95ste Wandelvierdaagse Nijmegen 19-22 juli 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolien007

Re: 95ste Wandelvierdaagse Nijmegen 19-22 juli 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:22

Je weet in ieder geval wat je 'zwakke' punten zijn, been rug en knie. Dus als je tijdig beging met trainen weet je voor de inschrijving al een beetje hoe je er voor staat. Ik heb zelf ook snel last van mijn knieholtes en moet daarom ook echt wel trainen, maar prutsmuts meer je traint hoe langer het steeds duur voor je klachten krijgt. Voor een slaapplaats bij de Wedren in de buurt mag je ook snel rond gaan kijken denk ik, zit vaak wel snel allemaal vol en sommige mensen hebben vaste gasten die jaarlijks terugkomen.
Wel knap dat je het nisschien wil gaan proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:25

en dan heb je nog de loting :P trainen wil ik zowieso mag graag van de natuur genieten.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:26

Ik vind wel dat ze de lotong eigenlijk te laat bekend maken, in april pas, dan hoor je al aardig met je voorbereiding bezig te zijn. Dan zou het banketstaaf zijn als je alsnog wordt uitgeloot.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 07:25

Daarom ben ik pas na de loting begonnen met trainen :)

Ik heb alles bij elkaar misschien 140 km geoefend. Toen ik bij de blarenpost kwam
had ik daar een beetje spijt van. Tot ik naast een vrouw lag die 700km had geoefend en de 40km liep en die zat 1 en al onder de blaar. Terwijl ik 2 blaren had.

Wil hierbij niet bij zeggen dat je dan maar weinig moet oefenen, maar wel zeggen dat het soms niet uitmaakt. Daarbij komt wel dat ik voetbal dus basisconditie al heb, ook eelt had ik al zat daardoor.
Wilskracht en pijngrens tellen ook mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:49

vindt ik nog best redelijk 140 km :) scheelt zit ook onder het eelt :P wou het weglaten halen maar nu misschien maar niet haha

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:13

Je kan ook blaren krijgen onder het eelt, en dan ben je verder van huis want die zijn moeilijk te prikken!

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:18

en er gewoon voor zorgen dat je schoenen hebt die goed naar je voeten zijn gaan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 00:46

omg dan ga ik dat gelijk weg laten halen := was stiekem van plan mijn geliefde nikes aan te trekken ze lopen zo lekker

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:29

Ik wil eigenlijk ook mee doen! Denk dat ik me wel in ga schrijven voor de volgende keer! Krijg alleen nog niemand zover die met me mee wil doen!!
En er moet dan idd wel goed getraind worden, daar ben ik me zeker van bewust!
Wanneer kun je je eigenlijk in gaan schrijven?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:14

Qua trainen:
Het scheelt per persoon hoeveel je moet trainen. Voor de afgelopen vierdaagse heb ik maar 100km getraind, maar het was mijn 7e keer.
Vooral als je voor het eerst loopt is goed trainen heel belangrijk, anders is het erg zwaar.
Goed (of slecht) voorbeeld is de verslaggever van omroep Gelderland, die 'm ongetraind dacht te lopen. Na 1 dag klonk hij zo.

Over tempo:
Tijdens de 4daagse is het lastig om je eigen tempo te lopen. Ik haal regelmatig in en pak stukjes berm en stoep mee, want als ik continue onder mijn tempo loop krijg ik sneller blessures. Wat ook erg prettig is, is om af en toe een paar passen te huppelen of te rennen. Ik doe mijn spieren daar een groot plezier mee.

Inschrijven:
De 96ste Vierdaagse wordt gehouden van 17 tot en met 20 juli 2012. De inschrijfprocedure en de reglementen zijn vanaf januari 2012 op deze website te raadplegen.

Als je niemand weet die met je mee wil, kun je 'm natuurlijk ook alleen lopen. Echt alleen lopen kun je nl. niet, met 40.000 medewandelaars. Tijdens het wandelen raak je zo gemakkelijk met anderen in gesprek en de sfeer is zo gezellig, dat je weinig gelegenheid hebt om je eenzaam te voelen.
Het enige wat ik wel jammer vond in de jaren dat ik alleen liep, was alleen finishen op de laatste dag. Dat had ik graag met iemand willen delen. Maar ook daar is wel een oplossing voor te vinden.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:05

Oeh dat klinkt niet best die verslaggever! Auw....
Bedankt voor al je info! Daar heb ik erg veel aan :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:18

Je mag toch niet rennen? :)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:42

Ik ging deze vierdaags in met 400km training op de teller. Helaas liep ik een maand voor de vierdaagse een knie blessure op en moest ik na twee dagen stoppen. Ik baalde als een stekker. Volgend jaar loop ik hem weer mee en hoop ik hem wel uit te lopen. Eerst nog even goed herstellen en dan begint de training in januari weer.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:17

samantha5 schreef:
Ik ging deze vierdaags in met 400km training op de teller. Helaas liep ik een maand voor de vierdaagse een knie blessure op en moest ik na twee dagen stoppen. Ik baalde als een stekker. Volgend jaar loop ik hem weer mee en hoop ik hem wel uit te lopen. Eerst nog even goed herstellen en dan begint de training in januari weer.

