Asociaal gedrag van jezelf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:31

luxx schreef:
Ik word steeds triester naar gelang dit topic groeit met berichten van mensen die trots zijn op de nare manier waarop zij zich manifesteren. Schept wel veel duidelijkheid, dat dan weer wel.

+:)+

Vjestagirl schreef:
Brainless schreef:
Daarnaast is het verboden in Nederland om mensen te hinderen (op de snelweg) ook als die mensen harder/ te hard willen rijden

Het is ook verboden om te snel te rijden.

Tenzij jij van de politie bent, gaat het jou uiteindelijk geen bal aan hoe hard een ander rijdt :) .
De boete is voor de verkeersovertreder, toch niet voor jou?!
Ik snap dus echt niet dat er van die moraalridders zijn die willens-en-wetens ongelukken riskeren door snel naar links te gaan als er iemand met fikse snelheid aankomt, om diegene te dwingen gas terug te nemen :? ...

Ikzelf ben in het verkeer snel (als het verkeer dat toelaat!), maar zeker niet asociaal; als er achter mij iemand met 220 km/h komt aanrijden zal ik zeker asap even naar de midden (of rechter) baan uitwijken :) .
En door continu in mijn spiegel te kijken, zie ik ruim van te voren of er eentje met een bloedgang aan komt rijden voordat ik besluit om te gaan inhalen. Tuurlijk ergert het me als ik daardoor moet remmen als ik zelf een stuk sneller ben dan mijn voorganger, maar dat is altijd nog beter dan dat degene die op de linkerbaan een stuk sneller rijdt als ik, vol in de remmen moet en het misschien niet meer redt :)* !

Brainless schreef:
Ook omdat ik achter de politie aanreed waren er mensen die vonden dat ik daar geen recht op had...omdat men dacht dat ik speciaal mis/gebruik van de ruimte achter de politieauto maakte.
Die doken tussen mij en de politie in.... :(

Herkenbaar, dat had ik ook toen ik moest bevallen en we door de stad met politiebegeleiding moesten :D !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 19-04-11 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:31

Ik vind het leuk om mensen jaloers te maken. Als ik weet van mensen dat ze iets heel graag willen hebben en ik heb het, dan ga ik er mee pronken. Dan trek ik de aandacht en laat ik heel overdreven zien wat ik heb en hoe goed het is. Van die jaloerse smoeltjes kan ik genieten!

En ik rij altijd binnen de bebouwde kom 6 km ofzo te hard en als er dan iemand op mn bumper gaat zitten valt de teller ineens terug naar 48. Op de snelweg doe ik dat dan weer niet, als ik inhaal en ik zie iemand aankomen met heel veel haast ga ik gewoon netjes op een normaal tempo weer naar rechts.
Laatst bijgewerkt door AapjeAstrid op 19-04-11 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:36

sunrice schreef:
Ik vind het leuk om mensen jaloers te maken. Als ik weet van mensen dat ze iets dat ik heb heel graag willen hebben en ik heb het, dan ga ik er mee pronken. Dan trek ik de aandacht en laat ik heel overdreven zien wat ik heb en hoe goed het is. Van die jaloerse smoeltjes kan ik genieten!

Wij kunnen handen schudden :') Echt bij de kleinste dingen vind ik het al leuk om te laten zien dat ik iets heb (hoeft niet per sé materialistisch te zijn) wat zij niet hebben :o

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:58

Hhilde schreef:
sunrice schreef:
Ik vind het leuk om mensen jaloers te maken. Als ik weet van mensen dat ze iets dat ik heb heel graag willen hebben en ik heb het, dan ga ik er mee pronken. Dan trek ik de aandacht en laat ik heel overdreven zien wat ik heb en hoe goed het is. Van die jaloerse smoeltjes kan ik genieten!

