Heimwee naar een land waar je niet woont

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:14

Ik ook! Ik wil dat het zomervakantie is, want dan kan ik naar Ierland! :D Maar dat duurt nog zo lang ^)

mbkaatje

Re: Heimwee naar een land waar je niet woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:26

Waar ga je naar toe in Ierland?
Ik had eigenlijk volgende week in Ierland moeten zitten, maar dat is niet doorgegaan doordat mijn vriend z'n voet heeft gebroken.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:40

Zoo dat is balen mbkaatje!
Ik heb nog niets gepland staan, behalve heeeeel veel relaxen en veel naar het strand.
Wel wil ik ergens aan het einde van de zomer, als het hier weer afkoelt, een weekje (of 2) naar Spanje. :j

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:41

We gaan rondreizen, dus niet één specifiek plekje. We gaan wel sowieso een dagje naar Dublin en een aantal dagen te paard reizen :)
En dat is echt vervelend, gaan jullie nog wel wanneer zijn voet weer goed is?

Ook prima toch? Het weer hier is heerlijk nu, hopen dat dat niet meer weggaat, want dan overleef je het vast wel :))

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:40

Ja, op zich is het wel balen, maar ik denk dat we het opschuiven naar een later tijdstip in het jaar en dan gaan er misschien vrienden van ons mee. Mijn vriend komt uit Ierland, vlakbij Dublin en we zouden een verjaardag hebben. Dus weer op hetzelfde plekje als anders, dat vind ik niet zo heel erg dat het niet doorgaat eerlijk gezegd.

Maar een weekje rondtrekken door Ierland had ik ook wel willen doen. Dat is schitterend.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:47

Mijn reislijstje voor dit jaar is erg fijn. <3
Afgelopen februari naar Berlijn geweest, in juli naar Bangkok, in augustus 3 weken Italië als het meezit, in oktober naar Spanje, ergens tussendoor nog een keer naar Berlijn en in december/januari naar Wenen.

:o

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:50

jeetje das lekker! *jaloeeerrss*

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:05

Hahaha ja hier nog een die jaloers is. Ik heb echt even geen geld voor dat soort dingen. Ben wel aan het sparen zodat ik einde van het jaar wat dingetjes kan doen en tot die tijd zoveel mogelijk genieten van de mooie dingen in Nederland. :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:07

:wave: Ik meld me ook als jaloerszijnde :=
Maar ik ga naar Ierland, dat moet ik maar in mijn hoofd houden, want dat maakt het wel weer goed :D
En nog naar Dour en naar de camping in Twente, wat vreselijk Hollands is, maar toch altijd lekker weg :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:26

Een vriend van mij gaat ook naar Dour. Vorig jaar was hij er voor het eerst. Leuk festival vond hij. (is net even te hard voor mijn smaak.)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 19:37

Marloes schreef:
Iedereen die in de Randstad woont (volgensmij bijna iedereen) hebben jullie niet veel last van die drukte en altijdaar op je vingers gekeken worden?

Ik heb niet het gevoel dat ik op m'n vingers gekeken word eigenlijk... en ik moet zeggen dat het ergens ook wel heel makkelijk is, waar ik woon. Alles te bereiken met de fiets, ben met 5 min in de polder, 10/15 min in het Amsterdamse bos, 20 min in hartje Amsterdam...
En die drukte, ik denk dat ik daar aan gewend ben. Amsterdam zit altijd vol mensen, en 's zomers is het nog 2x zo druk door alle toeristen.
Moet wel zeggen dat je áltijd geluid hoort bij mij in huis. Constant de snelweg. Af en toe vliegtuigen. Als de wind onze kant op staat, hoor ik de trams rijden of het belletje voor vertrek. Ik merk het niet eens meer. Maar als ik op vakantie ben geweest en ik kom terug valt het me vaak wel ineens weer op; vooral het constante geruis van de snelweg.

Colorado schreef:
Fiffill schreef:
Colorado, welke school bedoel jij dan? Die van mij zit aan een gracht, tram gaat er aan de andere kant langs, maar niet vlák langs of er bijna doorheen. :P

De Haagse Hoge School, is dat niet de enige dan?
Mag me in dat geval wel een beetje schamen dat ik niet wist dat er nog een andere school in Den Haag zat :+

Nee :Y) mijn school is de KABK, de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten. :)

Guernica, Nederland heeft schitterende plekken, ben ik het helemaal mee eens :j je hebt hier prachtige stukken. Maar toch heb ik niet echt het gevoel van 'hier hoor ik thuis'. Ik zal niet zeggen dat NL geen mooi land is verder, daar ben ik het niet mee eens.

Picobello, gaaf! Curaçao moet ook een mooi land zijn. :)

mbkaatje, dat is balen zeg. :(:) Ooit wil ik ook nog eens naar Ierland, en Schotland, en nog meer van Engeland zien...

