Sterk geweest, zo lang, maar nu zo zwaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:10

Nemurin schreef:
Natuurlijk is het spannend, want je kent de andere kant niet. Dit is dan wel niet ideaal, maar het is wel wat je kent, dus dat is veilig. Zo zit de mens al vanaf de oertijd in elkaar, helaas. :+

Als het goed is verander je natuurlijk wel, maar je mag aannemen dat dat ten goede is, en dat je eigenlijke persoonlijkheid zoals hij in essentie is dan weer de kans krijgt. :)

Ja ik hoop dat ik me nu eindelijk eens echt kan ontplooien, dat ik echt ergens goed in kan worden. Dat ik ergens aan kan beginnen maar ook afmaken. Dat ik ergens naar toe kan leven, gewoon, zoals iedereen...

Nummus

Re: Sterk geweest, zo lang, maar nu zo zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:14

Niet iedereen kan dat laatste hoor... :') Maar het is zeker wel fijn als dat zou kunnen!

Maar ook als je niet ergens goed in kunt worden, zul je daar mee kunnen leven als je wat stabieler bent weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:18

Nemurin schreef:
Niet iedereen kan dat laatste hoor... :') Maar het is zeker wel fijn als dat zou kunnen!

Maar ook als je niet ergens goed in kunt worden, zul je daar mee kunnen leven als je wat stabieler bent weer.

Ja goed worden klinkt wat overdreven. Maar iig stabiliteit krijgen. En normaal, wat is normaal. Je werk zonder al te veel moeite kunnen uitvoeren, relaties kunnen onderhouden, huishouden op orde, naar verjaardagen of feestjes kunnen zonder te stressen en geen vermoeidheid meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:14

Het ging even goed de afgelopen dagen, medicatie slaat aan, maar toch heb ik gister een enorme terugval gekregen.
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, ik ben leeg en kan gewoon niet verder. Lichamelijk hol ik achteruit, zelfs trap AF lopen word me nu al te zwaar.
Maar vooral sociale activiteiten vallen me zwaar. Ik heb al moeite met boodschappen doen, maar alfgelopen 2 dagen hadden we bezoek, en dat houd ik maar 1,5 uur vol. Daarna krijg ik allerlei lichamelijke klachten zoals hoofdpijn en buikpijn en ben ik heel snel moe.
Vanmiddag naar de psycholoog en dan toch maar bespreken om de observatiegroep in te gaan.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:16

Tja het duurt even voor de medicatie een standaard niveau opbouwt in je bloed en je lichaam moet eraan wennen, dus het gaat niet in één keer van niets naar geweldig neem ik aan.

Daarnaast heb je natuurlijk ook gewoon andere klachten dan alleen ADHD, alleen helpt dit je de boel wat beter aan te pakken denk ik. :(:) Misschien kan psycholoog je verder helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:20

Ja het is niet alleen de add -h ;) wat het probleem is, er zit veel meer. Ik had ook niet verwacht dat het meteen beter zou gaan...
Maar ik voel dat ik nog steeds wegzak en dat wil ik niet verder. Ik zou eigenlijk maandag weer rustig aan gaan werken maar dat gaat m nu niet worden... Ik zie me dat niet doen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:23

Nee, dat moet je dan ook niet willen hoor!
Die observatiegroep kan zeker helpen - moet je daar dan gaan wonen of ga je daar gewoon overdag heen ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:24

Nee het is geen opname, het is 5 dagen van 9 tot 3. Zie ik ook wel tegenop maar het is gewoon nodig...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:30

Komt echt goed met jou hoor! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:32

Nou ik heb nu voor het erest dat ik het allemaal niet zo positief in zie, ik weet gewon echt niet hoe het beter kan worden en waar ik moet beginnen. En of het wel beter wordt. Normaal was ik altijd positief, maar ik zie het even niet meer.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:33

Gelukkig weten andere mensen het wel, en hoef je niet alles zelf te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:35

Ja en dat is het he, dat zegt mijn psych ook en mijn vriend, je hoeft het niet alleen te doen. Dat is raar en daar moet ik nog aan wennen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:36

Ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat het vanzelf went. Om hulp vragen (en hulp ontvangen) is te leren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:37

Ja dat moet ik leren :) Ik ben nu gewoon zooo down, zo verdrietig, zo leeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:41

Ik volg je topic nog altijd.. weet alleen niet wat ik je moet zeggen! Dus kom je maar gewoon even een digitale knuffel geven!! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:43

Dank je :) Gelukkig gaat mn vriend zometeen mee. Ik zit er zo doorheen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:32

Meis, voor jezelf kiezen is sowieso moeilijk!
Maar wat je ook kiest mensen zullen het nooit allemaal snappen of ze zullen er nooit allemaal mee eens zijn!
Maar je eigen gevoel is dan wel een gevoel van opluchting!
Ik vind dat je op bokt vaak een duidelijke mening hebt! (eerlijk en overtuigend in mijn ogen)!
Probeer dat helemaal vast te houden!
Je bent een topper!!!!!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:34

knetterhard schreef:
Meis, voor jezelf kiezen is sowieso moeilijk!
Maar wat je ook kiest mensen zullen het nooit allemaal snappen of ze zullen er nooit allemaal mee eens zijn!
Maar je eigen gevoel is dan wel een gevoel van opluchting!
Ik vind dat je op bokt vaak een duidelijke mening hebt! (eerlijk en overtuigend in mijn ogen)!
Probeer dat helemaal vast te houden!
Je bent een topper!!!!!!! :D

