Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rintah

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:24

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:46

Nou, verkoper van de advertentie waar ik op had gereageerd heeft 'm er na 2 weken afgehaald, nadat ze na mijn mailtjes en haar enige en laatste mail niks meer van zich heeft laten horen... >;) Rare mensen, je wilt iets verkopen of niet?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:12

Sammie schreef:
peacehorses schreef:
en een paar jaar terug verkocht ik een boek aan iemand, en diegene had heel slim gezegd dat de verzendkosten 2 euro waren. Dus ik het boek versturen bij het postkantoor, maar daar bleek het dus 6,75 te zijn. Ik die mevrouw gemaild of ze de rest van het geld ook nog even over wou maken, maar denk maar niet dat dat dan gebeurt he.. verrekte nederlanders.....

Hoe kan iemand anders nu weten hoe zwaar het boek is dat jij hebt ?

dat is op internet natuurlijk gewoon na te zoeken, want op elke willekeurige site staat het gewicht van het boek er ook bij, maar daarnaast, boeken verzenden is altijd 6,75 hier (hardcovers althans, het moet wel een HEEL klein boekje zijn wil het 'gewoon' met de post mogen). En mevrouw had natuurlijk de rest van het geld ook even over kunnen maken in plaats van dan geen gehoor meer geven.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:14

Cyntje schreef:
Verzendkosten zijn heel makkelijk zelf te bepalen!
Past het niet door de brievenbus dan is het tot 10 kilo €6,75 en kun je het met een pakketzegel dus versturen in een pakketje.
Alles wat wel door de brievenbus kan leg je op een (digitale) keukenweegschaal. Je zoekt op internet een lijstje met de gewichten en je ziet precies hoeveel postzegels erop moeten.

dat weet ik toch als 12jarig meisje niet, als een volwassene mij dan vertelt dat het altijd 2 euro is ga ik er vanuit dat die persoon het wel beter zal weten dan ik.. maar helaas is niet iedereen zo eerlijk

ik snap niet waarom dat onbeleefd zou zijn van mij, om te verwachten dat iemand z'n eigen verzendkosten betaalt. Ik hou er niet zo van om voor de gek gehouden te worden door volwassenen, tegenwoordig let ik ook wel heel goed op voordat ik nog eens iets verkoop.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:28

peacehorses schreef:
Cyntje schreef:
Verzendkosten zijn heel makkelijk zelf te bepalen!
Past het niet door de brievenbus dan is het tot 10 kilo €6,75 en kun je het met een pakketzegel dus versturen in een pakketje.
Alles wat wel door de brievenbus kan leg je op een (digitale) keukenweegschaal. Je zoekt op internet een lijstje met de gewichten en je ziet precies hoeveel postzegels erop moeten.

dat weet ik toch als 12jarig meisje niet, als een volwassene mij dan vertelt dat het altijd 2 euro is ga ik er vanuit dat die persoon het wel beter zal weten dan ik.. maar helaas is niet iedereen zo eerlijk

ik snap niet waarom dat onbeleefd zou zijn van mij, om te verwachten dat iemand z'n eigen verzendkosten betaalt. Ik hou er niet zo van om voor de gek gehouden te worden door volwassenen, tegenwoordig let ik ook wel heel goed op voordat ik nog eens iets verkoop.

Meeste boeken kunnen wel door de brievenbus en als je ze goed inpakt betaal je maar max 2,75 voor een wat zwaarder boek..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:39

peacehorses schreef:
dat is op internet natuurlijk gewoon na te zoeken, want op elke willekeurige site staat het gewicht van het boek er ook bij, maar daarnaast, boeken verzenden is altijd 6,75 hier (hardcovers althans, het moet wel een HEEL klein boekje zijn wil het 'gewoon' met de post mogen). En mevrouw had natuurlijk de rest van het geld ook even over kunnen maken in plaats van dan geen gehoor meer geven.

peacehorses schreef:

Je spreekt jezelf een beetje tegen nu :Y) :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:43

Ik vind eigenlijk ook dat het de taak van de verkoper is om verzendkosten te berekenen. 6.75 verzendkosten voor een boek is veel te veel.. heb laast allemaal schoolboeken verkocht en ze pasten allemaal door de brievenbus, zelfs de wat dikkere en ja, ook de hardcovers. Dus als een verkoper ineens zegt dat ik 6.75 verzendkosten moet betalen voor een boek kan diegene er naar fluiten. :+ dan kan ik het boek nog beter nieuw kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:53

Ik moest laatst nog aan iemand (op bokt) via PB gaan uitleggen hoe alles moet gaan met betalen en opsturen. :') Heb maar niet meer geantwoord.

