Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marloes schreef:Iedereen die in de Randstad woont (volgensmij bijna iedereen) hebben jullie niet veel last van die drukte en altijdaar op je vingers gekeken worden?
Colorado schreef:Fiffill schreef:Colorado, welke school bedoel jij dan? Die van mij zit aan een gracht, tram gaat er aan de andere kant langs, maar niet vlák langs of er bijna doorheen.
De Haagse Hoge School, is dat niet de enige dan?
Mag me in dat geval wel een beetje schamen dat ik niet wist dat er nog een andere school in Den Haag zat![]()
Faux schreef:Hahaha ja hier nog een die jaloers is. Ik heb echt even geen geld voor dat soort dingen. Ben wel aan het sparen zodat ik einde van het jaar wat dingetjes kan doen en tot die tijd zoveel mogelijk genieten van de mooie dingen in Nederland.
Justy schreef:Ik ken het gevoel ook, van heimwee hebben naar een land waar je niet woont. Ik had al heimwee naar Engeland toen ik er nog nooit geweest wasInmiddels wel, en het is nog steeds een plek waar ik direct zou kunnen en willen wonen (het zuidwesten dan). Maar inmiddels heb ik nog veel meer mooie plekken op aarde ontdekt, waar ik nu zit (in de VS in het zuiden van Arizona) voel ik me ook meer thuis dan ik ooit verwacht had, het land hier voelt echt als een plek die ik ken, waar ik eerder geweest ben. Maar in Amerika zou ik nooit permanent willen wonen, puur vanwege de politiek... Ik weet wel dat dit een plek is waar ik terug zal komen, gewoon om er weer van te proeven.
En, wat heel belangrijk is om je te realiseren: ergens wonen is geen vakantie. Waar je ook heen gaat, je neemt jezelf altijd mee. Op het moment dat je ergens tijdelijk bent kun je een heel ander deel van jezelf ontdekken, maar wanneer je besluit te blijven pakken al die andere delen van jou thuis snel hun spullen en stappen op het vliegtuigHoe mooi het land ook is, hoe vriendelijk de mensen... Ook daar regent het wel eens, of misschien wel nooit, ook daar heb je misschien rotcollega's, liefdesverdriet, geldgebrek. En ik weet wel dat het soms een handje kan helpen dat je dan tenminste ergens bent waar je graag bent, maar ik denk ook dat veel mensen zich dat pas echt gaan realiseren op het moment dat ze verhuisd zijn...
Ik heb het zelf 'twee' keer gedaan: een keer van Flevoland naar Zuid-Limburg, en toen naar België. En alhoewel ik nooit meer terug zou willen heb ik nog steeds zelf mijn leven vorm moeten geven, me door de moeilijkheden heen moeten worstelen en daar doorheen ook weer de mooie dingen moeten leren zien. Het maakt je wel een rijk mens, dat sowieso