Thanks :) Op internet ben ik ook heel anders dan in t echt haha :')

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:53

lieve jolien,

inderdaad te zwaar beladen voor het andere topic, maar je pijn doet mij pijn...
ik kan me in je inleven, heb ook een tijd gehad dat ik me voelde zoals jij, ik wist alleen hoe het kwam...
nu nog heb ik die momenten, en het is inderdaad heel erg frustrerend en het breekt op...
ik vind het wel fijn om te lezen dat je hulp hebt, schaam je echt totaal niet, het maakt je sterker!!!
mn pb staat open voor je...

:(:)

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:25

Lieve sterke jonge vrouw..

Jeetje Jolien, wat kan er toch schuilgaan achter een naampje op een forum.. Ik had inderdaad het inderdaad niet verwacht
vanuit het andere topic. Je komt over als een enorm zelfverzekerde jonge vrouw, heb je verhaal met open mond helemaal
gelezen (alle topics, deze en die van je moeder).

Jeetje meis, wat heb jij het zwaar gehad en nu nog. In ieder geval al fijn dat het beestje een naam heeft, nu kun je ergens op voort
bouwen..
En meis, wat heb je een schat van een kerel, dat zegt toch genoeg, soort zoekt soort zeggen ze altijd ;) .

Wat ik veelal lees is dat je het opgeeft.. Probeer het anders in te zien, doordat jij nu het inzicht krijgt dat je alle jaren jezelf
voorbij hebt gelopen, begin je nu pas te vechten! Het is niet dat je al die jaren hebt gevochten, nou ja misschien ook wel maar dan voor anderen niet voor jezelf. Nu ben je pas aan het beginnen met het vechten voor jezelf (jeetje ik krijg toch niet uitgelegd wat ik bedoel..)

Ik wilde je in ieder geval via deze weg een virtuele :(:) geven. Hopelijk is het gesprek vandaag goed gegaan..
Zet m op meid, je bent al goed bezig door het onder ogen te durven zien! Daar ligt het begin weer..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:49

Bedankt Benthe? (weet je echte naam niet, heb ik het goed? :P )

Alles moet gewoon om, ik moet mezelf helemaal opnieuw opbouwen. Dat is zo eng en zo zwaar. En ik ben echt heel blij met hem, hij is een topper. Mijn psych noemt hem al mijn hulpverlener.
Verder heb ik het altijd alleen gedaan en die knop moet om...

In het gesprek kwam ook autisme naar voren, maar dat zal nog getest moeten worden.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:18

Haha zie nu dat mijn naam inderdaad niet in mijn profiel staat ahum :o
Wendy is het haha.

Sjah inderdaad, knop moet om. Wel knap dat je dat zelf inziet, dat is toch al het begin..!
Echt super dat je mannetje je er zo in steunt, zal voor hem ook niet altijd makkelijk zijn.

Sjah eng en zwaar, je zult nog veel beren op de weg tegenkomen ben ik bang.. Vooral als je je jeugd terug omhoog gaat halen.
Maar vergeet niet dat het aan jou is wat je ophaalt en wat niet. Sommige dingen moeten beter blijven rusten.

Is add -h ook niet een vorm van autisme? (geen idee hoor, correct me if i'm wrong). En ga je in dagbehandeling of niet?

Nogmaals heel veel sterkte, samen komen jullie eruit al zul je het grootste werk, hoe l*llig ook, toch zelf moeten doen.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:57

Haha Wendy dan ;)

Mn vriend is fantastisch :D

Ik merk wel dat er veel van vroeger zit. En dat is echt eng.

Add heeft idd met autisme te maken hoor ik net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:33

WEer een update. Vorige week heb ik een poging gedaan om te werken. Dat heb ik 3 dagen volgehouden, toen was ik ziek vanwege buikklachten. Vandaag ging ik naar de psych, altijd even van tevoren ga ik de balans opmaken en toen merkte ik, waarom werk ik nog? Ik moet dat niet doen. Kies nou echt voor jezelf.

Ik ben na het gesprek met de spych meteen met mijn leidinggevenden gaan praten en het laten weten.
De leiding drong er op aan dat ik toch zou proberen om minimaal werk te doen wanneer ik dat wilde, maar zelfs dat wil ik momenteel niet en kan ik momenteel niet. Ik heb soms zelf nog niet door hoe erg ik er doorheen zit. Ik heb meer hulp nodig dan ik dacht, zelfs in het huishouden, ook al zit ik de hele week thuis...
Dat soort dingen zijn zwaar om te beseffen maar ik moet er gewoon aan toegeven.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:45

Heel goed hoor! Ik zie je langzaamaan steeds meer ontdekken en steeds meer gewoon met de flow meegaan zeg maar, dat is echt goed voor je en ik vind het wel een schouderklopje waard! :(:)