En een of andere violetta probeerd elke keer weer contact met mij op te nemen, dan krijg ik geen antwoord, en daarna weer opnieuw interesse. :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:00

GamblersCup schreef:
Maar Nancy, vergis je daar niet in, dan kun je best nog eens leuke spullen mislopen! Sommige mensen hebben gewoon totáál geen ervaring met een toetsenbord (denk aan ouderen) en sommigen hebben dyslectie. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat mooi en goed spul weggehaald bij oudere mensen, en die advertenties zagen er ook niet allemaal gelikt uit qua typkunst! :D

Klopt inderdaad :j
Maar je kunt ook flink belazerd worden, dus ik neem liever het zekere voor het onzekere :D

Het is bij mij nog nooit fout gegaan *klopt af*
Ja, af en toe dan niks meer gehoord ofzo.. Vervelend maar ja, ik wacht daar geen week op, nog geen 4 dagen.. Dan gaat ie gewoon naar de volgende.
Pech voor hun, ik ben er vanaf. Hadden ze maar moeten reageren ;)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:31

Sophie_midas schreef:
Ik vind eigenlijk ook dat het de taak van de verkoper is om verzendkosten te berekenen. 6.75 verzendkosten voor een boek is veel te veel.. heb laast allemaal schoolboeken verkocht en ze pasten allemaal door de brievenbus, zelfs de wat dikkere en ja, ook de hardcovers. Dus als een verkoper ineens zegt dat ik 6.75 verzendkosten moet betalen voor een boek kan diegene er naar fluiten. :+ dan kan ik het boek nog beter nieuw kopen.

tsja, als je dat aan het postkantoor zou willen vertellen.. die doen niet aan gewichten hier. Alles, ook in envelop, wat groter is dan een kaart/brief, is 6,75 verzendkosten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:57

Je kan ook gewoon het boek wegen, in een envelop en zelf in de brievenbus gooien. Hoeft geen postkantoor aan te pas te komen. :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:39

goed dat jullie het allemaal wel beter weten, laten we weer ontopic gaan +:)+ meer commentaar kan via pb, heb ik ook wat meer vrijheid om te reageren :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:46

peacehorses schreef:
Sophie_midas schreef:

tsja, als je dat aan het postkantoor zou willen vertellen.. die doen niet aan gewichten hier. Alles, ook in envelop, wat groter is dan een kaart/brief, is 6,75 verzendkosten

Dan moet je denk ik toch naar een ander postkantoor, want een pakje ter grootte van een A4 kan door de brievenbus als het niet al te dik is en betaal je naar gewicht, 0-20 gram, 20-50 gram, enz. Bij mijn postkantoortje hebben ze een stuk metaal met een gat ter grootte van een standaard brievenbus, als ze niet zeker zijn van de maten, gaat het pakje daar even door.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:09

Ik pak het thuis altijd in, probeer het thuis door de brievenbus te frotten, weeg het af en plak er de benodigde hoeveelheid zegels op :Y)
Ken die latjes wel :j

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:14

Als reactie op mijn advertentie voor oppas TOO WEIRD!!!

U heeft een reactie ontvangen op uw advertentie 'Betrouwbare & flexibele oppas'.

Deze reactie is afkomstig van baby:
Goedemorgen,

Ik ben baby petertje en ben een wat grotere baby van 28 die dolgraag is baby wil zijn bij een lieve oppas of mama. Ik schaam me er onwijs voor en weet ook niet hoe ik er aan kom maar af en toe wil ik dus even baby zijn. Ben voor de rest een doodnormale jongen alleen heb ik dus die behoefte. Zou dus heel graag baby bij je willen zijn en als baby van 18 maandjes behandeld worden. Dus flesje geven,spelen,voeren,voorlezen,schone luier (alleen plasje) etcetc alles het zelfde als bij een echte baby alleen ben ik dan ietsjes groter. Verdiensten zijn ook een stuk hoger. Hoop dat je interesse hebt en als je meer info of foto wil wil hoor ik dat gaag.

Knuf van babytje

AAAGRH!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:17

Die malloten heb je inderdaad :j
Zo had ik eens een advertentie omdat ik een verzorgpaard zocht.
En toen kreeg ik een mail van een kerel die kickte op rijlaarzen en er ook een dergelijk verhaal bij had gezet.... moest nog net niet kotsen :r

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:29

ChevalNoir schreef:
,schone luier (alleen plasje)

_O- _O- Scheelt wel met die kleine kinderen die er een echte spetter-partij van maken!
hihi wat'n geweldig topic!!

