Ben ik de enige autorijleskneus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Re: Ben ik de enige autorijleskneus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:04

@Kelly, dat is echt wennen vond ik.
Ik keek zelf naar te veel dingen: onthield welke soort bomen (hé een eik) naast de weg stond, wat voor soort kleuren auto's er rondom mij reden, wat voor mensen er in die auto's zaten en wat ze aanhadden :P
En je moet dus alles op de weg en rondom indelen in blokken: Sommige blokken staan vast (de bomen, straatmeubilair) andere blokken bewegen (de auto's en voetgangers) van je af of naar je toe met een bepaalde snelheid. Met de rest van wat je ziet hoef je niets te doen.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:16

zo weer 1,5 uur les hoop dat het net zo gaat als woensdag hihihihihi

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:37

dammie1 schreef:
@Kelly, dat is echt wennen vond ik.
Ik keek zelf naar te veel dingen: onthield welke soort bomen (hé een eik) naast de weg stond, wat voor soort kleuren auto's er rondom mij reden, wat voor mensen er in die auto's zaten en wat ze aanhadden :P
En je moet dus alles op de weg en rondom indelen in blokken: Sommige blokken staan vast (de bomen, straatmeubilair) andere blokken bewegen (de auto's en voetgangers) van je af of naar je toe met een bepaalde snelheid. Met de rest van wat je ziet hoef je niets te doen.

ik heb echt onwijs moeite met kijken ik kijk dus wel maar zie gewoon niks :+ scheelt misschien ook dat ik 9 van de 10 x in het donker rijd en overdag zal het waarschijnlijk wel wat makkelijker zijn

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:21

Overdag is het idd makkelijker en er is meer verkeer, dus dan kan je ook beter leren omgaan met andere weggebruikers. Is het echt niet mogelijk voor jou om bij daglicht te rijden?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:14

Vandaag ben ik eindelijk geslaagd *\o/*

Als ik het kan, kunnen jullie het ook. Blijf volhouden iedereen!! de aanhouder wint!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:46

Telpeva schreef:

Als ik het kan, kunnen jullie het ook. Blijf volhouden iedereen!! de aanhouder wint!

gefeliciteerd echt fijn voor je
vandaag was het sam sam bij mij de eerste 3 kwartier ging super en toen makten ik een fout en raakten weer in paniek dus de rest was zwaar ku.....
dinsdag weer een kans ga hem zeker ooit halen :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 20:18

Telpeva schreef:

Gefeliciteerd!!! *\o/*

Heb precies hetzelfde als jouw wat betreft navigatierijden, VRESELIJK!!!. Volgende week mijn laatste week lessen voor mijn eerste examen :=. Moet echt gaan opletten bij het kijken bij een taperaansluiting op de snelweg. Gisteren weer niet goed opgelet. Mijn instructeur waarschuwde nog dat daar veel rijbewijzen liggen.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:43

weet iemand hoe veel je er fout mag hebben op je teorie exsamen en moet je ook pasfoto,s mee nemen er voor ?????????

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:34

Pfff heb nog steeds niet gebeld... vind het zooo moeilijk. Help? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:15

Wie moet je bellen en waarvoor?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:17

De autorijschool waar ik nu zit, wil overgaan op automaat. Bellen is op zich het probleem niet maar ik zie nog steeds op tegen het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:20

Knap dat je dat toch wilt proberen! Ik snap dat je er tegenop ziet, misschien helpt het om met jezelf af te spreken het een kans te geven? Bv. 5 lessen proberen en daarna pas verder te kijken?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:22

Nagano schreef:
weet iemand hoe veel je er fout mag hebben op je teorie exsamen en moet je ook pasfoto,s mee nemen er voor ?????????

Die info staat toch gewoon in je theorieboek? je kan het ook terugvinden op de site van het CBR.

http://www.cbr.nl/10910.pp :)*

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:23

Ja steeds bedenk ik me dat het een stuk makkelijker moet zijn en dat het toch wel heel handig is als ik dat rijbewijs nou eens heb. Ik wil het ook heel graag een kans geven maar iets blijft me steeds tegenhouden. Moeilijk iets dat verstand en gevoel :P

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:26

Ik ben ook zo'n kluns met die auto, afgelopen woensdag moest ik weer na twee weken ziek geweest te zijn en ik was alles vergeten en ik heb nu al meer dan twintig lessen van 1,5 uur gehad.. Donderdag ging het dan weer wat beter gelukkig. Mijn instructrice is zooo precies bij het inparkeren dat ik echt blij was dat ze eindelijk donderdag weer tevreden was:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:44

Mweh, ik heb vanaf 17 janauri t/m 31 januari bijna iedere dag 2 uur autorijles. De eerste keer zelfs 3 uur :O Dat wordt echt een hel! :') :\ -O-

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:11

Hahah, het zal wel meevallen denk ik

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:43

meino waarom doe je dat je zelf aan? komt er dan nog wel iets binnen??
dat zou voor mij niet handig zijn hoor! dan doel ik vooral op 3 uur les!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:30

Om iedereen een hart onder de riem te steken, bij mij was derde keer goede keer :')

Ik was er uiteindelijk door na 3 keer proberen, uiteindelijk heb ik het op 2 weken gehaald.
De eerste keer zei de instructeur dat ik levensgevaarlijk was en dat ik nog best een paar maand moest oefenen.

De week erna had ik mijn vast rijbewijs :+

Wat zenuwen doen met een mens he!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:43

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:47

Balen zeg! Weet je wel waar je fouten zaten?

3 uur achter elkaar rijden zou ik ook niet kunnen. Twee uur vind ik dan nog wel gaan, maar bij drie uur onthoud je ook niks meer.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:50

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:03

Ah balen!! Les je 3 uur achter elkaar? Mensen dan kan je toch je aandacht er niet meer bijhouden?

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:10

Ik was ook zo'n kluns :=
Ik maakte nooit echte grote fouten, maar allemaal van die kleine foutjes en daar werd ik dan stik nerveus van waardoor ik volledig in de stress schoot en alle controle kwijt raakte. Ik zag altijd op tegen de lessen want ik had ook zo'n leuke instructeur die vaak alleen dingen zei die ik fout deed en het er dan ook nog even lekker inwreef.
De dag voordat ik examen moest doen begin ik, volgens hem, een gigantische blunder. Ik reed bijna voetgangers aan, tenminste volgens hem, volgens mij kon het nog makkelijk. Maar omdat hij zó tekeer ging schrok ik zo erg .. was echt pisnijdig op dat moment en was gewoon van plan om nou eindelijk dat rijbewijs eens te halen! Dus ik de dag erna in die auto, zei amper iets tegen die vent. Kwamen we bij het CBR, ik met die examinator in de auto. Heel apart, maar alle stress was verdwenen en ik had heerlijk gereden. Ik maakte wel 1 foutje maar omdat ik dat ik dat zelf oploste liet hij me slagen. Was de eerste keer dat ik op ging.
Dus mensen, er is hoop! Als zelfs ik het kan halen ..
Ooh ik heb er trouwens bijna een jaar over gedaan en heb zeker meer dan 60 uur les gehad

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:12

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt