Verkracht... en toen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:10

Anoniem1991 schreef:
Het klinkt misschien heel raar, maar ik weet ook niet precies wat er dan gebeurt met mij. Het was namelijk niet de eerste keer dat ze dat vroeg, maar ik blokkeer op zo'n moment. Heel raar. Durf haar dan niet aan te kijken en ik doe verder niks eigenlijk, als wachten tot zij weer wat zegt. Terwijl ik het (denk ik) niet erg zou vinden als ze het gewoon zou doen. Zelfs fijn denk ik. Zou het zelfs toelaten dat ze me mag troosten. Gerust stellen. En toch...durf ik dan niet te reageren. Laat staan erom vragen, dat is echt uigesloten denk ik... :o Ik begrijp het zelf eigenlijk ook niet...

Geef jezelf wat tijd :) Je bent echt enorme stappen aan het zetten, ook dit heeft tijd nodig en er komt een moment dat je het durft toe te laten en er misschien zelfs om durft te vragen. Je therapeute weet dat ook heus! Je hoeft niet bang te zijn dat zij dat raar vindt, of vervelend (ik weet wel dat je dat misschien toch bent, maar ik zeg het toch ;) ). Voor nu mag je gewoon heel trots op jezelf zijn dat je bent waar je bent +:)+ Ik ben heel blij voor je dat je zo'n fijne therapeute hebt gevonden!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:16

Leren knuffelen is net zoiets als leren zwemmen: voetje voor voetje of met een grote plons in het diepe! Ik zie het, met jouw positieve houding en doorzettingsvermogen, nog wel gebeuren dat je zegt: en nu wil ik een knuffel! :D

Het slechte slapen, ja, daar weet ik alles van, heb wel eens liggen huilen van vermoeidheid, maar toch niet kunnen slapen. Je hersenen hebben het zo druk met alles, dat je of niet in slaap kunt komen of nachtmerries krijgt. Misschien dat Yoga-technieken je wat helpen kunnen? Er is vast wel wat daarover te vinden op internet.

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 05:04

Justy & Nynke: Ik heb zelf nog niet helemaal het besef van wat voor stap ik gezet heb. Heel gek van ene kant. Natuurlijk weet ik het, en ik heb haar reactie via mail ook een paar keer gelezen. Maar toch...lijkt het op de een of andere manier nog niet helemaal door te dringen.

Iemand echt knuffelen 'met gevoel' is echt iets wat ik al héél lang niet meer gedaan heb. Kan het me niet echt herinneren. Natuurlijk pakken mensen me wel eens vast. Vind dat verschikkelijk. :o Probeer mezelf altijd zo snel mogelijk los te maken zonder onbeleefd over te komen. Ik span dan al mijn spieren aan en denk geen moment aan ontspannen. Laat staan mijn gevoel erin te leggen. En eerlijk gezegt...ben ik daar ook doodsbang voor. :o Sommige mensen merken dat, maar lang niet allemaal.

En verder...slapen...blijft op het moment een beetje een probleem. Ben mij dag-en-nacht ritme ook een beetje aan het omgooien. Overdag slaap ik meestal een paar uurtjes. Dat wil ik eigenlijk liever niet, ben bang dat ik dan nog moeilijker in slaap kom savonds. Maar ik kan het ook niet echt voorkomen omdat ik gewoon zo moe ben dat ik zowat omval. yoga heb ik wel eens geprobeerd. Een goede vriendin van me geeft yoga lessen. Maar tja... :o Vond het allemaal erg lachwekkend. En hoewel ik serieus heb meegedaan voelde het niet echt...als iets voor mij. :') Heb wel rescue druppeltjes en van die homeopatische slaaptabletjes gekregen. Maar tot nu toe wil het nog niet echt werken. :Y) :')

