Mimo schreef:Het openbaar vervoer gaat hier prima: ze zijn er hier veel beter op voorbereid. Als Schiphol helemaal vaststaat vliegen ze hier op de kleinste vliegvelden nog gewoon op tijd. De treinen hebben schuiven en de bussen goede banden. Moet ook wel want de winter duurt hier 5 maand en zolang kan niet alles plat liggen. Wel grappig om te lezen dat Nederland helemaal stilligt na 5 cm sneeuw en blad op de rails.....
Dat vroeg ik me al af, hoe doen ze dat in landen waar 'extreme' winters normaal zijn? Hier lijkt het er idd wel op alsof ze elk jaar weer tot de ontdekking komen dat er in de herfst blaadjes van de bomen waaien en dat het in de winter kan gaan sneeuwen en vriezen. Als ze dat in 'extreme winter landen' ook zo zouden hebben zouden ze geen leven, laat staan een economie hebben, dus daar moet dan vast wel wat op bedacht zijn.
Kennisje van me wist te melden dat het wel - 20 ging worden met een windchill van - 40, het lijkt wel of de verhalen over De Extreme Winter steeds smeuiiger worden, maar ik blijf er stug bij dat ik het eerst zelf moet zien én voelen voordat ik beslis of ik het geloof.