deze is ook flauw..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:peacehorses schreef:en een paar jaar terug verkocht ik een boek aan iemand, en diegene had heel slim gezegd dat de verzendkosten 2 euro waren. Dus ik het boek versturen bij het postkantoor, maar daar bleek het dus 6,75 te zijn. Ik die mevrouw gemaild of ze de rest van het geld ook nog even over wou maken, maar denk maar niet dat dat dan gebeurt he.. verrekte nederlanders.....
Hoe kan iemand anders nu weten hoe zwaar het boek is dat jij hebt ?
Cyntje schreef:Verzendkosten zijn heel makkelijk zelf te bepalen!
Past het niet door de brievenbus dan is het tot 10 kilo €6,75 en kun je het met een pakketzegel dus versturen in een pakketje.
Alles wat wel door de brievenbus kan leg je op een (digitale) keukenweegschaal. Je zoekt op internet een lijstje met de gewichten en je ziet precies hoeveel postzegels erop moeten.
peacehorses schreef:Cyntje schreef:Verzendkosten zijn heel makkelijk zelf te bepalen!
Past het niet door de brievenbus dan is het tot 10 kilo €6,75 en kun je het met een pakketzegel dus versturen in een pakketje.
Alles wat wel door de brievenbus kan leg je op een (digitale) keukenweegschaal. Je zoekt op internet een lijstje met de gewichten en je ziet precies hoeveel postzegels erop moeten.
dat weet ik toch als 12jarig meisje niet, als een volwassene mij dan vertelt dat het altijd 2 euro is ga ik er vanuit dat die persoon het wel beter zal weten dan ik.. maar helaas is niet iedereen zo eerlijk
ik snap niet waarom dat onbeleefd zou zijn van mij, om te verwachten dat iemand z'n eigen verzendkosten betaalt. Ik hou er niet zo van om voor de gek gehouden te worden door volwassenen, tegenwoordig let ik ook wel heel goed op voordat ik nog eens iets verkoop.
peacehorses schreef:dat is op internet natuurlijk gewoon na te zoeken, want op elke willekeurige site staat het gewicht van het boek er ook bij, maar daarnaast, boeken verzenden is altijd 6,75 hier (hardcovers althans, het moet wel een HEEL klein boekje zijn wil het 'gewoon' met de post mogen). En mevrouw had natuurlijk de rest van het geld ook even over kunnen maken in plaats van dan geen gehoor meer geven.
peacehorses schreef:dat weet ik toch als 12jarig meisje niet, als een volwassene mij dan vertelt dat het altijd 2 euro is ga ik er vanuit dat die persoon het wel beter zal weten dan ik.. maar helaas is niet iedereen zo eerlijk
GamblersCup schreef:Maar Nancy, vergis je daar niet in, dan kun je best nog eens leuke spullen mislopen! Sommige mensen hebben gewoon totáál geen ervaring met een toetsenbord (denk aan ouderen) en sommigen hebben dyslectie. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat mooi en goed spul weggehaald bij oudere mensen, en die advertenties zagen er ook niet allemaal gelikt uit qua typkunst!
Sophie_midas schreef:Ik vind eigenlijk ook dat het de taak van de verkoper is om verzendkosten te berekenen. 6.75 verzendkosten voor een boek is veel te veel.. heb laast allemaal schoolboeken verkocht en ze pasten allemaal door de brievenbus, zelfs de wat dikkere en ja, ook de hardcovers. Dus als een verkoper ineens zegt dat ik 6.75 verzendkosten moet betalen voor een boek kan diegene er naar fluiten.dan kan ik het boek nog beter nieuw kopen.
peacehorses schreef:Sophie_midas schreef:Ik vind eigenlijk ook dat het de taak van de verkoper is om verzendkosten te berekenen. 6.75 verzendkosten voor een boek is veel te veel.. heb laast allemaal schoolboeken verkocht en ze pasten allemaal door de brievenbus, zelfs de wat dikkere en ja, ook de hardcovers. Dus als een verkoper ineens zegt dat ik 6.75 verzendkosten moet betalen voor een boek kan diegene er naar fluiten.dan kan ik het boek nog beter nieuw kopen.
tsja, als je dat aan het postkantoor zou willen vertellen.. die doen niet aan gewichten hier. Alles, ook in envelop, wat groter is dan een kaart/brief, is 6,75 verzendkosten
ChevalNoir schreef:,schone luier (alleen plasje)
peacehorses schreef:het is dus wel betweterig bedoeld, want er bestaat niets wat je voor 2 euro verzendkosten kunt versturen, oftewel: mevrouw in kwestie licht een meisje van 12 op. Het is niet andersom, ze mocht mijn boek al voor minder hebben omdat ze ook zelf de verzendkosten moest betalen. Dus ik vind het dieptriest dat bokt die schuld dan ook nog op mij af wil schuiven. Laatste wat ik erover gezegd heb.
Sophie_midas schreef:peacehorses schreef:het is dus wel betweterig bedoeld, want er bestaat niets wat je voor 2 euro verzendkosten kunt versturen, oftewel: mevrouw in kwestie licht een meisje van 12 op. Het is niet andersom, ze mocht mijn boek al voor minder hebben omdat ze ook zelf de verzendkosten moest betalen. Dus ik vind het dieptriest dat bokt die schuld dan ook nog op mij af wil schuiven. Laatste wat ik erover gezegd heb.
Nouja, misschiwn was de mevrouw in kwestie ook niet helemaal op de hoogte van de juiste verzendkosten. En je hoeft het niet zo persoonlijk op te vatten, zo is het (wat mij betreft) echt niet bedoelt. Ik probeer gewoon uit te leggen dat 6.75 verzendkosten gewoon óók niet kloppen, that's all.