Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 12:46

Quellian schreef:
Diaz schreef:
ik heb bewust 1 kind.. nou dan krijg je ook een hoop naar je hoofd!

Yup, hier hetzelfde :j
'Zó sneu voor je kind zonder broertjes en zusjes, wat als jullie er later niet meer zijn, dan heeft hij niemand meer'.

Ik wilde ook nooit kinderen, op mijn 25e leerde ik mijn vriend kennen en een jaar later ging het kriebelen.
Ik ben erg gek op mijn eigen zoon (uiteraard, is de leukst he :D ), maar moet niets hebben van andere kinderen.

Ik had het hier gisteren nog met een vriendin over, die ook maar een kind heeft.
Zoals het nu uitziet wil ze ook geen tweede en ook zij krijgt commentaar.
Ik moet zeggen dat ik dit nogal brutaal vind.
Zij kan haar dochter alles geven en goed voor haar sparen, daarbij kan ze overal mee naartoe en komt die kleine nu in een leefdtijd dat mijn vriendin ook haar handen weer wat vrij heeft.
Dat is toch ook wel heel fijn.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 12:47

Mars schreef:
gabyfedde schreef:
Ik vind het een keuze die iedereen zelf moet mogen maken.
In mijn omgeving hoor ik vaak: wie moet er later voor je zorgen als je geen kinderen krijgt?

Tja, ik werk in een verpleeghuis en ik zou de oudjes de kost niet willen geven die een berg kinderen hebben en nooit op bezoek komen... Dat vind ik zo'n kul argument, als je om die reden aan kinderen moet beginnen :n

Over egoistisch gesproken!!!
Om daarvoor kinderen te willen, voor als je oud bent.

050206051012

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:53

Jesito, je neus in andermans zaken steken is brutaal, gaat niemand aan wat jouw keuzes zijn.
Ik wil (en mijn vriend overigens ook :P ) dat ik de studie van mijn zoon kan betalen, dat ik hem alles kan geven wat hij nodig heeft (en een beetje meer) en dat ik niet financieel of qua tijd hoef te schuiven.
Daarbij is 1 kind makkelijker 'onderbrengen' bij iemand als je eens uitgaat en daarnaast, pffff... duur zat en behoorlijk tijdrovend, die koters :D
Ik heb 2 paarden staan en dat gaat zowel qua geld als qua tijd goed met de kleine, maar als ik een tweede kind zou willen, dan zal er toch een paard uit moeten en dat is het me niet waard. Ik heb nu het beste van alle werelden :j :j
Misschien, ooit, later als ik groot ben (en we de loterij hebben gewonnen) dan denk ik er nog eens overna. Vind zwanger zijn ook niet leuk en bevallen nog minder. Niet echt mijn kopje thee :o
Ik zeg altijd: 'mensen zonder kinderen (bewust) zijn slim, mensen met 1 kind waren nieuwsgierig en mensen met meer kinderen zijn gewoon dom' en dan heb ik het alleen maar over de zwangerschap en bevalling; welke mafkees doet dit bewust nog een keer? :\

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:55

Dat is zo lekker aan het ouder worden: het gezeur over die kinderen houd gelukkig op. *\o/*

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:10

jesito schreef:
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat er gezegd wordt dat ongeplande kinderen merken dat ze vaak niet gewild zijn.
Ik heb nog een vriendin en ze slikte altijd de pil door daardoor wordt je dus vaak ook niet ongesteld.
Zij was 35 jaar en wilde haar hele leven al absoluut geen kinderen.
Opeens merkte ze vreemde dingen en haalde een test en haar schrik was groot toen ze zwanger bleek.
Naar de dokter en zij was wel overtuigd dat ze het weg wilde laten halen al was haar man het daar zeker niet mee eens.
Toen bleek ook nog eens dat ze al ruim 13 weken was en het zowiezo te laat was voor abortus.
Ze heeft het kind gekregen, een blakende gezonde zoon, ze heeft heel erg aan het idee moeten wennen.
Maar vanaf het moment dat ze dat kereltje vast had deed moeder natuur z'n werk en heeft ervoor gezorgd dat dit kindje in goede handen is.
Ze is een geweldige moeder en een moeder die met twee voeten op de grond staat en niet zo over over bezorgd en haar man die is helemaal in de nopjes.
Wat ik wil zeggen is dat dit kereltje echt niks zal merken dat hij niet gepland was.

