Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:35

MRIIIS schreef:
Wat een schokkend filmpje, echt misselijkmakend. Ik zou er zelf met mijn tengere lijf niet tussen springen, maar zou zeker de politie bellen en bij het slachtoffer blijven.

Jeetje wat zijn sommige mensen toch weer lekker bekrompen. Dit meisje wordt bijna doodgeslagen en we gaan het over de afkomst van de daders hebben? :roll: Overigens vind ik het woord neger persoonlijk wel een scheldwoord. Het komt van het Amerikaanse woord 'nigger' en zulke negatief beladen woorden die uit een tijd komen waar racisme orde van de dag was, moet je in deze tijd echt niet meer gebruiken. :n

Ja en dit soort mensen vragen er toch om om gediscrimineerd te worden? In mijn ogen ben je ook niets meer dan een agressieve neger als je dit gedrag vertoont, echt niet. meer woorden ben je niet waardig in mijn ogen.

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:35

oh bah , ik heb t gister gekeken , en vandaag spookt het nog steeds in mn hoofd rond.

ikzoiezo zou ik ertussen springen,
maar als je dat niet durft , kun je op zn minst tijdens die tuipen t meisje vasthouden en tegen dr praten , tot de ambulance komt....

ik heb ooit met ene oude vrouw op mn schoot gezeten die gevallen was met dr fiets.
zat helemaal onder t bloed , maar heb dr net zolang vastgehouden tot de ambulance kwam....
wat je een ander bied , krijg je zelf ooit terug....

ben benieuwd hoe t nu met dr gaat....kom je helaas nooit achter

Anoniem

Re: Meisje bijna doodgeslagen in Amerikaanse McDonalds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:42

Moderatoropmerking:
Ondanks dat het een gevoelig onderwerp is wil ik vragen om racistische uitingen en scheldwoorden achterwege te laten. Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:47

tinkermarie schreef:

In de reactie van het slachtoffer kom je wel wat te weten toch?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:49

wat die meiden doen is schofterig en vreselijk smerig...maar dat er idioten zijn die toe gaan staan kijken vind ik echt bezopen.
Twee van die domme wichten hadden van mij een gruwelijk pak slaag kunnen verwachten..
Zijn ze bang hun baan te verliezen... wil je zo'n baan hebben dan?

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:54

Mojito schreef:
tinkermarie schreef:

In de reactie van het slachtoffer kom je wel wat te weten toch?

zoals ik eerder zei:
Als je naar de OP gaat daar staat site met het filmpje
ONDER dat filmpje staat filmpje met Reactie van slachtoffer!!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:58

eridinges schreef:
Nee dat niet, maar het wordt wel een tikkie erger de laatste jaren..

Ik ben daar niet zo van overtuigd. Alleen nu is het gemakkelijker en sneller in beeld te brengen en te tonen aan jan en alleman met behulp van alle media. Dat had men vroeger niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:00

rayoow schreef:
zoals ik eerder zei:
Als je naar de OP gaat daar staat site met het filmpje
ONDER dat filmpje staat filmpje met Reactie van slachtoffer!!

Ja daar doelde ik ook op. ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:01

Bah bah en nog eens bah, die gestoorde K.u.t wijven.

Als het mijn zaak was geweest had ik die 2 met barkrukken eruitgeslagen, opsodemieteren zeg rotwijven.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:01

tinkermarie schreef:
oh bah , ik heb t gister gekeken , en vandaag spookt het nog steeds in mn hoofd rond.

ikzoiezo zou ik ertussen springen,
maar als je dat niet durft , kun je op zn minst tijdens die tuipen t meisje vasthouden en tegen dr praten , tot de ambulance komt....

ik heb ooit met ene oude vrouw op mn schoot gezeten die gevallen was met dr fiets.
zat helemaal onder t bloed , maar heb dr net zolang vastgehouden tot de ambulance kwam....
wat je een ander bied , krijg je zelf ooit terug....

Afschuwelijk zeg! Al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet tussen was gesprongen, je zou voor minder nog neergestoken worden tegenwoordig (erg triest BTW). MAAR ik zou absoluut de politie gebeld hebben! Waar is de verdraagzaamheid toch tegenwoordig????!!!!
Ik vind het ongelooflijk dat ze maar op het slachtoffer in blijven slaan, dit is niet enkel een klap verkopen.

Er staat nu ook bij dat de shock niet echt was, dat ze direct op stond toen de politie er was. Nu ziet de shock er inderdaad niet heel echt uit (EHBO heb paar keer mensen met shock gezien), waar ik niet mee wil zeggen dat het nep is hoor. Ik zou me het zelfs goed kunnen voorstellen dat ze het faked uit hoop dat ze haar met rust laten.

Goh en nu waren het negers, maar blanken kunnen ook net zo goed vreselijke dingen doen. Ik vind dat je het op de persoon moet bekijken. Je kunt hier niet de negers op aankijken, omdat die toevallig dezelfde huiskleur hebben. Bij elk ras en geslacht zitten er mensen tussen die niet door de beugel kunnen. Dat ik toevallig dezelfde huiskleur heb als Dutroux wil toch niet zeggen dat ik niet deug of dat Belgen an sich niet deugen?

Er staat nu een filmpje onder met hoe het nu met het slachtoffer gaat

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:08

Marjoow schreef:
Negerzoenen mogen idd niet meer, dit is al veranderd in Zoenen :Y)
Maar dat terzijde :')

Even hééél offtopic..
Dit was toch maar een reclamestunt? :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:18

Marjoow schreef:
Negerzoenen mogen idd niet meer, dit is al veranderd in Zoenen :Y)
Maar dat terzijde :')

Jup, blanken zijn tegenwoordig zeker in noordwest europa zeer creatief in het bedenken van politiek correcte termen voor mensen die er anders uitzien (of dat nu kleurling of gehandicapt is). Gebruikt iemand een andere term is dat onmiddellijk discriminatie, maar andersom is kennelijk wel alles toegestaan. Ik heb jaren in Amsterdam gewoond, maar daar mag je als blanke echt op je tellen passen soms. Bv iemand die van zijn fiets getrokken werd (poging tot diefstal) en zichzelf en zijn rechtmatige eigendom verdedigde kreeg mooi een aanklacht wegens discriminatie aan de broek ivm het zich verweren.
Net zo goed als er veel irritatie is tussen de verschillende culturen door misverstanden is er ook een groep die ronduit misbruik maakt van zijn macht door via roepen van discriminatie zijn gelijk wil krijgen (en ja daar zitten ook criminelen tussen).

Ik ben het waarschijnlijk net als heel veel mensen zat dat een blanke niks mag zeggen zonder een discriminatieaanklacht aan de broek te krijgen, maar een niet blanke heeft carte blanche. De verhoudingen zijn op dat punt geheel zoek.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:20

Mojito schreef:
MRIIIS schreef:
Wat een schokkend filmpje, echt misselijkmakend. Ik zou er zelf met mijn tengere lijf niet tussen springen, maar zou zeker de politie bellen en bij het slachtoffer blijven.

Jeetje wat zijn sommige mensen toch weer lekker bekrompen. Dit meisje wordt bijna doodgeslagen en we gaan het over de afkomst van de daders hebben? :roll: Overigens vind ik het woord neger persoonlijk wel een scheldwoord. Het komt van het Amerikaanse woord 'nigger' en zulke negatief beladen woorden die uit een tijd komen waar racisme orde van de dag was, moet je in deze tijd echt niet meer gebruiken. :n

Ja en dit soort mensen vragen er toch om om gediscrimineerd te worden? In mijn ogen ben je ook niets meer dan een agressieve neger als je dit gedrag vertoont, echt niet. meer woorden ben je niet waardig in mijn ogen.

Waarom? Dat heeft helemaal niets te maken met hun huidskleur. Tuurlijk, wat ze daar doen kan echt niet, maar dat heeft er niks mee te maken dat ze nou toevallig donker zijn. Wat iemand ook doet, niemand vraagt erom om gediscrimineerd te worden. Als ze blank waren geweest zou het waarschijnlijk niet eens worden vermeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:22

Yanouuu schreef:
Waarom? Dat heeft helemaal niets te maken met hun huidskleur. Tuurlijk, wat ze daar doen kan echt niet, maar dat heeft er niks mee te maken dat ze nou toevallig donker zijn. Wat iemand ook doet, niemand vraagt erom om gediscrimineerd te worden. Als ze blank waren geweest zou het waarschijnlijk niet eens worden vermeld.

Oh nee heb je gelijk in hoor. Maar als ik dit zou flikken vind ik ook dat je het recht hebt om mij een vieze blanke agressieve weet ik veel wat te noemen. Bovendien wordt er net zo vaak vermeld "een blanke man van .. jaar" dus ja dat wordt net zo goed vermeld hoor.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:31

Het zijn gewoon mensen, wat voor huidskleur ze ook hebben, wel hele akelige die ze van mij best een tijdje op mogen sluiten.

Echt ongelooflijk wat een rotwijven zeg en ongelooflijk dat er niemand is die het slachtoffer helpt!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:20

Als dat bij mij in de winkel zou gebeuren, nou, ik was er ALLANG tussen gesprongen.
Ook al hebben we regels, je laat toch niet iemand zo behandeld worden in je filiaal?
En dan ook nog dat iemand het filmt, die eikel stond er nog bij te lachen ook!
Je zou ze toch allemaal eens even een HELE goeie mep verkopen.
Alsjeblieft zeg, waar gaat het in godsnaam HEEN met de wereld.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:25

ik denk altijd...stel dat jou iets overkomt, dan wordt je dus door niemand meer geholpen, ze filmen hoe je half dood wordt geslagen maar doen niks, dat vind ik heel eng...heel eng. Die meiden die het gedaan hebben zijn slecht, maar de omstanders hebben allemaal boter op hun hoofd.

VonDutchJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:31

Ongelofelijk... :n
Degene die dit heeft staan filmen, en dan ook nog op het laatste moment zwaar lopen inzoomen als zij daar half ligt te creperen.. Bah!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:37

echt ziek zeg

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:22

Karlijnxxx schreef:
Ik zie hier heel veel mensen zeggen: waarom doet niemand iets. Nu bedenk ik: wat had ik zelf gedaan?
Het enige wat ik bijvoorbeeld had kunnen doen was naar buiten lopen en de politie bellen, want met mijn 62 kilo had ik ook niet tegen die meiden in kunnen gaan. En dan is de politie ook natuurlijk nog eens een stuk later.

En bedenk nou eens eerlijk voor jezelf: had jij dat dan wel gedaan?

Hoewel ik bijna 3 jaar gebokst heb zou ik met mijn 1.49 er zeker niet tussen springen, gewoonweg omdat ik er geen 2 tegelijk aankan, wel zou ik (hoe fout ook) naar de keuken lopen, een pan pakken en beide meiden dusdanig zo hard een knal verkopen dat ze uit de buurt blijven van mijn collega, maakt mij misschien geen haar beter maar op zulke momenten zou ik alles doen om mijn collega te beschermen..

LarissaH schreef:
Sorry, ik zeg wat ik denk.
Inderdaad ik ben voor vrijheid van meningsuiting.

racisme en vrijheid van meningsuiting zijn 2 hele verschillende dingen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:23

Vrijheid van meningsuiting wil niet zeggen dat je alles maar mag zeggen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:36

Wat is vrijheid van meningsuiting dan?

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:36

Gadverdamme wat is dit ziek!
Ik zou ook iets uit de keuken pakken en ze een flinke klap voor hun kop geven... pff hier word ik toch zo boos van!
En die arme meid, die durft nu bijna niet meer naar buiten..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:39

MamboBeach schreef:

Vrijheid van meningsuiting is mogen zeggen wat je denkt, zonder daar anderen opzettelijk mee te kwetsen. Discriminatie, racisme, en pesten vallen niet onder vrijheid van meningsuiting. Ook als je je mening geeft hoor je na te denken over wat je zegt en hoe je het zegt. Oftewel: geen vuurtoren, maar een jongen met rood haar. Geen aangeklede bezemsteel, maar een slanke vrouw. Geen olifant, maar iemand met gezet postuur. Geen geitenneuker, maar iemand van Turkse afkomst. Geen k*tnegerin, maar een k*twijf...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 22:41

Vjestagirl schreef:
MamboBeach schreef:

Vrijheid van meningsuiting is mogen zeggen wat je denkt, zonder daar anderen opzettelijk mee te kwetsen. Discriminatie, racisme, en pesten vallen niet onder vrijheid van meningsuiting. Ook als je je mening geeft hoor je na te denken over wat je zegt en hoe je het zegt. Oftewel: geen vuurtoren, maar een jongen met rood haar. Geen aangeklede bezemsteel, maar een slanke vrouw. Geen olifant, maar iemand met gezet postuur. Geen geitenneuker, maar iemand van Turkse afkomst. Geen k*tnegerin, maar een k*twijf...

Maar als ik dat vind is dat wel mijn mening en ik denk persoonlijk dat je anders overal wel over kunt zeuren. Maargoed, zo denk ik!