Geloof je in geesten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geloof je in geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:07

Ik ook niet, da's het ironische _O-

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:12

Ik geloofde het ook nooit, tot bepaalde dingen mij zijn overkomen..

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:23

Jazeker geloof ik in geesten.
"Helaas" zelf nog nooit meegemaakt om dingen te zien, lijkt me aan de ene kant heel mooi, maar toch ook eng.

Toen onze kat is ingeslapen, heb ik haar nog regelmatig gehoord, het kokertje van haar halsband kwam altijd tegen haar etensbakje aan met eten.
Dan zat ik beneden en hoorde boven het geluid, terwijl onze andere kat al beneden was.
En heel rustgevend gevoel was dat...ze was gek van eten.
Toen we voor de eerste keer bij mijn schoonzusje op bezoek waren, begon onze hond rond 24.00 heel hard te grommen en blaffen naar de achterdeur, haren stonden recht overeind.
Hun achtertuin grenst aan een begraafplaats.

Het lijkt me een fijn gevoel, om te weten dat overledenen personen/ dieren bij je kunnen zijn.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:13

Cath_16 schreef:
Ik geloofde het ook nooit, tot bepaalde dingen mij zijn overkomen..
Wat dan als ik vragen mag?
Ik geloof er wel in. Heb soms het gevoel niet 'alleen' te zijn. Ik denk dat het inderdaad mede te maken heeft met het loslaten door de dierbaren.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:55

Ik geloof niet in geesten en dergelijke, omdat ik vind dat het allemaal teveel gehyped wordt, waardoor ik werkelijk bij elk verhaal mijn vraagtekens zet. Zelfs als ik niet het idee heb dat mensen tegen me liegen, kan ik nog teveel wetenschappelijke verklaringen voor dingen bedenken.
Het is niet dat ik er niet voor open sta, mocht mij ooit iets in die trant overkomen zal ik waarschijnlijk van mening veranderen, maar ik zie nu geen reden om het te geloven. Het zou voor mij nu hetzelfde zijn als geloven in eenhoorns en elfjes.
Maar ik denk ook niet dat het erg is dat ik er niet in geloof, ten slotte heeft niemand er iets aan als ik er wel of niet in geloof.

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:10

Ik geloof in geesten, heb ze zelf ook wel eens geesten gezien, waaronder de geest van een hond.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:11

In de bad kamer zitten ze altijd en ook veel, waarom zou dat toch zijn? Als ik ergens een huis energetisch ga reinigen zitten ze altijd in de badkamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:12

marleen_usar schreef:
In de bad kamer zitten ze altijd en ook veel, waarom zou dat toch zijn? Als ik ergens een huis energetisch ga reinigen zitten ze altijd in de badkamer.

Ja kijk....daar heb ik dan weer twijfels over.

Suus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:13

Ik geloof er niet in. Ik ben onwijs rationeel ingesteld en vind dat er ergens bewijs voor moet zijn. Daarnaast is er ooit een vrouw geweest om met Bonny te praten op paranormaal niveau, en zij maakt zodanig veel "belangrijke" fouten dat ik helemaal niet meer geloof in al het paranormale.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:13

Dat kan ik me voorstellen,maar bij mij voor de badkamer zit er altijd 1 die gaat niet weg. Hoeft ook niet hoor die doet niks.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:14

Suus- wat heb jij met potloden, teken jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:14

Niet zozeer over het badkamergedeelte, maar meer over het 'reinigen' etc.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:15

Okee, ja het valt niet altijd mee ze naar boven te laten gaan maar het is me iedere keer gelukkig nog gelukt.

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:15

Heb een keer gehad dat ik dacht dat er inbrekers in huis waren in de keuken. Hoorde een hoop kabaal binnen, maar alle deuren waren nog op slot. Heb een mes uit de keukenla gehaald en ben door het hele huis gelopen, maar er was niemand. En weet zeker dat ik dat lawaai waaronder geschuif met lades heb gehoord -O-. Weet niet of het geesten waren, maar wel heel bizar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:17

marleen_usar schreef:
Okee, ja het valt niet altijd mee ze naar boven te laten gaan maar het is me iedere keer gelukkig nog gelukt.

:? Ik bedoel; dat iemand dat zou kunnen. 9 van de 10 mensen die dat doen zijn gewoon kwakzalvers imo, sorry dat ik het zo beleef.
'Geesten' kunnen ook gewoon niet bestaan, en wat gekke hersenkronkels zijn. Door slaapverlamming bijvoorbeeld.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:19

Ik kom in huizen waar voor deuren dicht slaan, waar kinderen worden geknepen enz enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:19

marleen_usar schreef:
Ik kom in huizen waar voor deuren dicht slaan, waar kinderen worden geknepen enz enz.

Wind, tocht..... Hersenkronkels....

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:21

Nee ik geloof er niet in. Er is nog nooit keihard bewijs geweest dat ze bestaan.

Naar mijn mening creeër je zelf deze energieën, die zich dan tot bepaalde beelden of handelingen vormen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:22

Oh bah, ik kan me door dit onderwerp zo gek maken ! brr.... #)

Heb nog nooit een geest gezien, maar snachts of tijdens douchen kan ik soms spontaan helemaal benauwd worden en zie ik allemaal 'spoken' :Y)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:26

_Bitje_ schreef:

Heb nog nooit een geest gezien, maar snachts of tijdens douchen kan ik soms spontaan helemaal benauwd worden en zie ik allemaal 'spoken' :Y)

in de douche heb ik ook vaak zo'n naar gevoel.. laat meestal mn douchegordijn ook open :')

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:27

marleen_usar schreef:

Uhh... waar gaat dit ineens over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:28

labyrinth schreef:
marleen_usar schreef:

Uhh... waar gaat dit ineens over?

Ik denk dat ze zich wil bewijzen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:29

CharmingS schreef:
_Bitje_ schreef:

in de douche heb ik ook vaak zo'n naar gevoel.. laat meestal mn douchegordijn ook open :')

haha nou wij hebben dan geen douche gordijn maar ik kan zomaar opeens heel bang worden en dan maak ik dat ik daar wegkom _O-

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:33

in de douche heb ik ook vaak zo'n naar gevoel.. laat meestal mn douchegordijn ook open :')[/quote]
haha nou wij hebben dan geen douche gordijn maar ik kan zomaar opeens heel bang worden en dan maak ik dat ik daar wegkom _O-[/quote]

Hahaha ik zie je al naakt gillend door het huis rennen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:37

Ik durf ook niet meer alleen te slapen, maakte sinds dat mijn neefje is overleden ook de raarste dingen mee. Vorig jaar woonde ik tijdelijk alleen in een vrijstaand ouder huis. De ouders van de verhuurder hadden daar gewoond tot hun dood. Mijn neefje was net overleden. Sinds hij was overleden voelde ik me al steeds opgelaten maar dat kon ook door mezelf komen.

Totdat ik een keer ging slapen. Ik was al onrustig, daardoor hield ik een lampje aan in de kamer. Ik ging slapen en droomde meteen over mijn neefje, heel realistisch, hij praatte tegen me, ik hoorde zijn stem echt exact en zei 'hey joh alles chill?' Op datzelfde moment werd ik wat bang in mn droom en wilde ik wakker worden, toen ik bijna uit de droom kwam, hoorde ik een keiharde bonk ik het huis, alsof er iemand op de eerste verdieping (ik sliep beneden) viel. Ik schrok me helemaal kapot en raakte in paniek. Ik heb me zo snel mogelijk op laten halen door mijn vriend en nooit meer daar geslapen :')