Wij kunnen handen schudden :') Echt bij de kleinste dingen vind ik het al leuk om te laten zien dat ik iets heb (hoeft niet per sé materialistisch te zijn) wat zij niet hebben :o

Bij mij gaat het ook in 90% van de gevallen om niet materialistische dingen :j

marleen_88

Re: Asociaal gedrag van jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:06

Ik zit vaak met vriendinnen (per ongeluk) in de stilte coupé in de trein. Hier gaan wij dan vaak gewoon zitten kletsen, omdat er nergens anders plek is.
Niet heel netjes, maar ik kan er niets aan doen dat de trein altijd vol is. :=

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:09

Dan zou ik echt zin hebben om jullie die trein uit te schoppen, er zijn dan toch ook tussenstukjes waar je kunt zitten?
Ik ga juist in een stilte coupe zitten om geen last te hebben, als ik iets perse moet doorlezen of iets dergelijks.
Gister was ik net op het punt aangekomen om wat te zeggen over het ietwat luide telefoongesprek van een meisje, maar ze zei dat ze het kort moest houden omdat ze in een stilte coupe zat...
Ze zijn er niet voor niets...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:13

Dora88 schreef:
Dan zou ik echt zin hebben om jullie die trein uit te schoppen, er zijn dan toch ook tussenstukjes waar je kunt zitten?
Ik ga juist in een stilte coupe zitten om geen last te hebben, als ik iets perse moet doorlezen of iets dergelijks.
Gister was ik net op het punt aangekomen om wat te zeggen over het ietwat luide telefoongesprek van een meisje, maar ze zei dat ze het kort moest houden omdat ze in een stilte coupe zat...
Ze zijn er niet voor niets...

Daar kan ik me ook zoooooo aan ergeren inderdaad!!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:15

Maarja.. het gaat hier niet voor niets over asociaal gedrag van jezelf.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:17

Kiwipitje schreef:
Maarja.. het gaat hier niet voor niets over asociaal gedrag van jezelf.

Jep, met commentaar van anderen...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:25

Vind het ook wel vreemd dat er mensen zijn, die roepen "ja nou dat vind ik wel heel asociaal van je hoor!", ik bedoel, waar gaat dit topic nou om? :') En ik ga geen namen noemen, wie de schoen past, die trekt 'm aan :P

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:25

Dat ik andermans hond even makkelijk ´straf´als de mijne. Ik accepteer geen dominant of niet luisterend gedrag. Zeker niet als de baas dan niet ingrijpt. is bij mij een hele grote irritatie haha

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:28

Pelryo schreef:
Dat ik andermans hond even makkelijk ´straf´als de mijne. Ik accepteer geen dominant of niet luisterend gedrag. Zeker niet als de baas dan niet ingrijpt. is bij mij een hele grote irritatie haha

Serieus, pas je daar mee op? Iemand heeft eens mijn hond gecorrigeerd en die kon door naar de dokter omdat hij haar gegrepen heeft. Niet alle honden zijn daar zo makkelijk in.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:29

Ik neem geen onnodige risico's hoor :) dat inzicht heb ik gelukkig.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:33

Mooizo, want bij mijn hond (is een beagle, dus veel mensen denken dat ze alles kunnen maken, die zijn normaal heel sociaal) zou dat flink verkeerd vallen.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:34

Op de weg ben ik best ook wel asociaal.

Als er iemand begint te bumperkleven, ga ik trager en trager rijden. Dan hebben ze de keus: of ze houden afstand of ze steken maar voorbij (en als ze geen afstand willen houden en niet voorbij kunnen hebben ze maar pech, heb zo eens een lange straat tegen 15 per uur doorgereden :o )

Of mensen die eigenlijk geen voorrang hebben, maar toch maar nog snel proberen.
Ik ben dan zo koppig dat ik mijn voorrang niet afgeef (ook al moet ik daar dan 10 minuten langer staan dan ik achteruit zou gaan). Het is niet omdat ik met een klein autootje rijd, dat ik iedereen maar moet voor laten dringen.
(Mensen die al aan hun manouvre waren begonnen voor ze mij zagen laat ik wel netjes door, probeert er nog snel eentje achter aan te sluiten heeft die het toch wel zitten hoor.)