Mijn reislijstje van dit jaar is ook niet zo slecht... in januari een week naar Portugal (naar de familie van mijn vriend), nu 4 maanden in IJsland en wie weet aan het eind van het jaar nog ergens heen ('t liefste Engeland, ik weet van mijn vriend dat hij ook graag nog eens naar Londen zou gaan...)

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:24

Ik heb het ook! Ik ga een maar keer per jaar naar Parijs en elke keer voelt het gewoon als thuiskomen. En als ik in NL ben heb ik echt heimwee naar Parijs! Andere mensen snappen dat niet. Die vinden dat je als je een stad eenmaal gezien hebt, je daar niet meer naar terug hoeft, omdat je dan toch alles al gezien hebt. Maar ik móet echt terug!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:58

Faux schreef:
Hahaha ja hier nog een die jaloers is. Ik heb echt even geen geld voor dat soort dingen. Ben wel aan het sparen zodat ik einde van het jaar wat dingetjes kan doen en tot die tijd zoveel mogelijk genieten van de mooie dingen in Nederland. :D

Ik zit op het moment ook heel erg krap maar heb qua reisjes een aantal onwijze meevallers, vandaar. :D
Anders had ik gewoon hier genoten.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 02:13

Ik heb zelf toen ik nog heel klein was in curacao gewoond, en kom er nog geregeld voor mijn werk.. als er een plekje is waar ik mijn hartje aan verloren heb is het curacao !!
Al moet ik ook zeggen dat ijsland ook een hele bijzondere ervaring was !!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 03:44

Ik ken het gevoel ook, van heimwee hebben naar een land waar je niet woont. Ik had al heimwee naar Engeland toen ik er nog nooit geweest was :+ Inmiddels wel, en het is nog steeds een plek waar ik direct zou kunnen en willen wonen (het zuidwesten dan). Maar inmiddels heb ik nog veel meer mooie plekken op aarde ontdekt, waar ik nu zit (in de VS in het zuiden van Arizona) voel ik me ook meer thuis dan ik ooit verwacht had, het land hier voelt echt als een plek die ik ken, waar ik eerder geweest ben. Maar in Amerika zou ik nooit permanent willen wonen, puur vanwege de politiek... Ik weet wel dat dit een plek is waar ik terug zal komen, gewoon om er weer van te proeven.

En, wat heel belangrijk is om je te realiseren: ergens wonen is geen vakantie. Waar je ook heen gaat, je neemt jezelf altijd mee. Op het moment dat je ergens tijdelijk bent kun je een heel ander deel van jezelf ontdekken, maar wanneer je besluit te blijven pakken al die andere delen van jou thuis snel hun spullen en stappen op het vliegtuig :+ Hoe mooi het land ook is, hoe vriendelijk de mensen... Ook daar regent het wel eens, of misschien wel nooit, ook daar heb je misschien rotcollega's, liefdesverdriet, geldgebrek. En ik weet wel dat het soms een handje kan helpen dat je dan tenminste ergens bent waar je graag bent, maar ik denk ook dat veel mensen zich dat pas echt gaan realiseren op het moment dat ze verhuisd zijn...

Ik heb het zelf 'twee' keer gedaan: een keer van Flevoland naar Zuid-Limburg, en toen naar België. En alhoewel ik nooit meer terug zou willen heb ik nog steeds zelf mijn leven vorm moeten geven, me door de moeilijkheden heen moeten worstelen en daar doorheen ook weer de mooie dingen moeten leren zien. Het maakt je wel een rijk mens, dat sowieso :j

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 03:46

Justy schreef:
Ik ken het gevoel ook, van heimwee hebben naar een land waar je niet woont. Ik had al heimwee naar Engeland toen ik er nog nooit geweest was :+ Inmiddels wel, en het is nog steeds een plek waar ik direct zou kunnen en willen wonen (het zuidwesten dan). Maar inmiddels heb ik nog veel meer mooie plekken op aarde ontdekt, waar ik nu zit (in de VS in het zuiden van Arizona) voel ik me ook meer thuis dan ik ooit verwacht had, het land hier voelt echt als een plek die ik ken, waar ik eerder geweest ben. Maar in Amerika zou ik nooit permanent willen wonen, puur vanwege de politiek... Ik weet wel dat dit een plek is waar ik terug zal komen, gewoon om er weer van te proeven.

En, wat heel belangrijk is om je te realiseren: ergens wonen is geen vakantie. Waar je ook heen gaat, je neemt jezelf altijd mee. Op het moment dat je ergens tijdelijk bent kun je een heel ander deel van jezelf ontdekken, maar wanneer je besluit te blijven pakken al die andere delen van jou thuis snel hun spullen en stappen op het vliegtuig :+ Hoe mooi het land ook is, hoe vriendelijk de mensen... Ook daar regent het wel eens, of misschien wel nooit, ook daar heb je misschien rotcollega's, liefdesverdriet, geldgebrek. En ik weet wel dat het soms een handje kan helpen dat je dan tenminste ergens bent waar je graag bent, maar ik denk ook dat veel mensen zich dat pas echt gaan realiseren op het moment dat ze verhuisd zijn...