Oh dat is balen zeg. Heb je de tweede dag wel helemala uitgelopen?

Bij mij heeft het ook nog wel enigzins een na sleep. Mijn enkel is nu nog steeds dik en ging op een gegeven moment steeds meer pijn. We wilden zondagavond even een blokje om en zij niet verder dan een km of 2 gekomen. vanmorgen wa shet iets minder dik, maar een verkeerde beweging en is gelijk weer dik. Maar ik kan nu al wel weer iets verder lopen, als de weg maar vlak is, in de bak of wei is nog erg pijnlijk.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:25

Wat balen Samantha!
Wel stoer dat je volgend jaar weer een poging gaat wagen.

Laat je wel even goed naar je enkel kijken Carolien? Door huisarts of (nog beter) fysio.
Straks wordt het chronisch en dat is niet handig tijdens de 4daagse. Ik spreek uit ervaring.

Bij mij is sinds een week een grote teennagel blauw verkleurd. Mag geen naam hebben als nasleep.

Over het rennen:
Dat mag inderdaad niet volgens het reglement. Maar zolang je het geen km's volhoudt ga je daar echt geen problemen mee krijgen. Gewoon een paar meter naar de rustpost of om de anderen in te halen als ik heb getreuzeld. Dansen en springen is ook een goed alternatief, alleen is dat laatste na een paar dagen niet zo prettig meer...

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:36

@ Superlotje,
dat komt wel goed hoor. We hebben na Nijmegen ook niet echt rustig aan kunnen doen, dus tja dan heeft het ook geen rust. Laatste 2 dagen wat rustiger aan kunnen doen en dan merk je wel verbetering. Dus kijk het deze week nog even aan.

Klein stukje rennen kan soms idd heerlijk zijn. Hebben wij ook wel eens kleine stukjes gedaan, bv als een andere loper van ons groepje wat voor liep, mooi excuus om dan stukje te rennen :D

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:52

@Carolien: Ik heb de tweede dag uitgelopen, maar de derde dag niet meer gestart. Ik heb ook nog steeds problemen met ongelijke vloeren. Op de voorkant van mijn knie heb ik nog steeds een vochtbel zitten als ik "teveel" heb gedaan. Daarnaast heb ik door het verkeerd gaan lopen een bakerse cyste opgelopen in mijn knieholte. Dat heeft nog het meeste pijn gedaan. Ben nu pas 1 dag van de dyclofanac af. Gelukkig gaat het goed.

Wat balen dat jij ook nog steeds last heb van je enkel. Even in de gaten houden hoor en anders toch nog even langs de huisarts.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:53

superlotje schreef:
Bij mij is sinds een week een grote teennagel blauw verkleurd. Mag geen naam hebben als nasleep.

Hihi die heb ik ook. Heb al mijn nagels nu maar blauw gemaakt dan vallen ze niet zo op.;)

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:02

samantha5 schreef:
@Carolien: Ik heb de tweede dag uitgelopen, maar de derde dag niet meer gestart. Ik heb ook nog steeds problemen met ongelijke vloeren. Op de voorkant van mijn knie heb ik nog steeds een vochtbel zitten als ik "teveel" heb gedaan. Daarnaast heb ik door het verkeerd gaan lopen een bakerse cyste opgelopen in mijn knieholte. Dat heeft nog het meeste pijn gedaan. Ben nu pas 1 dag van de dyclofanac af. Gelukkig gaat het goed.

Wat balen dat jij ook nog steeds last heb van je enkel. Even in de gaten houden hoor en anders toch nog even langs de huisarts.

Oh dat klinkt erg pijnlijk. Moet dat van zelf over gaan? Je merkt gewoon wel dat het een aardige slag op je lichaam is.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:01

Oeh dat klinkt allemaal wel pijnlijk!!
Inderdaad goed na laten kijken allemaal! Niet dat je er omdat je er niet naar hebt laten kijken nog langer mee zit!