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 12:37

-Update-

Therapie gaat nog steeds goed, vorige week moeilijke sessie gehad. Op een gegeven moment blokkeerde ik gigantisch. Echt heel erg. Niks meer zeggen, me niet durven te bewegen. Ik zat echt totaal vast. Maar ze was gelukkig hééél erg lief en heeft me eerst even gelaten. En daarna vroeg ze hoe ze me kon helpen. Grote stilte. Daarna OF er iets was wat me kon helpen. Weer stilte. En en en... ik zat zo op het randje van ik-breek-bijna (figuurlijk dan). En ik kon gewoon echt niks zeggen of ergens op reageren. En op een gegeven moment vroeg ze of ze wat mocht voorstellen. Nouwja daar kon ik nog net ja op knikken. En haar voorstel was of ze me vast mocht houden. Weer stilte natuurlijk. En na een paar minuten zei ze dat ze dat gewoon ging doen. En ik gaf me (bijna) helemaal over aan haar. (nykne, misschien ga je ook nog ooit gelijk krijgen ook :P ) Ik zat er echt zó ongeloofelijk doorheen. :o ;(

En wowh, dát....is echt iets wat compleet nieuw voor mij is. Kan het ook niet zo goed beschrijven, wat ik voelde. Van de ene kant voelde het zó...veilig. Want ze was zo ongeloofelijk lief en héééél voorzichtig met mij. Terwijl ik het er van de andere kant super benauwd van krijg.

Maarja, daarna nog wat gemaild. Want, toen ik later in de auto zat, was ik stiekem toch wel heel erg blij dat ze dat gewoon gedaan heeft. En dat ze zo lief reageerde. En dat heb ik later ook nog tegen haar gezegd. :)

Kreeg gisteren laat nog een smsje dat de sessie van morgen niet door kan gaan. Baal er eerlijk gezegd heel erg van, maar ik begrijp het ook wel. Gisteren vond ik het heel erg, nu kan ik het wel 'handelen'. Vanavond lekker naar een hele goede vriendin voor wat afleiding. :D

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:28

Wat een super bericht meid! Wat ga je vooruit! +:)+

Justy

Re: Verkracht... en toen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:36

Wat ontzettend fijn om te lezen :) Ik gun het je zo om te leren dat je je mag laten troosten, en dat lichamelijk contact niet vervelend hoeft te zijn en uiteindelijk misschien zelfs fijn. Jij komt er wel :j

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 15:32

Bedankt voor jullie berichtjes. Maar het is even een puinhoop hier. ;(

Justy, ik vind dat je het wel heel mooi verwoord. "Leren dat je je mag laten troosten en dat lichamelijk contact niet vervelend hoeft te zijn en uiteindelijk misschien zelfs fijn."

Zo voelt het eigenlijk ook wel...

En pff...ik ben gewoon zo ontzettend in de war. Had haar vorige week ook nog het een en ander op de mail gezet, over wat er 'vroeger' allemaal gebeurde. Had gehoopt dat we het daar vrijdag over konden hebben. Of in elk geval over stukjes daarvan. Wat dus niet gaat. En en en...het is gewoon een gigantische puinhoop in mijn hoofd. Met dingen waar ik niet eens woorden voor kan vinden...*heel verdrietig*

En juist nu ik haar zo hard nodig heb, en haar echt begin te vertrouwen, kan ze er niet voor mij zijn....Hoop heel erg dat de sessie vrijdag wel doorgaat, maar er is een grote kans dat ook die sessie wordt afgezegd. Terwijl ik me daar van de andere kant heel erg schuldig en egoistisch over voel. Want als zij niet lekker in haar vel zit, prive-dingen, moet ze dat eerst zelf kunnen verwerken. Dan vind ik niet dat ik moet 'hopen' dat de sessie doorgaat. Want als zij niet helemaal bij is met haar gedachten, begrijp ik ook wel dat een sessie dan geen zin heeft.... ;(