sorry had me verkeerd verwoord,
het is natuurlijk niet altijd zo, maar gebeurt wel regelmatig.

over het bewust maar 1 kind nemen zie ik ook geen probleem in.
kom zelf uit een gezin van 4 en was de jongste en verwendste :o (veel ziek in me baby tot kleuter jaren)
maar mijn man is eenigs kind.
en die is nooit iets te kort gekomen spelen doen ze ook wel met vriendjes,
en als er iets met de ouder gebeurt wordt je door famillie en vrienden toch ook wel opgevangen.
nee ieder zijn eigen keus.
of je nu geen kinderen wilt,
er maar 1 wilt of een heel elftal
laat mekaar in hun waarde,

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:26

Ik ben enigst kind en ben zelf van plan het ook bij 1 kind te houden. Niets mis mee!

heb zelf nooit gemist dat ik geen broertje of zusje had. Van mijn moeder mochten atlijd vriendjes en vriendinnetjes langskomen en komen logeren dus dat compenseerde wel.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:26

Er is zelfs een keer wetenschappelijk onderzoek gedaan dat enigst kinderen gelukkiger en slimmer zijn ;)

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:41

TS, ik heb alleen jouw bericht gelezen en ga dan onbevooroordeeld op in. Ik ben trouwens geen man, maar een vrouw. Dat had ik bij een ander topic willen vermelden, maar ik kom hier nog niet zolang en bericht niet opgeslagen, dus bericht foetsie.

Ik heb ook nooit kinderen gewild en ook geen vaste relatie als er van mijn kant geen houden van is. Ik ben daar duidelijk in en ik vind dat mensen ook erg veranderen na het nemen van kinderen. Ik heb dat met vriendinnen meegemaakt, waar ik nu niet meer kom. Als je een normaal gesprek wilt voeren, dan wordt vaak het gesprek afgekapt omdat de kinderen aandacht vragen. Dat is opzich niet erg, maar een normaal gesprek met iemand hebben kan of kon vaak niet of een gesprek afmaken.

Je ziet ook dat het voor mannen een soort geldingsdrang is, toch een soort machogedrag. Mensen zijn vaak wel rond hun 40ste gescheiden. Hoe zou dat nu toch komen? (wil het wel uitleggen, haha)

Ik zeg "bij twijfel niet inhalen" en leef je leven zoals je het zelf wilt. Ik vind het namelijk nogal ouderwets en achterhaald om kinderen te nemen en ik word in een supermarkt niet echt geil van een vent die hele kinderlijke praat tegenover een kind bezigt. Blijf bij jezelf, dat is mijn advies. Al die ouderwetse prietpraat, BAH.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:45

Ik wil erbij vermelden dat wat ik van je lees, dat 13 weken niet te laat is voor abortus. Abortus wordt in Nederland uitgevoerd tot zo'n 20 a 22 weken, maar dan wordt het meer een bevalling. Het het foetusje wordt dan opgewekt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:47

ilayda schreef:
Maar een vraagje voor de mensen die vrijgezel zijn en geen kinderen willen. Stel je komt je prins op het witte paard tegen en het gaat super goed tussen jullie, en jullie willen in de toekomst gaan trouwen/samenwonen. En op een dag komt hij thuis en zegt ik wil kinderen (hahahah beetje overdreven) Zouden jullie dan nog niet willen?

Ten 1e zal er al geen man in m'n leven komen wb serieuze relaties.
Ten 2e, als mijn vrouw een kind wil is dat prima, dat juich ik zelfs toe want ik ben gek op kinderen.
Maar dan zal zij het wel zelf moeten dragen, ik ga dat echt niet doen.
Ik heb heel bewust voor geen kinderen gekozen omdat ik een genetische afwijking heb.
Had ik deze niet, dan zou ik ook een gezinnetje stichten met kindjes die biologisch gezien van mezelf zijn.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:48

Simon1234, Heerlijk iemand die een bericht schrijft alsof ik het geschreven heb.
Ook ik zie vaak koppels waar alles goed gaat tot er kinderen komen.
Ik leef mijn eigen leven en hopelijk iedereen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:49

Simon1234 schreef:
Ik wil erbij vermelden dat wat ik van je lees, dat 13 weken niet te laat is voor abortus. Abortus wordt in Nederland uitgevoerd tot zo'n 20 a 22 weken, maar dan wordt het meer een bevalling. Het het foetusje wordt dan opgewekt.