Zo had ik laatst brandhout te koop,breng je kar en wij zagen hem vol en daarna kan je hem weer ophalen.
Was een man die belde....hij wilde het gratis want hij had een kleine aanhanger en het was toch sloophout dus betalen wou hij niet.
(ondertussen zat zijn vrouw--eerder wijf want ze zat te gillen tot en met-- mee te bleren om haar man instructie's te geven)

Ik wou er wel een kleine vergoeding voor hebben,kom op ik zaag het allemaal dus m'n kettingzaag slijt ook.

Nou ok dan maar,hoe veel?
25,- voor een kar vol ---dat was al teveel werd er gegild

Wanneer hij langs kon komen? Weekend was mijn antwoord. (ik en mijn man werken beide fulle-time)
Nou hij zou dan en dan langs komen,en mee helpen en dan wou hij het gratis!

Euhm meneer,wij zijn dan niet thuis.....
Zij weer gillen :roll:
Toen gezegd of ik niet beter met zijn vrouw kon praten want zij gilde toch overal door heen en ze is net een gillende keukenmeid!!
Daarna vriendelijk hem een fijne dag en goed huwlijk toegewenst en opgehangen *zucht*

Nog een voorbeeldje
Had disney kandelaars op mp staan.
Prijs erbij (bieden vanaf)
nou werd netje's de vp geboden dus netje's mail gestuurd dat we ermee akkoord gaan.

Mevr; Ik wil nu 9,- overmaken en als ik het heb dan de rest
Ik; Nee dat doe ik niet,ben zelf ook belazerd en daar begin ik niet aan.
Meerdere dingen gezegd waardoor zij weet dat ik wel betrouwbaar ben en ze ging ermee akkoord om dan het hele bedrag in 1x over te maken.

Adres gegevens van haar gekregen (controleer altijd of de straat ook echt bestaat)
Ze zou 4dagen later het geld overmaken want ze was jarig.
Ik; prima,vanaf die dag let ik wel meer op m'n rekening en mail je als ik het geld binnen heb.

.....

.....

.....

Nou je raad het al,geen geld.

Ruim een week later weer de advertentie op mp gezegd en haar een vriendelijk mailtje gestuurd van;
Je reageert niet,ik weet niet waarom,ik kan niet bij jou kijken miss heb je problemen en miss ook helemaal niet maaaaar ik zet de kandelaars weer op mp en wens je veel succes.

....

....

Later kwam er een mailtje van 'ja sorry,was weg en ik kan het niet betalen''

(en dan vraag ik me af...Waarom koop je dan een ''luxe-artikel'' als je niet eens 19,- hebt!)
Ondertussen de kandelaars een euro duurder verkocht :D en totaal geen problemen ermee.

Als verkoper mail ik ook altijd wanneer het geld binnen is,wat de tt code is en ik merk dat mensen dat wel waarderen :j
Ben gelukkig nooit belazerd op mp,wel dat ik me terug trek als ik het niet vertrouw.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:56

Spreek me niet over rare mensen op marktplaats. Vraag je of ze een bepaald artikel nog hebben. Ja, dat is er nog. Maak je geld netjes over etc. etc. Krijg je paar dagen later een mailtje dat het al verkocht is en dat het geld weer terug overgemaakt is (wat gelukkig dan wel gedaan is)! Maar ja, je wéét toch of je iets wel of niet al hebt verkocht. Ik vraag het extra na en dan nog is het al zeker 2x fout gegaan. Rare mensen hoor..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:30

@Peacehorses: het is niet betweterig bedoelt hoor. Maar dit topic gaat over rare dingen op Marktplaats, en ik vind het raar als een verkoper zegt dat verzendkosten van een boek ineens 6.75 zijn. Dus het is wel ontopic. Zie het als een tip voor de volgende keer..

Die van baby Petertje heb ik vaker gehoord! Was geloof ik ook een keer een topic over op Bokt. :))

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:46

het is dus wel betweterig bedoeld, want er bestaat niets wat je voor 2 euro verzendkosten kunt versturen, oftewel: mevrouw in kwestie licht een meisje van 12 op. Het is niet andersom, ze mocht mijn boek al voor minder hebben omdat ze ook zelf de verzendkosten moest betalen. Dus ik vind het dieptriest dat bokt die schuld dan ook nog op mij af wil schuiven. Laatste wat ik erover gezegd heb.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:59

Ik had ooit eens een advertentie over een hele partij, ook een zadel etc..