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:04

Dat is inderdaad moeilijk... Maar weet je, jij mag het best vervelend vinden dat de sessie niet doorgaat en hopen dat het toch lukt. Het is heel lief dat je beseft dat ze haar eigen privéproblemen ook op moet lossen, en dat ís ook zo, maar jij mag je daar ondertussen best rottig over voelen. Dat kan naast elkaar bestaan, daar is niks egoïstisch bij :) Je mag leren je eigen gevoel serieus te nemen, en dat je daarmee écht niemand schaadt. En ik denk dat je therapeute dat ook weet :)

Dikke knuffel! :(:)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:35

En besef dat therapeut zijn haar werk is :)
Zij weet als geen ander hoe ze haar eigen problemen even opzij kan zetten en zo de ander kan helpen. Dus voel je niet schuldig of bezwaard naar haar ;)
als ze toch afzegt dan weet je ook dat het echt even ernstig is, maar daar mag je idd van balen. Is ook heel erg vervelend. Misschien mag je wel ondertussen van je af schrijven in e-mails naar haar.

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 12:13

Dankje Justy, hierdoor lukt het me wel om er iets anders naar te kijken. Toch blijf ik het heel erg moeilijk vinden, zit het nu constant in mijn hoofd. Ben er non-stop mee bezig en ben er continu aan het denken.

-verleden-hapthonome-vertrouwen-verleden-gevecht-of het wel of niet naar buiten mag-of ik het wel of niet kan uitspreken-of ik de juiste woorden aan mijn gevoel kan geven-hapthonome-veilig-vertrouwd-knuffel(??)-lichamelijk contact-eng-slecht-pijn-verleden-hapthonome-twijfel-mijn eigen zwijgplicht-dreigementen-voor mezelf zorgen-onmogelijk-toch proberen te luisteren naar mijn gevoel-hapthonome-niet afsluiten voor andere-hapthonome-blokkeren-verleden-afsluiten-veilig-delen met andere-kwetsbaar-misbruik-verleden-mannen-bang-slecht-dus afsluiten-hapthonome-voelen-paniek-eng-onmogelijk-toch proberen-lukt niet alleen-hapthonome

.............en zo zou ik nog wel even door kunnen gaan... :o ;(

Ik probeer een beetje uit te leggen hoe het allemaal met elkaar te maken heeft. Het is gewoon een cirkel met te veel dingen en ik kan het op het moment echt niet loslaten. |(

Ik durf bijvoorbeeld ook niet te vragen of ik haar mag mailen (misscharlie) omdat ik het zelf dan heel erg vervelend vind om me 'op te dringen' aan haar, terwijl ze zelf op het moment met hele andere dingen zit. En ik wéét wel dat ze haptonome is, en dat het gewoon haar werk is om met andere mensen bezig te zijn. En dat ze geen simpele baan heeft waar ze gemakkelijker zou kunnen zeggen dat ze een paar weken niet kan zijn. Maar toch...het is dus duidelijk dat ik haar belangrijk vind. En dat ik het haar ook gun om voor zichzelf te kunnen zorgen. Om zo haar eigen dingen op te kunnen lossen. En daar zet ik mezelf dus voor aan de kant...Omdat ik haar belangrijker vind dan mezelf... (confronterend om op te schriijven)

Ik vind het héél erg moeilijk om daar goed mee om te gaan. Ik had maandag ook een (lief) smsje gestuurd hoe het met haar ging. Maar niks op terug gekregen. Dus ofhet gaat niet goed of het is op het moment zo hectisch daar dat ze het vergeten is. Ik hoop heel erg op het laatste.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:38

Meis, ik lees nog met je mee hoor, maar weet even niet wat ik kan schrijven om je te 'helpen'. Sterkte.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:12

