Flaaf schreef:VeerenAshley schreef:Maar waarom is het dan toch niet charmant dat een vrouw betaalt? Weet je, ik krijg bij dit topic gewoon steeds het idee (en dat is natuurlijk ieders eigen keuze!!) dat men w.b. het daten in een traditioneel rollenpatroon blijft hangen - en waarom toch juist op dat gebied, vraag ik me af?
Ja ik weet niet, ik hou wel een beetje van dat ouderwetse rollenpatroon. Maar is dat dan echt het enige waar we zo ouderwets in doen? En wat is daar erg aan dan?[/quote]
Ik zeg nergens dat dat erg is, alhoewel ik voor mijzelf daar een hekel aan heb: ik vind dat iedereen volledig in staat moet zijn voor zichzelf te zorgen - dus bv.: man moet ei kunnen bakken en knoop aanzetten; vrouw band plakken en stopcontact vervangen.

Dit kan m.i. ook doorgetrokken worden naar daten/het hof maken; wat mij betreft hoeft een vrouw echt niet lijdzaam af te wachten tot het een man behaagt om actie te ondernemen, dat kan ze best zelf!
Maar waar het mij hier feitelijk om gaat, is dat de mensen hier die beweren modern/geëmancipeerd te zijn, dit blijkbaar niet op het gebied v/d eerste date zijn (hoewel enkelen inmiddels al hebben aangegeven eigenlijk toch de voorkeur te geven aan een traditionele verdeling tussen mannen- en vrouwentaken).