Dat kan wel maar hier heeft mijn vriendin niet voor gekozen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:54

Voor ons hoort het er helaas niet bij, kinderen krijgen.

Over maar 1 kind krijgen, dat moet ieder voor zich bepalen en niemand anders.
Als kinderen krijgen ons toch nog mag lukken, dan zal dat er maar 1 zijn.

Als kind van een bejaarde en zieke ouder merk ik nu wel, dat het heel fijn en ontlastend is om broers te hebben. De zorg voor mijn moeder wordt steeds zwaarder. Het is fijn dat je die zorg en verantwoordelijkheid, maar ook je gevoelens met broers/zussen kunt delen. Ik ben blij dat ik er niet alleen voor sta. Maar ondanks dat, kies ik voor 1 kind als dat de enige optie voor ons is. Ik vind het fijn om ervaringen te lezen dat enig kind zijn ook leuk is. Had ik het voor het zeggen, dan zou ik voor meerdere kinderen zijn gegaan. Omdat ik het juist prettig vond om niet het enige kind te zijn.

Kinderen krijgen, dat bepaalt ieder voor zich. Vroeger was er door factoren misschien minder te kiezen. Nu kan men dat gelukkig zelf bepalen. En hebben anderen maar te respecteren. Ik ben er zelf trouwens nauwelijks op aangesproken dat ik geen kinderen heb. En anders zou ik daar geen boodschap aan gehad hebben.

Edit: aanvulling
Laatst bijgewerkt door Boras op 31-10-11 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:55

[quote="hanny_jelke"][quote="jesito"]
.
Toen bleek ook nog eens dat ze al ruim 13 weken was en het zowiezo te laat was voor abortus.

Dit citeer je toch wel degelijk. En abortus plegen kan zelf nog verder dan die 20 of 22 weken, als na
testen blijkt dat het kind ernstige afwijkingen heeft. Regelgeving hierin is ook, late we de EU nemen,
in elk land anders.

Maar goed. Daar gaat het niet over. Ik zou als ik jou was geen kinderen nemen. Je moet ook weten dat
het aantal vruchtbare eitjes wat aangevoerd wordt sterk verminderd wordt vanaf je 30ste. Kan er nog wel
een tijdje over doorgaan. Maar als jij niet wilt "geen kinderen nemen" en daarvoor hoef je geen kinderhaatster
te zijn.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:59

Boras schreef:
Voor ons hoort het er helaas niet bij, kinderen krijgen.

Over maar 1 kind krijgen, dat moet ieder voor zich bepalen en niemand anders.
Als kinderen krijgen ons toch nog mag lukken, dan zal dat er maar 1 zijn.

Als kind van een bejaarde en zieke ouder merk ik nu wel, dat het heel fijn en ontlastend is om broers te hebben. De zorg voor mijn moeder wordt steeds zwaarder. Het is fijn dat je die zorg en verantwoordelijkheid, maar ook je gevoelens met broers/zussen kunt delen. Ik ben blij dat ik er niet alleen voor sta. Maar ondanks dat, kies ik voor 1 kind als dat de enige optie voor ons is. Ik vind het fijn om ervaringen te lezen dat enig kind zijn ook leuk is. Had ik het voor het zeggen, dan zou ik voor meerdere kinderen zijn gegaan. Omdat ik het juist prettig vond om niet het enige kind te zijn.

Ja, dat is dan ook weer een hard gelach, want er zijn altijd mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Die kans is er wel met b.v. de inplanting in de baarmoeder. In Nederland gebeurt dat geloof ik tot je ..., maar de kosten zijn vrij hoog hier. Het bestaat dus wel, ook als 1 van de partners onvruchtbaar is. Wens je sterkte, want jij hebt dit niet zo gewild.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:17

En hoe reageren de niet-kinder-wensers op een vriend/man die al een kind heeft bijvoorbeeld? Heb je daar dan bezwaar tegen, hefet dat grote gevolgen voor de relatie?
(of moet ik voor deze vraag een nieuw topic openen? Vond m hier wel passen...)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:20

Ik heb daar geen bezwaar tegen, zou het zelfs leuk vinden als het ook klikt met het kind in kwestie. :j

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:23

Ja, misschien moet je daar eens een topic over openen, maar dat blijft een moeilijke kwestie. Ik denk als je zelf alleen bent of een partner hebt die geen kinderen heeft, maar relatie loopt stuk, dat ik echt geen relatie aan zal gaan met iemand met een aantal kinderen. Nee, erg ver van mijn bed show. 1 kind misschien wel, maar ..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 14:24

GamblersCup schreef:
En hoe reageren de niet-kinder-wensers op een vriend/man die al een kind heeft bijvoorbeeld? Heb je daar dan bezwaar tegen, hefet dat grote gevolgen voor de relatie?