Anoniem1991 schreef:
Ik durf bijvoorbeeld ook niet te vragen of ik haar mag mailen (misscharlie) omdat ik het zelf dan heel erg vervelend vind om me 'op te dringen' aan haar, terwijl ze zelf op het moment met hele andere dingen zit. En ik wéét wel dat ze haptonome is, en dat het gewoon haar werk is om met andere mensen bezig te zijn. En dat ze geen simpele baan heeft waar ze gemakkelijker zou kunnen zeggen dat ze een paar weken niet kan zijn. Maar toch...het is dus duidelijk dat ik haar belangrijk vind. En dat ik het haar ook gun om voor zichzelf te kunnen zorgen. Om zo haar eigen dingen op te kunnen lossen. En daar zet ik mezelf dus voor aan de kant...Omdat ik haar belangrijker vind dan mezelf... (confronterend om op te schriijven)

Ik vind het héél erg moeilijk om daar goed mee om te gaan. Ik had maandag ook een (lief) smsje gestuurd hoe het met haar ging. Maar niks op terug gekregen. Dus ofhet gaat niet goed of het is op het moment zo hectisch daar dat ze het vergeten is. Ik hoop heel erg op het laatste.

Dat je haar belangrijker vindt dan jezelf herken ik zelf ook van vroeger.
Inmiddels heb ik echt geleerd dat een therapeut - client relatie zo bedoeld is dat de therapeut er helemaal is voor de client, en het is geen tweerichtingsverkeer. Op het moment dat jij er voor haar wilt zijn, en echt om haar welzijn denkt, wordt het heel lastig, en dat merk je nu al. Het zal heel moeilijk zijn, maar probeer het echt van je af te zetten. Je haptonome heeft haar eigen vrienden en familie waar ze terecht kan en die haar steunen, dus maak je geen zorgen om haar :)

Dat je meeleeft snap ik, dat deed ik ook toen de man van mijn psychologe in het ziekenhuis lag met ernstig hersenletsel. Af en toe vroeg ik dan hoe het met hem ging, maar verder moest ik dat ook loslaten. Ik weet dat mijn pysch deze situatie zelf aan kon samen met haar vrienden en familie en dat ik hierbuiten stond. Ook hielp mij om eraan te denken dat dit toch een soort van zakelijk is (hoewel dat niet zo voelt) maar je betaalt er wel voor dat zij naar je luistert en je begeleidt. Misschien dat het je een beetje helpt als je er op die manier aan denkt... Probeer echt even aan jezelf te denken en je eigen welzijn. JIJ hebt dit nodig, luister naar jezelf!

En als je graag wil mailen doe je het zo: zeg gewoon eerlijk dat je hoopt dat zij en haar familie het goed maken en dat je aan haar denkt en haar sterkte wenst. Of zoiets. Dat je het gewoon kunt benoemen. Daarna vertel je dat je graag wat dingen van je af wilt schrijven en dat het genoeg is om te weten dat iemand het leest en weet. (Tenzij je echt graag een antwoord wilt, dan vermeld je dat.) Echt benoemen wat je voelt, wat je wilt, wat je denkt!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:20

Kan ik me alleen maar bij aansluiten! Hou vol meis.

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 14:43

Klopt ook zeker, en dat is inderdaad iets waar ik heel erg voor moet opletten. Zeker omdat onze relatie met elkaar (voor mij in elk geval) niet zo zakelijk voelt.

Smsje was ook deels voor mezelf bedoeld. Dan had ik zelf al een beetje kunnen inschatten of vrijdag wel/niet door gaat en dan had ik mezelf daar alvast op kunnen voorbereiden. Ik denk dat ik er vanuit moet gaan dat vrijdag niet doorgaat, dan kan het alleen maar meevallen als het wel doorgaat. :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:09

Hoi Anoniem, ik ben een poosje nauwelijks op bokt geweest en lees nu pas de berichtjes. Wat goed van je dat je je helemaal aan haar overgegeven hebt, toch een soort van sprong in het diepe. En heel vervelend voor je dat ze er nu niet kan zijn. Maar wat de anderen ook al zeiden, het is haar werk en ze zal het er ook best moeilijk mee hebben om werk en prive te scheiden, dat is met de beste therapeuten zo. Gelukkig maar, want aan een onverschillige heb je niets. Probeer de dingen te nemen zoals ze zijn. Ik zit nu zelf in een situatie waarin de voors en tegens in mijn hoofd een potje aan het vechten zijn, ik begrijp je dus wel een beetje. Dus voor jou en voor mij: even kalm aan doen, even afwachten wat er komt en dan maar zien wat er verder gebeurd...