Ook kom ik dagelijks voorbij een pretpark 's avonds als ik naar huis rijd. Elke avond is het daar eventjes opstopping (nu valt het nog mee, de zomervakantie is echt erg). Elke keer proberen ze er weer tussen te wringen. Meestal laat ik er 1 auto tussen, maar als ze beginnen te wringen kan ik wel eens gaan bumperkleven (I know, kan er zelf niet tegen maar doe het soms wel :o ). Die mensen hebben een hele dag plezier kunnen maken, ik heb een hele dag gewerkt, dan vind ik dat ik wel eventjes mag doorrijden zonder de hele parking ertussen te moeten laten.

Ook kan soms bij mij de bom wel eens barsten en dan kan ik mensen erg kwetsen zonder dat ik het zelf doorheb.

Vorige week ben ik ook nog even asociaal geweest met de fiets.
Ik reed op het fietspad naar het dorp, en er wou een auto de baan oprijden, maar deze stond al het fietspad. Hij kon gemakkelijk terug achteruit, maar hij blijft gewoon staan zodat ik de baan op moet. Dan ben ik maar in het midden van de baan blijven rijden zodat die niet voorbij kon :Y)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:35

ik ben best wel asso,
er was een man die aan het bumperkleven was achter mij.
ik doe dat niet bij andere dus moeten ze ook niet bij mij doen,
was op een 80 kilometerweg,donker was het daar en hij zet zijn grote lampen aan,en maar duwen,waarop ik mijn handrem heb aangetrokken,we gingen allebei letterlijk vol op de rem.daarna moesten we stoppen bij een verkeerslicht en stapte hij uit,
toen ben ik door rood heen gereden hihi.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:45

Ik ben soms onbewust erg aso... Geen rekening houden met anderen, mensen straal voorbij lopen etc.

Maar ook bewust aso. Zoals vandaag op werk. Ik krijgt een *PIEEEPPP* klus op mn bureau geflikkert.
Klus moet eigenlijk vanmiddag klaar zijn (gaat zoiezo niet lukken) met uitloop naar morgen lunchtijd (realistischer).
Heb dus mn oordopjes in gedaan, muziek opgezet en weiger de telefoon op te nemen zolang klus nog niet klaar is (werk op een helpdesk, en doe nu dus het werk van de account manager omdat die er geen zin in heeft/geen tijd voor heeft/niet weet hoe het moet).
Elk telefoontje is namelijk gemiddeld 18 minuten werk, en als je al met zo'n klus zit is dat niet bepaald handig (en niet haalbaar)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:53

Ik voelde mezelf ook laatst heel asociaal bezig zijn, toen ik ergens fietste waar het niet mocht, en vooral toen ze "hé rooie, daar mag je niet fietsen" gingen roepen. ;) Prima, als je me erop wilt aanspreken en wijzen, maar doe het dan op een iets andere manier.
Maar voor de rest ben ik weinig asociaal, hou rekening met anderen, ben denk wel zo opgevoed en in de achterhoek, waar ik vandaan kom, wordt weinig prijs gesteld als je asociaal bent...
In het verkeer ben ik ook niet zo asociaal, kan me daar gruwelijk aan ergeren, vooral bumperkleven of je auto net op de rotonde ervoor gooien. Maar wil niet zeggen dat ik ook voorrang neem als iemand lang zit te twijfelen... Maar ja, of dat nou asociaal is.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:59

Ik weet niet of het echt aso is, maar als ik ruzie heb met iemand of iemand niet afkan, kijk ik die altijd recht aan met een vrij vernietigende blik. Een hallo zullen ze niet krijgen. Gelukkig weet ik wel dat ik sommige mensen nu eenmaal nog nodig kan hebben en dan zeg ik wel vriendelijk hallo.

Verder haat ik mensen die tegen mij vanalles komen vertellen over iemand en zeggen wat die persoon allemaal misdoet, om dan vervolgens beste vriendjes te spelen als die andere erbij is. God dat verdraag ik niet, en ik begrijp het ook niet!
Ik zeg gewoon wat ik vind, maar blijkbaar ben ik dan de slechte. terwijl ik de enige ben die niet roddelt maar het gewoon zegt. Ggggrrrr!