Ik kreeg continue mailtjes 'Kan ik dan en dan komen?'
Ik had nog geen reactie kunnen geven of er was al weer een mailtje 'Ik ben er op die datum op dat tijdstip'.

Het kwam me een beetje raar over, maar okee.. Ik heb haar een mailtje terug gestuurd dat ik dan niet thuis ben, maar eventueel dan en dan wel zou kunnen..
Ik kon haar niet meer volgen en dacht, ik reageer wel als ik thuis ben..

Werd ik ineens onbekend gebeld, dus ik neem op.
'Ja hallo, ben jij Chantal? Ik kom over een uur de spullen kopen'.
Dus ik gevraagd 'Met wie spreek ik?'

Nee, dat doet er niet toe, ze moest NU het adres, want over een uur zou ze er zijn..
Ik haar netjes gezegt dat we het hier al via de mail over gehad hebben, en dat ik dan niet thuis ben..
'Nou, dan over een uur en een kwartier'.

Uiteindelijk werd ik dat gezever zo zat, dat ik naar huis ben gegaan zodat ze kon komen...

Toen was ze er eenmaal, wilde ze het zadel voor 50 euro meenemen, en alle andere spullen (dekens, dekjes, hoofdstellen, bitjes etc) voor 3 euro, meer was die 'rotzooi' niet waard..

Vervolgens liep ze zonder pardon mijn zadelkamer binnen en ging de spullen selecteren die ook volgens haar in de advertentie stonden, en ze begon ze al bij elkaar te rapen!

Ik heb haar vriendelijk gevraagt of ze de spullen wilden terug leggen, en ik begon zo te twijfelen en belde naar huis.. Onsmam noemde alles op wat er in de advertentie staat, en juist.. Die spullen stonden er allemaal niet in! Wat ik al dacht dus, maar goed, foutjes kunnen gemaakt worden..

Uiteindelijk wilde ze dan wel 50 + 5 euro geven..

Ik heb haar maar verteld dat ik het nog liever aan een goed doel geef dan dat ik het aan haar verkocht.. Ik was het helemaal zat, onbeschoft gedoe :+

(Edit, misschien een beetje onduidelijk. De spullen lagen bij mijn paard en niet thuis zoals het hier over komt. Ik was bij m'n vriend in Den Haag, vandaar dat ik schrijf 'naar huis').

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:06

peacehorses schreef:
het is dus wel betweterig bedoeld, want er bestaat niets wat je voor 2 euro verzendkosten kunt versturen, oftewel: mevrouw in kwestie licht een meisje van 12 op. Het is niet andersom, ze mocht mijn boek al voor minder hebben omdat ze ook zelf de verzendkosten moest betalen. Dus ik vind het dieptriest dat bokt die schuld dan ook nog op mij af wil schuiven. Laatste wat ik erover gezegd heb.

Nouja, misschiwn was de mevrouw in kwestie ook niet helemaal op de hoogte van de juiste verzendkosten. En je hoeft het niet zo persoonlijk op te vatten, zo is het (wat mij betreft) echt niet bedoelt. Ik probeer gewoon uit te leggen dat 6.75 verzendkosten gewoon óók niet kloppen, that's all.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:19

Sophie_midas schreef:
peacehorses schreef:

Nouja, misschiwn was de mevrouw in kwestie ook niet helemaal op de hoogte van de juiste verzendkosten. En je hoeft het niet zo persoonlijk op te vatten, zo is het (wat mij betreft) echt niet bedoelt. Ik probeer gewoon uit te leggen dat 6.75 verzendkosten gewoon óók niet kloppen, that's all.

Die 6,75 kan heel goed kloppen, als ze op het postkantoor miere... doen voor wat betreft hun brievenbussie, want daar kan niet veel door en dan moet het officieel met pakketpost. Gelukkig zijn het bij mij op het postkantoor niet van die miere... en heb ik al veel op de gok met brievenbuspost verstuurd, wat nog nooit problemen heeft opgeleverd... Maar officieel kan 6,75 dus heel goed !!!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:33

Jeetje, hebben jullie het nog steeds over de verzendingskosten?? Mensen worden lastig gevallen door enge mannetjes via mail of telefoon en jullie maken je druk om 4.75...

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:38

Benfan schreef:
Jeetje, hebben jullie het nog steeds over de verzendingskosten?? Mensen worden lastig gevallen door enge mannetjes via mail of telefoon en jullie maken je druk om 4.75...

_/-\o_