Mijn grootste angst word realiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:22

Charica schreef:
Nee, ik maak me ook zorgen om mijn vader!

Woensdag kan ik naar een maatschappelijk werker. Op een christelijke tijd : 9 uur 's ochtends!

Heel veel kracht toegewenst vanaf hier!
Er komen oerkrachten bij een mens vrij, ongelooflijk.

Wij hadden de zege dat mijn opa s'morgens beneden is geweest voor koffie en s'avonds weg was.
Hij hallucineerde pas een dagje, s'avonds belde oma dat hij de boel had laten lopen...
En dat was dat, het feit dat hij zijn laatste adem uit had geblazen besefte ze zelfs even niet.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:27

Ik weet helaas als geen ander hoe je je voelt. Mijn moeder overleed op mijn 21e verjaardag aan de gevolgen van kanker..

Sommige mensen zeggen: er is niks ergers dan 1 van je ouders verliezen op jonge leeftijd maar het is nog zoveel erger om iemand zo te moeten zien lijden als ik mijn moeder heb zien doen ;(

Ik mis haar nog iedere dag, dan word ik s nachts wakker en dan denk ik: het was maar een droom..maar helaas is het de keiharde waarheid. De pijn wordt met de jaren iets minder scherp..het gemis des te meer

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:31

Lieverd, ik heb werkelijk geen idee hoe het voelt om je moeder pijn te zien lijden, maar wat ik wel weet is dat je zo dapper bent geweest om je verhaal te delen. Blijkbaar heb je het praten met anderen nodig. Ik heb hetzelfde namelijk.

Mijn moeder is vorig jaar op 52-jarige leeftijd overleden toen ik nog maar 18 was. Het was plotseling. De dag dat ze naar het ziekenhuis ging is ze ook nog overleden en mijn wereld stortte in. Nu, 1,5 jaar verder ben ik er nog steeds en het gaat steeds beter.

Probeer je alsjeblieft zo min mogelijk met de toekomst bezig te houden want het zal je alleen maar verdrietiger maken dan dat je nu al bent. Ik kan mijn moeder nooit meer vertellen hoeveel ik van haar houd, maar jij kan dat nog wel. Probeer het rustig te houden, want van wat ik heb gelezen ben jij de enige die het nog enigszins bij elkaar kan houden. Het is niet aan het kind, dat weet ik, maar als je er nu mee om kan gaan, dan wordt dat later alleen maar makkelijker.

Toen mijn moeder overleed stond ik er helemaal alleen voor. Geen vader en een familie waar ik niet op kon bouwen. Ik gaf mij er gelijk aan toe en hoopte dat ze zo min mogelijk pijn zal hebben.

Ik vind het lastig om in woorden te vertellen wat mijn advies is, als ik het zo mag noemen. Meisje, zet em op en veel succes, want sterk ben je al.
Als je wat kwijt wil, of wil vragen dan mag je een berichtje sturen. Ik ben er graag voor anderen.

Calimero_

Re: Mijn grootste angst word realiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:35

Wow! Wat moet dit verschrikkelijk zwaar voor je zijn! Ik heb het hele topic doorgelezen.
Ten eerste, wat vreselijk knap dat je het zo durft te vertellen op bokt!

Ik wens je echt heel veel sterkte toe de komende tijd!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:53

ik weet even niet wat ik moet zeggen.. Ben er helemaal stil van!
Heb het hele topic doorgelezen, vind het echt vreselijk dat jij/jullie dit moet(en) meemaken!!
Wil jullie heel veel sterkte toewensen! Vind het echt heel dapper van je dat je dit allemaal doet voor je ouders, en dat je nu zelf hulp gezocht hebt, altijd fijn als je bij iemand buitens huis ook je verhaal kwijt kan!
Je zal zien dat je dan even wat van je schouders hebt laten vallen.. :)

Heeel veel sterkte! En bedankt voor het aanraden van het boek ''Mam, vertel 's"
Ik ga het ook bestellen, mijn moeder is verder gezond maar vind het toch erg fijn voor het geval er een keer iets gebeurd of ook dit mee maken..