Leuke vraag!!!
Ik weet niet of ik dit zou willen, ideaal is het vaak niet.
Maar ik denk dat als je boven de 30 of 40 jaar nog alleen bent en je moet op zoek naar een partner dat er weinig keuze meer is uit die zonder kinderen.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:26

Quellian schreef:
Ik zeg altijd: 'mensen zonder kinderen (bewust) zijn slim, mensen met 1 kind waren nieuwsgierig en mensen met meer kinderen zijn gewoon dom' en dan heb ik het alleen maar over de zwangerschap en bevalling; welke mafkees doet dit bewust nog een keer? :\

_O- _O- :') :')

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:30

jesito schreef:
GamblersCup schreef:

Leuke vraag!!!
Ik weet niet of ik dit zou willen, ideaal is het vaak niet.
Maar ik denk dat als je boven de 30 of 40 jaar nog alleen bent en je moet op zoek naar een partner dat er weinig keuze meer is uit die zonder kinderen.

Mijn vriend wil geen kinderen van zichzelf, maar is onwijs gek op mijn zoontje...

Denk dat het hem vooral ligt aan de verantwoordelijkheid die hij eng vind van een eigen kind.
Plus het feit dat hij voor zijn werk de hele week in Zwitserland zit... en hij mij dat niet aan wil doen.

En hij vind zichzelf al wat te oud om nog aan kids te beginnen (37) hij heeft zelf oude ouders en hij is een nakomertje en heeft dit absoluut niet als prettig ervaren...

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:31

0,1,2 of 4 kinderen dat moet iedereen voor zich weten. Het belangrijkste vind ik persoonlijk dat kinderen gewenst zijn (en dit hoeft dus niet altijd gepland te zijn) en in een veilig en liefdevol gezin kunnen opgroeien.
Ik ben zelf al 24 jaar samen met mijn man en wij hebben heel bewust geen kinderen. Verantwoorden waarom vind ik grote onzin, ik vraag toch ook niet waarom iemand maar 1 kind of juist 2 kinderen heeft.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:46

jesito schreef:
Simon1234, Heerlijk iemand die een bericht schrijft alsof ik het geschreven heb.
Ook ik zie vaak koppels waar alles goed gaat tot er kinderen komen.
Ik leef mijn eigen leven en hopelijk iedereen

Whaha, dit bericht had ik nog niet gelezen. Nou, met kinderen krijg je natuurlijk wel een bepaalde sleur in een relatie. Heb ik vriendin die getrouwd was, gescheiden, ze pasten soweiso niet bij elkaar, maar dat ga je natuurlijk niet zeggen en zeker niet als er kinderen in het spel zijn. Hij wilde altijd verre reizen maken, zij wilde alleen maar met haar familie op vakantie. Hij is ook in een heel ander gezin groot geworden. Oke, hij mocht dan wel met zijn vrienden op vakantie, maar hij wilde ook weleens alleen met haar op vakantie. Dat wilde zij niet; de kinderen moesten er altijd bijzijn. En dan redt je het niet meer met een avondje plakken en proberen te lijmen. Het was overigens mijn vriendin. Niet door ruzie, maar ook door verschillende opvattingen drijf je dan uitelkaar. Maar wel komt altijd heel veel oliebol naarboven als het niet meer zo botert.

Ik denk dat je juist door er bewust voor kiest geen kinderen te nemen dat je heel erg of gelukkiger kan worden. Maar is mijn idee en die hoeft niet iedereen te delen.

Je doet gewoon veel leukere dingen. Kinderen zijn ook handenbinders. Klinkt misschien wat negatief of egoistisch voor iemand die graag kinderen wil, maar zo voel ik het. Mensen willen dan wel weer dat ik op kom passen, haha.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:48

Haha, wat betekent oliebol hier, want dat heb ik echt niet geschreven. Off topic, ik weet het. Sorry.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:55

GamblersCup schreef:

Dat zou niet mijn vriend worden. :)