wist niet wat de voorwaarden enz van stichting haarwensen waren.

hoe hebben degenen hier het trouwens gedaan met nat haar invlechten?
dat eerst heel goed laten drogen oid?
mijn haar vlecht niet zo makkelijk als het droog is dus nat vlechten gaat veel strakker/netter. maar ik weet dat als het nat ingevlochten wordt dat het dan praktisch niet droogt.
ik heb het wel eens s'ochtends gewassen, hele dag + nacht in een vlecht gehad en de volgende ochtend was het in het midden van de vlecht zeg maar nog steeds vochtig.
wordt dat niet vies als je het (in een plastic zakje?) in een enveloppe doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:40

Zwitsal, kun je niet in overleg gaan bij een kapster die speciaal voor stichting haarwens knipt ? Adressen daarvan staan op de site.

Mijn haar was droog met vlechten :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:54

heb net nog 2x goed die tekst bij 'veelgestelde vragen' gelezen..
ik denk dat 25 cm haar ook goed is, maar dat ze liever (logisch) een vlecht van 25 cm hebben.

Denk dat ik het maar gewoon ga afknippen, echt langer dan dit wordt het toch niet helaas.
Denk dat ik dan daarna het afgeknipte haar precies op meet (los en in vlecht) en dan een mailtje stuur naar stichting haarwensen of ze het willen hebben/ of ze er iets mee kunnen. eventueel met een foto erbij..

en ojee, dan heb ik vrijdag avond geen haar meer... (zo voelt het he haha)
*paniek/stress*
gut ik vind het doodeng.. ik weet niet of ik wel durf hoor hihi (de grootste stap is om daar naar binnen te stappen, als ik eenmaal binnen ben zit het wel goed).

heb trouwens wel nog gekeken ja naar die kappers die voor de stichting knippen alleen mijn vertrouwde kapper doet er niet aan mee. en ik denk niet dat ik dit aan een 'vreemde' kapper durf toe te vertrouwen..
al scheelt dat me wel 20 euro ..

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 03:43

Dom eigenlijk dat ik hier nooit eerder aan heb gedacht. Ik heb al regelmatig een flink stuk van mijn haar afgeknipt. Ik heb de neiging om het in de winter lang te laten groeien en in de zomer kort/half lang te knippen. :') Eigenlijk wilde ik het nu niet meer zo lang laten groeien... Ik geloof dat ik een soort van omgekeerd ben, want ik heb echt geen enkele moeite met mijn haar afknippen. :)) Maar goed, voor een goed doel als dit kan ik het misschien toch wel weer lang laten groeien. Op zich is het maar voor een paar maanden, daarna kan het er weer vanaf. Ik ga er in ieder geval over nadenken.

Zwitsal, ga gewoon naar de kapper! Laat je haar daar vlechten en opmeten, en als het lang genoeg is kunnen ze je meteen adviseren over korte kapsels. Als je het niks vindt, dan kun je altijd nog beslissen om iets langer te wachten. :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:28

@Zwitsal
Ik zou gewoon even vragen of je kapper er aan mee wilt werken!
Binnenkort ga ik ook even bij de kapper langs in het dorp om het te vragen.
Al komen ze dan waarschijnlijk wel in de krant :')
Als mijn vlecht afgeknipt wordt dan komt er een artikel in de krant bij ons.