Nogmaals héél veel sterkte!! Vanaf hier denk ik aan jullie :(:)

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:53

Ten eerste wens ik je heel veel sterkte in deze hele nare periode. En ten tweede kan ik je alleen als tip mee geven dat je het beste alles mbt de uitvaart zo goed mogelijk naar de wensen van je moeder kunt regelen. Dus haar de muziek laten uitzoeken en de kaart en tekst enz. Het is naar om te doen, maar als het moment daar is denk ik dat het toch heel fijn is dat het wel allemaal is naar de wens van je moeder.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 20:27

Angelkisssss schreef:
Ten eerste wens ik je heel veel sterkte in deze hele nare periode. En ten tweede kan ik je alleen als tip mee geven dat je het beste alles mbt de uitvaart zo goed mogelijk naar de wensen van je moeder kunt regelen. Dus haar de muziek laten uitzoeken en de kaart en tekst enz. Het is naar om te doen, maar als het moment daar is denk ik dat het toch heel fijn is dat het wel allemaal is naar de wens van je moeder.

Die fase zijn we al voorbij... ;(

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:31

Charica schreef:
Angelkisssss schreef:

Die fase zijn we al voorbij... ;(

is ze helemaal niet meer aanspreekbaar?

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 20:31

Update : Morgen gaat mijn moeder naar het Hospice toe. (Mits ze in staat is om er heen te gaan).
Er was nog een plekje vrij in Leeuwarden.

Vanochtend heeft de HA een injectie gegeven, zodat ze kan slapen.
Maar ze komt hier niet echt meer uit. De HA verzekerde ons dat ze geen pijn heeft. ;(

Heel zielig, maar ons hondje ging net haar gezicht helemaal aflebberen..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:32

Jeetje wat vreselijk meis, zijn echt geen woorden voor en heb kippevel
Ik wil jullie zo vreselijk veel sterkte wensen, maar niks is genoeg....

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:46

Ts, ik weet dat je nu al je tijd met je ouders bezig bent, maar probeer ook aan jezelf te denken. Anders stort jij zelf straks ook in. De thuiszorg is er niet voor niets. Dit is niet bot bedoeld, maar ik weet hoe mijn moeder in is gestort toen mijn opa, haar vader, overleed. Zij bleef ook alleen maar zorgen en zorgen en toen hij overleden was, stortte ze in.

Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:05

Hopelijk heeft je moeder nog een 'goede' tijd in de hospice zonder pijn en met vooral rust in haar lijf en hopelijk geeft dat jullie ook weer wat extra energie en kracht.

Je moeder heeft iig een top gezin om haar heen! En aflebberende hond natuurlijk, wel erg lief :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:09

Charica schreef:
Update : Morgen gaat mijn moeder naar het Hospice toe. (Mits ze in staat is om er heen te gaan).
Er was nog een plekje vrij in Leeuwarden.

Vanochtend heeft de HA een injectie gegeven, zodat ze kan slapen.
Maar ze komt hier niet echt meer uit. De HA verzekerde ons dat ze geen pijn heeft. ;(

Heel zielig, maar ons hondje ging net haar gezicht helemaal aflebberen..

Is het de bedoeling dat ze zo dus in slaap word gehouden en daar in sterft?

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 21:28

vuurneon schreef:
Hopelijk heeft je moeder nog een 'goede' tijd in de hospice zonder pijn en met vooral rust in haar lijf en hopelijk geeft dat jullie ook weer wat extra energie en kracht.

Je moeder heeft iig een top gezin om haar heen! En aflebberende hond natuurlijk, wel erg lief :)

Dat hoop ik ook! Ze heeft het altijd over de hospice gehad. 2 jaar geleden al, toen ze borstkanker kreeg.

@ Vera ; Nou, het was de bedoeling dat ze rustig werd. En kon slapen. Ze heeft de hele nacht, om de 15 minuten naar de wc gelopen, heen en weer. Tot dat ze er letterlijk van viel. En in paniek raakte.
Ze kon niet stil zitten, kon niet liggen. ;( Kon niets meer... Ze zou om een uurtje of half 1 (s middags) weer wakker moeten worden. Maar ze komt er niet echt uit. Haar lichaam is bijna op? Ik weet het niet.
Het geeft mij en mijn vader eindelijk rust, dat ze nu kan slapen... Dat het zonder pijn is. (Kanker doet rare dingen met je hersenen)

Mijn moeders wens is om het hospice te sterven. Zonder pijn... Meer hebben we er nooit over gesproken. :(

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:34

Ik vind dat je echt een pluim verdient, je zorgt zo goed voor je moeder en je vader, maar denk ook aan jezelf he meis
Heel veel sterkte

Puccina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:35

Ik vind jou echt enorm moedig... Ik heb er wel geen woorden meer voor. Wel goed dat ze nu toch ff geen pijn meer heeft. Ondraaglijke pijn, je zou van minder in paniek raken natuurlijk.. Hopelijk kunnen jullie nog een mooi afscheid hebben en heeft ze nog een helder moment.
Enorm veel sterkte voor jou en je familie..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:55

Wat gaat het snel nu :(:) Ik vind je wel sterk overkomen ondanks al je verdriet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:04

Gelukkig krijg je op zulke momenten veel kracht, dat heb ik vorig jaar op het eind met mijn moeder ook ondervonden.
Voor je moeder fijn dat ze slaapt, Charica, dan heeft ze geen pijn.
Ik hoop dat je moeder op een rustige manier mag inslapen en dat je daar vrede mee kunt hebben.
Het klinkt misschein raar, maar toen mijn moeder stopte met ademhalen was ik 'blij', blij omdat het voor haar over was. Het gemis is enorm, maar om mijn moeder te zien lijden, zonder uitzicht op verbetering, dat vond ik ook vreselijk...
Nogmaals heel veel sterkte en kracht!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:07

Jeetje, zo te lezen gaat het écht ontzettend hard met je moeder achteruit. Het is fijn om te weten dat je moeder pijnvrij slaapt en zo hopelijk naar het hospice verplaatst kan worden.

Ik wil je voor de komende periode veel sterkte wensen, hopelijk mag je je moeder nog een tijd bij je houden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:09

Pijn en angstvrij is op dit moment het belangrijkste voor haar. Helaas geldt dat voor jullie niet. Sterkte met het moeten doorstaan van dit allemaal.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:10

Heel erg veel sterkte... het klinkt als loze woorden, maar watvoor woorden hebben nog wel zin? Helemaal geen... Toch wil ik dat je weet dat ik, en met mij vele anderen, aan jou en jullie denk (en)...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:35

Meis, heel veel sterkte. Je moeder verliezen is verschrikkelijk, maar de lijdensweg tot aan het sterven is de hel. Ik wens jullie allemaal heel veel kracht toe en volg je gevoel. Haar manier van sterven moet voor jullie ook aanvaardbaar zijn dus als je een verpleegkundige bijvoorbeeld niet aardig/onpersoonlijk vindt, stuur die dan weg en vraag een andere. Het zijn maar kleine dingen, maar het geeft je het gevoel dat je nog iets voor je moeder kunt doen.

Dit is jullie moment, probeer zoveel mogelijk ook zelf de regie in handen te houden. Dat is heel belangrijk voor jullie verwerking straks. Ik spreek helaas uit ervaring.

Dikke knuffel :(:) :(:)

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 00:10

Heftig hoor ... ik hoop zo dat je moeder geen pijn meer heeft, want ook voor jullie is dat niet te doen om iemand die je zo lief hebt te zien lijden.

En wat ontzettend lief van jullie hondje...dieren voelen zoveel en ik neem aan dat ook je moeder dit op wat voor manier dan ook heeft mogen voelen...

Ontzettend veel sterkte, ik zou zoveel willen zeggen maar er zijn gewoon geen woorden voor...
Ik denk aan jullie xx

Puccina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 07:23

Ik denk ook aan jullie..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:03

Wat moet het moeilijk zijn om je moeder zo te zien. Ik hoop dat ze naar het hospice gebracht kan worden. Heel heel veel sterkte, ik denk aan jullie.