In de auto kan ik ook vrij aso zijn. Mensen die 50 rijden waar je 50 mag, prima! Maar die die 35 km/u ofzo rijden waar je 50 mag, dan word ik echt chagrijnig! Dan is mijn motto: tutten, flashen, vinger opsteken :j
en altijd in die volgorde ook..
Ik zou wat meer geduld moeten hebben, maar als je elke dag 1u en op en 1u enzo veel af moet, krijg je wel iets van al die slakken! Erg fijn dat zij niets te doen hebben, maar sommige mensen hebben wel een leven!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:05

Wat zijn Bokkers asociaal :oo := Al dat rijgedrag wat hier wordt beschreven, daar word ik dan weer pislink van. Maar dat gaat niet verder dan wat gefoeter vrees ik :+

Enige asociale wat ik doe wat ik me zo kan bedenken is steevast door rood licht fietsen als ik naar m'n werk fiets. Kom over twee kruisingen en de stoplichten daar staan zo allemachtig beroerd afgesteld. Als fietser sta je daar rustig 5-10 minuten te wachten terwijl de auto's maar blijven rijden.

Verder ben ik geloof ik best wel braaf := Erger me wild aan mensen die denken dat de hele wereld van hen is en dat alles en iedereen wel voor hen wijkt. Dus niet, dan neem ik mijn ruimte en tijd ook destemeer.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:06

phormicola schreef:
Me niks aantrekken van de mening van anderen. Ik heb daar vaak echt sch*t aan :')

Ik kan me hier wel bij aansluiten! :D
Maakt mij niet zoveel uit wat mensen zeggen, denken of weet ik veel wat. De mensen die dicht bij mij staan vind ik wel belangrijk!

En, als ik boos ben dan ben ik boos en ben ik echt niet aardig en kan daar soms te ver in gaan. :o

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:08

Door rood licht fietsen vind ik niet per se asociaal. Als het voor mij rood is (fietser) en ik zie in de verte auto's aankomen fiets ik gewoon door. Als ik dan eerst op het knopje druk en wacht tot het groen wordt moeten die auto's ook weer voor niets wachten, want het blijft voor fietsers best lang op groen en dan ben ik allang voorbij en staan ze op niets te wachten. :') Dus het is juist sociaal van mij. :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:08

Dat ik door rood rij als hier verder niemand rijdt is ook niet asociaal van mij maar van de stoplichtenafsteller :j :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:12

Ik heb een keer een spiegel van een geparkeerde auto eraf gereden. Toen was ik ook gauw weg gereden want een vriendin stond ook al op mij te wachten.
:o

Dodelijke blikken strooi ik ook onbewust naar iedereen. Lang leve de zomer en de zonnebrillen!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:12

marleen_88 schreef:
Ik zit vaak met vriendinnen (per ongeluk) in de stilte coupé in de trein. Hier gaan wij dan vaak gewoon zitten kletsen, omdat er nergens anders plek is.
Niet heel netjes, maar ik kan er niets aan doen dat de trein altijd vol is. :=

je hebt je wel aan te passen, wat is er mis met zachter praten?
of ga in de tussenstukken staan/zitten.
zit juist in de stiltecoupe om lekker te kunnen werken..

en aan mensen die verstokt naast elkaar fietsen heb ik ook een hekel, als je niet alleen kan fietsen ga dan lopen. (ligt daar niet aan, maar het lijkt er soms wel op)
op dat moment kan ik je vand e fiets afschoppen/rijden/meppen.
het is niet alleen lomp maar ook ongeloofelijk gevaarlijk.
wat is er mis met een beetje meer begrip naar de medemens.

heb ook wel mn aso-momentjes hoor.
- mensen er niet tussen laten met ritsen als ze eerst achter me zaten
- keihard naast een kind gaan jengelen als ze in de supermarkt op de grond zitten te brullen
- als ik echt boos ben is het alleen lomp en bot, daar kan ik wel wat subtieler in worden.
- soms ben ik veel te snel met mn oordeel.
- als er een busje achter me loopt te drukken terwijl ik al de maximum snelheid rij, dan ga ik even minder hard rijden totdat ze niet meer kleven.
- als mensen afslaan zonder hand uit te steken vraag ik meestal vriendelijk of het handje kapot is.