Ik heb het zelf 'twee' keer gedaan: een keer van Flevoland naar Zuid-Limburg, en toen naar België. En alhoewel ik nooit meer terug zou willen heb ik nog steeds zelf mijn leven vorm moeten geven, me door de moeilijkheden heen moeten worstelen en daar doorheen ook weer de mooie dingen moeten leren zien. Het maakt je wel een rijk mens, dat sowieso :j

Amen :)
Het is echt geen vakantie... Dat schijnen mensen niet te snappen, maar dat is natuurlijk wel zo.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 05:18

weet precies wat je bedoeld en het is dan ook soms moeilijk uit te leggen.
Maar wij hebben de stap genomen om naar het land te gaan waar we ons "thuis" voelen.
We wonen hier nu bijna een jaar en het is geweldig!! en iedereen zegt hier ook in het dorp..you fit right in like you've always been here. En zo voelt het ook heel apart (en zeker voor zo'n klein dorp in Zuid KY waar men het niet zo op vreemde vogels heeft LOL)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 05:48

Hier nog 1tje die heimwee heeft.. Niet naar het buitenland maar naar Texel (toch een soort van buitenland vanaf zeeland gezien :+ )
Na 6 weken stage gelopen te hebben denk ik heel vaak terug aan die korte 6 weken.
De rust en ruimte en gastvrijheid en echt het thuis gevoel mis ik hier in zeeland heel erg!
Hier ken ik heel veel mensen, maar op 1 of andere manier voel ik me niet thuis thuis.
Is misschien omdat ik daar alleen op kamers heb gezeten, en dus alle tijd en regels zelf moest bepalen..??
Na mijn opleiding hoop ik me in Texel te kunnen en mogen vestigen! Maar of dat gaat lukken is nog maar even de vraag!!

Gelukkig zijn er meer mensen met mij! Ik word vaak zo raar aangekeken als ik dat vertel dat ik er heimwee naar heb :+

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 06:36

Ah ja, ik wist wel dat die er ook nog zat :Y)
Gaaf, dat je aangenomen bent ook, lijkt me een heerlijk complimet :D

Gaaf zeg, naar Amerika verhuisd. The American Dream is what they call it right? Gaaf dat het bevalt ook en dat jullie ertussen passen. Dat lijkt me toch altijd wel lastig, het blijft een andere levensstijl en ondanks dat dat de reden is dat je gaat, hoor je inderdaad wel eens dat het toch niet past ofzo.

Ik hoop zelf nog via een lastminute een extra weekendje alleen weg te kunnen, maar dat zien we nog wel. Het lijkt me ook gaaf om nog 2 weken extra op de stal in Ierland te kunnen blijven om er te werken oid, maar 2 weken is daar denk ik te kort voor. Ach, kan het altijd proberen :)

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 06:53

Hoi,

hier is dat ook heel herkenbaar :)
Ik woon in België maar ga elk jaar op vakantie naar Oostenrijk sinds ik klein was. Als je mij zou laten kiezen zou ik ervoor kiezen om in Oostenrijk te gaan wonen :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 18:59

Ja ik ben ook erg blij Colorado, zoveel worden er niet aangenomen dus ben erg blij. :D

Justy, dat is ook niet wat ik bedoel, dat 'vakantieidee'. Het gaat mij om het lánd dat altijd goed voelt, dat speciaal voelt. Werk, slecht weer, en alle dingen van 't leven heb je uiteraard overal. Maar dan nog kan 'n bepaald land gewoon meer aanvoelen als thuis. Ik moet zeggen dat ik het hier in IJsland ook heerlijk vind tot nu toe, het is ook echt prachtig hier. Maar ik denk dat ik op den duur de bossen zou missen zoals je die in Engeland hebt, en de Engelse taal vind ik zo prachtig... ik heb dat échte thuisgevoel tot nu toe alleen nog maar met Engeland.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:06

Me too :j . Ook al is het koud, bar en boos, Engeland blijft mijn 'thuis' :) .

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:17

voor mij is het duitsland en dan vooral Berlijn, maar er zijn meer duitse plaatsen. (gummersbach)
Ik haat steden en bem van de rust en ruimte tot ik in Berlijn kwam... wat een stad en wat een mensen.
Ik hoop in de toekomst toch naar duitsland te gaan, al trekt scandinavie ook erg. Maar het gevoel dat Berlijn geeft is niet te beschrijven... ik hou van die stad :j

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:20

Heimwee?

Ik wou graag in de toekomst naar Ameland verhuizen :) maar goed, het is nederland, teld dat mee? :+

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:22

Ook Engeland.
Ik ben er geboren en m'n familie woont daar.
We zijn eigenlijk naar België verhuist omdat m'n moeder hier werk had (ze is Belgisch).
Telkens als we naar Engeland gaan voelt het alsof alle stukken in elkaar vallen,like you'd never lived somewhere else :)