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 23:26

;( Gaat echt niet goed. :n

Haptonome heeft vrijdag afgezegt en eigenlijk afgesproken voor vandaag.

Weer afgebeld...

A.s. vrijdag gaat ze op vakantie dus de eerst volgende afspraak is pas weer ergens over 2/3 weken. En...misschien zullen sommige denken wat is nu 3 weken? Maar voor mij is het ontzettend lang. We zijn ergens mee begonnen, een deurtje op een kiertje gezet. En achter die deur is het super-super-super donker en het is een mega diepe put waar ik de bodem niet eens van kan zien. En ja, er is nou eenmaal niemand die haar zomaar even kan 'vervangen'. Dus moet ik het maar zien vol te houden tot ze weer beschikbaar is.

Alleen...is...dat...moeilijk... Ben al een paar dagen erg 'stilletjes' en 'in mezelf'. Terwijl ik juist zó goed met hapthonome op weg was. En ook een beetje durven te voelen, haar toelaten. Maar...ik merk aan mezelf dat ik me weer helemaal aan het afsluiten ben. :x Omdat ik simpelweg niet weet hoe ik het anders moet vol zien te houden die weken. En ja...ik weet het ook niet zo goed. Maar voel me heel erg verdrietig en down op het moment. ;(
Laatst bijgewerkt door Anoniem1991 op 30-01-12 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:30

:(:)

Blijf het in elk geval van je afschrijven. Hier of prive maakt niet uit.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:35

Ai, verdorie, dat is ook pech. Maar misschien is dit ook een kans, een uitdaging.... Je bent een sterke meid, elke dag is er weer 1 en als je die dag redelijk doorkomt, is het weer een overwinning toch?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:30

Even geen tijd voor uitgebreid bericht, maar bij deze een hele dikke virtuele knuffel :(:)
En bedenk dat jij sterk genoeg bent om dit door te komen! Kijk maar naar wat je al hebt doorstaan!!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:17

Mooi klote meis. Ik vond het ook altijd verschrikkelijk als mijn therapeute op vakantie was. Dus ik begrijp je heel goed. Meis, blijf lekker van je afschrijven.

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 00:09

Ja, is ook zo. Ik moet mezelf echt gaan afleiden. Bezig blijven. Iets anders doen dan alleen maar wachten op hapthonome. Want daar word ik gek van, en heel verdrietig/ opstandig/ kan me allemaal niks schelen (ben even het woord kwijt)/ down. De dagen duren nu eindeloooos lang en dat is jammer.

Iemand nog tips voor afleiding etc? Moet eigenlijk leren voor school, maar heb echt 0 focus.

Weekend staat gelukkig wel al helemaal volgepland. <3 (Maar het duurt nog lang tot vrijdag) ;(

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:17

Afleiding vond ik altijd in de bibliotheek, dus niet gewoon boeken halen en naar huis, lezen, maar echt rondstruinen naar boeken over onderwerpen waar je normaal niet naar omkijkt. En lopen, ik heb wat afgewandelt met de hond, het arme beest...
Sterkte meid, en morgen zijn we al halverwege de week...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:57

Ik heb precies hetzelfde gedaan als Nynke! Ook veel geslenterd in de bieb. En urenlang gelopen. Ik zou zo de Nijmeegse vierdaagse hebben kunnen meelopen, geen training voor nodig ;)
En verder schreef ik heel veel. Gedichten, gedachten en soms verhalen.
Sterkte meis.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:25

Hoe is het met je, meid? :)

Anoniem1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 14:50

Ooh....

Help!!

Morgen afspraak bij hapthonome...en durf niet te gaan. Begrijp niks van mezelf :?

:x